Anasayfa » Faaliyet Raporları » 2016 » Parmakkaya Klasik, Güney Yüzü 1971 Rotası

Parmakkaya Klasik, Güney Yüzü 1971 Rotası

Yusuf’la birlikte yazın uygulamak üzere dönem içinde birçok duvar planı yapmıştık. Bunlara ön hazırlık olarak da Parmakkaya ve Ortaburun’da bir rota çıkmayı tasarladık. Bu amaca binaen sınavların bitmesiyle birlikte soluğu Aladağlar’da aldık.

Başlangıç grubunun eğitim faaliyeti öncesinde bu rotaları çıkıp, uzun bir süre Ordos’un dağ evinde kalarak Cimbar’da spor, alpin spor tırmanışlar yapmayı, ardından da eğitim faaliyetine katılmayı düşünüyorduk. Daha sonra Yusuf’un abisi de bize katılınca, 3 kişi yaklaşık 15 gün sürecek bir birlikteliğe yelken açtık.

15 Haziran akşamı Yusuf’la birlikte İstanbul’dan yola çıkıp ertesi gün Mert’le Niğde’de buluştuk ve dağa doğru yola koyulduk. Salim Abi bizi Emli’ye bıraktıktan sonra yaklaşık 40 dakika yürüdük ve Akşampınarı’na kampı attık. Kampa vardığımızda saat 13 civarıydı. Saatin daha erken olduğu konusunda mutabık kalınca Rauf ve Sefa’nın önerisini hayata geçirme kararı aldık ve hedefimize Yeniçeri Dağı’nı koyduk. Bize Yeniçeriler rotasının ilk iki ip boyunun çok zevkli olduğunu ve mutlaka çıkmamız gerektiğini söylemişlerdi. Biz de rotanın ilk iki ipini çıkıp inme amacıyla 14:00’da kamptan ayrıldık.

1. ip boyu

Yeniçeriler Rotası’nın ilk ipine başladığımızda saat 15:00’dı. 2 ipi birer saatte tırmandık ve 17:30’da rotadan indik. Rota bahsedildiği kadar zevkliydi ancak kitapta 7- olarak geçen zorluk derecesi bize pek gerçekçi gelmedi.

2.ip boyu

Rotayı bitirip kampa döndüğümüzde çadırımızı bıraktığımız yerde bulamadık. Rotada da canımızı sıkan rüzgar çadırı havalandırıp kenara fırlatmıştı. Bu hoş sürpriz neticesinde etrafı toparladıktan sonra günü noktaladık.

Sabah 7 gibi kalkıp Parmakkaya’ya doğru yola koyulduk ve 9 gibi rotaya girdik. Rotadan indiğimizde saat 15:00’dı. Kamp alanına dönerken ben ayağımı burkunca, bizim 15 günlük kalkınma planımız da Ortaburun da başka bahara kaldı. Aynı gün kampı Sarımehmetler’e taşırken ayağımı tekrar burktum ve Sarımehmetler’de, Adanalıların davul sesi eşliğinde bir gece geçirip, ertesi gün dağ evine doğru yola koyulduk. Dağ evi günlerinde Yusuf ve Mert bol bol tırmandıysa da durum benim için aynı olmadı. Bir iki cüretkar deneme dışında zamanımın büyük çoğunluğunu evde geçirdim. Kendimce bu faaliyetin adını “benim sonsuz yatmışlığım” koyuyorum.

Tecrübe paylaşımlarından dolayı Mert’e ve dağ evini kullandığımız Ordos’a teşekkürler. GoPro’sunu bize emanet eden Murat Gezer’e de tekrar teşekkürlerimizi sunuyoruz.

Parmakkaya Teknik Rapor:

Başlangıç:9:30
Bitiş:10:30

Topo

Rotaya, duvardaki büyük kovuğun hizasında bulunun geniş setten sola doğru tırmanarak başladık. Kovuğun hizasına kadar yükseldikten sonra sağa doğru 3-4 metrelik bir yan geçiş yaptık ve burada bulunan kum saatinden askı istasyon alarak ilk ipi noktaladık. İlk ip çakılı olan sikkeler sayesinde emniyetli ve rahattı. Bu ip boyunda yalnızca 1 adet kum saatini ara emniyet olarak biz oluşturduk, onun dışında yalnızca mevcut sikkeler ara emniyet olarak kullanıldı.

1.İp Sonu

2.İp (45m, 5+)
Başlangıç:10:30
Bitiş:11:40

İlk ipin sonundaki askı istasyondan sonra doğrudan yükselerek, belirgin iki çatlaktan sol taraftakine girdik. Zevkli tırmanış sunan bu ip boyunda da yalnızca 1 adet takoz ile ara emniyeti biz oluşturduk, onun dışında mevcut sikkeler kullanıldı. Alet aralarının açık olmasından rahatsızlık duymuyorsanız bu ip boyu da mevcut sikkelerle geçiştirilebilir. Bu ip boyunun sonunda büyük sete vardık ve burada, yüzlerce perlona yaşam alanı sunan büyük babadan istasyon aldık.

Perlondan baba

3.İp (50m, 6-)
Başlangıç:11:40
Bitiş:12:45

Sete vardıktan sonra, sırt hattı üzerinden hafif sağ tarafta olan kovuğa 6-7 metrelik tırmanışla ulaştık. Daha sonra sola doğru biraz yükselerek, yaklaşık 1-2 metrelik bir yan geçişle boşluk hissinin olduğu çatlağa girdik. Rotanın kilidi bu çatlağa giriş hamlesi denebilir.

Son ip boyunda kilit girişi

Daha sonra çatlak boyunca devam ederek zirve sırtına ulaştık. Bu ip boyunda 3 takoz ve 1 babayı ara emniyet olarak oluşturduk bunların dışında yine mevcut sikkeler kullanıldı. 3. İp boyunun başlarında ve kilitte sikkeler mevcut ancak sonlara doğru pek sikke yok. Bu ip boyu bölünmeden tek seferde çıkılacaksa ip sürtünmesine dikkat edilmeli, son istasyonun konumu nedeniyle sürtünme ipin sonlarında sıkıntı yaşatabilir. Bu ip boyunun sonunda da yine bolca perlon bulunan bir baba var ancak bu iniş için kullanılıyor sırta tam olarak ulaşıldığında başka bir istasyon mevcut.

3. ip boyunu zirve sırtında bitirdikten sonra zirveye basit tırmanışla 13:00’da ulaştık.

İniş:

Son istasyondaki babadan bir alttaki babaya ip inişi yaptıktan sonra oradan zemine indik. 2. Babadan yere kadar tek seferde inebilmek için iplerinizin 60m olması gerekiyor. İlk ip inişinden sonra ipimiz takıldı ve yaklaşık 15m tekrar tırmanmak zorunda kaldık. İnerken buna da dikkat edilmeli. İniş yaklaşık 1.30 saat sürdü ve 15:00’da rotayı tamamlamış olduk.