Anasayfa » Faaliyet Raporları » 2016 » Aladağlar 1. Kış Temel Faaliyeti 2016

Ekip: 37 başlangıç / 4 eğitmen / 10 gelişim ve gelişim üstü

Yazan: C. Hasret Yalın

Faaliyet öncesi hazırlık;

Çadır grubum Aysu, Ayser ve Ender ile birlikte geçmiş yıllardaki raporları okuyarak faaliyet hakkında bilgi edindik. Klubün bize vereceği malzemeleri(çadır,ocak, uyku tulumu) aldık. Çadırı evde kurup kontrol ettik. Toplam 4 kahvaltı, 3 akşam yemeği ve ara öğünlerden oluşan alışveriş listemizi oluşturduk ve bir gece önceden alışverişi yaptık.  Ortak olan yüklerimizi olabildiğince eşit bir şekilde , çadırı da iç tente, dış tente ve poller şeklinde üçe ayırarak ağırlıkları paylaştık.

8 Ocak Cuma;

Esenler’ den hareket eden otobüse saat 21.00 de Harem’den katıldık ve Niğde’ye doğru yol aldık. Otobüsümüz yolda iki kez mola verdi. Bol uyku ve müzik dolu rahat bir yolculuk geçirdim.

9 Ocak Cumartesi;

Sabah saat 07.00 de Niğde otogara vardık. Yirmi dakika sonra buradan katılacak olan bir arkadaşı da alıp Çamardı Köyü’ne doğru devam ettik. Otobüste eğitmenlerimizden Yavuz bize bölgeyi tanıttı. Saat 09.00 gibi meşhur Salim Abi bizi iki traktörle karşıladı. Burada tozluklarımızı taktık ve çantalarımızı traktöre yükledik. Traktörde giderken herkes ismini söyledi ve henüz hiç tanışmamış olduğumuz başlangıçtan arkadaşlarla da tanışmış olduk.  Eğlenceli geçen traktör yolculuğu saat 10.30 da Sarı Mehmet’in Yurdu’nda son buldu. Burada yürüyüşe dair son hazırlıklarımızı yaptık. Her çadır grubuna kar emniyet malzemeleri (kürek, ilk yardım çantası, ip, deadman, T profil vs.) zimmetlendi. Ardından boy sırasına geçtik ve herkes boyuna uygun olan  kazmayı seçti.

Traktörlere binmeden önce

Saat 11.45 te tek sıra halinde yürüyüşe başladık. Biz gelmeden birkaç gün önce kar yağdığı için kar sert değil, toz halindeydi. Yürüyüş boyunca karda iz açma tekniğini kullanacaktık. Böylece en önde iz açan arkadaş yorulunca kenara geçip bekleyerek sıranın en arkasına geçiyordu. Aladağlar’ın nadir ağaçlı bölgelerinden olan Emli Boğazı’ndan geçiyorduk ve manzara inanılmaz güzeldi. Otobüste bölge tanıtımı yapılırken Demirkazık’ın zirvesini göremeyecek kadar kapalı olan hava tamamiyle açılmıştı. Saat 13.00 da onbeş dakikalık ilk molamızı verdik. Sıcak sıvı alıp bir şeyler atıştırdık. Tek sıra hlinde yürüyüşe başladık ve 14.10 a kadar devam ettik. Burada yirmi dakika mola verdik ve karda ikinci kez iz açmayan arkadaşların öne geçmesiyle 14.30 da yürüyüşe yeniden başladık. Yaklaşık bir saatin sonunda on dakikalık bir mola daha verdik.

