Anasayfa » Faaliyet Raporları » 2019 » Uludağ 3. Kış Temel Eğitim Faaliyeti 2019

Uludağ 3. Kış Temel Eğitim Faaliyeti 2019

Kamp Alanı : Keşiştepe Uludağ Milli Parkı Bursa

Ekip : 14 Başlangıç Grubu, Gelişim Grubu ve Eğitmenler

Tarih : 9-10 Mart 2019

Yazan : Fatih Bağcı

Çadır Grubu : Buğra Dandin , Yunus Emre Arslan

Faaliyet Öncesi Hazırlık

Çadır grupları 7 Mart tarihinde açıklandı. Çadır grubu arkadaşlarımla aramızda iş bölümü yaptık. Öğünlerde hızlı ve aperitif yiyecekler almaya karar verdik. Faaliyet öncesinde hava durumunu kontrol ettim. Hava Cumartesi ve Pazar güneşli ve rüzgarlı gözüküyordu.

8 Mart Cuma

Cuma akşamı Yıldız’da çadır grubumla birlikte bize zimmetlenen eşyaları aramızda paylaştırdık. Saat 22.25 ‘de otobüs Yıldız’dan hareket etti. Göztepe’den faaliyet katılacak arkadaşları da alıp feribota , oradan da Uludağ’a doğru yola koyulduk.

9 Mart Cumartesi

Saat 03.10’da oteller bölgesine vardık.Bazı arkadaşlar otobüsteyken hazırlanmaya başlamışlardı. Ben otobüsten indikten sonra hazırlandım. Hazırlıkların bitirilip yürüyüşe başlanması için 20 dakika süre verildi.Herkes kendi boyuna göre kazma aldı. Daha önceki kış faaliyetlerine gelenlerin kar kazmasını kullanabileceği ama ilk defa gelenlerin kullanmaması gerektiği söylendi. Benim batonum olduğu için kar kazmasını çantama sabitledim. Saat 3.30’da yürüyüşe başladık.Yavaş yürüyeceğini düşünenler sıranın önüne geçti.Kafa lambalarımız kapalı bir şekilde yürüdük. Sabah 06.20 ‘de kamp alanına varmıştık. Eğitmenler temiz kar, sigara, tuvalet alanları gösterildi. Kar duvarını örmeye başladık. Kar duvarı 5 çadırın kurulması için yaptığımız kar duvarının çok küçük olduğu hakkında eğitmenlerden gelen uyarılar grupta görüş ayrılığına sebep oldu.İlk halini koruyarak kar duvarını bitirdik ve çadırları kurduk.

Saat 09.30’da kazma düşüş eğitimi için poşetlenmiş bir şekilde sırada olmamız istendi. Çadır grubumla yemek yiyip sıcak bir şeyler içtik. Poşetlenmek için saat 09.10’da çadırdan çıktık ve poşetlenmeye başladık. Saat 09.31 ‘de tek sıra halinde sıradaydık.Kazma düşüş eğitimi alacağımız yamaca geldik. Eğitmenimiz Mahmut bütün pozisyonları (yüzüstü baş yukarı, sırtüstü baş yukarı, yüzüstü baş aşağı, sırtüstü başaşağı) gösterdi. Sonra açılan pistlerde pozisyonları denemek için 3 gruba ayrıldık. Her pozisyonu hem sağ hem sol elle denedikten sonra kendimizi zayıf gördüğümüz hareketleri tekrar denedik. Saat 12.05’de eğitim bitti. Kampalanına döndük.

Saat 13.00’da kar emniyet malzemeleri eğitimi için bize zimmetlenen malzemeler ile sıraya geçmemiz istendi. Hemen bir şeyler atıştırıp , sıcak sıvı aldık.Gecikmeden sıraya geçmiştik Eğitim alacağımız alana yürüdük. Perlonları çadır alanında unuttuğumuzu farkettik. Kendisine perlonlar zimmetlenen arkadaş kamp alanına gidip perlonları getirdi. Eğitmen eğitimi iptal edebilirdi ama etmedi.Fakat sonrasında bize uyarı olarak geri dönecekti. Mahmut tek kazma , çift kazma, t profil ve deadman in kullanımını uygulamalı olarak nasıl çalıştığını gösterdi. Sonra kar babası yaptılar .3 gruba ayrılıp her emniyet malzemesini denedik. 3 grupta hepsini denedikten sonra kar babası yapımına başladık. Eğitim bittikten sonra birleştirdiğimiz perlonlar çözülmeden kamp alanına dönmeyeceğimiz söylendi. Uygulanan kuvvetlerle sıkışan perlon düğümlerini çözmek çok uğraştırdı.Saat 17.11’de kamp alanına döndük.

