Anasayfa » Faaliyet Raporları » 2020 » Aladağlar 1. Kış Temel Eğitim Faaliyeti 2020

Aladağlar 1. Kış Temel Eğitim Faaliyeti 2020

Tarih: 17-21 Ocak 2020

Yer: Kocadölek Kamp Alanı

Ekip: 11 Başlangıç, 5 Gelişim, 1 Gelişim üstü, 2 Eğitmen

Yazan: Tarık Aytek /Başlangıç

Çadır grubumuz belli olduktan sonra whatsapp üzerinden grup oluşturup ocak ve kartuş durumumuzu öğrendikten sonra yemek planlamasını malzeme teslim gününde yapmaya karar verdik. 2 küçük 2 büyük boy kartuş, 3 termos, 4 kahvaltı, 3 akşam yemeği ve atıştırmalık ara öğünler şeklinde ortak eşyaları belirledik. Ayrıca şanslı bir şekilde herkeste olmasından dolayı 3 tane ocakla gidip 1 ya da 2 tanesiyle devamlı kar eritmeye karar verdik.

16 Ocak Perşembe saat 22.00’de otobüsümüz hareket etti. Aksaray’da aktarma yapıp Niğde’de bir pastanede termoslarımıza sıcak su aldıktan sonra traktöre bineceğimiz yere doğru yola çıktık.

17 Ocak Cuma – 1.Gün

Öğlen 12’ye doğru traktöre bineceğimiz alana geldik.Teknik malzemeleler çadır gruplarına paylaştırıldıktan sonra arkadaşlarımızla çantalarımıza göre pay edip yerleştirdik. Arkasından günlük kıyafetlerimizi çıkartıp kar pantolonlarımızı, tozluk ve eldivenlerimizi giydikten sonra Salim Abi’ye bırakacağımız çantaya kamp alanına götürmeyeceğimiz eşyalarımızı yerleştirdik. Kısa süre sonra Salim Abi’nin gelmesiyle 12’de traktör ve pikaba yüklenip yola koyulduk. Saat 13.00 olduğunda Sarı Memedin Yurdu’na, yürüyüşe başlayacağımız yere, varmıştık. Bize verilen 20 dakika içerisinde yürüyüşe hazır hale gelip kısa bir alan ve faaliyet tanıtımından sonra 13.30’da kamp alanına doğru yürüyüşümüze başladık. Yürüyüşün belli bir kısmında oldukça yorucu olan kar izi açarak yürümeyi tecrübe ettik. 16.00’da 7 dakikalık bir ihtiyaç molasından sonra 17.30’da Kocadölek kamp alanına ulaştık. Eğitmenimiz bir süre dinlenip kar duvarı yapmaya başlayıp ardından çadırları grid düzende kurmamızı söyledi. 5-10 dakika kadar termoslarımızdaki suları içerek dinlendikten sonra ekip arkadaşlarımızla 3 çadırı üçgen oluşturacak pozisyonda kurmak üzere kar duvarı planımızı hazırladık ve kazmaları alıp harekete koyulduk. 19.30’da kar duvarımız olması gerektiğinden küçük hazırlanmış şekilde bitti ve yarın bunu düzeltmemiz için zaman verileceği söylendi.  Daha sonra yemek yiyip sıcak su tüketmemiz söylenerek 21.30 mutlak sessizlik saati olarak belirlendi ve sabah 7’de kazma düşüş eğitimine hazır hale gelmemiz söylendi. Çadır arkadaşlarımızla yemeğimizi hazırlayıp yedikten sonra sıcak uyuyabilmek adına 4 kişi 3 mata sığacak şekilde sıkışarak yatıp saat 10’a doğru uykuya geçtik.

