Anasayfa » Faaliyet Raporları » 2019 » Uludağ Darbeci General Rotası Tırmanış Raporu

Uludağ Darbeci General Rotası Tırmanış Raporu

Yer: Uludağ-Keşiştepe

Rota: Darbeci General

Zorluk: M2

Ekip: Mahmut Oflaz, İbrahim Kaya

Tarih: 10.03.2019

Malzemeler: kişisel emniyet malzemeleri, teknik kazmalar ve leash, krampon, 6 kilitli, 12 ekspres, 6 sikke, 2×50 m yarım ip, perlon bantlar, cam set, takoz set

2019’da dördüncü Uludağ’a gidişim olmasına rağmen sisli geçen bir sezonda tırmanış imkanı bulamamıştık. Başlangıç eğitimi tarihleri kesinleşince Mahmut ile Darbeci General rotasına girmeye karar verdik. Başlangıcın eğitimi ile beraber yoğun geçen bir cumartesi gününün ardından sabah kalkıp çadır grubu olarak kahvaltı yaptık, malzemeleri son bir ayarlayıp kramponları giydikten sonra Alper ve Bahadır Latif Osman Çıkıgil rotasına, biz ise Darbeci’ye doğru yola koyulduk. Çanağa girmeden küçük sırtımsı yerlerden doğru Darbeci General’e yaklaşıp dik kar kısmını free yatay geçerek kaya etabının başladığı kısma geldik. Son kısmı alışkın olmayanları belki biraz tedirgin edecek kadar dikti sadece, rota alttan bakınca üst sol kısmında bulunan üçgenimsi bir kaya bloğu tarafında belli oluyor.

(Mahmut kısa dihedral yapıya doğru yükseliyor, ok ile işaretli olan üçgen kaya)

Mahmut “Lider girmek ister misin?” diye sordu. Rota pek dik durmuyordu ama kendimden emin olamadığım için artçı gelsem daha iyi olur diye düşündüm. İlk kaya etabının başladığı yerde malzemeleri ayarladıktan sonra sağımızda bulunan bir çatlağa 0.3 numara cam atıp Mahmut tırmanmaya başladı. Rotanın ortasındaki kar etabına gelene kadar 2 tane daha cam atmıştı, kar koşulları fena değildi hatta çok az bir yerde buz vardı. Dik yükselmeye devam edip bir üstteki kaya bloğuna vardığında 2 tane takoz yerleştirdikten sonra kar-kaya arasında oluşan yarı çürük dihedralimsi yapıdan yükselmeye başladı. Çürüklükten dolayı iki taş düştü, kar-kaya arasında oluşmuş bu etabı geçtikten sonra rota kısa bir kar etabına bağlıyor. Görece pozitif ve emniyet imkanı yok, serbest şekilde bu kısmı geçip biraz sol yaparak sırta çıktı. (Kar koşullarına göre korniş olabilir.)

Mahmut İki kazma ile bir istasyon bir back-up olacak şekilde istasyonu kurduktan sonra hazırlanıp yanına yükselmeye başladım. Bu hafta sonu kalabalık bir ekip olarak Uludağ’da olduğumuz için yürüyüş kramponları ile çıkıyordum, rotanın girişinde kayaya basarken zorlanıp nasıl çıkacağım konusunda kafam karışmıştı. Malzemeleri toplayıp yükselmeye devam ettim. Son kısımdaki çürük yerde de biraz gerildim, sırta çıkmak için kazmaların şaftlarını saplayıp destek alarak Mahmut’un yanına çıktım. İpleri ve istasyonu toplayıp kapıdan inip kamp alanına geri döndük.

Bu tırmanışta partnerim Mahmut’a ve kulübüm YTÜDAK’a sonsuz teşekkürler.