Saat 17.41’de eğitim için sıraya girmemiz istendi. Tek sıra olduk ve Dülfer inişi yapacağımız söylendi. Dülfer inişi yapacağımız tepeye saat 18.13’de vardık. Eğitmenimiz Alman Dağcı Hans Dülfer’in geliştirdiği ve kendi adını verdiği iniş yöntemini anlattı. Günümüzde genellikle tercih edilmeyen bir yöntem olmadığını belirtti.Sonra sırayla inişi gerçekleştirdik. Herkes indikten sonra saat 19.53’te kamp alanına döndük.

Saat 21.30’da eğitim için tek sıraya girmemiz istendi.İgloo yapımı için 2 grubu ayrıldık. Eğitmenimiz temel olarak bir igloo yaparken nelere dikkat etmemiz gerektiği konusunda bilgi verdi. Benim grubumda bir önceki Uludağ faaliyetinde igloo yapan tek ben vardım. İgloo yapacağımız alanı adımlayarak alanı belirledim ve blok çıkarmaya gittim. Blokları kesen ,taşıyan , dizenler ve sıvacılar olarak iş bölümü yaptık ve aramızda yoruldukça değişiklikler yaptık. Saat 12.30 ‘da 2 grupta igloolarını tamamlamıştı. Eğitmenimiz Yusuf yapılan iglolar hakkında kapı girişlerinin küçük olduğunu ve boylarının çok yüksek olduğunu söyledi. Eğim vermeye ilk bloktan başlarsak daha kısa olacağını ve böylelikle ve içerisinin daha kolay ısınacağını söyledi. Sabah saat 09.30’da kazma düşüş eğitimi için poşetlenmiş bir şekilde sıraya geçmemizi istediler ve çadırlarımıza geçtik.

10 Mart 2019

Gece 3.30 ‘da ”Tüm başlangıç uyan!” sesi ile uyandık.Saat 05.00’da yapılacak zirve yürüyüş similasyonu için her çadır grubunun yanında 1 uyku tulumu, 1 mat, 1 ocak, 1 kartuş ,yiyecek ,içecek ,termos ve tüm başlangıç olarak 2 mat , 1 ip ve 4 batonla beraber hazır olmamız istendi. Yaklaşık bir saat daha uyuyup sıraya geçmek için hazırlanmaya başladık. Yürüyüşe başlamadan önce çadır grubu olarak herhangi bir şey yiyip içemedik. Saat 05.00 ‘da sıradaydık. Eğitmenimiz Erkut herhangi bir sorunumuzun olup olmadığını sordu. Dün Dülfer tekniği ile iniş sırasında bir arkadaşımız dizini incittiğini ve hareket ettikçe ağrıdığını belirtti. O arkadaşımızı kamp alanında bırakıp yürüyüşe başladık. Esen sert rüzgar işimizi daha çok zorlaştırdı. Dün gece igloo yaparken ıslanan eldivenim zirveye çıkarken dondu ve ellerim içinde üşümeye başladı.Bir şey yiyip içmediğimden benim için zirve yolculuğu çok zorlu geçti. Sürekli yamaca göre kazmalarının konumunu değiştirmemiz konusunda uyarıldık.Yürüyüş esnasında bir ara durup eğitmenimiz Erkut bize korniş hakkında bilgi verdi. Hiç mola vermeden saat 07.50’de Küçük zirveye(2486 m) ulaşmıştık.Zirvede 20 dk mola verildi. Bir şeyler yiyip içtik.