18 Ocak Cumartesi – 2.Gün

Gece 1.00’de 20 dakika içerisinde tüm teknik malzemeler ile yürüyüşe hazır olmamızın söylenmesiyle gece yürüyüşüne uyandırıldık. Bot ve tozluklarımızı poşetin içine koyup çadırın içerisine almamıza rağmen belli kısımlarının donuk kaldığını biliyorduk bu yüzden hiç oyalanmadan sırasıyla dışarı çıkarak bunları giyerken içerideki arkadaşımız teknik malzemelerin olduğu çantayı hazırladı. Birkaç dakika gecikme ile yürüyüşe hazırdık. 01.30’da başlayan yürüyüş 1  saat sonra sonlandı.  Kazma düşüşe poşetlenmiş şekilde hazır olma saatimiz 9 olarak güncellendi ve çadırlarımıza dağıldık. Hazırlanmak uzun süreceğinden dolayı 07.00’de uyandık henüz tam olarak donmamış haşlanmış yumurtalarımız ile kahvaltımızı yapıp yarım saat kadar poşetlendikten sonra 09.00’da sıraya geçtik. Fakat hiçbir arkadaşımız bant ve poşet getirme işini yeterince abartmadığından dolayı bantımız tükenmiş ve poşetimiz az kalmıştı. Ertesi gün yapılacak olan kazma düşüş için malzememizin tükenmesi ekibi bir miktar tedirgin etmişti. Kazma düşüş yapılacak alana geçip eğitmen arkadaşımızdan bu konuda bilgilendirmeyi aldıktan sonra bütün pozisyonlarda enerjik ve istekli bir şekilde kaymaya başladık. Düzgün poşetlenmiş arkadaşlar daha rahat kayıyor ve içine kar dolması gibi sorunlar yaşamıyordu. Benim montum kış ortamına pek uygun olmadığından dolayı kolları ve boynu olmak üzere poşet olmayan yerleri buz tuttu ve bu beni bir miktar zorladı. 12’de kazma düşüş eğitimi, 13.00’de emniyet aletlerini denemek üzere hazır olmamız söylenerek sonlandırıldı.  13.00’de başlayan emniyet aletleri eğitimi,  eğitmen arkadaşın bilgilendirmesi ve hepimizin her aleti deneyip ortak şekilde kar babası yapmamızla geçerek 16.45’te bitirildi. 17.30’da dün dar yapmış olduğumuz kar duvarını düzeltmeye başlamak üzere toplanmamız söylendi. 1 saat boyunca duvarı genişletip çadırları taşımamızın ardından ertesi gün yapılacak olan kar mağarası için kar yığmaya geçtik. 18.30’da 3 gruba ayrılıp 1 saat süreyle kar yığdık. Arkasından saat 21.00’e kadar yemek ve sıcak sıvı ihtiyacımızı giderip çadırlarda ip eğitimine hazır olacak şekilde dağıldık. 2 tane gelişim arkadaşımızın çadıra gelip daha önceden öğrendiğimiz düğümleri  atmamızı izlediler. Düğümler ve kamp yaptığımız bölge adına muhabbet de ederek 22.15’te  sabah 9’da kazma düşüşe hazır olmak üzere yatışa geçtik.

