Anasayfa » Faaliyet Raporları » 2019 » Uludağ 2. Kış Temel Eğitim Faaliyeti 2019

Uludağ 2. Kış Temel Eğitim Faaliyeti 2019

Tarih: 23-24.03.2019

Kamp alanı: Bursa- Uludağ Milli Parkı– Volfram Madeni

Hava durumu: -4° / -17°, rüzgâr: 10-20 km/h

Ekip: 23 başlangıç, gelişim grubu ve eğitmenler

Yazan: Tarık reis

22.03.2019 Cuma

Çadır grubumuzla verdiğimiz karara göre 1 akşam yemeği ve 1 kahvaltı hariç diğer öğünler için sandviç ve ortak malzemeler için alışverişten sonra 22:15’te Göztepe köprüsünde buluştuk. 22:40’da otobüs vapura hareket etti. Vapur bölgesinde uzun bir sıra bekleme sonunda 24:00’da vapura bindik.

23.03.2019 cumartesi

03:15 civarında oteller bölgesinde otobüsten indik. Malzeme zimmetlenmesi ve yürüyüşe hazırlık yapıldıktan sonra 03:50’de yürüyüşe başladık. Yürüyüş esnasında sürekli yükseldikten sonra kuvvetli rüzgar sırada aralıkların açılmasına sebep oldu. Bundan dolayı yavaş ve duraklamalı ilerlendi.  Saat 06:00’da Maden Bölgesi’ndeki teleferik binasının orada mola verdik. Molanın sebebi sis ve diğer kulüpler olduğu için uygun kamp alanını seçmekti. Beklerken üşümemek için halka yaptık. 07:00’da kamp alanına vardık. 10 dakikalık hatırlatmalar, kamp alanının tanıtımı ve program hakkında bilgilendirme yapıldıktan sonra kar duvarına başladık. Kar duvarı yapı aşamasında testere kullandığımızı gören Yusuf(Eğitmen), testere kullanamayacağımızı, dağda yanımızda sürekli testere taşımamızın zor olacağını bildirerek kazma kullanmamızı istedi. İlerleyen sürede kar duvarı yapımında yavaşlama olduğu için küçük bir toplantı yapıp her çadırdan bir kişiyi çadırların kurulumu ve 2 kişiyi de su kaynatmak için belirledik. Yavaşlıktan dolayı eğitmenlerden Hakan hızlanmamız için saat 11:30’da kar duvarını bitirmiş ve poşetlenmiş bir şekilde sırada hazır olmamızı istedi.

Poşetlendikten sonra sırada 4 gruba bölündük ve kamp alanına yakın olan kazma düşüş yapacağımız alana gittik. Kazma düşüşten 4 hareketi ( yüz üstü baş yukarı, yüz üstü baş aşağı, sırt üstü baş yukarı ve sırt üstü baş aşağı), sol ve sağ elde de ikişer kez denedik. Daha sonra eğitim bitene kadar eksik olduğumuz düşüşleri tekrar ettik. 13:30’da eğitimden döndük. Biraz kestirme, yemek ve su kaynattıktan sonra 15:00’da kar emniyet aletleri eğitimi için yine kamp alanına çok yakın bir bölgeye gittik. Öncelikli olarak deadman, T profil, çiftli kazma ve kar babasının nasıl kullanılacağına dair eğitimden sonra malzemeleri denemeye başladık .

Buradaki kar Aladağlar temel kış kampındaki kara göre daha sert olduğu için malzemeler çok daha iyi çalıştı ve kullanımı basit oldu. Tekrar tekrar malzemeleri denedikten sonra 17:20’de yemek ve ihtiyaçlar için 3 saatlik bir mola verildi. Saat 20:30’da iglo yapımı için sıraya girdik ve 2 gruba ayrıldık. Sırada 2 grubun da igloyu bitirmeden ayrılamayacağı söylendi. Önce bitiren ekibin kamp alanına gidemeyeceği ve diğer ekibe de fiziksel olarak yardım edemeyeceği söylendi. İglo yapımı yapısı gereği yığma kar mağarası ve T mağaraya göre daha zor olduğu için 2 grup da zorlandı. Saat 23:50’de igloları bitiremememize rağmen sıraya çağırıldık. Eğitmenlerden Ali bu eğitimde asıl amacımızın igloyu bitirmek değil, ekip çalışması ve uyumluluk olduğunu söyledi. 2 grubun da aralarında ve grup içinde olumlu bir şekilde anlaşabildiğini ve iyi bir ekip olabildiğini söyledi ve grubu tebrik etti.