Saat 08.15’de inişe geçtik. Bazı yerlerde ters bir şekilde kazmayı saplayarak indik. Saat 09.33’de kamp alanına varmıştık. Kamp alanına vardığımızda dün gece yaptığımız igloların gelişim tarafından yıkılışını izledik. ☹ Eğitmenimiz Erkut kar emniyet malzemeleri eğitimi için 10.20 de sıraya geçememizi istedi. 3 dk gecikmeyle sıradaydık.Dün emniyet aletlerimizi denediğimiz alanın sol üst tarafında eğitim yapacaktık.Eğitime kaskını takmadan gelen bir arkadaşımız kamp alanına gönderildi. Gelişimden Esin kar emniyet malzemelerini ve eğitmenimiz Erkut çığ testini anlattı.Yine gruplara bölünerek emniyet malzemelerini denedik.Saat 12.25 de kamp alanına geri döndük. Saat 13.45’de tüm kamp yüküyle beraber sıraya geçmemiz istendi.Saat 13.40’da yürüyüşe hazır bir şekilde sıradaydık. Bu duruma karşısında eğitmenimiz  Mahmut 15 dk içerisinde çadırları kurup tulumlarımızın içine girmemizi istedi. Sonra 10 dk içerisinde çadırları toplayıp yürüyüşe hazır bir şekilde olmamız gerektiği söylendi. 5 dakika gecikerek sıradaydık.Daha sonrasında mıntıka temizliği yapıp kamp alanından ayrıldık.Saat 14.30 ‘da yürüyüşe başlamıştık. Saat 16.10’da oteller bölgesine varmıştık.Burada bize zimmetlenen kazmaları teslim ettik.Çantalarımızı otobüse yerleştirdikten sonra faaliyet toplantısı otobüste gerçekleştirdik. Faaliyet toplantısında ilk gün kar emniyet malzemeleri eğitiminde perlonları getirmeyi unuttuğumuz için faaliyete gelen başlangıç grubuna 1 uyarı verildi.4 uyarı aldığımız zaman kulüpten atıldığımız hatırlatıldı. Dönüş yolunda Köfteci Yusuf’a uğrayarak karnımızı doyurduk.Saat 23.00’de yıldız kampüsüne varmıştık. Bize zimmetlenen malzemeleri kulüp binasında teslim ettikten sonra burada faaliyeti sonlandırmış olduk.

NOTLAR

• Baton olması yürüyüş esnasında kolaylık sağlayacaktır.
  • Faaliyet esnasında benim gibi çok yanmak istemiyorsanız mutlaka güneş kremi getirin.
  • 2 günlük faaliyet olacağı için yanınıza hafif ve pratik yiyecekler almanızı öneririm.Gereksiz yükten kaçının.

Bu faaliyette eğitmenlerimize, gelişim ve başlangıç grubundan arkadaşlarıma ve YTÜDAK’a çok teşekkürler.

ULUDAĞ 3. KIŞ TEMEL EĞİTİM FAALİYETİ 2019

Tarih: 09-10 Mart 2019

Yer: Keşiştepe , Uludağ , Bursa

Ekip: 14 Başlangıç / Gelişim, gelişim üstü , eğitmenler

Yazan: Betül YILMAZ / Başlangıç

Faaliyet Öncesi Hazırlık

Çadır grupları belli olduktan sonra 1 gece kalacağımız için kahvaltı ve aralarda yemek için sandviç yapmaya  , küçük bir anlaşmazlık sonucu iki tencere yerine bir tencere ve 3 kartuş almaya karar verdik. Cuma akşamı Yıldızda buluşup çadır ve bize zimmetlenen eşyaları bölüştük. Neredeyse her çadır grubuna ip , ilkyardım çantası , kürek , deadman , T profil , perlonlar zimmetlendi. Benim çantamda yer olduğu için deadman , ilkyardım çantası ve polleri aldım.

