Anasayfa » Faaliyet Raporları » 2012 » Kaldı Zirve Denemesi Raporu
Yılbaşında üyelerimizin düzenlediği Kaldı denemesi faaliyetinin raporudur.

Kaldı Zirve Denemesi Raporu

EKİP: Kaya Aydın Alpay, Hüseyin Erkek, Sefa Börtücen
Malzemeler: Kazmalar ve Kasklar
Götürüldüğü halde kullanılmayan malzemeler: Emniyet kolonları, 50 metre Yarım ip, 7 sikke, yarım set takoz, 1 buz vidası, kramponlar, perlon bantlar ve karabinalar
Yazan: Sefa Börtücen

Uzun zamandır Hüseyin ile beraber kendi faaliyetimizi yapmak istiyorduk. Fakat zaman bulma konusunda sıkıntı çekiyorduk. Sonunda yılbaşını da içine alan 4 günlük bir faaliyet organize etmeye karar verdik. Askerden izne gelen Aydın’ın da bize katılmasıyla üç kişilik ekibimiz tamamlanmış oldu. Rota olarak kendimize uzun ve mukavemet gerektiren Kaldı klasik rotasını seçtik.  30 Aralık Cuma günü İstanbul’dan 21.30 Aydoğanlar otobüsüne binerek  faaliyetimize başladık.
1.GÜN (31 Aralık)
Niğde’ den 09.30 Çamardı arabasına bindik ve 11.00’ da Salim abinin evine ulaştık. Burada kısa bir hazırlanma sürecinin ardından Salim Abinin yeni aldığı jipiyle  Emli vadisine doğru yola çıktık. Emli ormanında araçla ilerleyebildiğimiz kadar ilerleyip saat 13.00 da yürüyüşe başladık. Planımız ilk gün kendimizi çok yormadan kampı akşampınarı bölgesine atmak, 2. Gün kampı 500 metre kadar yükseltmek, sonraki gün zirveyi denemek ve son gün dönmekti. Emli vadisinde çok fazla kar olmamasına rağmen kar oldukça bataktı. Açık havada yükselerek saat 17.00 gibi akşampınarı bölgesine 2250 metre yüksekliğine kamp attık. Güzel bir yemek ve erken bir yeni kutlamasının ardından saat 19.00 da yattık.

1. Kamp

2.GÜN (1 Ocak)
Akşam kar yağışı başladı ve gece boyunca devam etti. Sabah 05.00 da uyandık ve kahvaltı ettik. Sonrasında çantalarımızı ve çadırımızı toplayarak 07.50 de yürüyüşe başladık. Hava sisliydi ve görüş mesafesi düşüktü. Kar yağışı hafif de olsa devam ediyordu. Kar tahmin ettiğimizden daha fazla batıyordu. Hedefimiz avcıbeli geçidine mümkün olduğu kadar yaklaşmak ve kamp ile zirve arasındaki yolu kısaltmaktı. Gün boyunca akşampınarı vadisi doğrultusunda yükseldik. Sis hiç azalmazken kar yağışı ve rüzgar ilerleyen saatlerde arttı. Kısa molalarla yükselmeye devam ettik.  Ağır kamp yükümüzle batak karda ilerlemek bizi tahmin ettiğimizden daha fazla yordu. Fakat planımızdan şaşmadan 2770 metre yüksekliğine yükseldik ve saat 15.00 gibi kampımızı kurduk. Bol sıcak sıvı alıp yemek yedikten sonra saat 23.00 da kalkmak üzere yattık.

2. Kamp

2. Kamptan Avcı Beli Yönü

3.GÜN (2 Ocak)
Planladığımız gibi 23.00 da uyandık ve tekrar yemek yedik. Hüseyin bacağındaki rahatsızlıktan dolayı zirve denemeyeceğini söyledi. Aydın ile beraber çantalarımızı hazırladık ve saat 01.45 te zirveye doğru yürüyüşümüze başladık. Planımız gece soğuyan havayla sertleşen kar üzerinde mümkün olduğu kadar hızlı hareket etmekti. Kaldıya doğru avcıbeli geçidinden önce sola doğru uzanan son vadiye doğru yükselmeye başladık.

Kaldıya gitmek için gireceğimiz vadi

Erken bir saatte çıkmış olmamıza rağmen kar yine çok fazla batıyordu. Sis nedeniyle görüş mesafesi yoktu. Kaldıya doğru uzanan vadinin başına geldik ve görüş mesafesinin olmaması ve daha önce bu rotayı ikimizin de çıkmamış olması nedeniyle Kaldıya gitmekten vazgeçtik. Alternatif planımız olan Alaca tırmanışını denemek için yönümüzü avcıbeli geçidine çevirdik. Avcı beli geçidinin dibine gelmemize rağmen görüş mesafesi 1-2 metreyle sınırlıydı ve geçidi göremiyorduk. Geçidin olduğunu düşündüğümüz yere doğru yükselmeye başladık. Geçide yaklaştıkça eğim arttı. Toz karda belimize kadar batarak yükselmeye devam ettik. Saat 05.30 olmuştu 3100 metrenin üzerine çıkmıştık. Karın çok fazla batması bizi fiziksel olarak yormuştu. Erken saate bu kadar batan karın ilerleyen saatlerde havanın ısınmasıyla daha fazla batacağını düşünerek ve olası çığ risklerini de hesaba katarak bu noktadan dönmeye karar verdik. Hızlı bir inişle saat 07.30 da 2770 metredeki kampımıza döndük. Mevcut koşullarda daha fazla beklememeyi ve faaliyeti erken bitirerek bugün dönmeye karar verdik. Hızlı bir kahvaltının ardından kampımızı topladık ve saat 09.45 te inişe başladık.

Dönüş Yolunda Batak Kar

Havanın kapalı olmasına rağmen hava güneyden esen rüzgarlar nedeniyle sıcaktı ve batak kar bizi yormaya devam etti. Yeni yağan karla beraber dönüşümüzde kar daha fazla batıyordu. Emli vadisinin içerisinde telefon çeken ilk yerde Salim abiye döneceğimizi haber  verdik ve saat 14.15 te sarımehmet yurdu yaylasında Salim abiyle buluştuk. Salim abinin evinde dinlenerek ufak bir ziyafet çektikten sonra Çamardı’dan kalkan 15.30 arabasına bindik. Sonrasında Niğde’ güzel bir yemek ve 19.30 otobüsüyle geri dönüş.