Yürüyüş

Saat 16.55 te Kocadölek kamp alanına vardık. Eğitmenlerimiz, çadırlarmız grid düzende olacak şekilde etrafına yapacağımız kar duvarının hizasını bizim belirlememizi istedi. Hızlı bir şekilde organize olup kamp atacağımız alanı belirleyip bölgedeki karı kol kola girerek sertleştirdik. Çadırları kurunca sıcak sıvı almamız için on beş dakikalık moladan sonra eğitim için tek sıra halinde toplanmamız istendi. ilk eğitim kar duvarıydı. Eğitmenler gereken açıklamaları yaptıktan sonra işe koyulduk. Her çadır grubundan bir kişi sıcak sıvı için su ısıtacak geri kalanlar ise duvar için çalışacaktı. Zaman zaman yer değiştirerek kimimiz blok çıkarıyor kimimiz blokları taşıyor kimimiz de duvarın sağlam olması için sıva yapıyorduk. Böylece herkes hem her işi yapmış oluyordu hem de ısınıyorduk. Saat 19.45 gibi duvar bitti ve kendi aramızda seçtiğimiz arkadaşlar kar mağarası için kar yığmaya gitti. Üç kar mağarası için üç yığın oluşturuldu. Saat 20.20 de serbest zamana geçtik. Artık çadır grubu olarak yorulmuş, üşümüş ve aç olduğumuz için önce yemek yapmayı tercih ettik. Güzel bir menemen yedik ve sıcak sıvı içtik. Saat 21.30 da mutlak sessizliğe geçtik. Diğer ihtiyaçlarımızı da giderdikten sonra ‘gece uyandırılır mıyız?’ merakıyla uykuya geçtik fakat beklenen olmadı ve uyandırılmadık.

10 Ocak Pazar;

Sabah saat 07.00 de uyanıp güzel bir kahvaltı yaptık ve sıcak sıvı aldık. Saat  09.00 da poşetlenmiş bir vaziyette kazma düşüş eğitimi için tek sıra halinde toplandık. Eğitimi yapacağımız piste gelince gruplara ayrıldık. Yüz üstü baş yukarı olacak şekilde kazmalar sağ ve sol elde ilk denemelerimizi yaptık. Kar bu eğitim için yeterince uygun olmadığı için pist değiştirmek zorunda kaldık. Yeni pistte yüz üstü baş aşağı olacak şekilde yine kazmalar iki elde kaydık. Sırt üstü baş yukarı kayarken karın sert değil de toz oluşundan dolayı kaydıkça ortaya çıkan taşlar nedeniyle ufak çapta rahatsızlıklar geçiren arkadaşlarımız oldu. Ortam nedeniyle yeterince verim alamasak da eğitimi tamamlamak adına diğer hareketleri de uyguladık.  Saat 13.15 te kamp alanında tek sıra olduk. Hava oldukça güneşliydi. Biz de bunu fırsat bilip ıslak olan eşyalarımızı kurutmak için çadırın üstüne serdik. Sıcak sıvı alıp saat 13.45 te tek sıra olup eğitim yapacağımız yamaca gittik (Bu bölgede Parmakkaya oldukça net gözüküyordu) . Burada eğitmenlerimizden Yusuf, bize  karda emniyet almayı gösterdi. Bunlar derslerde de anlatılan ama yeterince anlaşılamayan deadman, T profil, karbabası, tek kazma ve çift kazmayla emniyet alma yöntemleriydi. Bu tarz eğitimleri uygulamalı olarak öğrenmenin daha faydalı olduğunu bir kez daha gördük.

Kamp alanı

Saat 15.27 de kamp alanına geri döndük. 18 dakikalık bir molanın ardından yeniden tek sıra halindeydik.  Bizden ilk kez denenecek olan, yamaçta kar mağarası yapmak için kar yığmamızı istediler. Hızlı ve organize bir şekilde karı yığdıktan sonra kamp alanına döndük. Her çadır grubundan bir ocakla birlikte yedi dakika içinde tek sıraya geçmemiz istendi. Sıradaki eğitim dün yığılan karlardan kar mağarası yapmaktı. Eğitmenlerimiz yine kendimizin organize olmasını istiyordu. Hemen üçe ayrılıp her yığının başına bir grup geçti. Bir yandan sıcak sıvı almak için su ısıtılırken bir yandan da mağarayı yapıyorduk. Mağaramız bittiğinde denemek için Ayser ile ben içeri girdik. Biraz ufak ama gerçekten çadırın içinden daha sıcaktı. Saat 20.20 gibi kamp alanına geri döndük ve artık serbesttik. Yine güzel bir yemek yiyip sıcak sıvı aldık. Saat 22.30 da mutlak sessizliğe geçtik. Artık gece uyandırılacağımızdan şüphemiz yoktu ve uyumadan önce çantalarımızı toparladık. Aslında olması gereken çantalarımızın her zaman ani bir durumda toparlanabilmek için hazır durumda olması gerekirken, biz bunu gece yürüyüşüne geç kalacağız korkusuyla yapıyorduk. Her şeyi tamamlayıp uyumamız 23.30 u bulmuştu.

