Anasayfa » Faaliyet Raporları » 2020 » Uludağ 2. Kış Temel Eğitim Faaliyeti 2020

Uludağ 2. Kış Temel Eğitim Faaliyeti 2020

Tarih: 15.02.2020-16.02.2020

Yer: Keşiştepe Uludağ Milli Parkı/Bursa

Ekip: 26 başlangıç, gelişim, gelişim üstü ve eğitmenler

Çadır grubu: Mihriban İslam, Selen Arıkan

Yazan: Ayşe Melek Yılmaz

Çadır grupları açıklandıktan sonra kar kazıkları ve kartuş alındı. 9 tane kar kazığı ve 2 tane dolu 230 gr 1 tane de yarım dolu kartuşun yeterli olacağına karar verdik ve gerekli malzemeler alındı. Geçen yılların faaliyet raporlarından faydalanarak 1 öğle, 1 akşam ve 1 kahvaltı şeklinde yemek planı oluşturduk.

14 Şubat Cuma

Hazırlıklarımı yaptıktan sonra çanta, çadır ve ocak gibi malzemeleri almak için akşam Yıldız’a gittim. 22.00 civarı otobüse çantaları yerleştirdik ve 22.10’da otobüs hareket etti. 22.20’de ise Göztepe Köprüsü’ne ulaştı.

15 Şubat Cumartesi

Saat 00.00 civarı feribota bindik oradan termosuma sıcak su aldım. 00.40 gibi feribottan inip yolumuza devam ettik. 03.00 civarı yürüyüşe başlayacağımız yer olan oteller bölgesine geldik. Malzeme zimmeti yapıldı bizim gruba kürek, ip ve deadman zimmetlendi. Küreği ben deadmani Mihriban ipi de Selen aldı. Herkese yürüyüş kazması verildi. Hava kar yağışlı, soğuk ve rüzgarlıydı. Ellerimin üşümemesi için iç eldivenimin üstüne kar eldivenimi giydim. İçlik, polar ve yağmurlukla yürüyüşe başlamaya hazırdım. Eğitmenlerimiz sırada rahat durduğumuzu halbuki üşür vaziyette yürüyüşe başlamamız gerektiğini fakat bunun için çok geç olduğunu söylediler ve yürüyüşe başladık. İlk önce rüzgar ve kar yağışı eşliğinde eğimi olmayan düzlükten yürüdük ardından eğim arttı ve yükselmeye başladık. Yürüyüş zorluydu önümdeki kişinin bastığı yere basmak için elimden geleni yaptım. Sürekli batonlarımdan destek alıyor ve kara batmamaya çalışıyordum. 05.55’te 10 dakikalık mola verildi. Çok acıkmıştım ve bir şeyler atıştırdım. Yola devam ettik ve 07.07’de kamp yapacağımız alan olan Keşiştepe’ye ulaştık.

C:\Users\asus\Pictures\Screenshots\Ekran Görüntüsü (143).png

Temiz kar bölgesi, sigara bölgesi tuvalet bölgesi gösterildi . Eğitmenlerimiz bizden kar duvarı yapmamızı istedi , kar duvarı için alan belirledik ve yapmaya başladık. İlk başta blok taşıyıcıydım sonra gelişimden arkadaşlar birilerinin de sıcak su ısıtması gerektiğini söylediler , 2 arkadaşımla birlikte su ısıtmaya başladık. Evden getirdiğim alüminyum demlik çok işe yaradı. Belirli bir süre sonra aşırı derecede üşüdüğümü fark ettim görevimi başka bir arkadaşıma devredip blok çıkarmaya başladım. 09.15 civarı gelişimden arkadaşlar kar duvarının yetişmeyeceğini ve saat 10’da kazma düşüş için poşetli bir şekilde sırada olmamız gerektiğini söyledi. Çadırlarımızı kurup poşetlenerek sıraya geçtik ve eğitimi alacağımız piste gittik. Eğitmenimiz Mahmut bize kazma düşüş pozisyonlarını ve nasıl duracağımızı gösterdi. Yüz üstü baş aşağı, yüz üstü baş yukarı, sırt üstü baş aşağı ve sırt üstü baş yukarı pozisyonlarını gösterdikten sonra 5 gruba ayrılıp herkes tek tek pozisyonları denedi. Birer defa sağ ve sol elle tüm pozisyonları yaptıktan sonra hepsinde kötü olduğumu fark ettim ve sağ elle eğitim bitene kadar sırayla tüm pozisyonları denedim.

