Anasayfa » Faaliyet Raporları » 2018 » Orman Kanunu Tırmanış Raporu

Bölge: Geyve Kaya Tırmanış Bahçesi

Rota: Orman Kanunu

Yazan: Mahmut Oflaz

Malzemeler: Stoper set, cam set( 1*4 numara,1*3 numara, 2*2 ve 2*1 numara ,birer 0 , 0.1,0.2,0.3,0.4,0.5ve 0.75 numara), 2*60m yarım ip, 5 sikke(kullanılmadı), 2 çekiç, ilk yardım çantası, 8 kilitli karabina, ekspresler, çeşitli boylarda endless perlonlar

TOPO

Geyve kaya tırmanışı faaliyeti öncesi Ender’le, Geyve’de geleneksel tırmanış yapabileceğimiz rotalara bakıyorduk, Gülçin’in de bize katılmasıyla, başlangıç faaliyeti sırasında bir boşluk bulup Orman Kanunu rotasına girmeye karar verdik. Cumartesi sabah 10 gibi rotaya girmeyi planladık.

İlk ip boyunu ben lider gidecektim ve rehberde 67 m uzunluğunda olduğu yazıyordu, ilk 10 m nispeten kolay olduğu için hem de 60m olan ipimizle geniş sete kadar yükselip, ilk istasyonu orada alalım diye free yükseldik. Bir takoz ve çalı kökünden dinamik istasyon kurup fazla yükselmeden 0.75 cam attım. Yükseldikçe aralıklarla bir takoz, 2 çalı köküne perlon, bir takoz ve bir köke daha perlon attım. Topoda görünen büyük sete ulaşamadan onun 5 metre altındaki küçük sete 3 ve 4 numara camlerle istasyon kurup farklı bir çatlağa da 2 numara camle backup aldım ve Ender ve Gülçin’ i yanıma aldım. İlk ip boyu çok topraklı ve otlu, yer yer çürüktü. Uzun kollu giyinmenizi tavsiye ederim aksi halde kollar fena kesilir.

Küçük setteki istasyon

İkinci ip boyunu Ender gideceği için malzemeleri ona verip, Ender’ in bizi yanına almasını bekledik. Ender istasyon kurunca önce ben malzemeleri toplayarak yükselmeye başladım, bu ip boyu ilkine göre kısaydı ama bir tık daha zordu. Rotanın kilidi bize göre ikinci istasyondan büyük sete geçme kısmıydı, neyse ki hepimiz geçebildik. Bu ip boyunda fazla çürük bölüm yoktu ama slab olan yüzeyler vardı. Ender istasyonu 2 cam ve bir takozdan kurmuştu. Endere ulaştıktan sonra Gülçin’in de gelmesiyle bir şeyler yiyip içtik ve fotoğraf çekip inişe başladık.

Son istasyon

Rotayı bitirdikten sonra arka taraftan yürüyerek inip kampa döndük. İniş kısmında bazı yerler dikti fakat ip açmaya gerek görmedik.

Tırmanış partnerlerim Ender ve Gülçin’e, kulübümüz YTÜDAK’ a desteklerinden ötürü sonsuz teşekkür.