Anasayfa » Faaliyet Raporları » 2018 » Geyve Kaya Tırmanışı Eğitim Faaliyeti

Tarih: 21.04.2018-23.04.2018

Katılanlar: YTUDAK Başlangıç Grubu (28 kişi), Gelişim Grubu ve Eğitmenler

Yazan: Ayberk Sözer / Başlangıç

Faaliyet Hazırlığı: Çadır grubum Erdem, Yusuf ve Serkan ile bir gün önceden faaliyet planlamasını yaptık. 3 günlük yemek planlamasında 3 kahvaltı ve 2 akşam yemeği için; 6 yumurta (pet şişede), 1 paket makarna, 400 gr bulgur, 1 ton balığı, 1 paket tavuk döner, 50 siyah zeytin, kaşar ve tulum peyniri, 1 paket sosis ve 1 kutu sallama çay aldık, tereyağ, baharat, salça ve tuz getirdik. Ayrıca kahvaltıda ve öğle aralarında yemek üzere herkes kendi yiyebileceği sayıda sandviç getirdi. Atıştırmalıkları da kişiselleştirerek ayrı almayı düşündük. 3 paket makarneks, 3 snickers, bir miktar ceviz, jelibon, 2 kutu karışık meyve suyu ve tuzlu kraker alarak atıştırmalıklarımı tamamladım. Kişi başı 4.5 – 5 lt su aldık. Ben 3 adet 1.5 lt suyu çantama sığdırırken, Erdem 5 lt’lik su alarak elinde taşımayı tercih etti. Kamp alanına yürüyüş mesafesi kısa olduğundan elde eşya taşımamıza izin verildi. Çadır grubu olarak yaklaşık 20 lt su ihtiyacımızı karşıladı, sadece makarna ve bulgur için kamp alanına 250 m mesafedeki su kaynağından aldığımızı kullandık. 1 orta boy ve 1 büyük boy kartuş ihtiyacımızı karşıladı. Yarım dolu orta boy bitti, büyük boyun yarısını kullandık. Faaliyetteki yemek planımız ve otobüsten indikten sonra kamp alanına olan mesafe ve güzergah aşağıdadır.

Cumartesi Pazar Pazartesi

Tavuk döner

Ton balıklı kaşarlı makarna

X

21.04.2018 Cumartesi: 22:00’da Yıldız’dan ayrılıp 01:30’da Ceceler Köyü’ne vardık. Yürüyüş için sıraya geçtik Ender bölgenin tanıtımını yaptı. Elleri müsait olanlar kulüp malzemelerinin taşınmasına yardım etti. Faaliyete hazırlanırken hava durumunu kontrol ederek botlarımı giymeye karar verdim. Cuma günü yağışlı, hafta sonu güneşli olacağından ekstradan yanıma rahat ve hafif ayakkabılarımı da aldım. Yürüyüşe başladığımızda çamurlu yollar ekibi biraz kirletti. 13 dakikalık yürüyüşün ardından kamp alanına vardık. Tuvalet ve sigara alanları gösterildi. 03:00’da çadırlarımızı kurmuş tulumlarımıza girmiştik. 08:00’da Halk Ekmek sektörü için sıraya geçmemiz duyurulmuştu. 06:30 kalkıp termostaki sıcak çayımızı içerek ısındık. Güzel bir kahvaltının ardından sıraya geçtik ve 5 gruba ayrıldık. Malzemesi olmayanlara kask ve kemerler zimmetlendi ve her gruba 2’şer HMS ve  ATC dağıtıldı. Halk Ekmek sektörüne geçtik ve Ballıkayalar faaliyetine katılmayanlar için Yusuf tırmanıcı ve emniyetçi pozisyonlarını anlattı. Emniyetçinin hata yapmasına karşın emniyetçinin emniyetçisi de kullanıldı. Zorluk derecesi V olan rotalarda, az kişi olmanın da avantajıyla herkes en az 3 rota tırmandı, hızlı olan gruplarda 4 rota çıkanlar da oldu. 13:00’da kamp alanına döndük, 14:30’da Has sektöre gitmek üzere tırmanışa ara verildi. Bir şeyler atıştırmak için su kaynattık. Yakıcı güneşten bunaldığımız için yakındaki su kaynağı ilaç gibiydi. Ayrıca kaynağa gidip gelirken topladığımız erikler de ham ama lezzetliydi.

