Anasayfa » Faaliyet Raporları » 2007 » Büyük Demirkazık-Küçük Demirkazık Zirve Tırmanışı
Bu faaliyeti finaller başlamadan planlamıştık ve dört gözle bekliyorduk. Sonunda finaller bitmişti ve gidebilecektik. Biletlerin ayarlanması, çantanın hazırlanması derken Pazar akşamı 9 da Haremdeydik. Dönüş biletlerimizi de aldıktan sonra bizi uğurlamaya gelen Talat ile vedalaştık ve otobüsümüz hareket etmeye başladı.

Büyük Demirkazık-Küçük Demirkazık Zirve Tırmanışı

Ekip: Eren Görenoğlu , Yusuf Alış
Tarih: 11.06.2007
Yazan: Yusuf Alış
Bölge: Kuzey Aladağlar

Büyük Demirkazık-Küçük Demirkazık Zirve Denemesi (11-15 Haziran 2007)

Sabah 8 civarı Niğde deydik. Çamardı minibüsü ise 9:30 da kalkacaktı. İlk olarak faaliyet için alışveriş yaptık ve sonrasında çorbayla kahvaltı derken minibüs yolculuğu başladı. Dağ evinin yanında minibüsten indik. Çimbar girişinde kısa bir hazırlığın ardından saat 12 civarı yürüyüşümüze başladık.

Elimizde haritayla ilerledik, saat 15 gibi Çimbar dan çıktık. Biz kısa bir sürede Tekepınarı na varırız diye düşünüyorduk fakat varmamız 1 saati buldu. Dinlenmenin ardından tekrardan hareket vakti gelmişti ve kamp yerimiz olan Mevsimlik Göle varmamız saat 18:00 i bulmuştu. Çadırı kurduktan sonra yemek yedik ve sabah Küçük Demirkazık denemek üzere uyuduk.

Gece yağmur sesi ile uyandık. Dolayısıyla sabah düşündüğümüz deneme iptal olmuştu bile. Aslında buna fazla üzülmedik çünkü kamp yerine varana kadar epey yorulmuştuk ve yeteri kadar dinlenememiştik. Salı gününü dinlenerek ve keşif yaparak geçirdik. Büyük Demirkazık çarşak durumunu öğrendikten sonra Küçük Demirkazık yolunu kesinleştirdik. Kulenin girişini dürbünle bulmak için bakarken gördüğümüz dağ keçileri bizi epey bir mutlu etti. Kampa döndükten sonra muhabbet ve yemekten sonra yarına zirve denemek üzere uyuduk.

Çarşamba sabahı kalktık ve kahvaltı, hazırlanma derken saat 9 civarı yola koyulduk. Bir önceki gün yaptığımız keşif hızımızın artmasında yararlı oldu. Kuleye geldiğimizde acaba doğru yerde miyiz diye düşünürken gördüğümüz sikke sayesinde artık şüphemiz kalmamıştı. Eren lider çıktı. İki yaylı takoz ile ara emniyet aldıktan sonra kulenin sonundaki bolttan benim emniyetimi aldı. Ara emniyetleri toplayarak ben de çıktıktan sonra toparlanıp yolumuza devam ettik. Saat 12 civarı zirveye vardık. Fotoğraf, dinlenme ve bir şeyler atıştırma derken zirvede yarım saate yakın oyalandıktan sonra inişe başladık. İniş yolunda toplamda iki ip inişi yaptık. Saat 17 civarı kamp yerimize vardık. Biz Perşembe günü Büyük Demirkazık zirve deneyeceğimiz için yemekten sonra uyumayı düşünüyorduk. Fakat gene olmadı Kütahyalı arkadaşlar ile muhabbet uyumamızı gece bire kadar ertelememize sebep oldu.

Perşembe sabahı saat 9:30 gibi kalktık.Çarşak ve kar kulvarını geçip kısa bir mola verdik. Molanın ardından yükselmeye devam ettik. Yükseldikçe boşluk hissi daha da artıyordu. Sağdan gitmek daha kolaydı fakat sağ taraftan da boşluk görünüyordu. Bu şekilde ilerleyip saat 15 civarı zirveye vardık. Karanlığın bastırmasından korktuğumuz için bu sefer zirvede hiç oyalanmadık ve resim çekip zirve defterine bir şeyler yazdıktan sonra inişe başladık. Toplamda 6 ip inişi yaptıktan sonra rahat yürünebilecek alana geldik ve saat 17 civarı kamp alanımıza vardık. Akşam yemeğinden sonra yorgunluğun etkisiyle ikimizde erkenden uykuya dalmışız.

Cuma sabahı kalkıp kahvaltı yaptıktan sonra toparlanmaya başladık. Kamp yükümüzü topladıktan sonra saat 10:30 gibi harekete başladık ve Tekepınarı na kadar devam ettik orada kısa bir molanın ardından kaldığımız yerden devam ettik. Dağ evine varmamız yaklaşık 3 saati buldu. Dağ evinde dinlendikten sonra minibüslerin geçeceği yola kadar asfaltta yürümemiz gerekti. Bu 50 dakikalık yürüyüş ayaklarımın su toplamasına yetti. Minibüs yoluna çıktığımızda saat 16 minibüsünün geçmesine bir saatten uzun süre vardı bu süreyi yolda güneşin altında geçirdik.

Sonunda 15:50 gibi minibüs geldi ve bindik. Muavinden aldığımız suyu nasıl zevkle içtiğimi bir ben bilirim. Niğde ye vardıktan sonra ilk iş olarak dürümcüye gittik karnımızı doyurduktan sonra otobüsümüzün kalkacağı saate kadar vakit geçirdik. İstanbul’dan bize otobüsün 19:30 da kalkacağı söylenmişti bizde 19:15 gibi gittiğimizde birde baktık ki meğerse otobüs 19:00 da kalkıyormuş. Ve biz otobüsü kaçırmıştık. Daha sonra taksiye atlayıp otobüse yetiştik. Artık sorunsuz olarak İstanbul a gideceğimizi düşünürken gece 1 gibi otobüsümüz bozuldu. Eren le artık sırada başımıza neyin gelebileceğini düşünüyorduk herhalde sırada meteor düşmesi vardı. Biz bunları düşünürken bizi başka otobüse aktardılar. Sonunda bir buçuk saat rötarla olsada İstanbul a varmıştık.

Bu faaliyet boyunca hem dağcılık adına bana kattıkları için, hem de partnerliği için Eren e çok teşekkür ederim.