Anasayfa » Faaliyet Raporları » 2020 » KDK Doğu Bacası ve Kulvarı Rotası Tırmanış Raporu 2020

KDK Doğu Bacası ve Kulvarı Rotası Tırmanış Raporu 2020

Zorluk: III+ derece kaya tırmanışı

Tarih: 29 Temmuz 2020

Ekip: İbrahim Kaya, İsmail Pamuk ve Gökçe Aslan

Malzeme: sikke,çekiç,perlon,çift ip (60 m), kişisel emniyet malzemeleri,ilk yardım çantası

Yazan: İsmail Pamuk

Tekepınarı’nda ‘’Tek Taş’’ rotasına girdikten sonra yarım günlük restimiz olur böylece KDK’ya dinlenmiş oluruz düşüncesi ile planımızı bu şekilde yapmıştık. Mahmut bizim plandan 1 gün öncesinde rotayı çıktığı için akşamına ondan tavsiyeler aldık. Planımız Doğu bacasından çıkıp aynı yerden iniş yapmaktı. Mahmut’un önerisi ve rehberde geçen şekli ile inmek aklımıza yatmıştı. Yelkenkaya kulvarının bitimine dek serbest geri inişle, buradan da bolt ve sikkeleri kullanarak rota tabanına iniş yapacaktık.

Patikadan ilerlerken

Sabah 06.00’da kalkıp kahvaltımızı yaparak 07.10 gibi yola çıktık. Doğu duvarı önüne gelip patikaya girmeden taşlarda oturup hem gideceğimiz yeri kontrol edip hem de kısa bir mola verdik. Ardından bir sürü patika olan girişini es geçip Apışkar geçidine doğru yükselmeye başladık. Yaklaşık 400 m yükseldikten sonra buranın doğru yer olmadığını düşünüp geri döndük. Apışkar geçidine doğru yükselmeye başlarken sağa doğru giden patikayı fark etmemiştik. Geri dönüp patikadan devam ettik. Patikalar S çizerek yarı çarşak yarı toprak sizi bacanın dibine ulaştırıyor. Baca daralıp dikleşmeye başlayınca kısa bir mola verip katalarımızı giydik.

Bacaya giriş

30 dakikalık yarı slab yarı çürük bacadan tırmanmaya başladık. Zirveye varmadan geniş bir zeminde iken baca sizi sol tarafa götüren küçük bir set ile yan geçiş yaptırıyor. Sol tarafta sırt gibi gözüken yerden yükselince altımda kalan kütlede yelken kayaya inişimizi yaptıracak olan baba üzerindeki perlonları gördüm ve artık inişimizi biliyorduk ki hemen sağ tarafta bayrağı görünce o da netleşmiş oldu. Sırttan inip sağlı çapraz yükselince içinde kar olan bir çanağın yanından zirveye geçtik. 13.00’de zirveye vardık.

Zirveye az kala

Şehir sorumlumuz Sefa’ya konumumuz hakkında bilgi verdikten sonra zirve defterini kurcaladık ve fotoğraf çekip dinlendikten sonra inişe geçtik.

Çapraz çıktığımız kolay kısmı inince soldan sırta çıkıp babaya indik. Zirvede karşılaştığımız ekibin hazır ipi ile inip zaman kaybetmeden yelken kayanın önüne inmiş olduk. Sırası ile yelken kayanın solundaki sikke ve bolt ile inişi yaptıktan sonra sola doğru geçtik.

Solumuzda yelken kayaya benzeyen birçok yapı var bunlardan iniş için uygun olana girip sollu yani kampı hedefleyerek inmeye başladık. Bu durum bizi patikadan uzak engebeli bir araziye soktu. KDK Kuzey yüzü boyunca alçalmaya başladık. Su akıntısı, slab yüzeyler, patika karışık inişimizi tamamlamamız hem yorucuydu hem de zaman kaybına yol açmıştı. İniş için BDK sırtına oradan da Oba yeri patikası ile Tekepınarı’na geçmek uzun görünse de kısa süreceğini uzun ve yorucu yoldan anlamış olduk.

Bizim için yaklaşımı ve inişi uzun fakat rotanın bir anda bittiği bir deneyimdi.

Ekibime ve bize bu faaliyeti mümkün kılan Ytüdak ailesine sonsuz teşekkürler.