19 Ocak Pazar – 3.Gün

Gece 1 sularında tüm teknik malzemelerle 15 dakika içerisinde hazır olmamız gerektiği söylenerek uyandırılıp 1 saat gece yürüyüşü yaptık ve 2.30’da tekrar yatışa geçtik. Sabah aynı şekilde 07’de uyanıp kahvaltımızı yaptıktan sonra kazma düşüşe hazırlık için dünden az miktarda kalan poşetlerimizi ve gelişimden istediğimiz bandı kullanıp yarım yamalak poşetlendik. 09.00’da düne göre birazcık daha buzlanıp kayganlık açısından daha iyi hale gelen pistlerde kazma düşüş eğitimine başladık. Poşetlenmemiz kötü olduğundan dolayı daha fazla ıslanıyor olmamıza rağmen bir arkadaşımızın elleri ısınamıyor diye rahatsızlanıp kenara çekilmesi dışında ekibimizin motivasyonu oldukça yüksekti. 11’den sonra herkesin temel düşüş pozisyonunu defalarca kez deneyip çok iyi şekilde yaptığına emin olunduktan sonra 11.45’te eğitim sonlandırıldı ve 13.00’deki emniyet malzemeleri ve çığ eğitimine kadar mola verildi. Her eğitime termoslarda sıcak çay götürüyor veya ocak taşıyıp orada ısıtıyorduk bu şekilde devamlı sıcak sıvı tüketerek psikolojik ve fizyolojik olarak iyi durumda kaldık. 13.00’de tekrardan emniyet malzemeleri konusunda bilgilendirilip her birini defalarca kez deneyip nasıl kullanılacağını nerede tutup tutmayacağını tecrübe ettikten sonra 1 saat kadar çığ ve çığ sondası konusunda eğitim aldık. Saat 17’ye doğru eğitim sonlandırıldı. Kar mağarası yapmak için 18.30’da kazma ve küreklerle hazır olmamız gerektiği ve yemek yememiz gereken aralığın bu aralık olduğu söylendi. 18.30’da rastgele 3 gruba ayrılıp kar mağarası yapmaya başladık. Biz tünel kapı yapmak yerine iglo tarzı giriş yapıp önüne duvar örmeye karar verdik. Giriş kısmını hızlıca ve üşümemek adına küreği sık sık dönerek hallettikten sonra içeriyi oymaya başladık. 3 kişilik ekibimizde 1 kişi içeriden oyarken diğer kişi biriken karları kürekle uzaklaştırıyordu.  Mağaranın içerisini yaparken yerde çok süründüğümüzden dolayı benim ortama uygun olmayan montum tümüyle buz tuttu ve bundan dolayı üşümeye başladım fakat mağaranın içerisi 3 kişi alabilecek kadar büyüdüğünde içeride kazmayla çalışıyor ve ısınıyordum. Gelişimden arkadaşların mağaranın içerisine bakıp eksiklerimizi söylemeleriyle bunları tamamladık ve kar mağaramızın hazır olduğunu söyledik. Mağara hazırlayan diğer 2 gruptan 1 tanesi tünel kapı yapmaya çalıştığı için yetiştiremeyerek  ve öteki grup ise bitirmeye yakın olduğu mağaralarını yanlışlıkla yıkarak  tamamlayamadılar. Bizim gruba mağarada kalmak isteyip istemediğimiz soruldu. O gecenin -20 derece geçeceğini duyduğumuzdan ve merakımızdan dolayı kalmaya karar verdik. 15 dakika içerisinde hazırlanıp geçmemiz söylendi. Eğitmen arkadaşımız tarafından kar mağarasında kalacakken yanımıza neler almamız gerektiği konusunda bir teste tabi tutulup, sabah 5’te zirve simülasyonu için hazır olmamız konusunda da bilgilendirilip yatmak üzere mağaraya geçtik. Mağara tavanını tam olarak oval yapmadığımızdan dolayı oval olmayan yerler bir miktar damlatarak ilk başta bizi üşüttüler fakat  1 saat kadar sonra çadırdan daha sıcak bir şekilde uyuduk.

20 Ocak Pazartesi – 4.Gün

Gece 03.30’da hazırlanmak için uyandık fakat botlarımız, tozluklarımız ve eldivenlerimiz felaket halde buz tutmuşlardı. O an bir sonraki kış kampımda botları ayrı ayrı tozlukları ayrı ayrı poşetleyip direkt olarak kafamın yanına yerleştirip öyle uyumaya karar aldım. Gelişimden arkadaşların da desteğiyle botların buzlarını parçalayarak ezerek  giyip yürüyüşe hazır hale geldik. Ben kar mağarasında kaldığımdan dolayı çadır arkadaşlarım zirve simülasyonu için gerekli olan birer adet mat ve tulum içerikli çantaları hazırlamışlardı. Kar mağarasında kalan bizler sayesinde oluşan gecikmeyle birlikte 05.30 gibi simülasyon yürüyüşü başladı. 2 saatten kısa bir yürüyüşün ardından çevredeki bir çok zirveyi gören bir alanda yürüyüş sonlandırıldı. Görünen zirveler ve genel olarak tırmanış hazırlığı konusunda bilgilendirmeler yapılıp sıcak sıvı takviyesi yapıldıktan sonra dönüş için yürüyüşe geçildi. Kamp alanına vardığımızda saat 9’da dönüş yolu yürüyüşü için hazır  olmamız söylendi. 15 dakika kadar bir gecikmeyle sıraya geçtik ve mıntıka temizliğine başladık. Arkasından fotoğrafların çekilmesiyle 10’a doğru dönüş yürüyüşü başladı. Sarı Memedin Yurdu’nda malzemelerin teslimi ve faaliyet toplantısı yapılmasıyla birlikte faaliyet sona erdirildi. Traktöre binip Salim Abi’nin meşhur elmalarını yiyerek Aksaray’a doğru yola koyulduk.