C:\Users\asus\Pictures\Screenshots\Ekran Görüntüsü (145).png

12.30’da kazma düşüş eğitimi bitti ve 1 saat mola verildi hemen su ısıtıp çorba yaptık ve sandviç yedikten sonra 13.30’da bize zimmetlenen malzemelerle kar emniyeti malzemeleri eğitimi için sıraya geçtik. Eğitmenimiz Ender deadman, T profil ve tek-çift kazma ile nasıl emniyet alacağımızı gösterdi. Ardından gelişim üyeleri kar babası yaptı ve eğitim sonunda bizim de kar babası yapacağımızı söyledi. 3 gruba ayrıldık sırayla tüm malzemeleri denedik kar çok yumuşaktı kazma ve t profil denerken zorlandık. Hepsini denedikten sonra eğitmenimiz Ender’e çoklu emniyet denemek istediğimi söyledim Ender’in onayıyla deadman alıp gelişimden Betül’ün yardımıyla Mihriban ile deadman ve T profil ile çoklu emniyet denedik. Ardından kar babası yaptık ve diğer grupların kar babalarını test ettik. Bizim kar babamızı test ederken kar babamız tutmadı. Sanırım perlonda bir burkulma vardı.

C:\Users\asus\Pictures\Screenshots\Ekran Görüntüsü (148).png
C:\Users\asus\Pictures\Screenshots\Ekran Görüntüsü (151).png

17.00 gibi eğitim bitti ve kamp alanına döndük. 20 dakika moladan sonra kar duvarını bitirmemiz için 1 saat verildi yoksa uzun molamızdan eksilecekti. bir buçuk saatin sonunda 18.30 gibi kar duvarı bitti ve 20.30’da tekrar sırada olmamız istendi. Bu arada yemek yedik ve sıcak bir şeyler içtik ve sıraya geçtik. Üyelerden Cansu bizden iglo yapmamızı istedi. 2 gruba ayrıldık yer belirledikten sonra iglo yapmaya başladık. Hava rüzgarlı ve soğuktu. Önce blok taşıdım sonra içeride sıvacıya ihtiyaç olduğu için içeriye geçtim. İglomuza kapı yapmadığımız için belirli bir yükseklikten sonra içeri ve dışarı geçişler gerçekleşmedi. Eğitmenlerden Mahmut batonlarla destek verilmesi yönünde tavsiyede bulundu. 23.00’de hala 2 grubun da iglosu bitmemişti. Eğer bitirmek istiyorsak bize zaman tanıyacaklarını söyledi ama bir türlü fikir birliği sağlanamadı bunun içinde Cansu iglo yapımını iptal etti.

C:\Users\asus\Pictures\Screenshots\Ekran Görüntüsü (153).png

Saat 8’de kazma düşüş eğitimi için poşetli bir şekilde sırada olmamız söylendi ve çadırlarımıza geçtik. Sıcak bir şeyler içip uyuduk. Sabah 07.00 kalktık ve kahvaltının ardından hazırlanmaya başladık fakat 30 dakika kadar sıraya geç kaldık. Eğitmenlerden Alper böyle bir şeyle ilk defa karşılaştıklarını söyledi ve kazma düşüş için pistlere gittik. Hava aşırı derecede sisliydi. Sol bileğimi döndüremediğim için tüm pozisyonları sağ elimle yaptım ve düne göre daha iyi olduğumu fark ettim. Tekrar tekrar yapmak insanı geliştiriyor. Eğitimin ortalarına doğru eğitmenimiz Alper genel olarak isteksiz olduğumuzu ve eğitim bitene kadar burada kalacağımızı söyledi.

C:\Users\asus\Pictures\Screenshots\Ekran Görüntüsü (156).png
Kazma düşüş eğitimine gidiyoruz.

10.30’da geri döndük ve 1 saat sonra tüm kamp yüküyle sırada olmamız söylendi hemen hazırlıklara başladık fakat 30 dakika geç kalarak sıraya geçtik. Eğitmenler bize diyecek bir söz bulamadı. Bunun üzerine 10 dakika içinde çantamızdaki bütün malzemeleri matımıza çıkarıp tekrardan çantamıza yerleştirmemiz söylendi. 10 dakika geç kaldıktan sonra zaten 10 dakikada yapamadığımızı, süreyi kısaltmaya gerek olmadığını ve tekrardan 10 dakika içinde aynı işlemi yapmamız söylendi. 3-4 dakikalık gecikmeyle sıraya geçtik. Mıntıka temizliği ardından fotoğraf çekimi yapıldı ve 12.50 gibi yürüyüşe başladık. Yürüyüşe başlamadan önce çantanın bel kolonunu belime sabitleyemediğim için geri dönüşte aşırı derecede zorlandım. Dönüşte aşırı derecede rüzgar vardı. Hiç mola vermeden 15.00 gibi otobüse bineceğimiz yere vardık zimmetlenen malzemeler teslim edildi. Otobüse binmeden faaliyet toplantısı yaptık. Eğitimlerde isteksiz olduğumuz ve malzemelere özenli davranmadığımız söylendi ve 2 defa 30 dakika sıraya geç kaldığımız için tüm başlangıç ekibine birer uyarı verildi. Tek iyi tarafımız ise iglo yaparken iki gurubun iletişim halinde olması oldu. 16.00 gibi otobüsümüz hareket etti. Yolda Köfteci Yusuf’a uğrayıp karnımızı doyurduk ardından feribotla İstanbul’a döndük.

