Anasayfa » Faaliyet Raporları » 2011 » Lahitkaya Doğu – Güney Yüzü Tırmanış Raporu

Lahitkaya Doğu – Güney Yüzü Tırmanış Raporu

Lahitkaya Doğu-Güney Yüzü Tırmanış Raporu
Ekip: Emel Aydın, Koray Uzun, Hüseyin Erkek
Bölge: Aladağlar Güney Bölgesi
Rota: Lahitkaya Doğu-Güney Yüzü
Tarih: 27-30 Temmuz 2011
Yazan: Koray Uzun

27 Temmuz sabahı İstanbul’dan gelen Rauf, Alican, Sinan,   Hüseyin ve Sefa’yla Niğde otogarında buluşup kahvaltı etmek ve alışveriş yapmak için şehir merkezine geçtik. 1 saat kadar sonra Denizli’den gelen Emel de ekibe katıldı. Yavaş yavaş bastıran sıcağın da etkisiyle ağır ağır alışverişimizi ve kahvaltımızı yaptık. Ve saat 11.00’da Çamardı dolmuşuna bindik. Martı mahellesi sapağını az geçtikten sonraki benzinlikte salim abi bizi karşıladı. Eşyalarımızı bırakmak üzere salim abinin evine geçtik. Fakat hem Salim abinin bizi çok iyi ağırlamasının hem de yorgunluğumuzun etkisiyle biraz kestirip akşam güneş battıktan sonra yürümeye karar verdik.

Salim abi önce Kaletepe’ye çıkacak olan Sinan ve Özgür’ü Sarı Mehmedin Yurduna sonra bizi Emli ormanına bıraktı. Saat 20.00 gibi yürüyüşe başladık. İlk molayı Kocadölek’te verdik. Herkes bir yudum su içtikten sonra yürüyüşe devam ettik. Vadinin yanlış tarafından gittiğimiz için  biraz vakit kaybetsek de saat 23.00 gibi Sulağankeler kamp yerindeydik. Sularımızı doldurduk. Birşeyler atıştırıp uyuduk.

28 Temmuzda  saat 10.00’a kadar tembellik yapıp uyuduk.Gene sıcağın da etkisiyle ağır ağır kahvaltımızı yaptık. Kahvaltı sırasında Emel ve Hüseyin kitaptan rotalara bakıp lahitkaya klasik rotasına girme fikrini ortaya attılar. Hemen hazırlanıp saat 11.30 gibi yürüyüşe başladık.

Sıyırma vadisine girdiğimizde biraz erken sağa dönüp patikadan uzaklaştık. İlk tepeciği aştıktan sonra şansın yanımızda olduğunu, bulunduğumuz sırtın Lahitkayanın ana bloğuna bağlandığını farkettik. Sırtı takip edip Lahitkayanın doğu yüzünde çürük etaplarda yükselmeye başladık. Lahitkayanın doğu tarafındaki kuleyle ana bloğun arasındaki küçük kılçıkta yanyana oturup son molamızı verdik.

Moladan sonra kılçığı geçip 4-5 metre yükseldik. İkinci setten sola doğru (güneye doğru) rahat ve uzun sayılabilecek bir yangeçiş yapıp klasik rotaya bağlandık. Patikadan ayrılmadan zirveye kadar çıktık. Zirveye vardığımızda saat 13.15’di.

45 dakika içinde zirve defterini yazıp, bol bol su içip foroğraf çekilip saat 14.00 gibi dönüşe başladık. Bir süre sonra yine klasik rotadan ayrılıp güney yüzünden Lahitkaya ile Güzeller arasındaki vadiye serbest indik. Bu vadiyi takip edip önce sıyırma boğazı geçidine sonra da sulağankelerdeki kampımıza saat 16.30’da vardık. Kampa vardığımızda Alican, Rauf ve Sefa Boruklu Güneybatı Yüzü ve Ortadağ tırmanışlarını yapmak üzere bivak yerlerine doğru yola çıkmışlardı. Akşam yemeğimizi yiyip; kayan yıldızlar altında çayımızı kahvemizi içip saat 23.00 gibi uyuduk.

29 Temmuz sabahı Emel ve Hüseyin Gürtepe-Cebel traversi yapmak için erkenden uyanıp yola koyuldular. Önceki gün ayağım su topladığı ve dehidre olduğum için kendimde onlara katılacak güç bulamadım. Günümün tamamı kampta bekleyerek geçti. Akşam 18.00 gibi  Hüseyin ve Emel geldi. Önceki gecenin bir kopyasını yaşayıp sabah 6.30’da kalkmak üzere uykuya daldık.

30 Temmuz sabahı plandığımız saatte uyandık. Kahvaltı yapıp, hazırlanıp 8.00 gibi Emel’i kampta bırakıp dönüş için yürüyüşe başladık. Milli Park çıkışında para ödememek için görevliyle biraz mücadele edip torosa atlayıp bıraktığımız eşyaları almak ve üstümüzü değiştirmek için Salim Abinin evine geldik. Salim abinin evinde YTÜDAK Aladağlar nöbetini devralacak olan Eren, Sercan, Aykut ve Mustafa’yla karşılaştık. Vakit kaybetmeden eşyalarımızı alıp, üstümüzü değişip ilk dolmuşla Niğdenin yolunu tuttuk.