Not ve Uyarılar:

– Nemli olan ve kara sürünen her şey buz tutabiliyor kıyafet ve ekipman seçimleri buna göre yapılmalı.

–  Öğlenleri eğitimlerden yemek yenilecek ara bulunmadığından atıştırmalıkları fazla fazla almak gerekiyor.

–  Kazma düşüş için getirilen poşet ve bantların aşırı miktarda getirilmesi gerekiyor. Kişi başı 1 koli bandı bir paket jumbo çöp poşeti gibi.

–  Raporda da belirttiğim gibi kamp alanından evvel Salim Abi’ye şehirlik eşyalar teslim edilebiliyor.

Eğitim ve alandaki desteklerinden dolayı  YTÜDAK’a teşekkürler.

Aladağlar 1. Kış Temel Eğitim Faaliyeti

Tarih: 17-21 Ocak 2020

Yer: Kocadölek Kamp Alanı

Ekip: 11 Başlangıç, 5 Gelişim, 1 Gelişim üstü, 2 Eğitmen

Yazan: İlknur Aktulan / Başlangıç

16 Ocak 2020:

Saat 22.00 otobüsüyle 11 başlangıç ve gelişim üyeleri ile Harem otogarından otobüslerimize bindik. Ben yolculuğun çoğunu uyuyarak geçirdim.

17 Ocak 2020:

İndiğimizde başka bir araçla 1-2 saatlik bir yolculuk daha yaptık. Traktöre binmeden önce kahvaltı için poğaça aldık. İndikten sonra eşyalarımızı bir yere koyduk ve yolun devamında bineceğimiz traktörü beklemeye başladık. 12.00 gibi traktöre bindik, 1 saatlik bir yolculuğun sonunda yürüyüşe başlayacağımız Sarı Memedin Yurdu’na geldik. 13.30 gibi yürüyüşe hazır hale gelerek yürüyüşe başladık. Polar ve içlik ile yürümek yeterli oldu. 16.00’da ilk molayı vermeden önce karda sırayla iz açtık. İz açmak epey yorucu olduğu için herkes en fazla 3 dakika iz açtıktan sonra sıranın sonuna geçti. 7 dakikalık bir molanın ardından kamp alanına kadar açılmış izden yürüyüşe devam ettik.

Ormanlık alandan sonra bitki örtüsünün çok az olduğu dağlık yol başladı. 17.30’da kamp alanına vardığımızda hava kararacağı için hemen kar duvarı yapmaya koyulduk. 19.30’da kar duvarını el birliğiyle bitirdik, fakat üç çadır için biraz dar olunca ertesi gün tekrar yapmak için bıraktık. Duvar yapımı boyunca sıcak sıvı almaya gayret ettik. Bizim çadır grubumuz 4 kişiydi. O gece yemek yedikten sonra sorunsuz bir gece geçirdim. 21.30’da mutlak sessizlik oldu ve 07.00’de kazma düşüş eğitimi için hazır olmamız söylendi.

18 Ocak 2020:

Gece 01.00 gibi uyandırıldık. Yalnızca teknik malzemelerle 01.30’da yürüyüşe hazır hale geldik. Bende ufak bir çanta daha olduğu için ilkyardım çantasını ben aldım. 1 saatlik bir yürüyüşün ardından çadırlarımıza geçtik. Su içemediğimiz için soğuğun da etkisiyle çok fazla susamıştık. Kar eritip sıcak sıvı hazırladık. Kazma düşüş eğitimi için 09.00’da hazır olmak üzere saatlerimizi kurduk. Saat 09.00’da yanımıza ocak, termos ve atıştırmalıklarımızı alıp ıslanmamak için poşetlenerek dik bir yamaca çıktık. Gelişim üyeleri bizden önce matlarıyla kayarak bizlere eğitim için pist yapmışlardı.