11 Ocak Pazartesi;

Gece saat 01.40 ta gece yürüyüşü için uyandırıldık. Çadır hariç tüm kamp yüküyle sıraya geçmemiz için yirmi dakikamız vardı. Ancak on altı dakika geç kalmıştık. Her şeyimiz hazır olmasına rağmen sıraya en son geçen çadır gruplarındandık. 02.16 da tek sıra halinde ve tabi ki kafa lambaları kapalı bi şekilde yürüyüşe başladık. Yine karda iz açarak ilerliyorduk. Yürüyüşün ilk on beş dakikasında  yorulan arkadaşlarımız vardı. Hepimizin en temel sorunu çok kalın giyinmiş olmamız ve yeterince sıcak sıvı almayışımızdı. Özellikle kalın giyinmek beni epey rahatsız etmişti. İz açtıktan sonra beklerken ilk yaptığım iş bir kat soyunmak oldu. Yaklaşık elli dört dakikalık bir yürüyüşten sonra kamp alanına geri döndük. Sabah saat 09.00 da yine kazma düşüş eğitimi için poşetlenerek sıraya geçmemiz duyuruldu. Çadıra  döner dönmez sıcak sıvı alıp uyuduk. Sabah 06.30 da uyanıp yine evdekini aratmayacak güzellikte kahvaltı yaptık. Eğitim için hazırlanacakken kar yağışı sebebiyle olsa gerek ikinci bir duyuruya kadar serbest olduğumuz duyurusu yapıldı. Hava oldukça güzeldi ve birçok kişi dışarıdaydı ve herkesin yüzü gülüyordu. Biz  fotoğraf çekinirken eğitmenlerimiz arada bir ıslanmamamız için eğitimin iptal olduğunu, bu yüzden çadırlarda olmamız gerektiğinin uyarısını yapıyordu. Yine de birçok kişi dışarıdaydı. Saat 10.10 da yirmi dakika içinde tek sıraya geçmemiz istendi. Çadırlara zimmetlenen malzemelerle birlikte kar emniyetlerinin anlatıldığı yamaca gittik. Gelişim grubundaki arkadaşların önderliğinde gruplara ayrıldık ve onların kontrolünde her birimiz, bir önceki gün Yusuf’un anlattığı kar emniyetlerini denedik. Tüm gruplar uygulamaları bitirdikten sonra kamp alanına döndük ve sekiz dakika mola verdik. Ardından bir önceki gün kar yığarak yamaç görüntüsü verdiğimiz alana gittik. T şeklinde  kar mağarası yapmak için Yavuz’dan gerekli açıklamaları aldıktan sonra işe koyulduk. Ne kadar ipucu alsak da işe yanlış başlamıştık. Yine de Burçak’ın önderliğinde bence güzel iş çıkartıyorduk ve yaptığımız hatalar bize doğru yöntemi unutmamamızı sağlıyordu. Çalışma alanı oldukça küçük olduğu için kazma ve kürek değişimi üşüyenlere göre yapılıyordu. Hatta gereksiz de olsa üşüyenler bi taraftan hareket edebilmek için kar bloğu çıkartıyordu. Yavuz ve gelişimdeki arkadaşlar mağarayı kontrol ettikten sonra eksiklerimizi söylediler ve kamp alanına döndük. Çadırlara dönüp yemek yememiz ve sıcak sıvı almamız istendi. Gereken duyuruların sonra yapılacağı söylendi. İhtiyaçlarımızı giderdikten sonra her çadıra gelişim grubundan bir kişi gelerek düğüm sınavı yapıldı. Sabah saat 05.00 te zirve simülasyonu için 2 tulum, 2 mat ,ocak ve kazmayla birlikte hazır olmamız gerektiği söylendi. Ardından Yavuz tüm çadırları gezerek bize haritada geldiğimiz ve gideceğimiz bölgeyi tanıttı. İlk kez bu kadar yüksek irtifaya çıkacağımız için işi her zamankinden daha ciddiye aldık ve iyi dinlememiz gerektiğini düşündük. Uykuya hazırlanırken daha önceden mağaralarda kalmak için gönüllü olduğumuz için eğitmenlerimiz bir kez daha çadıra geldi. Mağarada kalıp kalmak istemeyeceğimizi sordular. Amaçları kalmamamız için bizi ikna etmekmiş ama buna gerek kalmamıştı, ciddiyete bürünmemiz nedeniyle mağarada kalmak çoktan aklımızdan çıkmıştı.