Has sektörde 5 grup için 5 rotadan top-rope tırmanışa devam ettik. Bu sektörde zorluklar VI ila VII- arasında değiştiğinden herkese tırmanışı tamamlamak için 20 dk süre verildi. Bu rotalar beni zorladı antrenman yapmaya başlama kararı aldım. Her grup 2 rota çıktı, hava kararacağından 18:30’da dönüşe geçtik. Akşam yemeğinin ardından 21:30’da ip toplama eğitimi aldık, herkes 3 kez topladı, 22:30’da eğitim bitti.

22.04.2018 Pazar: Sıcaklığı 1oC’ye kadar düşen gecenin ardından 08:00’da tekrar sıradaydık ve kalan rotaları tamamlamak için yeniden Has sektöre doğru yola koyulduk. 13:00’a kadar tırmanışlar devam etti, 1.5 saatlik aranın ardından 14:30’da Shadow sektörüne geçerken yeni gruplar oluşturuldu. Bu sektörde zorlukları V ila VIII- olan 4 rotaları, 6 kişilik gruplarla deneyimledik. 18:45’te kamp alanına döndük. Gün batışında yemeklerimizi yaptık. Son akşam yemeğimiz olduğundan elde kalan malzemelerle kaşarlı ve ton balıklı makarnaya bir de makarneksten artan sosu ekleyerek bayılarak yediğimiz bir öğün ortaya çıktı. Bu sırada arkadaşlarımız matlarını çimlere sermiş esneme hareketlerini yaptılar. 21:30’da çadırlarımızda düğüm eğitimi aldık.

23.04.2018 Pazartesi: 08:00’da Halk Ekmek sektörüne bu defa lider tırmanış simülasyonu için gittik. Mahmut’un uyguladığı Yusuf’un sözlü eğitimiyle denemeye hazırdık. Bu defa kemerimize hem top-rope ipi hem de lider tırmanış ipi bağlıydı. Bir kişi top-rope emniyetini alırken, diğer emniyetçi lider tırmanıştaki ip vermeyi deneyimledi. Ayrıca lider düşüşü tecrübe etmek için atlayışlar yaptık. Pozitif rotada zor ve tehlikeli olsa da düşme korkusu atlatmak için önemliydi. Düşme sırasında lider ipinin bacakların arasında kalması, takılarak dengesiz düşüşlere sebep oldu. 13:00’da eğitimi tamamlayıp, 14:15’de kamp yükümüzle dönüşe geçtik.

Faaliyet Toplantısından Notlar:

Kaybolma ihtimali bulunduğundan emniyet aletleri birbirinden ayrılmamalı.

Kask kafaya sıkı oturmalı, uygun seçilmeli ve faaliyetten önce ayarlanmalı.

Tırmanışta rahatlık için bacakla tırmanmayı öğrenmek gerekli, ellere yüklenerek fazla yoruluyoruz. Özellikle yukarı bakarak ayaklarımızı uygun yerleştiremedik.

Rotalara ısınmadan girildi, sakatlıklara yol açacaktır.

Yer: Geyve/Sakarya

Tarih: 21.04.2018 – 23.04.2018

Başlangıç Grubu: 27 Kişi

Çadır grubu: 2 Kişi (İbrahim Kaya & Esin Şimşek)

Yazan: Esin Şimşek

Faaliyet Öncesi | Hazırlık

2-3 gün öncesinden hava durumunu kontrol ettim, tahminlere göre de kafamda yanıma alacağım eşyaları ve yedekleri belirledim. İbrahim’le yemek planlaması ve dağılımı yaptık. Bölgedeki su kaynağına güvenemediğim ve e-mailde de kişi başı günlük 3lt su almamız önerildiği için İbrahim’le yanımıza kişi başı 8 lt su almaya karar verdik – Faaliyetin sonunda sadece 5lt’lik şişenin sonu arttı. –

20.04.2018 Cuma | Yolculuk

Yaklaşık olarak 4 saat süren otobüs yolculuğundan sonra Geyve Ceceler Köyü’ne varmıştık. Otobüslerden indiğimiz yerden kamp alanının mesafesi kısa olduğundan yürüyüş sırasında elimizde eşya taşımamıza izin verildi. 15-20dk’lık bir yürüyüşün ardından kamp alanına vardık. Eğitmenimiz tarafından sigara ve tuvalet alanı duyuruldu. Sonrasında da grid düzende çadırlarımızı kurmamız istendi. Toplamda 8 çadır grubu olduğundan 3-3-2 şeklinde kamp alanını kurduk. 08:00’da tek sırada hazır olmamız duyuruldu ve yaklaşık olarak 04:00 civarı uyuduk.

