Anasayfa » Faaliyet Raporları » 2019 » Çınarcık Eğitim Faaliyeti 2019

Çadır Grubu:Tarık Aytek, Murat Batuhan Şener, Bedirhan Türkmen

Ekip: 46 Başlangıç, gelişim, gelişim üstü, eğitmenler

13.12.2019 Cuma

Çadır grubumuz perşembe günü belli oldu. 4 kişiydik. Hemen grubumuzu kurup neler getirebileceğimiz konusunda yazıştık ve karar verdik. Yemekler için hazır bulgur pilavı ve kavurma almaya karar verdik.

Cuma akşamı 22.00’de  Yıldız Kampüsü’nden, 22.15’te Göztepe Köprüsü’nden araç kalkacaktı. Çadır grubumdaki arkadaşlarım Yıldız Kampüsü’nden otobüse bindiler, ben Göztepe Köprüsü’nden bindim. Araçlara binerken çadır grubu arkadaşlarımla görüşemedik. Ancak vapura bindiğimizde buluşabildik. Diğer başlangıçtaki arkadaşlarla hoş sohbet vakit geçirdikten sonra Yalova’da tekrar otobüslere bindik. Yaklaşık 4 saat süren otobüs yolculuğunda biraz uyuyabildim.

14.12.2019 Cumartesi

Gece saat 01.00’de yürüyüşe başlayacağımız noktaya geldik. Çadırlar ve ocakların zimmetlenmesi, yürüyüş hazırlıklarına başlamamız için yaklaşık 20 dakikamız vardı. Bu sürede tozluklarımızı giyip (tozluğu olmayanlar çöp poşeti ve koli bandından yaptılar) yük paylaşımını yaptık. Yürüyüşe başladığımızda saat 2’ye geliyordu.

Önce asfalt yoldan yürüdük. Orman patikasına girmeden önce 15 dakikalık bir mola verdik. Bu molada eğitmenlerimiz bir şeyler atıştırmamız ve sıcak sıvı tüketmemiz konusunda bizi uyardı. Bu mola bittikten sonra çok dar ve dik bir patikadan ormana girdik. Su yolundan ilerliyordu yol. Tamamen ay ışığı ile yürüyorduk. Bu süre boyunca önümdekini görüyordum, yeri görüyordum ancak seçemiyordum. İlk etapta epeyce gerildim. Ancak gözüm karanlığa alıştıkça gerginliğim geçti ve yürüyüş keyifli bir hal aldı.

Su yolunu bitirdikten sonra ormanın içinde geniş bir alana geldik. Burada 10-15 dakikalık bir mola daha verdik. Eğitmenlerimiz tekrar sıcak sıvı almamız ve bir şeyler atıştırmamız konusunda bizi uyardı. Gelişimden arkadaşlar bize hala sıcak olan ıhlamurlarından ikram ettiler.

Orman yolunda yürümeye devam ettik. Çamurlu bir alana geldik. Benim batonlarım benim boyuma göre değildi. Yokuş çıkarken olabildiğince kısa kullanmamız gerekiyordu. Ancak ben batonlarımı kısaltabilmek için pimleri içine gömüp kullanmam gerekiyordu. Çamurlu alanda baton yere saplandı ve pimini içinde tuttuğum için o parça ayrıldı. Bir daha boyuma uygun baton almak konusunda kendi kendime bir karar verip yoluma devam ettim.

Tekrar asfalt yola çıktık. Buradan sonra Erikli Tesisleri’nde 20 dakikalık bir mola daha verdik. Yanımda getirdiğim sandviçin bir kısmını burada yiyip termosumdaki sıcak su ile kahve yaptım. Bu faaliyette iyi bir termosun çok değerli olduğunu anladım. Mola bittikten sonra orman yolundan devam ettik. Bir dere geçişinden sonra dik ve “Z” şeklinde ilerleyen bir patikaya girdik. Burada tempocumuz aynı zamanda gelişim olan arkadaşımız taş düşürmememiz gerektiğini, patikanın aşağısından arkadaşlarımızın geldiğini söyledi. Dikkatlice patikayı bitirdik. Tekrar asfalt yola çıktık ve burada 15 dakikalık bir mola daha verdik. Geçmiş faaliyet raporlarından bunun son mola olduğunu biliyordum.

Sonrasında yürüyüşe devam ettik ve 08.30’da yürüyüşümüzü tamamlayıp kamp yapacağımız alana ulaştık. Gün doğmuştu. Çadırlarımızı kurmadan önce gelişimdeki arkadaşlar çadır kurma, fırtınalı havada çadır kurma, çanta yerleştirme, ocak, tencere gibi ekipmanların eğitimini verdiler.