12 Ocak Salı;

Saat 02.30 da uyanıp başka bir çadır grubuyla ortaklaşa kahvaltı yaptık. Çadır grubu olarak iki çanta almıştık ve sırayla taşımaya karar vermiştik.  Gerekli hazırlıkları yaptıktan sonra saat 05.00 te kazmalarla tek sıra halindeydik. İz açarak yürüyüşe başladık. İrtifamız yaklaşık 2300 metreyken saat 07.30 gibi ilk molayı verdik. Molaya gelene kadar çantayı taşıyanlardan biri olduğum  için  sıra diğer arkadaşlarımdaydı ve çantayı vermek zorunda kaldım. Çantayla yürüyerek antrenman yapmak istesem de çantasız yürümek de ayrı bir rahattı tabi ki. Saat 08.00 de yeniden yürüyüşe başladık. İyice dikleşen rotada zaman zaman S çizerek tırmanıyorduk.  Etrafın tadını çıkarmaya bakıyordum.

manzara 2

Yer yer küçük ve zararsız çığlar görüyorduk. Kar şartları yeterince izin vermediği için daha fazla ilerleyemedik. Önceki senelerden biraz daha aşağıda zirve simülasyonu yapmaya karar verildi. Yarım saatlik molamız vardı. Burası ulaştığımız en yüksek irtifaydı 2650 metreydi, başlangıç için belki de iyiydi. Yüzler gayet mutluydu. Her şey olması gerektiği gibi, hayal edilenden daha mükemmeldi. Kendimizce zafer sarhoşluğu yaşarken Yavuz bize Aladağların Güney bölgesindeki zirveleri (Güzeller, Lahitkaya, Kaldı ve Güvercinlik kuleleri) tanıttı. Pusula ile haritada kerteriz almayı da anlattıktan sonra molamız bitti ve zirvelerle vedalaşıp saat 10.00 gibi dönüşe başladık. Sanırım sadece bir yamaç için inerken koşmamıza izin verildi ancak ben ve birkaç arkadaş bunu bayağı abartmış olacağız ki neredeyse tüm iniş rotasını kayarak yaptık. Üstelik üstümü çıkarmak için durduğum için sıranın en arkasındaydım ve gayet kendi halimdeydim. Zirve rehavetine kapılmış olsam da ve yürüyüş kurallarının dışına çıksam da faaliyetten en zevk aldığım zamandı diyebilirim. Dönüşü molasız tamamlayıp saat 11.15’te kamp alanına vardık. Çadır yüküyle beraber toplanmamız için kırk beş dakikamız vardı. Ancak gereken sürede yetişemedik ve bir hayli geç kaldık. Artık pratik olma anlamında gereken hassasiyeti göstermiyorduk. Haliyle ceza aldık ve molasız yürüyeceğimiz duyuruldu. Mıntıka temizliğini yaptıktan sonra yavaş yürüyenlerin öne geçmesiyle saat 13.00 da yürüyüş başladı. Sadece bir ara beş dakikalık su içmek için mola verdik ve devam ettik . Saat 14.50 civarı Sarı Mehmet’in Yurduna geldiğimizde önce bize zimmetlenen eşyaları verdik. Ardından  faaliyet değerlendirmesi yaptık. Çok üşümüş olduğumuzdan bana göre katılımı az bir durum değerlendirmesiydi. Toplantı bitince traktörlere yerleşip Çamardı’ya yola çıktık, Salim Abiyle vedalaşıp otobüsle Niğde merkeze gittik. Yolda giderken Salim Abinin ikramı olan ve  bana ilaç gibi gelen elmalarından yedik ( Teşekkürler Salim Abi). Niğde’ye gittiğimizde yaklaşık iki saat vaktimiz vardı.  Bunu topluca Niğde tava yiyerek ve gezinerek geçirdik. Saat 21.00 da otobüse döndük, İstanbul için harekete geçtik ve tüm yol boyu uyuduk.