21.04.2018 Cumartesi | Faaliyetin 1.Günü

07:00 : 1 saat öncesinden uyandık. Gece tam anlamıyla uykuya dalamadığım için çok yorgun uyandım. Kahvaltı ettik ve faaliyet için küçük bir çanta hazırladım. (su, atıştırmalık vs.) Tırmanış için gereken kişisel ekipmanlarımı da yanıma alıp sıraya geçtim. (Emniyet kemeri ve tırmanış ayakkabısı)
08:00 : Tek sıra halinde hazırdık. Bir önceki Ballıkayalar etkinliğine gelenler ve gelmeyenler olarak ikiye ayrıldıktan sonra tekrar küçük gruplara bölündük. Toplamda 5 grup olduk.
08:30 : İlk gün Halk Ekmek sektörüne gittik. Burada temel olarak emniyet alma uygulamalı olarak gösterildi. Tırmanış için kullanılan tüm malzemelerin kullanım şekilleri tekrar hatırlatıldı ve güvenlikle ilgili uyarılar yapıldı. 1 tırmanışçı, 1 emniyetçi ve 1 ek emniyetçiyle top-rope tırmanışlara başladık.

1. Sunny Days UIAA V+ 9 23m. M. Kandi, 2010
2. Halk Ekmek UIAA V 11 27m. M. Kandi, 2010
3. Mild Slope UIAA V+ 10 24m. M. Kandi, 2011

13:00 : Toparlanıp kamp alanına döndük. 14:30’a kadar mola verildi.
14:30 : Mola bitiminde tek sıra olduk ve öğleden sonraki tırmanışlar için Has Sektör’e gittik. Burada da sabahki tırmanış gruplarıyla aynı şekilde devam edildi.

1. Has UIAA VI 8 22m. D. Palut, 2009
2. Jüpi UIAA VI+ 11 24m. D. Palut/B. Kürüz, 2011

18:00 : Toparlanıp kamp alanına geri döndük. Biraz dinlenip akşam yemeğini hazırlamaya başladık.
20:30 : 21:00’da tek sıra hazır olmamız için duyuru yapıldı. (Kafa lambaları ve kalın kıyafetlerle birlikte.)
21:00 : İp toplama eğitimi verildi ve pratik olarak 3 ipte de tekrar yaptık. (İpin toplanma şekli, dikkat edilenler, çanta yapımı vb.)
21:30 : Eğitim bitti ve çadırlara dağıldık. Sabah 08:00’da tek sıra olmamız duyuruldu.

22.04.2018 Pazar | Faaliyetin 2. Günü

07:00 : Kahvaltı ettik ve tırmanış için hazırlandık.
08:00 : Tek sırada yürüyüşe hazırdık. Faaliyetin 2. Gününe yine Has Sektör’de başladık. Bu sefer aynı grupla tırmanmadığımız rotalarda tırmandık.

1. Fakirlerin Ceus’u UIAA VI+ 10 26m. D.Palut, 2010
2. Arguvan UIAA VI 7 20m. D.Palut, 2009

13:00 : Toparlanıp 13:15 gibi çadır alanına döndük. 14:30’a kadar serbest zaman verildi. Bir şeyler atıştırıp uyumayı tercih ettim. Öncesinden de uykusuz olduğum için faaliyetin devamı için dinlenmek yerinde bir karar oldu.
14:30 : Tek sırada hazırdık. Öğleden sonrası için Shadow sektöre gittik. Diğer günlerden farklı olarak, açılan rota sayısı 4 olduğu için 4 gruba ayrıldık. Buradaki rotalar çok keyifliydi. Katalarımı çadırda düşürdüğüm için buradaki rotaları 2 farklı ödünç katayla tırmandım ve kataların tırmanışı nasıl etkileyebildiğini de deneyimlemiş oldum.

Rota adı Derece Bolt Metre Rotayı açan,
1. Logon UIAA VI+ 8 15m. M.Kandi, 2011
2. Happy Hours UIAA VI 8 15m. M.Kandi, 2011

18:30 : Kamp alanına döndük. Gruplara zimmetlenen eşyalar toplandı. Çadır arkadaşımla dışarıda biraz esneme hareketleri yapmaya başladık, bu kısım tırmanıştan sonra çok iyi geldi. Esneme seramonimiz giderek artan bir kitleyle hava kararmaya başlayana kadar sürdü. Sonrasında çadırlara dağılıp akşam yemeği derdine düştük.
21:00 : 20:30 gibi çadırlarda düğüm sınavı olmak için hazır beklememiz duyuruldu. Biz İbrahim’le diğer çadır gruplarına bölündük. Daha öncesinde olduğumuz gibi düğümler, nerede kullanıldıkları baştan sona soruldu ve tekrar edildi. Bazı deneyimler ve ek bilgiler paylaşıldı.
22:30 : Düğüm sınavının bitmesinden sonra diğer gruplarında tamamlamasını bekleyip, uyudum.