Sonrasında grid düzende çadırlarımızı kurduk ve bir şeyler yedik. Çok yorgun olduğumuz için eğitim saatine kadar 2 saat uyuma şansımız oldu. Uyandıktan sonra tekrar suyumuzu kaynattık ve gruplara bölünüp düğüm eğitimi aldık. Düğüm eğitiminden sonra serbest zaman verildi ve saat 20.00’de 7 kişilik çadır grupları oluşturup düğüm sınavı için hazır olmamız söylendi. Saatinde çadırlara çekilip düğüm sınavını bekledik. Yarım kazık, tam kazık, çift balıkçı, prusik, açık sekizli, kapalı sekizli ve perlon düğümlerinden sınav olduk. Eğitmenlerimizle ve gelişimdeki arkadaşlarla sohbet etme şansımız oldu. Saat 22.00 mutlak sessizlik ilan edildi. Sıcak bir şeyler içip çadırlarımıza çekildik.

15.12.2019 Pazar

Saat 01.45 civarı başlangıç 20 dakika içinde çadır dahil tüm kamp yükünüzle yürüyüşe hazır olun anonsuyla uyandık. Geç kalarak hepimiz sıraya geçmiştik. Yürüyüşe başladık yine kafa lambalarımızı kapatmamız söylendi. Yaklaşık yarım saatlik bir yürüyüşün ardından çadırlarımızı kurduk ve uykuya geçtik. Sabah 9’da kahvaltımızı yapmış, yürüyüşe hazır şekilde sırada olmamız gerekiyordu.

Sabah 7’de kalkıp kahvaltımızı yaptık ve saat 9’da yürüyüşe hazır şekilde sıraya girdik. Eğitmenlerimiz gece yürüyüşünden sonra mutlak sessizliğin sağlanması tam 45 dakika sürdü dedi ve 15 dakika içinde çadırları kurup uyku tulumlarımızın içine girmemizi istedi. Bu sürede sağladık. Tekrar tekrar çadır kur-kaldır yaptıktan sonra tekrar sıraya geçtik. Mıntıka temizliği ve faaliyet fotoğrafından sonra yürüyüşe başladık.

Dönüş yolunda sadece 3 dakikalık su molası verdik onun haricinde hiç mola vermedik. Ve 3 saat 45 dakikada yürüyüşe başladığımız köye ulaştık. Faaliyet toplantısını köy kahvesinde yapıp otobüslere bindik. Dönüş yoluna koyulduk.

Tavsiyeler:

Kesinlikle boyunuza uygun bir baton alın.

Bu güzel faaliyet için YTÜDAK’a teşekkürler.

Çınarcık Eğitim Faaliyeti 2019

Tarih: 14-15 Aralık 2019

Yer: Delmece Yaylası/Çınarcık/Yalova

Ekip: 46 başlangıç / gelişim üyeleri, eğitmenler

Yazan: Ata Karataş/ Başlangıç

Çadır grubu: Halit Koçhan/Esra Berzah/Beyza Şenel

Hava durumu: Genellikle güneşli

Faaliyet öncesi:

Çadır grupları perşembe günü belli oldu, zamanımız az olduğu için hemen Whatsapp grubu kurup yemek ve ortak kullanım malzemeleri konusunda fikir alışverişi yaptık. Aldığımız karara göre kahvaltı için; krem peynir, zeytin, domates, salatalık, uno tava ekmeği, salam, hindi füme almaya karar verdik. Ana yemek olarak ton balıklı makarnada karar kıldık. Bunların haricinde bolca abur cubur, kuru yemiş, 3ü1 arada, bitki çayları ve su alma planı yaptık. Perşembe günü sonraki gün için  akşam 20.00’de alışveriş yapmak için sözleştik ama ben evim uzak olduğu için ortak alışverişe katılamayacaktım. Ben de ayrıca kahve kuru yemiş ve sandviç getirdim yanımda.

13 Aralık Cuma

Çadır grubum alışverişi yaptılar, çantalarında yer olduğu için alınan malzemeleri aralarında paylaştılar. Saat 22.05’te Beşiktaş Kampüsü’nden ayrıldık. Göztepe Köprüsü’nden de diğer arkadaşlarımızı aldıktan sonra yolumuza devam ettik. Yolda tek mola oldu, o da feribota bindiğimiz için oldu.

14 Aralık Cumartesi

Yolculuğumuz 01.20 civarı Teşvikiye Köyü’nde son buldu. Çadırı ve ocağı olmayan çadır gruplarına bu malzemeler zimmetlendi. Bizim grubumuzda da çadır olmadığı için biz de Husky Bright çadırını aldık. Halit ile beraber çadırın parçalarını bölüştük. Eğitmenimiz Ender bize üç asfalt iki patikadan geçip Delmece Yaylası’na ulaşacağımızı söyledikten sonra  01:50’de yürüyüşe başladık. Geçmiş raporlardan birinde ilk bölümün 45 dakikada geçildiğini görmüştüm. Biz ilk bölümü 32 dakikada geçtik ve mola verdik sonrasında patikadan devam edeceğimiz söylendi. Bu moladan sonra üç tane daha mola yapıp toplam dört mola ile sabah 08.25’te güneş doğmadan Delmece Yaylası’nda yürüyüşü sonlandırdık. Bu havanın güzel olmasından ve ekibin yürüme hızının genel olarak iyi olmasından dolayı 6 saat 35 dakikada bitmiş oldu. Bu yol yaklaşık olarak 16 kilometre sürdü. Kısa bir mola verildikten sonra gerekli eğitimler (çadır kurma, uyku tulumu ve kamp ocağı) verildi ve 11.00 ile 16.00 arası bizlere yemek ve dinlenme için zaman tanındı.

