Anasayfa » Faaliyet Raporları » 2012 » 2. Kış Temel Eğitim Kampı
Ekip

2. Kış Temel Eğitim Kampı

Faaliyet:  Kış Temel Eğitim Kampı -2 –  ( Niğde , Aladağlar )
Tarih:  21-26 Ocak 2012
Ekip: 27 başlangıç, 8 gelişim ve 3 eğitmen toplam 38 kişi
Yazan: Göknil Ünal / Başlangıç

21 Ocak 2012 Cumartesi

Başlangıç ekibinin ilk uzun kalmalı faaliyeti olan Aladağlar Faaliyeti ; saat 16:00’da malzeme zimmeti için Beşiktaş’taki klüp odasında toplanmamızla başladı. Çadır, kazma, kürek ve birkaç kar emniyet malzemesinin paylaştırılmasının ardından topluca yemek yemeğe gittik.  Oradan Üsküdar motoruyla karşıya geçip Harem otobüsüne bindik. Harem otogarına varıp eşyaları otobüse yerleştirdik ve 21.30’da Niğde’ye doğru yola koyulduk.

22 Ocak 2012 Pazar

Verilen molalardan sonra saat 08:00 gibi vardığımız Niğde otogarında kahvaltımızı yapıp, çay ocağında termoslarımıza sıcak su doldurduk. Yarım saat içinde de tekrar otobüse binerek Çamardı’ ya vardık. Artık kamp alanına ulaşmamız için kullanacağımız taşıt Salim Amca’nın traktörüydü.. Bir saate yakın süren traktör yolculuğumuz karlı zemin yüzünden son buldu ve kamp alanına varmak için yürüyüşe başladık.

Kampa Doğru Yürüyüş

Verilen iki mola ile birlikte saat 13:30 gibi Kocadölek kamp alanına vardık ve şiddetli tipiyle birlikte grid düzende çadırlarımızı kurduk. Çadır kurulumu ile birlikte tipi de sona erdi ve kar duvarını örmeye başladık. Yemek yedikten sonra başlayıp bitirmediğimiz duvarımızı son haline getirdik.

Kamp Alanı

Ardından ne işe yarayacakları söylenmeyen kar öbeklerini yığdık. Düzenli sıcak sıvı alımına dikkat ederek geçirdiğimiz ilk faaliyet gününü, ertesi sabah 07:30’da hazır olmak üzere tulumlarımıza girerek tamamladık.

23 Ocak 2012 Pazartesi

Başlangıç grubu olarak zamanlama sorununu tam anlamıyla çözemesek de saat 08:00’de kazma düşüş eğitimi için kampa yakın olan bir alana vardık. Çöp poşetleriyle kaplandıktan sonra gösterilen yöntemleri defalarca deneyip en iyi düşüşleri yapmak için çaba sarf ettik. 13:00 sularında kampa geri döndük ve havanın güneşli olmasını fırsat bilip nemli kıyafet ve eşyalarımızı kurutmak için onları dışarıya serdik.  Saat 15:00’te kar emniyet malzemeleri eğitimi için tekrar kamp alanına yakın bir bölgeye gittik. T profil, dead man, kar babası gibi alet ve tekniklerin uygulanmasını öğrendik. Son olarak ip toplama yöntemini de öğrendikten sonra kampa dönüp dinlenmeye çekildik.

Kazma Düşüş Eğitimi

24 Ocak 2012 Salı

Sabah toplanma saatinin duyurusu, önceki gece yapılmadığından gece yürüyüşüne çıkacağımızdan emindim ancak saatini kestiremiyordum. Nihayet saat 01:10’ da düdük sesiyle beraber çadır hariç tüm kamp malzemeleriyle birlikte 30 dakika içinde sırada olmamız gerektiği duyruldu. İşte o an itibariyle zaman çok daha hızlı geçmeye başladı. Tüm kamp hazır olduğunda verilen süreyi bir hayli aşmış durumdaydık. Ancak bunu sakin karşılayan eğitmenlerimizle, yumuşak bir havada yaklaşık bir saat süren yürüyüşümüzü tamamlayıp eğitim için saat 07:30 da toplanmak üzere çadırlarımıza dağıldık. Günün eğitimi; kazma düşüş eğitiminin devamı  ve bir gün önce gösterilen kar emniyet malzeme ve metodların (T profil, dead man, kar babası) uygulanmasıydı. Bu eğitimler sonrasında ikinci sefer yüzümüze gülen güneşe biz de gülerek karşılık verdik ve eşyalarımızı tekrar dışarı çıkarıp kuruttuk.

