Anasayfa » Faaliyet Raporları » 2016 » Sivridağ Geleneksel Tırmanış Gelişim Eğitim Faaliyeti

Sivridağ Geleneksel Tırmanış Gelişim Eğitim Faaliyeti

Ekip : 17 Gelişim, 3 Eğitmen

Kamp Yeri : Sivridağ

Tarih : 25.11.2016 – 29.11.2016

Malzemeler (2 kişilik bir ekip için) : ATC, HMS, kemer, kask, 1 set takoz , 1 set yaylı takoz, 10-12 ekspres, 2 çekiç, 2 nutkey,6 kilitli karabina 4 sikke, 60-120lik perlonlar, 2 yarım ip (50 metre), ilk yardım çantası,bivak torbası, kişisel malzemeler.

Yazan : Gülistan Turga

25.11.2016

İlk gelişim eğitim faaliyeti olacağı için heyecanlı uyandım. Faaliyetin geleneksel tırmanış eğitimi olması beni daha çok heyecanlandırmıştı.Uçak saatinin biraz geç olmasından ötürü Antalya’da açık market bulamama endişesinden alışverişi İstanbul’da yaptım.Çantamı hazırladıktan sonra kulüp odasına vardım. Malzemeleri de alıp yola koyulduk.Uçak saati 23:50’ydi. Daha erken gidip ortak bir duffle’a teknik malzemeleri koymak  için çantalarımızı yeniden düzenledik. Bazı ekipler bizden önceki uçakla varmışlardı ve havalimanında bizi bekliyorlardı.

26.11.2016

Havalimanına vardıktan sonra bizi bekleyen ekiple kiraladığımız aracın  şoförünün tavsiyesi üzerine ilk köfteciye rotamızı kırdık. Aç olan karınlarımızı faaliyet öncesi güzelce doyurduktan sonra araç bizi kampı atacağımız alanın aşağısına kadar getirdi. Buradan yukarı yürüyüş mesafesi yaklaşık  20 dakika idi. Çadırları da kurduktan sonra eğitmenimiz Rauf bizden ertesi sabah saat 11 de hazır olmamızı istedi.

Yeni gelen malzemelerle birlikte malzemecilerimiz bize görsel bir şölen sunmuşlardı .Malzeme sayımı ve ayarlanması yapıldıktan sonra hızlı bir şekilde kahvaltılarımızı yaptık ve daha sonra Rauf ‘un önderliğinde eğitim yapacağımız alana, Edelweiss sektörüne vardık.

Rauf bize ilk malzemeleri tanıttı ve daha sonrasında bize artçı emniyetinin nasıl alınacağı gibi geleneksel tırmanışın temellerinden bahsetti. Anlatımı bittikten sonra ilk ekipler tırmanırken biz de boş bulduğumuz noktalara istasyon kurma ve emniyet alma gibi anlatılan temel şeyleri uygulama fırsatı yakaladık. İlk ekibin tırmanması çok uzun sürdü ve bize tırmanmak için vakit kalmadı. Hava da kararmaya başlayınca tekrar kamp alanına dönmek zorunda kaldık.

Gece çok vaktimiz olduğundan muhabbetlerimiz uzun sürdü ve daha sonra yarın tırmanacak olmamızın  heyecanıyla hemen uykuya geçtik.

27.11.2016

Bugün Ehlikeyf sektöründeydik ve Burçakla gelenekselde ilk partnerlik deneyimini yaşayacaktık. Girdiğimiz rota Ayşe ile Ozan’ın dün girdiği Otoban rotasıydı. 80 m uzunluğunda ve IV+ lık bir rotaydı. Ayşe’den direktifleri alarak rotaya girdik. İlk ip boyunu Burçak çıktı. Kilit bir etabı vardı rotanın, Burçak orayı geçene kadar ondan gözlerimi alamadım neyse ki sağ salim geçmişti. Daha sonra istasyonu kurdu ve ben de artçı olarak yanına gittim. Geldiğimiz set oldukça güzel olduğu için orada kalıp istasyonu kontrol etme  ve devamı için fikir alışverişinde bulunma fırsatı yakaladık. İkinci ip boyunun başında olduğumuzu rehber kitabı doğruladı, çürüklü bir bölge beni bekliyordu, ben de sağından gri sağlam yüzeyinden tırmandım. Ve ilk lider istasyonumu kurdum. Çoğu büyük camler ilk istasyonda kullanıldığı için malzemeyi yerli yerinde kullanmamız gerektiğini bizzat malzemesiz kalarak anladım. Aynı zamanda yanıma aldığım eksik perlonlar bana istasyonu kurarken zorluk çıkardı. Neticesinde Burçak’ı yanıma bir baba ve takozla aldım.