09 Mart 1. Gün

22.25 Otobüs Yıldız’dan hareket etti. Göztepe’den de faaliyete katılacak kişiler otobüse bindikten sonra yolculuğumuz kesin olarak başladı. Gece uyumaya çalıştım fakat uyuyamadım.
03.08 Oteller bölgesine vardık. Otobüste hazırlıklarını yapmayanlar , son hazırlıklar ve tek sıra olmamız için 20 dakikamız olduğu duyuruldu. Herkes boyuna göre kazma aldı. Daha önce kış faaliyetine gelenlerin isterlerse yürüyüş boyu kazmalarını kullanabileceği ama ilk defa gelenlerin kullanamayacağı duyuruldu. 03.28’de sıra olduk.
03.33 Yürüyüşe başladık. Yavaş yürüyeceğimi düşündüğüm için sıranın ön tarafına geçtim. Kafa lambalarımız kapalı şekilde rüzgarlı bir gecede yürüyüşe başladık ve yürüyüş boyu açmadık.
06.19 Kamp alanına vardık. Tuvalet alanı , sigara alanı ve temiz kar alabileceğimiz alan belirlendi. Eğitmenimiz Mahmut 09.00’a kadar kar duvarı örmemizi istedi. Kar duvarı bitmeden çadırları kurmamamızı söyledi.
08.20 10 cm daha küçük olsaydı çadırlarımızın sığmayacağı kar duvarımız bitti. 09.30’da kazma düşüş için tek sıra olmamız istendi. 08.40’a kadar çadırları kurduk hemen bir şeyler atıştırıp sıcak bir şeyler içtik. Yarım saat kala birbirimizi poşetlemeye başladık. Geç kalmadan sıraya geçtik.
09.31 Kazma düşüş yapacağımız yamaca yürümeye başladık. Eğitmenimiz Mahmut tüm pozisyonları(yüz üstü baş yukarı , sırt üstü baş yukarı , yüz üstü baş aşağı ve sırt üstü baş aşağı) gösterdi. 3 gruba ayrıldık her pozisyonu kazma sağ el ve sol elde denedikten sonra kendimizde eksik gördüğümüz pozisyonları denedik. Pist çok kaygan olduğu için baya zorlandım. Birkaç kere takla attım ama diğerlerinin vaziyetinin de aynı olduğunu görünce biraz rahatladım.
12.08                                 Eğitim bitti ve kamp alanına döndük. 13.00’da emniyet malzemeleriyle sırada olmamız istendi. Bir şeyler atıştırıp (genelde aburcubur), sıcak sıvı aldık. Hava güneşliydi düşüş sırasında ıslanan tişörtümü kuruması için çadıra serdim(kurudu).
13.00                         Geç kalmadan sıradaydık. Kar emniyet malzemelerini deneyeceğimiz yamaca geçtik. Perlonları çadır alanında unuttuğumuz farkedildi. Zimmetlendiği gruptan birisi perlonları aldı ve geldi. Eğitim iptal edilmedi fakat bize pahalıya patladı. Mahmut tek kazma, çift kazma, T profil, deadmani uygulamalı olarak nasıl çalıştığını gösterdi. T profil için kar çok yumuşaktı çalışmadı. Kar babası yaptılar. Bizde gruplara bölünüp tüm emniyet malzemelerini tekrar tekrar denedik. Aralarda sıcak sıvı almayı ihmal etmedik. 3 grup tüm malzemeler bittikten sonra kar babası yaptık.
17.11 Kamp alanına döndük. 17.41’de sırada olmamız istendi.
17.44 Tek sıra olduk ve Dülfer inişi yapacağımız tepeye doğru yürüyüşe başladık.18.13’te çok rüzgarlı sırttan çıkarak tepeye vardık. Mahmut Alman Dağcı Hans Dülfer’in geliştirdiği inişi anlattı. Günümüzde pek kullanılmasada zor inişlerin olduğu rotalarda kullanılan güvenli bir yöntemmiş.
19.46 Herkes yamaçtan indi ve kamp alanına geri yürüdük. 19.53’te alana vardık. 21.30’ da tek sıra olmamız istendi.
21.30 Sıraya geçtik. İglo yapımı için iki gruba bölündük. Eğitmenimiz Yusuf nasıl yapmamız gerektiğinden bahsetti. Bizim şansımıza diğer Uludağ’a giden iki kişi vardı ama yine de iyi iş çıkardık. İglo yaparken işin önemli noktaları blokları düz koymak değil içe doğru eğimli koyup bir taraftan eğimli yükseltmek.

10 Mart 2. Gün

12.30 İki grupta igloyu bitirdi fakat kalan olmadı. Çadırlara dağılmadan önce yarın sabah 09.30’da poşetlenmiş şekilde kazma düşüş için hazır olmamız gerektiği duyuruldu. Gece yürüyüşüne kalkacağımızı düşünerek tulumlara çekildik.
03.33 Gelişim grubu tarafından “Başlangıııççç zirve simülasyonu için her çadır grubundan bir çanta , bir tulum , bir mat , bir ocak , bir kartuş , yiyecek , içecek ve tüm başlangıç olarak iki mat , bir ip ve dört batonla beraber 05.00’te hazır bir şekilde sırada olun.” çağrısıyla uyandık. Yaklaşık bir saat daha uyuduktan sonra sıraya geçmek için hazırlanmaya başladık.
05.03 Sıradaydık. Eğitmen Erkut bir sorunumuz olup olmadığını sordu. Arkadaşlardan biri Dülfer inişi sırasında dizini incittiği için bize katılmadı. 05.08’de yürüyüşe başladık. Dülfer inişi yapmaya gittiğimiz sırattan geçerek yükselmeye devam ettik. Rüzgar çok sertti. Sürekli S çizerek ilerledik. Yamaç yönü değiştikçe üşenmeden kazmaları değiştirmemiz gerektiği söylendi. Çok soğuk olmasına rağmen uyuma isteğim hat safhadaydı. Birkaç kere gözlerim daldı. 07.50’de Küçük Zirveye çıktık (2486m). Mola verdik. Bir şeyler yiyip içtik.