Zaman zaman pistte sorunlar çıksa da eğitimi başarıyla tamamladık. Toz kar yoğunluklu bir zemin olduğu için duruşlar nispeten kolay oldu. 12.00’de eğitim bitti ve 1 saatlik yemek molasından sonra emniyet alma eğitimine geçiş yaptık. Ben poşetleri çok yırtmadan ertesi gün için sakladım. Elimizdeki koli bandı da bittiği için bu benim işime yaradı. (Bol bol poşet ve koli bandı alınmalı.) Emniyet alma eğitimine de ocak, termos ve atıştırmalıklarımızla gittik. Deadman, T profil, tek ve çift kazma ve kar babası emniyet çeşitlerini herkes teker teker denedi. Sayımız çok da fazla olmadığı için verimli bir eğitim oldu. 16.45 gibi bu eğitim de bitti. 18.30’da mağara yapımı için kar yığmak üzere hazır olmamız söylendi. O arada yemek yiyip kar eriterek sıcak sıvı hazırladık. Bizim çadır grubumuzda 2 ocak ve 4 kartuş vardı. Bu kamp için ucu ucuna yetti, daha fazla alınması gerekebilirdi. 18.30’da üç gruba ayrılarak bir adam boyunda kar yığmaya başladık. Her grubun bir küreği olduğu için kimseyi üşütmemeye çalışarak dönüşümlü bir şekilde görevi tamamladık. 19.30’da işimiz bitti. Saat 21.00’de çadırlarda düğüm sınavı yapıldı. O arada yemeklerimizi yedik. Düğüm sınavından sonra otobüste dağıtılan haritalar üzerinden dağ tanıtıldı. 22.15’te sessizlik saati başladı.

19 Ocak 2020:

Yaklaşık 01.00 gibi uyandırıldık. Önceki günkü gibi 1 saatlik bir yürüyüş yaptık. 09.00’da kazma düşüş eğitimi için çadırlara geçtik. Bu seferki kazma düşüş eğitimi için yeterli poşetimiz ve koli bandımız yoktu. Bu sebeple çoğumuz ıslandık. Herkes temel pozisyonu iyi bir şekilde yapana kadar eğitim devam etti. 11.45’te eğitim bitti. 13.00’te tekrar emniyet alma eğitimi için hazır olduk. Herkes her aleti denedikten sonra çığ testi ve çığ sondası bilgisi verildi ve 17.00 gibi eğitimi bitirdik.

18.30’da kar mağarası için yığdımız kardan mağara yapımına başladık. İki grup tümseğe direk kapı açmayı tercih etmişti, bizim grup aşağıdan tünel kazarak mağara yapmayı tercih ettik. Bu durum işimizin daha zor ve uzun olmasına yol açtı ancak çok keyifliydi. Bu faaliyet esnasında da epey ıslandım ve pantolonumu bir türlü kurutamadım. Çadır arkadaşımdan aldığım yedek pantolon sayesinde geceyi geçirebildim. Yalnızca bir grup verilen sürede mağarayı tamamladı. O geceyi yaptıkları mağarada geçirdiler. O gece -18’e kadar hava sıcaklığı düşünce ve önceki akşamdan çok ıslanınca gece uyumak pek mümkün olmadı. El ve ayak ısıtıcılarının yardımıyla çok az da olsa uyuyabildim.

20 Ocak 2020:

Saat 05.00’te zirve simülasyonu yapmak için sıraya girdik. Hava epey soğuktu ve dik bir tırmanış yaptığımız için yavaş ilerledik. Belli bir seviyeye geldikten sonra gelişim grubu bize zirveleri tanıttı. Daha sonra 07.00 gibi çadırlara döndük. 09.00 gibi dönüş için hazır olmak üzere çadırları toparladık ve mıntıka temizliği yaptık. 26 dakika geç kaldığımız için tekrar çadırları kurmamız istendi. İki çadır grubunun o esnada polleri kırılınca çadırları kurmadan tekrar topladık. Yürüyüşün çoğunluğu iniş olduğu için nispeten daha az sıkıntılı geçti. Hiç mola vermediğimiz ve çantamın perlonları gevşediği için sırtımda yoğun bir ağrı yaptı.

Sarı Memedin Yurdu’nda traktörü beklerken faaliyet toplantısını yaptık. Eksiklerimizi ve yanlışlarımızı konuştuk. Traktörle ilk gün bindiğimiz yere döndük. Oradan başka bir araca binerek Aksaray’a gittik. Otobüsümüzün kalkış saatine kadar Aksaray’da yemek yiyip vakit geçirdik. Saat 09.00 otobüsüyle tekrar Harem otogarına vardık.