Ardından eğitim bitirildi ve kamp alanına dönüldü. Mutlak sessizlik saati belirtildikten sonra su kaynatmamız gerektiği ve ertesi gün 08:30’da poşetlenmiş bir şekilde kazma düşüş eğitimi için hazır olmamız gerektiğini söylendi.

24.03.2019 Pazar

Ertesi gün 08:40’da sıraya geçildi ve kazma düşüşten önce çığ testi nasıl yapılır ve çığ sondasının nasıl kullanılacağına dair bir eğitim verildi. Birinci güne göre daha dik bir pistte kazma düşüş yaptık ve saat 11:20’de eğitimi bitirdik. Ardından kamp alanına döndük. 12:30 da tüm kamp yüküyle sıraya geçtik duyurulardan sonra mıntıka temizliği yapıldı ve ardından yürüyüşe başlanıldı. Dönüş esnasında bayır aşağı indiğimiz için 1 saat sonra servisin bulunduğu oteller bölgesine döndük. Malzeme tesliminden sonra faaliyet toplantısı yapıldı. Saat 15:10 civarında İstanbula dönüş için yola çıkıldı.

Tarih:23-24.02.2019

Kamp alanı: Bursa- Uludağ Milli Parkı– Volfram Madeni– Keşiştepe Eteği

Ekip:23 Başlangıç-Gelişim ve üstü-Eğitmenler

Yazan: Gökçe Aslan

Faaliyet öncesi

Çadır partnerliği için Çağanla faaliyetten 1 hafta önce sözleştik. Daha öncesinde Kış dağcılığı yapmadığım için eksik kıyafet ve ekipmanlarım vardı. Etraftan eksikleri tamamlamaya çalıştım. (Eksik ekipmanlarımı İzmir’den getiren Özcan’a teşekkürler) Çadırım 3 kişilik olduğu için Davut da son hafta çadır ekibimize dahil oldu. Yanımıza alacağımız malzemelerin paylaşımını yapıp yiyecek konusunda uzun bir faaliyet olmayacağı için  pratik ve hafif şeyler alma konusunda hem fikir olduk. Ben çadırın dış tente ve pollerini, Davut iç tenteyi ve kamp seti,Çağan da alüminyum çadır kazıklarını, ocak ve kartuşu aldı.Çağan ile ben yanımıza 1,5 litrelik su aldık.Faaliyette sularımız pet şişede dondu eritip içmeyi başardık fakat son gün susuzluk çektik.Kar suyundan sürekli çay kahve yaparak idare ettik.

22 Şubat Cuma

Mesaim bitince hızlıca eve geçip üstümü değiştirdim.Çantamın denge ayarını son kez kontrol edip evden çıktım.Yıldız Kampüsü’ne 1 saat erken vardım.Davut kulüp odasından kask alırken Çağanla servise taşınacak malzeme olup olmadığına baktık. Yıldız Cami’de açık bir büfe var.Ordan termoslara sıcak su doldurttuk. 22:00’da yola hazır bir şekilde çıktık. Arkadaşlar eski faaliyet raporlarında uyuyacak çok zamanın olmadığını yazmışlar. 3-4 saat süren yolculukta 1 saat uyumayı başardım.Tavsiyem tuvalet ihtiyacının feribotta halledilmesi çünkü kamp alanına kadar mola olmayabilir.