Yine dönüş yolunda hüzünlendiğim ve bir sonraki faaliyeti sabırsızca beklememe neden olan güzellikte bir faaliyet geçirdim. Ne denebilir ki? Birlikte deneyimlediğimiz bu müthiş zamanlar için ben, vesile olduğu için Salim Abiye; içinde olmaktan mutluluk duyduğum başlangıç ekibime; tecrübelerini, sabırlarını ve özverilerini bizden esirgemeyen gelişim grubu ve eğitmenlerimize teşekkür ediyorum.,

manzara 1

Tarih: 08-13 Ocak

Ekip: 37 Başlangıç, Eğitmen, Gelişim ve Gelişim Üstü grubu

Yazan: Berat KAMA / Başlangıç

08 Ocak Cuma

Hazır edilmiş çantalarımızla saat 19:00′ da Esenlerden otobüse bindik.

09 Ocak Cumartesi

Konforlu sayılabilecek bir otobüs seyahatinin ardından Niğde otogarına sabah saat 08:00 gibi vardık. Yanımdaki termoslara otogarın çay ocağından sıcak su doldurdum. Otobüs bizi ortalama bir saat sonra otogardan alıp Çamardı köyüne götürdü. Orada bizi bekleyen iki traktör ve bir arazi aracına sığışmadan önce tozluklarımızı giydik, kimi arkadaşlar içlik giydi, kimileri çantalarına yağmurluk geçirdi. Hazırlıklar tamamlandıktan sonra -saat 11 gibi- sıkış tıkış bir traktör serüveninin ardından saat 12:00 gibi Sarımehmetler kamp alanına vardık.

Sarımehmetler kamp alanında çadır gruplarına ve başlangıç grubu üyelerine teknik malzeme zimmeti yapıldı. Çadır grubumuza bir deadman, bir kürek ve çadır grubu üyelerimize birer kazma düştü. Teslim edilen ekipmanları çantamıza sabitledikten sonra kamp alanına doğru yürüyüşümüz başladı.

yürüyüş 2

Yürüyüş yaptığımız kar toz kardı ve grup olarak iz açarak yürüdük. Toplamda iki mola verdiğimiz yürüyüş zorluydu. Emli vadisi ve Emli ormanından geçerek kamp alanımız olan Kocadölek kamp alanına vardık. Eğitmen kamp alanını bize gösterdikten sonra, çadırlarımızın içine sığabileceği bir kar duvarı yapmamızı söyledi. Çadırları kuracağımız yerleri belirledikten sonra toz karı küreyip altındaki nispeten sert karı bloklar halinde çıkarıp örmeye başladık. Başarılı bir iş bölümü yapamadan başlasak da iş ilerledikçe küçük efektif gruplar olarak çalışmayı başardık ve üç saat sonra kar duvarı bitti. Çadırlarımızı kar duvarının içine kurduk ve artık dinlenmeye hazırdık.

Eğitmen, herkes çadırlarına diyecek diye beklerken aramızdan az yorulan arkadaşların kürekleri alıp gelmesini söyledi. Geri kalan arkadaşlar su ısıtma ve çadır işleriyle uğraşırken seçilmiş arkadaşlar sonraki günlerde kar mağarası yapılacak 3 kar yığını oluşturdular. Çadır ekibi tamamlanınca zor geçen günlerin akşamları için getirmiş olduğumuz hızlı makarnaları hazırlayıp yedik. Sabah saat 09:00′ da poşetlenmiş bir şekilde hazırlanmamız talimatıyla yatışa geçtik. içimizde gece kaldırılır mıyız? korkusuyla uyuduk.