Sağa doğru 50m. yürüyüşle iniş yapacağımız ve dün üzerinde eğitmenlerimizce bırakılan ipin de olduğu alana vardık. İlk geleneksel tırmanışımız olduğu için tırmanış uzun sürdü ve maalesef ikinci rotaya girmemize vakit kalmadı. Bu sebepten ötürü biz de diğer arkadaşlarımızın tırmanışlarını tamamlamasını bekleyip kamp alanına geri döndük.

Gece Rauf ‘a üç ip boylu,üç kişilik ve kolay rotalar tırmanmak istediğimizi söyledik. O da bizi kırmadı ve rehber kitaptan bize Klasik sektördeki rotaları anlattı. Gruplara bölündük. Ben, Burçak ve Sumru üçümüz tırmanmaya karar verdik. Rauf da daha önceden tırmandığı  rotalar hakkında  bilgiler verdi. Bizim tırmanacağımız rotayı daha önce tırmanmamıştı ama yine elinden geldiğince anlatmaya çalıştı.Rotamızın adı Solo idi. ( Y.Sevgül/06.10.1994/150 m /IV+,4/R1/Çatlak,Slab/Sağlam Kaya). Biz de  rotalara baktıktan sonra uykuya geçtik.

28.11.2016

Sabah malzemelerimizi aldıktan sonra kamp alanından görülen rotaları kahvaltı eşliğinde izledik.Biraz da heyecanlandık.Kahvaltılarımız bittikten sonra rota dibine gittik.Yanımızdaki rotada Ali, Enes ve Erkut tırmanacaktı. Biz de rotamızı bulduktan sonra ilk ip boyuna ben girdim.İlk  ip boyunu çıktıktan sonra yanımda çok rahat konuşan ve hareket eden ekip tuhafıma gelmişti. İstasyonu kurdum ve yanıma Burçak ile Sumru’yu aldım. Ve gelen kötü haber. İlk ip boyuna yandan patika varmış, boşuna çıkmışım.Ve asıl ilk ip boyunu  ben  tekrar lider çıktım. Asıl rotanın biraz sağından girdiğimizi fark ettik . Bunu tırmanışım esnasında çürüklü çok fazla kaya blokların olmasından da fark etmiştim. Bu haberi de yine istasyonu kurduktan sonra yanıma gelen Burçak ve Sumru ‘dan edindim.Ve burada yandaki ekiple istasyonlarımız hemen hemen aynı set üzerindeydi.Onları da selamladıktan sonra Burçak ikinci ip boyuna lider girdi.

Burçak’ın tırmanışı esnasında hava kötüleşmeye başladı ve yağmur kendisini gösterdi aynı zamanda  da diğer ekipte yolunda gitmeyen işler oldu.Tekrar tekrar tırmanmak zorunda kaldılar.Bizim orada yapabileceğimiz pek de bir şey yoktu. Burçak ise hızlı bir şekilde ağaçtan ip inişi yaparak yanımıza geldi.Biz de diğer ekiple ümitsizce vedalaşarak aşağıdaki kum saatinden iniş yaptık. Enes,Erkut ve Ali hala rotadaydılar ve dönüş vakti gelmişti. Neyse ki uzun mücadelelerinden sonra inebildiler ve biz de olumsuz hava koşullarından ötürü faaliyeti erken bitirme kararı aldık.Kampı toplayıp şehre indik .Bir gece şehirde vakit geçirdikten sonra evvelsi gün İstanbul!a döndük.

