Anasayfa » Faaliyet Raporları » 2024 » Geyiksivrisi Dağı Doğu Sırtı Klasik Rota

Tarih: 11.04.2024

Ekip: Timuçin Cihat Bektaş, Yiğit Can Urlu, Batuhan Berke Oran

Kamp Alanı: Kezban Guest House

Malzeme: 6 adet Cam, 6 Takoz, 3 sikke, 6 ekspres, 1 ip, Bireysel Teknik Malzemeler

(İp ve bireysel teknik malzeme hariç malzeme kullanılmadı)

Yazan: Berke Oran

Bayram için gittiğimiz Geyikbayırı’nda gelişim ve eski üyelerin gelmesi ile birlikte tam bir cümbüş havasına bürünen Kezban Guest House’da geçen birkaç spor tırmanış gününün ardından rest gününü aktif geçirmek isteyen Yiğit ve Timuçin, Geyikbayırı’nın hemen hemen her noktasından heybetiyle bizi selamlayan Geyiksivrisi’ne klasik rotasından tırmanmaya karar vermişlerdi. Bu plana Merve ve ben de dahil olduk. Faaliyetin bir gün öncesinde akşam boyunca bulduğumuz birkaç Wikiloc kaydını inceledik, rotayı daha önce çıkan Tarık Aytek ile konuştuk. Muhtemelen ip açmayacağımızı bile bile önlem olarak yarımşar set cam ve takoz ayarladık. Planımızı netleştirerek erkenden uyumaya geçtik. Sabah saat 06.00’da uyandık. Merve önceki gün yediğimiz balıktan rahatsızlandı ve kustu. Son dakika gelişmesi olarak gruptan mecburi olarak ayrıldı. Bol bol yürüyeceğimiz için güçlü bir kahvaltı yaptık. Rotada mola verince yiyeceğimiz üçer sandviç, meyve ve atıştırmalık hazırladık. Saat 06.40’da Kezban’dan yola çıktık. Kezban’ın altında yer alan Trebenna sektöre giden dereden geçerek Likya yoluna bağlandık burada da babaları takip ederek Trebenna Antik kentine ulaştık. Ardından yolumuza araba yolu üzerinden devam ettik. Araba yolunu uzunca bir süre takip ettikten sonra Çağlarca köyüne ulaştık. Burada bir borudan fışkıran su bizleri sevindirdi, havanın aşırı sıcak olması suyumuzun yetmeyeceğini tahmin ettiğimizden bu borudan bol bol su içtik. Çağlarca Köyü’nden de bir süre devam ettikten sonra bakanlığa ait tabelayı gördük ve dağın eteklerine doğru ormanlık alandan yükselişimiz başladı.

Bakanlığa ait tabela – Yol sağdan ormanlık alana bağlanıyor.

Ormanlık alana girmemiz ile birlikte irtifa kazanımı artmaya başladı. Birlikte yürüyerek babaları sürekli takip ettik ve sırt hattına gireceğimiz için sola doğru yönelerek ilerledik.

Wikiloc kaydına göre ufak bir set olduğu görünüyordu, bu sete yine babaları takip ederek ulaştık. III,III+ arası bir etabı geçerek ilk seti geride bırakıp burada biraz mola verdik.

Burada yaklaşık 15 dakika biraz atıştırdıktan sonra tekrar yola koyulduk, yine sola doğru yükselerek yürümeye devam ettik. Bir diğer doğru yolda olduğumuzu anlayacağımız gösterge ormanın bitip kayalık alanda zirve sırt hattına doğru yaklaşım yapacağımız yan geçişti. Yine babalar bizi yanıltmadı ve yan geçiş yapacağımız alana moladan sonra yaklaşık 1 saat içinde ulaştık.