08.15 İnişe başladık. Bazı yerlerden ters şekilde kazmayı saplayarak indik. Ürkmedim değil ama gelişimdeki arkadaşların düz şekilde indiğini görünce korkum geçti.
09.33 Kamp alanına varış. Gelişim grubunun yaptığımız igloları yıkarken gördük. Erkut 10.20’de emniyet aletleriyle sırada olmamız gerektiğini söyledi.
10.23 İlk defa gecikerek sıraya geçtik. Dünkü emniyet aletlerini denediğimiz yamacın biraz daha solunda gittik. Kaskını kamp alanında unutan bir arkadaşımız faaliyete katılamadı. Gelişimden Esin emniyet malzemelerini deneyerek gösterdi. Eğitmenimiz Erkut çığ testini anlattı ve çığ dersindeki bilgileri tekrar etti.  Yine gruplara bölünerek emniyet aletlerini denedik. Kar düne göre daha sert olduğu için diğer arkadaşlarımın T profili çalışırken benimki çalışmadı. Tekrar deneyemeden faaliyet sona erdi.
12.25 Faaliyet bitti. Kamp alanına geri döndük. 13.45’te tüm kamp yüküyle sırada yürüyüşe hazır olmamız gerektiği söylendi.
13.40 Sıradaydık. Mahmut erken sıraya geçtiğimiz için çok şaşırmış görünüyordu. 15 dakika içinde çadırları kurup tulumlarımızın içine girmemizi söyledi ve yaptık. Sonra 10 dakika içinde çadırları toplayıp yürüyüşe hazır sırada olmamız gerektiğini söyledi. 5 dakika gecikerek sıraya geçtik. Bunun için bir ceza vermeyeceğini mıntıka temizliği yapıp yürüyüşe başlayacağımızı söyledi.
14.40(civarı) Yürüyüşe başladık. Yine ve yine tozluğum büyük olduğu için ayağıma kar girdi. Dönüş yolunda olduğumuz için fazla dert etmedim.
16.14 Oteller bölgesine vardık. Burada zimmetlenen kazmaları teslim ettik. Son düzenlemelerden sonra otobüse bindik. Faaliyet toplantısını otobüste yaptık. İlk önce bizim fikirlerimizi sordu pek ses çıkmayınca , çok az uyuyup ve çok dolu bir faaliyet geçirdiğimiz halde sızlanmadığımıza şaşırdığını söyledi. Ama bu perlonları unuttuğumuz için uyarı almamıza engel değildi. Faaliyete gelen 14 başlangıç ikinci uyarımızı almış olduk. Kazma düşüşlerde isteksiz olduğumuzu ve üstümüzde herhangi bir kulüp eşyasıyla sigara içilmemesi gerektiğini söyledi. Toplantıdan sonra Köfteci Yusuf’a gelerek karnımızı doyurduk.
11.00 Yıldız kampüsüne geldik. Burada bize zimmetlenen eşyaları kulüp odasında teslim ettik ve faaliyetimizin burada son buldu.

NOTLAR

–  Bir şeyler yemek için hem kendinizi hem de arkadaşlarınızı zorlayın. Mide bulantısı ve kramp bizim sorunumuz oldu.

– Baton çok elzem olmasa da (kazma ile de yürünebilir) almanızı öneririm.

– Bir gece olduğu için çok fazla şey almadık ama her zamanki gibi fazla yükten kaçının.

– Suratınızın faaliyet dönüşü tanınmasını istiyorsanız güneş kremi ve nemlendirici alın(çadır arkadaşım Şevval’e teşekkürlerimi iletiyorum).

– Tüm saatleri not alan alan Erdem’e teşekkürler

Ve son olarak bize bu faaliyeti sağladığı için YTUDAK’a ve hep bizimle ilgilendikleri için gelişim ve eğitmenlere sonsuz teşekkürlerimi sunuyorum .