Anasayfa » Faaliyet Raporları » 2019 » Uludağ Mantar Sote Rotası Tırmanış Raporu

Uludağ Mantar Sote Rotası Tırmanış Raporu

Rota: Mantar Sote (II)

Tarih: 09.03.2019

Kamp Yeri: Maden Bölgesi

Ekip: Ayser Uzunyaşa, Kübra Akdeniz, Yusuf Kayan

Malzemeler:  50m çift ip, 1 set takoz, 1 set cam, muhtelif sikkeler, 3 çift krampon, 3 çift yarı teknik kazma, 6 ekspres, çeşitli uzunlukta perlonlar.

Not: Rotada malzeme olarak sadece 1 adet 0.75 cam kullanıldı.

Yazan: Ayser Uzunyaşa/gelişim

2 hafta önce Kübra ile Mantar Sote planlamıştık ancak hava şartlarından ötürü girme şansımız olmamıştı. Yusuf ve Sefa ile de 9-10 Mart hafta sonu için Diamond rotasına girsek diye konuşmuştuk. Başlangıç eğitimi de aynı tarihlere denk gelince Kübra, Yusuf ve ben Mantar sote planını yapmaya başladık. Eğitim ve tırmanış planlarının yapılmasıyla birlikte cumartesi günü sabah için anlaştık.

Fotoğraf: Bahadır Tortop

9 Mart Cumartesi

Sabah 10.15 civarı kamp alanından çıktık ve ilk önce Çanağın sağ tarafına Wolfram Kulvarı girişine doğru yöneldik, ardından  çanağın üstünden sol tarafa bağlandık. Kapıya doğru yönelip rota girişinin hizasından yan geçiş yaparak 11.30 civarı rota altına geldik. Kamp alanından direkt sol taraftan kapıya yönelerek rota girişine ulaşılan süre kısaltılabilir.

Fotoğraf: Ayser; Rota altına yaklaşırken Yusuf ve Kübra

Rota beklediğimizden çok daha kısa görünüyordu. Malzemeler Yusuf’taydı ve sağdaki kayalarda istasyon alacak bir yer aramaya başladı. Birkaç dakika sonra uygun bir yer olmadığından ve kulvar rahat göründüğünden bir süre daha serbest devam etmeye karar verdik.

Fotoğraf: Ayser; Rota başında kar oldukça yumuşak ve batak.

Bir süre sonra karın sertleştiği rota ortasında  ip birliğinde devam etmeye karar verdik. 7-8 m arayla ipe girip ipin kalanını benim çantamda topladık. Kısa bir süre sert karda tırmandıktan sonra gene bayağı yumuşak kara denk geldik.

Fotoğraf: Yusuf;  İp birliğine girdikten hemen sonra

Rota sonuna yaklaşırken kulvarın solundan devam ediyorduk, kornişe girmek yerine hemen altındaki bloğun solundan devam ederek bitirdik rotayı. Burada soldaki kayalar açıktaydı ve Yusuf 1 adet 0.75 cam kullandı.

Fotoğraf: Kübra;  Yusuf son kısımda

Burada, açıkta kalan kayaların yan taraflarında sert kar hatta buz vardı. Malzemeyi toplarken tırmanışta nasıl bir fark olacağını kafamda canlandırmaya yöneltti. Malzemenin çok üstüne çıkmıştım ve alabilmek için geri inmek yerine kayalara ayak açarak almayı tercih ettim. Bununla birlikte kar, buz ve kaya üçlüsünü çok kısa bir süreliğine de olsa tecrübe etmiş oldum. Mix tırmanışın nasıl bir his olacağını düşünmek aynı anda hem güzel hem korkutucu hem de heyacan verici oldu.

Fotoğraf: Yusuf;  Cami alırken Ayser

12.30’da rotayı bitirmiştik.  Rota sonunda birbirimizi tebrik ederek biraz atıştırıp kapıdan inişe geçtik.

Koşullar muhteşem olmasa da benim için oldukça keyifli bir faaliyet oldu.  Öncelikle partnerlerim Kübra ve Yusuf’a bu zevkli faaliyet için teşekkür ederim. Ayrıca malzeme desteği için Sumru ve Özge’ye de teşekkürler.

Son olarak da her şeyi mümkün kılan, bize bildiğimiz her şeyi öğreten kulübüm YTÜDAK’a sonsuz teşekkür ederim.

Diğer faaliyetlerde görüşmek üzere.