Anasayfa » Faaliyet Raporları » 2010 » Uludağ Kış Faaliyeti

Ekip: Alican Yalçın – Sefa Börtücen

Malzeme: Yürüyüş Kazması, Krampon

30 Aralık 2010

Uludağ’a hem kış için antrenman olması hem de yılbaşını geçirmek üzere Perşembe günü sabahı saat 07.30’da Yenikapı’dan kalkan deniz otobüsü ile başladık. Rahat bir yolculuk ile 09.30 gibi Güzelyalı’ya vardık. Buradan otogara giden otobüs ile 09.45’de hareket ettik ve 10.30’da otogarda olduk. Otogardan teleferiğe giden başka bir otobüs ile teleferiğe ulaştık. Burada önce kahvaltı, ardından da faaliyet için alışveriş yaptıktan sonra; 11.20’de teleferiğe binerek Sarıalan’a vardık. 12.00 gibi Sarıalan’dan minibüsle oteller bölgesine ulaşarak, jandarmaya gerekli bilgilendirmeyi verdikten ve hazırlıkları tamamladıktan sonra 13.40’ta yürüyüşe başladık.

Hava bir soğuk bir sıcak ve yürüyüş boyunca bazen Uludağ’a özgü bir şekilde sis içerisinde kaldık. Yükseldikçe sis etkisini kaybetmeye ve hava sıcaklığı düşmeye başladı. 16.30 civarı Wolfram madenler bölgesinin biraz üstüne kampı attık ve ocağı yakarak bir an önce su yapma işine giriştik.

Yürüyüş boyunca kaybettiğimiz sıvıyı aldıktan, sucuklu ve peynirli makarnamızı yedikten ve ardından da midemizi pudingle bir ziyafet çektirdikten sonra sabah erken kalkmak üzere saat 21.55’te yattık. (Not: Pudingi yapacağınız faaliyetlerde götürmenizi şiddetle tavsiye ederim. Çünkü moralinizi acayip arttıran bir yiyecek ve ayrıca yapması da basit. Benim favorim çilekli-çikolatalı karışım pudingi…)

Hava açık, tek bir bulut bile yok. Rüzgar da az. Ancak bu durumdan dolayı hava bir o kadar da soğuk ve ayaz var. Ayrıca Uludağ nemli bir havaya sahip olduğundan, soğuğu Aladağlar gibi yerlere göre daha fazla hissediyorsunuz.

31 Aralık 2010

Sabah 03.00 gibi telefonun çalan alarmı ile uyandık. Kahvaltının ve hazırlanmanın ardından saat 04.40’da yürüyüşe başladık. Hava açık ama çok soğuk. Kar durumu çok sert olduğundan, yürüyüşe başladıktan sonra kramponlarla daha rahat gidebileceğimize karar vererek, krampon giydik ve zirveye kadar kramponlarla gittik.

Kapıyı rahat geçtikten sonra Rasat Düzlüğü’ne ulaştık. Buradan tepelerin solundan giderek, büyük zirveden önceki son tepeye varmadan saat 06.45’de mola verdik. Rüzgar giderek şiddetini arttırmaya başlıyordu ancak hava bulutsuz ve açıktı.

Ardından son tepeyi de geçerek sırttan saat 08.05’de zirveye ulaştık. Zirve defterini imzaladıktan ve zirveden manzarayı izledikten sonra; saat 09.00 gibi dönüşe geçtik. Hava açık olduğundan manzara gerek giderken gerek de zirvede harikaydı.

Dönüşte izlediğimiz rota, tepelerin sağ tarafında kalan ana klasik hat rotasıydı. Yani gidişimizdeki tam tersi taraftan dönüşü gerçekleştirdik. Dönüş sırasında; Rasat Düzlüğü’nde bulunan aşağı  yukarı 3-4 metre yüksekliğinde ve 15-20 metre genişliğinde korniş bulunan bir çukurda, kornişi geçme üzerine eğlenceli dakikalar geçirdik.

Saat 12.00 civarı kampa ulaştık. 2 saat çadırda uyuduktan sonra; saat 15.00 gibi oteller bölgesine inişe başladık. Otellere inince jandarmaya döndüğümüzü haber verdik ve geceyi geçirmek için çadırı, 1. oteller bölgesinde caminin yanındaki trafo binası arkasına kurduk. Güzel bir yemeğin ardından yılbaşını Uludağ’da havayi fişekler altında kutladık.

01 Ocak 2011

Dönüş için sabah erkenden kalktık ve geldiğimiz şekilde Bursa’ya indik. Burada kahvaltıdan sonra deniz otobüsü ile saat 15.00’da Yenikapı’ya ulaşarak faaliyeti noktaladık.

Önemli Notlar:

1) Uludağ’a ilk kez gidecekseniz, yanınıza GPS almanızı tavsiye ederim. Çünkü tepelerin yükseklikleri birbirlerine çok yakın ve konumundan dolayı Uludağ çok sisli bir dağ. GPS koordinatlarına https://www.ytudak.org/?p=136 bağlantısından ulaşabilirsiniz.

2) Uludağ’a tophane mevkiinden kalkan dolmuşlarla da ulaşabilirsiniz.

3) 94 nolu otobüs ring hat olduğu için dönüşte de indiğiniz durakta bekleyin.

Ulaşım Bilgileri(Tek Kişilik, sadece gidiş):

1) Yenikapı-Bursa deniz otobüsü (17 TL)

2) Otogar’a F1 numaralı otobüsle ulaşım (3 TL)

3) Otogar-Teleferik arası 94 numaralı otobüs (2 TL)

4) Teleferik (7,5 TL)

5) Minibüs ile Teleferik-Oteller ulaşımı (2,5 TL)

Cevapla

Bu site, istenmeyenleri azaltmak için Akismet kullanıyor. Yorum verilerinizin nasıl işlendiği hakkında daha fazla bilgi edinin.