C:\Users\asus\Pictures\Screenshots\Ekran Görüntüsü (158).png

Öneriler

Mutlaka her çadır gurubunda 1 termos olsun sıcak sıvı her şey demek.

Baton çok iş görüyor özellikle gidiş yürüyüşünde.

Ayakkabılarımın su geçireceğini düşündüğüm için ayaklarıma mest giydim ve bütün faaliyet boyunca ayaklarım kuru kaldı.

Her şeyin yedeği önemli kafa lambamın içinde pil yokmuş ve yedek pilim olmadığı için çadır arkadaşlarımdan idare ettim.

Su geçirmez pantolon çok işe yarıyor. Eğitimlerde sürekli karla iç içesiniz ıslanırsanız zorluk yaşayabilirsiniz.

Son olarak bize bu fırsatı tanıdığı için YTÜDAK’a, eğitmenlere, gelişim üstü ve gelişim üyesi arkadaşlara teşekkür ediyorum.

Uludağ 2. Kış Temel Eğitim Faaliyeti 2020

Tarih: 15-16.02.2020

Kamp alanı: Uludağ Milli Parkı – Keşiştepe

Hava durumu: Sisli ve kapalı

Ekip: 26 başlangıç, gelişim grubu ve eğitmenler

Yazan: Ata Karataş

Faaliyet öncesi

Çadır grupları Çarşamba gecesi belirlenince çadır arkadaşlarım ile whatsapp üzerinden iletişime geçerek hangi malzemelerimizin olup olmadığını tespit ettik. Perşembe günü eksik olan kartuş ve yemek seti gibi malzemeleri tamamladık.

14.02.2020

Cuma günü malzeme tesliminde müsait olan arkadaşımız çadırı teslim aldı. Yıldız Camii önünden saat 22.00’de servisimiz kalktı. Göztepe Köprüsü’nden arkadaşlarımızı da alıp feribota doğru devam ettik. Feribottan 23.45 civarı indik.

15.02.2020

Saat 03.15 civarı ikinci oteller bölgesine ulaştık. Gruplara ip, karabina, ilk yardım seti, kar emniyet malzemeleri ( T profil ve deadman ), perlon, kürek ve kişi başı herkese bir tane yürüyüş kazması verildi.

Biz grup olarak ip ve karabina aldık ve çantalarımıza paylaştırdık. Bütün malzemeler çantalara yerleştirilince, tek sıraya geçtik ve eğitmenlerimiz gideceğimiz bölgeyi anlattı. Sonrasında yürüyüşe 03.50’de başladık. Yolumuza ikinci otellerden başlayıp telesiyejin altından yürüyerek kamp alanına ulaştık. Yürüyüş tek mola yapılarak 07.05’te kamp alanına gelerek son buldu. Başlangıç grubundan çadır kurmadan önceden kar duvarı kurulmasını istendi. Maalesef ekipçe iyi bir koordinasyon kuramadık ve  eğitmenlerimiz saat 10.30’da poşetlenmiş şekilde tek sıra olmamızı istediler. Kazma düşüş eğitimi için sıraya geçtiğimizde bizlerin iyi bir şekilde poşetlenmemiz gerektiğini tekrar belirttiler ben dahil bir kaç arkadaşım bunu yapamadık. Düşüş eğitimi için gruplara ayrıldık ve o alanda tekrar poşetlenip düşüşe başladım. Dört farklı kazma ile düşüşü (yüz üstü baş yukarı, yüz üstü baş aşağı, sırt üstü baş yukarı ve sırt üstü baş aşağı), iki farklı el ile iki şer defa toplam 16 defa düşüş yapacak şekilde başlangıç grubu olarak tamamladık. Kamp alanına döndüğümüzde 1 saat civarı bir mola verildi ve teknik malzemeler ile sırada olmamız istendi. Mola bittikten sonra  istenilen tek sırada olma saatinde tek sıraya geçemedik ve süreler konusunda uyarıldık.