Prusiklerimiz ile tekrar sırada olmamız istendi. Saat 16.00’da tek sıra olamadık o kadar süre verilmesine rağmen maalesef geç kalanlar oldu. Tek sıraya geçme konusunda faaliyette sık sık uyarıldık. Yuvacık faaliyetine gelmeyenlere prusikleri verildi ve gruplara ayrılarak düğüm eğitimi verildi. Sonrasında gösterilen ip toplamanın ufak bir simülasyonunu yaptık. Bu eğitim bittikten sonra 1-2 saat arası süre verildi ve saat 20.00’de çadırlarda düğüm sınavı yapacağı söyledi. Oldukça acıktığımız için hemencecik ton balıklı makarna için suyu kaynattık. Yemek bittikten sonra temizlik işlerini bitirdikten sonra çadırımıza 2 arkadaşımız daha dahil dolu ve bizi sınav yapacak arkadaşımız Serkan geldi. Sınavı sıcak içecekler, bisküvi ve kuru yemiş ile bitirdik. Yuvacık etkinliğinde olan gece yürüyüşünün tekrarının olacağını tahmin edip plan yaptık ve diğer arkadaşlarımız da çadırlarına geçti.

15 Aralık Pazar

Gece 01.00 civarı başlangıç grubu 20 dakika içinde bütün kamp yükü ve çadırla birlikte tek sıra olun sesiyle uyandık. Maalesef  ekip olarak yine 20 dakikada hazır olamadık. Eğitmenimiz bize tam olarak hazır olmanın nasıl olduğunu söyledi ve bu duruma uygun olmadığımız için hala  yürüyüşe hazır değildik. Yürüyüş 30-40 dakika arası sürdü ve hava şartların iyi olmasından dolayı iyi geçti. Dönüşte sabah 09.00’da bütün yük ile sırada olmamız istendi ve çadırlarımıza dağıldık. Ekip olarak mutlak sessizliğe maalesef dikkat etmedik. Başlangıç dahil diğer gruptaki arkadaşlarımız da etkilendi bu durumdan. Gece mutlak sessizlik konusunda uyarıldık. Çadır grubu olarak 07.00’ye alarm kurup uyandık, 2 saatlik süreyi gayet verimli kullandık. Sabah 9’da bir kaç defa tekrar eden çadır kurma ve toplama yaptık sonrasında mıntıka temizliği ile tek sıraya geçtik. Toplu resim çekildi ve saat 10.15’te yürüyüşe başladık. Sadece 3 dakikalık su molası ile yaklaşık dört saatte dönüşü tamamladık. Son olarak köy kahvehanesinde etkinlik toplantısı yapıldı. Eksiklerimiz, yanlışlarımız ve ekip hakkında değerlendirme yapıldı ve arabalara geçip etkinliği bitirdik.

Tavsiyeler:

• Yanınıza baton alabiliyorsanız kesinlikle alın çünkü patika bizim şansımıza iyiydi, daha kötü hava koşullarında baton çok işinize yarar.
  • Ekmek olarak uno tava ekmeği benim için lavaştan daha iyi oldu çünkü tat olarak daha iyiydi ve ağırlık olarak lavaştan daha hafifti.
  • Su konusunda 5 litrelik boş şişe alabilirsiniz çünkü kamp alanına yakın olan çeşmede sorun çıktı uzaktaki çeşmeye tek başımıza gidilmiyor ve bir kere gidildi.
  • Eğitmenimiz bizlere giyim konusunda içliğe kadar üstümüzdeki kıyafetleri çıkarmamızı önerdi bunu yapın çünkü yürüyüş başlayınca hele ki patikada çok çabuk ısınıyorsunuz.
  • Çadır grubunuz ile iletişim kurun çünkü çadırı toplamak veya hızlı karar almada iyi iletişim kurmak çok önemli. Bu sayede sıraya zamanında yetiştik.
  • Uyumak için yeterli zamanınız varsa erken kalkmaya özen gösterin çünkü iştahınız uyandıktan sonra biraz zaman geçince yerine geliyor. Açıkçası bizim çadırda öyle oldu. Uzun bir yürüyüş için iyice karnımızı doyurduk.
  • Alışveriş, getirilecek ortak yemek ve mutfak malzemeleri konusunda kesinlikle liste yapın.
  • Sıcak bir şeyler içmeye özen gösterin ve çadır arkadaşlarınızı bu konuda zorlayın. Çünkü sıcak içecekler sizi daha hızlı ısıtır.

Son olarak öğretilerinden dolayı Ytüdak’a teşekkür ederim.