Bu kısımda kasklarımızı takarak yan geçişe başladık. Tavsiye olarak bu kısımda yürürken taşlar düşebiliyor, dikkatli olmak önemli. Yaklaşık 35-40 dakika içinde zirve sırtı hattına bağlandık ve gerçek maceraya başladık. Geneli II-III derecelik tırmanış etapları olan babaları, belli yerlerde kırmızı spreyle işaretlenmiş güzergahı ve Wikiloc’u sürekli takip ederek tırmanışımıza devam ettik. Rotanın ilk kilit etabına rotaya girdikten yaklaşık 1.5 saat sonra ulaştık. Bu kilit etap yaklaşık IV derecelik kısa bir tırmanış sunuyor(8-10 metre). Biz ip açma ihtiyacını hissetmeyip hızlıca geçerek yola devam ettik. Birinci kilit etabın sonundaki ağaca 6-7 adet kalın ip ve perlon bırakılmıştı. Buradaki istasyon ip açmak isteyen ya da ip inişi için ideal olabilir.

Timuçin birinci kilit etabı tırmanırken

Yolumuza babaları takip ederek devam ettik ve yaklaşık 45 dakika – 1 saat sonra ikinci kilide ulaştık. Bu kısım IV-IV+ arası tırmanış sunsa da boşluk hissi olmadığı için yine etabı free olarak geçtik. Timuçin bu kısımda ayakkabısı iyi tutmadığı için tırmanış ayakkabılarını giyerek çıktı. Bu kilidi de iple geçmek isteyenler için kilidin sonunda 1 adet sağlam sikke ve sikkeye bağlı iniş halkası bulunuyor.(İniş yolunda yanlışlıkla farklı bir rotadan indiğimizde daha kolay bir geçiş yolu olduğunu fark ettik. Bu noktaya ikinci kilit demek daha kolay bir alternatif olduğu için doğru olmayabilir.)

Burayı doğru çıkıştaki bi ikinci kilit gibi anlatmak çok doğru değil, sonuçta inerken burayı atlayıp indiğiniz daha kolay yerler var. Çıkış sırasında rotanın bizi attığı yer ama dönerken daha kolay yerlerden indiğimiz için alternatifi de olan yer vs. diye bahsedilebilir.

Bu kilidi de geçtikten sonra yaklaşık yarım saatlik geneli kolay yürüyüş içeren etapları geçtik ve saat 12.00’de zirveye adımımızı attık.

Ekip Zirvede

Zirvenin hemen altında güzel bir ağaç(!) bulup burda 45 dakika kadar atıştırmalıklarımızı yiyip rotanın değerlendirmesini yaptık. Zirve fotoğrafımızı çekilip inişe geçtik.

İniş konusunda taş düşmesine dikkat edilmeli, bol bol çürük bloklar var. Dikkat edilmeden basılan noktalar tehlikeli olabilir. Bir diğer husus ise babaları doğru takip ettiğine emin olmak. Çıkarken neredeyse hiç kaybolmadığımız rotada, inişte en az 3-4 kez farklı yere saptık ve çıkışta 2.kilit olarak geçilen yeri fark etmeden geçtik. Bir diğer kilide geldiğimizde buranın inişte pek güvenli olmayacağını düşünerek ip inişi gerçekleştirdik.

İp inişinde ben

Bu kısımı da geçtikten sonra çok kolay yükseldiğimiz yerlerden x2 daha yavaş inmeye özen gösterdik. Kısım kısım babaları kaybetsek de yan geçişe ulaştık.

Dönüş yolundan yan geçiş görüntüsü

Bu kısımdan sonra sularımız da bittiği için normal yola bağlanıp hızlıca yürüyerek faaliyetimizi sonlandırdık. Kezban’a vardığımızda saatler 18.00’i gösteriyordu. Güzelce yemeğimizi yiyip tatlı bir uyku çektik.

Bu faaliyeti yapmamızı mümkün kılan YTÜDAK’a ve konaklamada her türlü kolaylığı sağlayan Kezban Guest House’a teşekkürlerimizle… Tırmanışla kalın:)