23 Şubat Cumartesi

03:15 civarı oteller bölgesine vardık.Başlangıç grubu olarak kendimize uygun birer kazma seçtik.Kazma seçimi yaparken kazmanın başından tutup aşağı sarkıttığınızda  ucu hafifçe yere dokunmalı ya da az bir fark ile havada kalmalı. Aksi şekilde uygun olmayan bir kazma kontrolü zorlaştıracağını eğitmen arkadaşlar teorik derslerde belirtmişlerdi. İp, perlon, emniyet aletleri, karabina, kürek ve ilkyardım çantaları çadır gruplarına paylaştırıldı. Faaliyete baton getirmemiştim. Kerim batonsuz olduğumu fark edince birini bana verdi. İyi ki de verdi batonsuz karda bu hava koşullarında yürümek gerçekten zormuş. Sonra tek sıraya geçip 03:50’de yürüyüşe geçtik. Yüzümüze çarpan şiddetli tipi yürümemizi  zorlaştırdı. Sis de bayağı vardı. Başta teleferik direklerine yakın bir şekilde mesafe katediyorduk. Eğitmenler GPS’den kamp alanına bakıp yürümeye devam ettiler. Kamp alanına yakın bir bölgede zorunlu bir mola verdik. Önden birkaç kişi gidip kamp alanının uygunluğuna baktı. 07:00’de kamp alanına vardık. Biraz mola verdikten sonra kar duvarına başladık. 11:30’da poşetlenmiş bir şekilde kazma düşüş eğitimine hazır olmamız gerekiyordu. Bu zaman diliminde kar duvarını örüp, çadırları kurup sıcak sıvı yiyecek işini hallettik. Geç kalmadan kazma düşüş eğitimi için eğitmenlerin açtığı pistlere, gruplara bölünüp geçtik. Kazma düşüş çeşitlerini teker teker sağ-sol kazma elde denedik. Kazma düşüşlerinde iyi poşetlenmek gerekiyor. Benim poşetler birkaç denemeden sonra işlevini yitirdi. Pistte kaymada sıkıntı yaşadım. 15:00’da eğitimden kamp alanına dönüp 16:30’da kar emniyet malzemelerini denemek için kampa yakın bir bölgeye geçtik. Ali bize deadman, T-profil, kar babası ve tek/çift kazma emniyetini hangi koşullarda nasıl kullanacağımızı gösterdi. Sonrasında yine kazma düşüş gruplarımızla emniyet aletlerini teker teker denedik.Emniyet malzemelerinin doğru bir şekilde kullanıp işe yaradığını görmek güzeldi. Yaptığımız kar babasını 6 kişi ile ipten çekip emniyetin sağlamlığını test ettik. Eğitimin sonuna doğru Ali tüm başlangıçtan bir tane kar babası yapmasını istedi. Bize verilen süreyi biraz aşsak da başarılı bir kar babası yapmış olduk. 18:30’da kamp alanına dönüp dinlendik. Su kaynatıp termoslarımızı doldurduk. Hızlı bir şekilde yemek işini hallettikten sonra tulumlara girip 1 saat dinlendik. 20:30’da iglo yapımı için hazır olmamız gerekiyordu. Başlangıç ekibi olarak dakik ve birbirimizi destekleyen iyi bir ekiptik. İglo için 2 gruba ayrıldık. Benim grubumda daha önce iglo yapan kimse yoktu. Öncesinde izlediğimiz videolardan yola çıkarak temeli attık. 2 arkadaş da sıcak su kaynatıp dağıtıyordu. Herkes belli aralıklarla görev değişikliği yaparak yardım etti. Herkesten ara sıra değişik fikirler çıkıyordu akabinde ortak fikre varıyorduk. Bu güzel uyum öteki grup için de geçerli. Ara sıra bizden biri ya da onlardan biri gelip nasıl bir yol izliyoruz diye kontrol edip tavsiyeler veriyordu. 2 grubun da iglosunun bitmesine az bir zaman kala Ali eğitimi bitirdi. İglo yapımın temel amaçlarından biri de her iki grubun ve gruptakilerin birbiri ile yardımlaşması ve bir sinerji yakalayarak uyum sağlaması olduğunu söyledi. 23:50’de çadırlarımıza döndük. Burnum tıkanmış kendimi yorgun hissediyordum. Kar suyu kaynatıp termoslarımıza koyduk. Gece Davutun beni dürtmesiyle uyandım. Gece yürüyüşü için kaldırıldığımı düşünürken Davut elime bir bardak çorba tutuşturdu.Bir bardak çorba o kadar iyi geldi ki sabah uykumu almış bir şekilde uyandım.

