Anasayfa » Faaliyet Raporları » 2018 » Miks Tırmanış Gelişim Eğitim Faaliyeti

Kamp Alanı: Maden Bölgesi- Uludağ

Ekip: 8 Gelişim, 4 Eğitmen, 1 Üye

Yazan: Alper Kılıçalp/ Gelişim

Malzemeler: 60m yarım ip x2, tam ip, teknik kazma, leash, tam otomatik krampon, sikke, friend, takoz, ekspres, kilitli karabinalar, perlonlar, kişisel emniyet malzemeleri, ilk yardım çantası

Çok ani bir karar ile hafta sonu miks eğitimi için yola çıkma kararı alındı. Planlamalardan sonra cumartesi sabah 02:00 gibi Yıldız’dan yola çıktık. Hava durumu cumartesi gecesi şiddetli kar yağışı gösterdiği için nasıl bir faaliyet olacağını tam kestiremiyorduk. Bursa’dan eğitmenimiz Sefa’yı alıp hızlı bir çorba molası sonrası oteller bölgesine ulaştık. Bölgeye ulaştığımızda telesiyej kapalı olduğu için kamp alanına kadar yürüyüşe başladık. Başlarda çok hızlı ilerlesek bile sonradan bastıran yoğun sis bizi yavaşlattı ve saat 11 sonrası kamp alanına ulaşıp kampı kurduk.

Kramponları bölüşüp malzemeleri hazırladıktan sonra eğitmenimiz Sefa ile eğitim alacağımız bölgeye doğru yola çıktık. Tırmanış yapacağımız bölgeye ulaştık. 2 top-rope rota açıldı ve Etik Ol’un sağındaki serbest tırmanacağımız kar kulvarı belirlendi. İlk önce kar kulvarını serbest şekilde tırmanarak kazma ve krampon kullanımının miks bir rotada nasıl olacağı konusunda fikir yürütmeye çalıştım. Sonrasında ise kaya yüzeyinin sağında açılan rotaya top-rope olarak girdim. Açıkçası beklediğimden daha zor bir rotaydı. Kazma için çok güzel buz yüzeyleri vardı ancak kramponlara güvenmek biraz zaman aldı. Özellikle başlarda tamamen kollarıma yüklendiğim için birkaç dakika içinde kollarım şişti ve dinlenmek zorunda kaldım. Ancak sonrasında sağda girdiğim ikinci rota biraz daha rahattı. Hem krampona güvenmeyi başarabilmiştim (az da olsa) hem de kazmaların nerede ne kadar beni tutabileceğini biraz daha kestirebiliyordum. Bu arada Sefa rota tırmananlara korniş geçme eğitimi verdi. Sonrasında gün batımının da yaklaşmasıyla beraber rotaları topladık ve kamp alanına döndük. Havanın daha da bozup kar yağışının artmasıyla akşam çadırlardan telsizle bir toplantı yaptık. Sabah 8’de hazır olmak üzere anlaştıktan sonra derin bir uykuya daldık.

Sabah uyandığımızda çadır üstümüze doğru eğilmişti. İlk dışarı çıkmaya cesaret eden ben oldum. Gece boyu yaklaşık 30/40cm kar yağışı olmuştu ve çadırların çoğu gömülmüştü. Çadırların etrafını bir miktar kardan temizledikten sonra kahvaltı yapmak üzere çadıra geri döndüm. Hava şartlarının kötü olmasından dolayı hazırlanma saatimizi 9’a kaydırdık. Saat 9’da herkes hazırlandıktan sonra Erkut’un öncülüğünde Etik Ol rotasına doğru yola çıktık. Rüzgar düne göre daha şiddetliydi ve uçuşan toz kar yürüyüşte zorlanmamıza neden oluyordu. Rota dibine ulaştığımızda rüzgar daha da şiddetlenmişti. Rotalar açılana kadar rüzgardan korunacağımıza inanarak yüzümüzü bir kayaya döndük. Esen rüzgarın uçurduğu toz kar kayadan sekerek yüzümüze geliyor ve kaşlarımız, saçlarımız ve bütün yüzümüzün donmasına neden oluyordu. Özellikle gözlüğümün üstünde oluşan buz katmanı nedeniyle etrafı neredeyse hiç göremiyordum. Aynı zamanda Erkut rotada ilerledikçe gece yağan kar katmanları küçük çığlar şeklinde aşağıya kayıyordu. Erkut rotayı açtıktan sonra aşağı geldiğinde kötü olan bazı arkadaşlarımız geri dönme kararı verdi.

Geriye gelişimden sadece Sefa, Mahmut, Emirhan ve ben kaldık. Sonrasında havanın kötülüğüne rağmen malzeme atarak tırmanmaya başladık. En sona ben kalmıştım ve Erkut en az 4 malzeme atmamı istedi. Rotanın hemen girişine bir tane 1 numara cam attım. Gayet sağlam gözüküyordu. Sonrasında rota biraz daha zorlaştı. Hemen ilk setin üstüne geldiğimde bir buz vidası atmayı denedim. Neredeyse tamamen girdi ve normal bir tırmanışta gayet güven verebilecek bir emniyet noktası oldu. Yine hemen diğer setin üstüne geldiğimde bir buz vidası daha denedim. Bu sefer güvenemedim ve sadece yarısına kadar girdi o yüzden atmaktan vazgeçtim ve onun yerine sağdaki kayada takoz atacak güzel bir nokta aradım. Attığım takoz tam olarak yerleşti ve yine beni memnun eden bir ara emniyet oldu. Sonrasında rotanın biraz daha ilerisinde bir tane daha buz vidası denedim ancak buz yeterince iyi değildi. Hem kazma krampon ile tırmanmaya çalışıp hem de malzeme atmanın ne kadar zor olduğunu görmüş oldum. Hepimiz Etik Ol’u tamamladıktan sonra dün tırmandığımız rotalardan solda olana gidip malzeme deneyerek tekrardan tırmanmayı denemeye başladık.

İlk önce Mahmut tırmanmaya başladı ancak çok fazla malzeme atamadı ve yürüyüş kramponlarıyla denediği için rotanın yarısında devam edemeyip inmek zorunda kaldı. O sırada küçük bir çığ hemen arkamızdan geçerek bizi biraz tedirgin etti. Sonrasında Sefa denemek için rotaya girdi. Bolca malzeme atmayı denedi ve başarılı da oldu. Sefa inişe başladığı sırada geçen seferkinden daha büyük bir çığ bu sefer daha geniş bir alanı kaplayarak üstümüze doğru geldi ve baya hızlı bir şekilde kaçarak pek etkilenmeden devam ettik. Zamanımızın kısıtlı olmasından dolayı kalanlar tırmanamadan kamp alanına dönmek zorunda kaldık. Malzeme atmayı denediğimiz bu tırmanışlar bizim büyük ölçüde gerçek bir tırmanıştaki koşulları ve psikolojiyi hayal etmemizi ve hem miks bir yüzeyde malzeme atmayı tecrübe etmemizi hem de kazma krampon kullanımını geliştirmemize çok yardım etti. Kamp alanına döndüğümüzde erken dönmek zorunda kalan arkadaşlarımızın havanın da düzelmiş olmasıyla beraber yaşadığı pişmanlık belli oluyordu. Sonrasında kampı toplayıp batak karda aşağı iniş maceramızı da tamamladıktan sonra İstanbul’a doğru aracımız ile yola çıktık.

Bu eğitim faaliyetinin gerçekleşmesini sağlayan kulübümüz YTÜDAK’ a sonsuz teşekkürler.