Eğitmenimiz Ender deadman, T profil , kar babası (kar damlası) ve kazma ile alınan emniyetleri gösterdi. Sonrasında 3 gruplara ayrılıp bu gösterilen emniyet malzemelerini denedik ve en son kar babası yapılmasını söyledi. Ben ve diğer gruplardan 3 arkadaşım ile kar babasının perlonunu hazırladık. Bu hazırlıkta en önemli konu perlonların burgulu olmamasıydı. Buna dikkat ederek perlon düğümlerini attık. Kar babasına perlonların düzgün şekilde yerleştiğini görünce düğümü hazırlayan arkadaşlarım ile biraz da olsa rahatladık. Kar babalarından ikisi çok  güç uygulanıp zorlanmasına rağmen bozulmadı. Bu eğitimden sonra kamp alanına yakın bir yerde çığ testi için toplandık. Çığ testi için nasıl bir yol izlenir, çığ testi için nasıl kazılır ve katmanları görmemiz sağlandı. Çığdan sonra arama nasıl yapılacağı hakkında bilgiler verildi. Sonrasında eğitmenimiz bitiremediğimiz kar duvarını bitirmemiz istendi. Yaklaşık olarak 2 saat yakın sürede bitirdik ve bu sefer ilkine göre görece daha sistematik ve hızlıydık. Duvar bittikten sonra 20.45’te kazma ve kürekler ile iglo ev için hazır olmamız söylendi. Sıraya geçtiğimizde iki gruba ayrıldık ve yer seçimi ve planlama için çember kurup başladık. Grup içinde iletişimi gerçekten iyi sağladık ve blok çıkartma, blok taşıma, blok dizme ve sıva yapma olarak görevlere ayrıldık çoğumuz farklı görevleri de yaptık. Saat 23.00’e gelirken diğer grubun bazı sorunlardan dolayı ortak karar ile igloyu bıraktığını söylediler diğer gruptaki arkadaşlarımızda bizlere katıldılar ama eğitmenlerimiz iglo sırasında yorulan ve üşeyen arkadaşlarımızın olduğunu söyleyerek bu konuda hızlıca bir fikir üretip devam edip veya etmeyeceğimizi sordular. Maalesef hızlı karar alamadık ve eğitmenlerin kararı ile iglomuz tamamlanmadan çalışmayı bıraktık. İglo yaparken asıl amacımızın ekip çalışması olduğunu söyledi ama biz ne kadar ekip çalışmasına uysak ta üşüyen ve yorulan arkadaşlarımız için kesin bir karar veremediğimiz için tam olarak başarılı olamadık.

Sabah 08.00’de poşetlenmiş şekilde kazma düşüş eğitimi için hazır olmamız istendi.

16.02.2020

İstenen saatte maalesef yine sırada olamadık bu sefer gerçekten fazlasıyla geç kalmıştık ve bunun uyarısı bizlere yapıldı. Pazar günü düşüş yaptığımız aynı bölgeye gittik ama bugün zemin gerçekten güzeldi.

Bugün minimum 8 kere bütün düşüşleri yapmamız istendi. Bir çoğumuz sekiz düşüşten sonra daha fazla kazma ile düşüş yapmadı ama eğitmenlerimiz üşümememiz için düşüş yapmamız gerektiğini söyledi. Bu eğitim bittikten sonra kamp alanında bize 11.30’da hazır olacak şekilde bir saat süre verildi. Ekipçe yine geç kaldık ve bunun cezası olarak 10 dakika içinde bütün çantamızın içindeki malzemeleri çıkartıp tekrar yüklememiz istendi bunu da iki kere yaptık. Saat 12.50’de kamp alanından tek sıra şeklinde ayrıldık. Molasız olarak 15.05’te ikinci oteller bölgesine ulaştık, zimmetlenen bazı malzemeleri teslim ettik. Sonrasında faaliyet toplantısında eğitmenlerimiz eksiklerimiz, yanlışlarımız ve iglo hakkında değerlendirmeler yaptılar. Değerlendirme neticesinde başlangıç ekibi olarak ilk uyarımızı almış olduk. Toplantıdan sonra Köfteci Yusuf’a gidip karnımızı doyurup İstanbul için yola çıktık.

Tavsiyeler

# Ekip olarak hazır olma sürelerine herkesin dikkat etmesi gerekiyor. Sonuç itibariyle bir kişi bile dikkat etmezse bütün ekip bundan etkileniyor.

# Bol bol yanınıza iç eldiven ve çorap alın kazma düşüş eğitimin de ikisi de bolca ıslanıyor.

# Yemek için çadır ekibiniz ile iyi bir koordinasyon sağlayın.

# Ocak ve kartuşunuzu etkinliğe gitmeden önce mutlaka kontrol edin.

# Kazma düşüş ve kar emniyet malzemeleri kullanım eğitimlerin de olabildiğince istekli olun ve fazla tekrar yapıp çünkü daha sonrasında bunun için pek fırsat kalmıyor.

# Poşetlenmeyi iyi yapın yoksa tekrar poşetlenmek zorunda kalıp zaman kaybedersiniz. Jumbo boy siyah poşetler iyi iş görüyor tavsiye ederim.

Son olarak, faaliyette emeği olan kulüp eğitmenlerine, gelişim grubuna ve faaliyet zamanlarını paylaşan Abdullah arkadaşıma teşekkür ederim.