23.04.2018 Pazartesi | Faaliyetin 3. Günü

07:00 : Uyandım, iştahım olmadığı için pek bir şey yiyemedim. Sonrasında acıkıp enerji kaybı yaşamamak için yanıma yiyecek bir şeyler aldım.
08:00 : Tek sırada hazırdık. Faaliyetin son gününde lider tırmanış simülasyonu için tekrar Halk Ekmek Sektörü’ne gittik. Rotaların başında lider tırmanış için emniyetçi eğitimi verildi. Toplamda 2 rotada pratik yaptım. Düşme korkumu yenmek için 2 rotada da atlamayı seçtim. İlk rotada mesafe çok kısa olduğundan düşme hissini pek yaşayamadım ama tedirginliği az da olsa üstümden atmama yardımcı olmuştu. 2. rotadaki son atlayışımda tahminimden fazla düştüm ve pozitif rotada düşüşü doğru karşılayamadığım için ters döndüm ve kafamı çarptım. Bu düşüşle korku içime tekrar aşılanmış olsa da düşüş çalışmanın, düşmeyi öğrenmenin önemini oldukça iyi anladım. Ve tabii kask kullanmanın önemini de!
13:00 : Toparlanmaya başladık, 13:18 gibi kamp alanındaydık. Kamp alanına varıldığı zaman 14:15’de tüm kamp yüküyle tek sırada hazır olmamız gerektiği duyuruldu.
14:19 : Tek sırada hazırdık. Genel olarak tüm faaliyet boyunca toplanma zamanlarında hazırdık ancak bu sefer 4dk. gecikmiştik. Koşullar rahat ve verilen süre fazlasıyla yeterli olduğu halde geç kaldığımız için bu konuda eğitmen tarafından uyarıldık. Sonrasında faaliyet toplantısını yaptık. Eğitmenimiz ve gelişim grubu bizimle ilgili gözlemlerini paylaştı ve olumsuz durumlarla ilgili uyarılarda bulundular. (Emniyet alma, emniyet emniyetçisi, tırmanış gibi konularda.) Buna ek olarak tuvalet alanının pis bırakılmış olmasından ötürü uyarıldık ve gönüllü bir grupla temizledik. Kalan grup çadır alanında mıntıka temizliği yaptı ve en son olarak toplu fotoğraf çekildik.
14:58 : Servislerden indiğimiz alana doğru yürüyüşe başladık.
15:20 : Servislere yerleştik ve dönüş yoluna geçtik.

Yemek için ortak getirilenler. Kişisel getirdiklerim.
Kahvaltı için Akşam yemeği Ara öğünler
2 kutu karper peyniri 1 paket makarna 1 paket karışık kuruyemiş
6 yumurta 2 paket domates çorbası 2 paket çikolata
2 paket aç bitir salam 2 paket ton balığı 2 meyve suyu
Zeytin 1 paket sosis 1 Kek
Lavaş Tereyağı 2 paket kraker
Tüp tahin pekmez Tuz + Karabiber 2 enerji barı

ÖNERİLER

• El ve ayak tırnaklarınızı tırmanış için kısaltmayı unutmayın.
  • Güneş yanığı ve çarpması olmaması için güneş kremi ve şapka/buff kullanımını öneririm.
  • Çöp poşetlerini ve yiyeceklerinizi dışarıda bırakmayın, civardaki hayvanlar dağıtabilir.
  • Tuvalet ve sigara için belirlenen alanlar için ekstra dikkatli davranın, cebinizde küçük bir buzdolabı poşeti taşıyarak çıkan çöplerinizi doğaya atmak yerine ona atabilirsiniz.

Faaliyette bizimle ilgilenen, bilgi ve deneyimlerini paylaşan eğitmen ve gelişim grubuna teşekkür ederim, ayrıca fotoğraflar için de başlangıç grubundan Kıvanç ve Ytüdak’a teşekkürler.

Rotalarla ilgili bilgiler Batı Türkiye Kaya Tırmanış Rehberi’nden alınmıştır.