10 Ocak Pazar

Kaldırılmadık. Sabah saat 06:30′ da uyandım. Kar eritmeye ve kahvaltı hazırlıklarına başladım. daha sonra arkadaşlarda katıldı. Kahvaltımızı yaptık, termosları doldurduk, poşetlendik. Saat 09:00′ da kasklarımızla ve poşetlerimizle sıradaydık.0

Birinci Eğitim: Kazma düşüş eğitimine geçmek üzere kamp yaptığımız alanın çevresindeki yamaçlara yöneldik. Kızakla ve matla kayılmış izlerden bizlerde matla kaydık ve zemini kazmanın saplanacağı ve kayabileceğimiz kadar sert hale getirmeye çalıştık. Daha sonra eğitimler başladı. Parkurlar başarılı olmadığı için yeni parkurlar açarak eğitime devam ettik. Parkurların altındaki taşlar arkadaşlarımızı yaralamaya başlayınca eğitim sonlandırıldı ve kamp alnına döndük.

Kazma düşüş eğitimi

İkinci Eğitim: 20 dakikalık bir aranın ardından eğitmenler kar emniyet araçlarıyla hazır olmamızı söylediler. Hazır olduk ve kamp kurduğumuz yerin sol tarafındaki yamaca çıktık. Eğitmen, deadmen, T profil, kazma ve kar babasıyla emniyet alma yöntemlerini gösterdi. toz kar olduğu için T profil ve kazma emniyet yöntemleri başarılı olmadı. Ancak deadman ve kar babası başarılıydı. Akşam çökerken kampa doğru yola çıktık.

Üçüncü Eğitim: Daha sonra T mağara açmak üzere yamaca kar yığdık.

Dördüncü Eğitim: Kazma ve küreklerimizle sıraya geçmemiz istendi. Ekipmanlarımızı alıp sıraya geçtik ve dün yığmış olduğumuz karları bugün oymamız ve kar mağarası yapmamız söylendi. Üç gruba ayrıldık ve aramızdan bir kişiyi sıcak sıvı sağlaması için ocağın başına koyduktan sonra başladık kar yığınını oymaya. Giriş kısmını ve yatma raflarını ayarladıktan sonra beş baca deliği ve işareti de bıraktıktan sonra eğitmenlere sunduk. yeterli olduğu söylendi ve serbest zaman dilimine girdik.

Akşam yemeğini yedik ve bu gecenin o gece olduğunu içimizde hissederek uykuya geçtik.

11 Ocak Pazartesi

“Herkes çadır hariç kamp yükü ile 02:00′ da sırada hazır olsun” cümlesiyle uyandık ve çantamızı toparlayıp sıraya geçtik. Çöp poşetlerinin de yüke eklenmesiyle çadır grubu olarak bir krize girdik. Çöpümüz ağırdı ve bölünmemişti. Uydur kaydır çantama sabitledikten sonra yola koyulduk. Kar yumuşacıktı ve ben batıyordum. Çöp poşeti de sabitlenmediği için dengemi bozuyordu. Yolun yarısından sonra çöp poşetini arkadaşıma verdim. İz açarak yürümeye devam ettik ve 55 dakikalık yürüyüşümüz kampa varmamızla son buldu. Sabah 09:00′ da poşetlenmiş bir şekilde hazırlanmamız söylendikten sonra yatışa geçtik. Kar hafifçe başlamıştı.

06:30 gibi uyandık hazırlıklara başladık. Islak bir kar yağıyordu. Çadırın üstünü ve etrafını temizledikten sonra su ısıtmaya ve kahvaltı hazırlamaya başladık. Tam poşetleneceğimiz sıra kazma düşüş eğitiminin iptal edildiği ve bu süreyi dinlenmek ve sıcak sıvı tüketmemiz için kullanmamız söylendi. Ancak kampa bayram gelmiş gibiydi. Herkes dışarı çıkmış fotoğraf çekiliyor ve eğleniyordu. Saat 12:00′ ye gelirken kazma ve küreklerimizle sırada hazır olmamız söylendi.

Birinci Eğitim: Sıraya geçtikten sonra yamaçta oluşturduğumuz kar kütlesinde T şeklinde kar mağarası açmaya başladık. güzel bir ekip çalışmasıyla azıcık sağa çeken bir kar mağarası inşa ettik. havalandırma deliklerini açtık, işaretimizi koyduk, tabelamızı astık ve kampa döndük.

