Anasayfa » Faaliyet Raporları » 2024 » Sivridağ “Peynir Dilimi” ve “Gladyo” Rotası

Sivridağ “Peynir Dilimi” ve “Gladyo” Rotası

Ekip: Ege Özkan, Halit Koçhan

Tarih: 10 Nisan 2024

Tırmanış Süresi:

Peynir Dilimi: 3 saat civarı.

Gladyo:6.30 Rotanın dibinde başlangıç – 14.00 rotanın altında bitiş.

Malzemeler: Kişisel emniyet malzemeleri, 2 adet 60 m’lik yarım ip, cam set, takoz set, sikkeler, 12 adet ekspress, perlonlar, 2 adet nutkey, 2 adet çekiç, kilitli karabinalar,4-6 sikke, bırakma perlonları, prusikler, kişisel ilk yardım çantası, bivak torbası.

Yazan: Ege Özkan

Halit de ben de öncesinde Geyikbayırındaydık. Planımızı haftalar öncesinden yapmış raporlarımızı yazmış ve rotayı konuşmuştuk. Öncelikle “peynir dilimi” rotasına girecek sonra da hız durumumuza bağlı olarak “Gladyo” rotasını deneyecektik. Görece kolay ip boylarıyla uzun bir rota olacağını biliyorduk. Tarık Aytek ile konuşmalarımız sonucunda son 150 metrelik running belay etabını atlamaya ve sadece Teknik, dik tırmanış veren 6 ip boyunu çıkmaya karar verdik. Geyikbayırından Sivriye akşam geçtik. İlk gün Görece daha kısa ve kolay rotamızı hızlı bir şekilde çıktığımızı görünce planımız devam etti.

9 Nisan Salı

Sivridağa gelir gelmez hemen çadırımızı kurup bir şeyler atıştırıp malzemelerimizi de ayarlayıp peynir diliminin yolunu tuttuk. Klasik sektör görece yakın ve yaklaşımı gayet kolay. Rota 3 ip boyu ilk ve üçüncü ip boyunu ben gittim ikinci ip boyunu da Halit. Çok kolay bir tırmanış ve malzeme gayet iyi alıyor. Biz çok malzeme atmadık genellikle ip boylarında 2 veya 3 ara emniyet noktası oluyordu. İp boylarının sonları gayet belli ve her istasyonun olduğu yerde bol bol bırakma perlonu var.

İstasyonlar

1. kum saati üzerindeki perlonlar artı bir cam

2. küçük ağaç üzerindeki perlonlar ve cam

3. set üstündeki baba +cam veya baba

Peynir diliminden sonra rotayı kesmeye karar verdik ve Rauf’un yardımıyla rotanın tam olarak nerede olduğunu ve ip boylarını daha iyi anladık sonrasında malzemelerimizi ve çantalarımızı hazırlayıp erkenden uyuduk.

10 Nisan Çarşamba

Erkenden rotanın altında olmak için 1.30 saat öncesinde uyanıp kahvaltımızı ettik ve zirve çantamızı alıp rotaya yaklaşmaya başladık. Rotaya giriş “Klasik Sektörün”, “Peynir dilimi” rotasından yapılıyor. Sonrasında 3 ip boyu daha çıkılarak rotanın bizim çıktığımız kısmı bitiyor.

300 metre civarı 6 ip boylu bir tırmanış veriyor. Tırmanış gayet kolay çok iyi malzeme alıyor. Genellikle sağlam kaya fakat son üç ip boyunda çürük yerler var. Bol setli istasyonlar 2. Ve 4. İp boyları askı istasyon.

İstasyonlar

1. kum saati üzerindeki perlonlar artı bir cam

2. küçük ağaç üzerindeki perlonlar ve cam

3. set üstündeki baba +cam veya baba

4. biraz sollu ağaç üstündeki baba ve cam

5. kaya babası sol taraftan çıkabilir + bir tane daha kaya babası

6. balkonun üstündeki ağaç artı cam

Genellikle ip boylarımız 45-50 dakika sürdü, malzeme alıp vermeyi ve ip inişini çok iyi pratik edebildiğiniz bir rota. 6.30 da başlayıp 11.30 da zirvedeydik sonrasında da 6 ip boyu ip inişi yaptık. İpin takılmaması önemli bol ağaçlı ve setli bir rota olduğu için buna özen göstermek lazım. Bazen ip omuzumuzda sağarak da iniş yaptık.  Gladyodan iner inmez de çadırımızı malzemelerimizi toplayıp Geyiğe geri döndük.

Bu Faaliyet için partnerim Halit’e sonrasında da kulübüm Ytüdak’a teşekkürlerimi sunarım.