24 Şubat Pazar

08:30’da kazma düşüş eğitimi için poşetlenmiş bir şekilde hazır olmamız gerekiyordu. İlk defa bir 10 dakikalık gecikme yaşadık. Eğitmenimiz dağda gecikmelerin ciddi sonuçları olabileceğini bu yüzden saatlere uyulması gerektiğini bize hatırlattı. Yine gruplara ayrılıp daha dik yamaçtaki pistlere geçtik. Bizim grubumun pisti bayağ dikti. 1 tur düşüş pozisyonu denedikten sonra ufak sakatlanmalar yaşayan arkadaşlar oldu. Eğitmenler başka bir piste geçme kararı aldı. Yine 8 kazma düşüş pozisyonunu teker teker eğitim bitene kadar denedik. Sırt üstü baş aşağı pozisyonda kazma saplamadan refleks ile döndüğümü fark edip pozisyonu birkaç defa deneyip doğrusunu yapmaya çalıştım. Zaman geçtikçe grup olarak yavaşladık. Tekrar denememiz için İbrahim ile Serkan bizi motive ediyordu.Ne kadar çok pratik yaparsak kazma ile durma reflekslerimizin o kadar iyi olacağından bahsettiler. Ayrıca düşüşte durmaya yakın ayaklarımızı indirdiğimiz için kramponla düştüğümüzde ciddi sakatlanmalar yaşayabileceğimizden bahsettiler. Kazma düşüş eğitiminden sonra eğitmenimiz çığ testini kar bloğu oluşturarak nasıl yapacağımızı ve çığ sondasını kullanış şeklini anlattı. 11:10’da eğitim bitti. 12:30’da kamp yükü ile tek sıraya geçtik. Eğitmenler mıntıka temizliği için bize zaman verdi.Etrafa yayılıp temizliği yaptıktan sonra geri dönüş yolculuğumuz başladı. Hava bulutluydu. Geri dönüşte zorlanmadık. 14:10’da Uludağ oteller bölgesine vardık. Servise binmeden eğitmenler faaliyet değerlendirme toplantısı yaptı. Genel olarak grup içi uyumumuzun ve dakikliğimizin iyi olduğundan bahsettiler. Eğitim sırasında fotoğraf ve video çekilmesini haklı olarak eleştirdiler. 15:10 civarı İstanbula dönüş için yola çıktık. Yolda Köfteci Yusuf’a uğrayıp karnımızı doyurduk. Akşam Yıldız kampüse vardık.

Tavsiyeler

-Daha öncesinde kış eğitimine gitmemiş arkadaşlar baton almalı bence. Kazma düşüş eğitimi almayanların yürüyüşte kullanması yasak olacağı için baton önemli.

-2 günlük faaliyet olacağı için yanınıza hafif ve pratik yiyecek almanızı öneririm. Gereksiz yükten kaçının.

-Bol bol Jumbo poşet ve koli bandı almanızda fayda var. Kazma düşüş eğitiminde bolca kullanılıyor.

-Yedek bolca çorap ve iyi bir eldiveniniz mutlaka olsun.

-Tek başına tuvalet ihtiyacı,sigara vs gibi gittiğiniz zaman mutlaka gitmeden birilerine haber verin.Uludağ’ın havası çok değişken. Sis geri dönüş yolu için sıkıntı yaratabilir.

Bu güzel faaliyet için YTÜDAK’a Teşekküler..