İkinci Eğitim: Kar emniyet malzemelerini aldıktan sonra kampın sol tarafında yer alan yamaca tırmandık. 6 gruba bölündük. Eğitimini aldığımız kar emniyet metotlarını uygulamaya geçtik. Açı ve çekme yönündeki yanlışlardan dolayı deadman’ i üç dört kez tekrarlamamız gerekti ama başardık. T profil ve kazma emniyetini karın yumuşaklığından dolayı gerçekleştiremedik. Kar babasını başarılı bir şekilde uyguladık. Diğer gruplar da bitirince kampa geri döndük.

Kamp alanı

Üçüncü Eğitim: Çadırlara gelişimdeki arkadaşlar geldi ve düğümleri tekrar ettik. Daha sonra yarın sabah yapılacak zirve simülasyonu hakkında bilgi verildi. Biz üç kişilik bir çadırdık ve almamız gereken çanta sayısı 2 olarak belirtildi. Her çantada bir mat, bir uyku tulumu, atıştırmalıklar,termos, ocak ve ısıtmak için kap hazırlamamız tembihlenildi. Sabah saat 05:00′ de sırada hazır olmamız söylendi. Daha sonra Yavuz çadırları gezdi ve harita üzerinde geldiğimiz rotayı ve istikametimizi izah etti. Akşam yemeğini yedik ve istirahata çekildik.

12 Ocak Salı

Saat 03:00′ de tüm kamp ayaktaydık. Su ısıtmaya ve kahvaltı yapmaya başladık.Hazırlıklarımızı tamamladık, sıraya geçtik ve yürüyüş başladı. Yerde toz kar vardı ve açılmış izden yürümeme rağmen bata çıka ilerledim. Biri yirmi dakika diğeri otuz dakika olmak üzere iki mola verdik. İkinci molada etrafımızı saran dağların isimleri ve nitelikleri anlatıldı. Kerteriz alma öğretildi. İkinci moladan sonra iniş başladı. Toplamda 500 metre civarında irtifa almıştık. İniş kısmında denetimsiz ve emniyetsiz bir şekilde yürüyüş yapıldı. Sağlam bir iz olmadığı için arkadan gelenler de kara saplanarak zor bir iniş yaptı. Kampa saat 11:12 civarında vardık. Eğitmen saat 12:00′ de harekete hazır olmamızı söyledi.

Çadırları sökmeye ve çantalarımızı toplamaya başladık. süreyi aşınca rehavete kapılıp biraz da keyfi olarak grupça geciktik. Saat 12:40 gibi sıradaydık ve gecikmiştik. Eğitmen geciktiğimiz için bizi ikaz etti ve mıntıka ve tuvalet temizliğini çek etmemizi söyledi. Çınarcıkta olduğu gibi burada da tuvalet kağıdı topladım. Saat 13:00 gibi hareket ettik. Dönüş yolu karın çevirimiyle beraber sertleşmişti ve yürümek çok daha kolaylaşmıştı. 5 dakikalık küçük bir moladan başka bir mola vermeden Sarımehmetler kampına geldik. Zimmetli teknik ekipmanı teslim ettik ve değerlendirme toplantısı yaptık.

Traktörler ve arazi aracı geldikten sonra çantalarımızı yükleyip, Çamardı köyüne geldik. Otobüse bindik ve Niğde merkeze gittik. Saat 18:00′ di ve 21:00′ de hazır olmamız söylendi. Şehre dağıldık, yedik, içtik ve geri döndük. Otobüse bindik. Uyuduk.

13 Ocak Çarşamba

Uyandığımda Harem’deydim. Şoför mola vermeden kaptırıp gelmiş. Saat 07:00′ de Esenlerde indim ve faaliyeti bitirdim.

Teşekkür: İçeceklerini ve yiyeceklerini ve emeklerini paylaşan tüm arkadaşlara teşekkür ederim. bilgilerini ve tecrübelerini özverili bir şekilde paylaşan bütün eğitmen, gelişim ve gelişim üstü arkadaşlara teşekkür ederim.