Ekip: 17 Gelişim Grubu Üye, 3 Eğitmen

Kamp Yeri: Sivridağ

Tarih: 25.11.2016 – 27.11.2016

Yazan: Burak Uluçoban (Gelişim)

25.11.2016

Faaliyet yalnızca iki gün katılacaktım. Bu nedenle benim gibi iki gün katılacak Bahadır’la önceden konuşarak hazırlık yaptık. İş çıkışı doğrudan yola koyulmak için bir gün önceden çantamı hazırladım.

Havalimanına olabildiğince erken gitmeye çalışıp, kulüp malzemeleri için ağırlık sınırı sorunuyla karşılaşmadan yüklerimizi ayarladık. Daha sonra sorunsuz bir şekilde İstanbul’dan Antalya’ya doğru yola koyulduk.

26.11.2016

Havalimanına vardıktan sonra bizden sonra gelecek arkadaşları bekledik. Onlar da geldikten sonra kiraladığımız araçla yola çıktık. Yemek yiyip eksiklerimizi tamamladıktan sonra Sivridağ’a gittik. Minibüsten indikten sonra yukarı 20 dakikalık bir yürüyüşle kamp yerine varıp çadırlarımızı kurduk.

Sabah Bahadır’la erkenden kalkıp kahvaltımızı yapıp çevreyi inceledik. Eğitmenimiz Rauf gelene kadar boş vaktimizi antrenman yapıp ısınarak ve malzemeci arkadaşlarımıza yardım ederek geçirdik. Rauf geldikten sonra malzeme sayımı ve ayarlanması yapıldı ve eğitim yapacağımız alana Edelweiss sektörüne vardık.

Rauf bize önce malzemelerle ve kullanım şekilleriyle daha sonra geleneksel tırmanışla ilgili ayrıntılı bilgiler verdikten sonra tırmanışa başladık.  Anlatımı bittikten sonra biz de boş bulduğumuz noktalara istasyon kurma ve emniyet alma gibi anlatılan temel şeyleri uygulama fırsatı yakaladık çünkü ilk ekibin tırmanması çok uzun sürdü ve bize tırmanmak için vakit kalmamıştı. Bahadır’la ben faaliyetten erken ayrılacağımız için hava kararmaya yakın da olsa tek ip boyu tırmanma fırsatı bulduk. İlk ip boyu sonunda istasyonu toplayarak inişimizi yaptık ve eğitimi sonlandırdık.

27.11.2016

Sabah erkenden hazırlanıp Ehlikeyf sektörüne geldik. İlk ip boyunda lider olarak başladım. 85 m uzunluğunda ve V- derecesinde bir rotaydı. Tırmanış derecesi zor olmamasına rağmen mümkün olduğunda çok emniyet malzemesi atarak tırmanmaya çalıştım. Daha sonra istasyonu, 2 friend ve bir babayla kurdum. İstasyonda rahat olmak için tırmanış sırasında kayadaki çatlaklara uygun olacak orta boy büyüklükteki friend’leri kullanmaktan kaçındım. Ben ipleri toplayıp emniyet alma pozisyonuna geçtikten sonra Bahadır da malzemeleri toplayarak yanıma geldi ve lider olarak tırmanışa devam etti.

İkinci ip boyunu tamamladıktan sonra sağa doğru 50m yürüyüşle iniş yapacağımız ve dün üzerinde eğitmenlerimizce bırakılan ipin de olduğu yerden iniş yaparak tırmanışı bitirdik. Genelde hepimizin ilk geleneksel tırmanışı olduğundan ikinci rotaya girmek için vakit kalmamıştı aslında. Ancak akşam ayrılacağımız için eğitmenlerimizle konuşarak tek ip boylu bir rota tırmanma fırsatı elde ettik. Hemen malzemeleri giyip tırmanışa başladık. Bahadır ile bu kez kendimizi daha fazla zorlamaya karar verdik. Akşam karanlığına kaldık ama başarılı biçimde tırmanışı tamamladık. Malzemeleri toplayıp hızlıca kamp alanına geçtik. Eşyalarımızı ayarladıktan sonra havalimanına doğru yola koyulduk.

Bizim için kısa da sürse verimli geçen bir eğitimdi. Emeği geçen herkese çok teşekkürler.