Kar Emniyet Malzemeleri Eğitimi

Ardından kar mağarası yapmak üzere küreklerle birlikte kampın diğer tarafına yöneldik. Pazar akşamı ne işe yarayacaklarını bilmeden yığdığımız öbeklerden birini ,bir kısmımız kar mağarası haline getirdi. Karları önceden yığıp bekletmemiz yığıntı  karın sertleşmesine, dolayısıyla mağaramızın dayanıklı olmasını sağladı. Aynı zamanda diğer kısmımız ise gruplara bölünerek  dağın yamacında da ayrı kar mağaraları yaptı ve karşılaştırmalarda bulunduk. Biri dört kişilik diğer üçü ise ikişer kişilik yapılan mağaralarda gece kalmak isteyen kişilerin isimleri alınarak gruplar oluşturuldu. Böylelikle eğitim, gece 03:00’te  başlayacak zirve simülasyonuna kadar sona ermiş oldu. Dört kişilik kar mağarasında kalanlardan biri olarak, çadırdakinden daha konforlu bir gece geçirdiğimi söyleyebilirim=)

Kar Mağarası

25 Ocak 2012 Çarşamba

Erken uyanılıp yapılan kahvaltının ardından saat tam 03:00’te hazır olan ekip, yürüyüşüne başladı. Havanın alıştığımızdan biraz daha sert olmasından ve sarf edilen enerjinin fazla olmasından kaynaklı ,bazı arkadaşlar rahatsızlandı ve yürüyüşe devam etmeyeceklerini belirttiler. Başlangıç grubu olarak kesin bir karar veremediğimizden eğitmenlerimiz ekip olarak kampa geri dönme kararı aldı. Biz dönüş yolundayken hava aydınlandı ve gece kat ettiğimiz yolları görme şansı elde ettik. 07:00’de kamp alanına vardık.

Gece Yürüyüşü

Tam 09:30’da çadır dahil tüm kamp yüküyle dönüş yürüyüşü için hazır olmamız istendi. Ekipten beş kişi faaliyetlerine devam etmek üzere kamp alanında kaldılar ve geri kalan 33 kişi dönüşe geçti. Verilen bir mola ile birlikte 12:15’te Salim Amca’yı beklemek üzere bir alanda toplandık. Bu bekleme süresini de faaliyet sonu değerlendirme toplantısı şeklinde doldurduk. Soru, cevap şeklinde ilerleyen konuşma 13:00’te traktörlerin gelmesiyle son buldu. Eşyalar yüklendi ve Çamardı’ya doğru yola koyulduk. Orada da kısa bir bekleyişin ardından bizi otogara ulaştıracak otobüse bindik.. Eşyaları otogarda emanete bırakarak Niğde’nin merkezine gittik. Yemek yiyip çaylarımızı içtikten sonra tekrar otogara varıp saat 19:30’daki İstanbul aracına bindik.

Salim Abinin Traktörüyle Dönüş

26 Ocak 2012 Perşembe

06:30’da Alibeyköy’de otobüsten inip servise binerek Beşiktaş!taki klüp odasına gittik. Zimmetli eşyaları teslim ederek 2012 Aladağlar Kış Temel Eğitim Kamp’ını tamamlamış olduk.

Faaliyetten diğer fotoğraflar:

Kocadölek Bölgesi

Ekip

Cevapla

Bu site, istenmeyenleri azaltmak için Akismet kullanıyor. Yorum verilerinizin nasıl işlendiği hakkında daha fazla bilgi edinin.