Anasayfa » Faaliyet Raporları » 2016 » Büyük Demirkazık Kuzeybatı Sırtı

TARİH : 25 Ağustos 2016

EKİP : Hakan Sağır, Şeref Köyceğiz

ALT EKİP : Erkut Morkoç

MALZEMELER : 60m çift ip, 14 Takoz , 9 Yaylı Takoz, 12 Uzun-Kısa ekspres, 4 sikke, 2 çekiç, 2 kişilik bivak, ilkyardım çantası, kişisel malzemeler

YAZAN : Şeref Köyceğiz

Sabah saat 04:30’da uyandık.Hızlıca kahvaltımızı yapıp, dün geceden hazırladığımız çantalarımızı kontrol ettik.Bizimle aynı gün BDK Kuzey Duvarını Tırmanacak olan  Yusuf ,Şükrü ve onlara yardımcı olan başlangıçtaki arkadaşlarımızla beraber Kuzey doğu sırtını geçerek arkadaşlarımıza başarılar dileyerek Küçük Demirkazık ile Büyük Demirkazık’ ayıran bele geldik. Kamp alanından buraya yaklaşık 50-60 dakikalık bir yürüyüşün ardından, biraz dinlenerek 06:00’da artık tırmanışa başlıyoruz.Rotanın girişinden itibaren II/III derecelik slab, Kuzey Duvarı manzaralı kolay etaplardan  yükselerek 45 dakikalık bir tırmanışın ardından ipe gireceğimiz kısma geldiğimizi fark ediyoruz.İpe girilecek yer bariz bir şekilde kendini göstermektedir.

serbest-gecilen-etaplar-2

Serbest geçilen etaplar

1.İp boyu (IV/IV+): İlk ip boyunu ben lider olarak gidiyorum.İstasyon kurmadan başladığımız bu ip boyu düz başlayarak sağa doğru devam ederek ip boyunu kesen bir bacanın girişinde son buluyor.Emniyet imkanı fazla olan bu ip boyunun sonunda sabit sikkelerin bulunduğu yerde istasyon kurarak Hakan’ı yanıma aldım.

1. ip boyu

2.ip boyu (IV+) :Sabit sikkelerden kurduğumuz istasyondan emniyetini aldığım hakan bu ip boyunda lider gitti.5 metre yükseldikten sonra rotayı çalışırken dikkat etmemiz gereken yere geldiğinde doğru seçimi yaparak soldan devam eden sikkeleri takip etmeyerek sağdaki sırtı takip ettik.

Emniyet imkanı fazla ,güvenli fakat boşluk hissi biraz daha fazla olan bu bölümde yükseldikten sonra sola 1 metrelik yan geçiş yapılacak kilit etaba geldiğimizde hakan biraz dinlenerek ellerini ısıttı.Burada sabit bir sikke olmasının yanında yarım metre aşağıdaki babaları kullanarak da emniyeti artırarak geçtiğimiz kilitten sonra emniyet hemen hemen kullanmadan ikinci ipin sonunda geldik.burası zaten kendini belli ederek hat yatmaya başlıyor.

2. ip boyu

İp açılan görece dik etapların sonunda geniş sette teknik malzemeleri çantaya yerleştirerek biraz dinlendik.Geçen sene bu rotayı tırmanan Yusuf’un unuttuğu saati burada bulduğumda gerçekten farklı bir his oluştu.Tırmanışa slab boşluk hissi olan fakat çatlak hatları takip edildiğinde kolay ve zevkli tırmanış imkanı sağlamaktaydı.

V çentiğe yaklaştığımızda birkaç tepecikte ilerlerken boşluk hissi ve yoğun rüzgar baya bizi yordu.Neredeyse babada yok yoktu.50 metrelik ip inişi için ben tek seferde indim.Hakan iki seferde inerek ipin takılmasına imkan vermedi.Tek seferde inilirse ipin takılma riski yüksek..

peck-kulvarina-inii

Peck kulvarına iniş

Burada kulvara girerek gene görece en kolay çataklarda yükselmeye başlıyoruz.Ağır çanta ve katalarımızın olmaması ilk kez kendini gösterdi.Peck kulvarının girişindeki kısa bir etapta sol taraf negatif sağda ise ayakları kullanarak dik slab kayada yükseliyoruz ve kısa olmasa ip açılacak bir yer olduğunu söyleyerek gülüp geçiyoruz.

Zirve

Krampon izlerinin bize yol gösterdiği bu bölümde artık batı zirvesine çıkıyoruz.Ve zirveye doğru yoğun rüzgarda ilerleyerek saat 12:50’de birbirimizi tebrik ederek zirve defterine birkaç not düştük. Bu muhteşem dağın zirvesinde birkaç dakikayı onunla  beraber paylaşmanın verdiği mutluluğun ardından iniş için yola çıkıyoruz.

İniş

İniş için zirveden Külah’a doğru patikada ilerleyerek iniş için çakılı sikkelerin olduğu yerde sikkeleri kullanarak 4 iniş gerçekleştirdik.Ayakkabıların slab kayada kaymasının verdiği tedirginlik ve birkaç gün önceki rahatsızlığın verdiği halsizlikten dolayı inişte sikkeleri es geçmeden sol taraftaki babaları takip ederek doğu çarşağına kadar iniyoruz.Mevsimlik gölde mevsimin kuraklığından dolayı yanından geçerek ilerledik. İnişte sürekli ip açmamız biraz vakit kaybetmemize neden olsa da kampa güvenle ulaşıyoruz. Kamptaki arkadaşlarımızın hazırladığı yemeklerle kutlamamızı yaparak güzel bir akşam geçiriyoruz.

Rota Yorumu:Rehber Kitaptaki bilgiler ve daha önceki tırmanan arkadaşlarımızdan aldığımız zevkli tırmanış konusunda bizden de tam not alan bu rota önceki ekibinde yaşadığı gibi yanlış bir yol seçilmeye müsait olduğundan zaman kaybına neden olabilir.Rotada sadece iki yerde ip açılması diğer etapların kolay olması kanısına kapılmamalıdır.Biz sadece ip açılan yerlerde kata giydik fakat  kısa kısa da olsa özellikle ağır çantayla tırmanışta kata tercihi göz önünde bulundurulmalıdır.Bu mevsimde Oba yerinde su olmaması dikkate alınması gereken bir konudur.

Tırmanış için yardımcı olan herkese , alt ekip olarak yardımcı olan Erkut’a ve YTÜDAK ’ a teşekkürler….Tırmanış dolu yeni faaliyetlerde görüşmek üzere..