Anasayfa » Faaliyet Raporları » 2012 » Keşiştepe Miks Tırmanış Şenliği
Kornişe doğru ilerlerken

Keşiştepe Miks Tırmanış Şenliği

Ekip: Seval Balcı (YTÜDAK), Taylan Alp Mühür (İTÜDAK)
Bölge: Uludağ
Rota: Keşiştepe;

Diagonal (Rampa/Wolfram Kulvar) [PD]

Altoparlak-Kürüz [PD]

Bulutsuzluk Özlemi [PD+] (Varyant)

Tarih:24/25 Mart 2012
Kamp Yeri:Wolfram çanak
Malzeme:

Taylan: Kask, Krampon, Çekiç Kafa, Teknik Uçlu/Düz Saplı 2 Kazma, Kemer, ATC, HMS, Karabina, Bel Perlonu, Pursik, Express Bant, Telsiz, Salewa Bivak , 60 cm Endless, 120 cm Endless, Çeşitli Boylarda Açık Perlon, Picket, Deadman, Buz Vidası , 50 m. İp, İlk yardım çantası

Seval: Kask, Krampon, Çekiç Kafa ,Teknik Uçlu Kaşık Kafa 2 Kazma, Kemer, HMS, ATC, Kilitli Karabina, Pursik, Çeşitli Sikke, Kürek, Çadır

Yazan: Seval Balcı

Bursa’dan Duvar Dağcılık Grubunun düzenlediği Keşiştepe Miks Tırmanış Şenliği bizim için ilk kulvar denemesini yapmak üzere iyi bir fırsattı. Taylan’la daha önce şenliğe katılmakla ilgili konuşmuştuk, onun İTÜ’deki kış eğitim faaliyetinin iptal edilmesi ile gidişimiz kesinleşmiş oldu. Perşembe gece yarısı başlayan ve ertesi gün yola çıkana kadar devam eden bir mail ve telefon trafiğinin sonunda 4 kişilik ekibimiz (YTÜDAK’tan Filiz Yıldız ve Onur Alp), otobüs biletlerimiz, iki ip ekibi için malzemelerimiz ve netten bulduğumuz rapor, harita ne varsa yanımıza alıp 1.20 otobüsü ile yola çıktık. İstanbul’dan çıkıp Bursa Otogar’a varışımız 3 saat 30 dakika sürdü. Otogardan 5.20 deki belediye otobüsü ile merkeze vardık. Buradan oteller bölgesine çıkış için minibüslerin kalkmasını beklemek yerine iyi bir fiyat alarak (60TL) taksiyle 2. Oteller bölgesine çıktık. Şenliğe katılmak üzere özel aracı ile yola çıkan diğer ekip (Anıl Şarkoğlu, Mustafa Erdem Yeşildal, Rauf Osman Pınarbaşı ve Sefa Börtücen) ile Monte Baia otelin “mal kabul kapısında” buluştuk. Buradan önce telesiyejlere oradan telesiyeji takip ederek Wolfram bölgesindeki kamp alanımıza doğru yürüyüşümüze başladık. Teknik ve kamp malzemelerini bir arada taşıyor olmanın ağırlığı ve güneşin etkisi ile kısa sürmesine rağmen yorucu bir yürüyüşün sonunda 9:50’de kamp alanına vardık.

1. Gün (Cumartesi)

Kamp alanında çadırımızı kurup, bir şeyler yiyip içtikten sonra, tüm teknik malzemelerimizi alıp “Diagonal” rotasına doğru yola çıktık. Rotanın başlangıç noktasına geldiğimizde saatimiz 11:40 olmuştu bile. Kısa bir çay kahve molasından sonra 11:50’de çıkışa başladık. Kulvar düz bir hattı izleyerek sabit eğimle (%60) çıkış noktasındaki kornişe kadar devam ediyor, tercihe bağlı olarak kornişten ya da kornişin solundan yan geçiş yapılarak tamamlanabiliyor. Biz çıkmadan önce kulvar; başka ekiplerce de çıkıldığından artık merdiven şeklini almıştı. Hava ve kar koşullarının gayet iyi olması sebebi ile rahat bir çıkış yapıp ip açmaya gerek duymadan 35 dakikada rotanın sonuna varmıştık. Keyfimize diyecek yoktu, manzara, cepten çıkan mini hediyelikler ve kahve tüm yorgunluğumuzu almıştı. Bolca fotoğraf çektikten sonra bir diğer kulvar için inişe başladık.

Taylan Diagonal’i bitirirken

Taylan ve arkasında Altoparlak – Kürüz Rotası

Faaliyet öncesi denemeyi planladığımız ikinci rota “Altoparlak-Kürüz” kulvarıydı. Kulvarın başında geldiğimizde çok kısa bir içecek molası verdikten sonra bu kez kendi izimizi açarak 14:15’de tırmanışımıza başladık.

Tırmanış Taylan’ın perlonunun düşmesi ve rotanın neredeyse başına geri inip çıkmak zorunda kalması, benim rotanın sağa döndüğü yerden biraz fazla yükselmiş olmam ve geri inmemin gerekmesi gibi ufak aksiliklerle başladı. Kulvarda sağa döndüğümüz nokta biraz yüksek kalınca yan geçiş sırasında bir kar/kaya yükseltisiyle karşılaştık. Rotayı öncesinde bilmediğimiz için riske girmedik ve bulunduğumuz noktada istasyon kurduk. Taylan emniyetimi alırken ben önden giderek yan geçişi tamamladım ve yükseltinin diğer tarafına geçtim. Burada bir picket ile ara emniyetimi aldıktan sonra dikey yükselerek kulvarın sonuna vardım. Yukarıda emniyet aldıktan sonra Taylan da çıkışını tamamladı. Bu kez çıkışımız 2 saat sürmüştü. Rotada aksilikler yüzünden vakit kaybetmiştik, bir an önce kampa dönmek üzere inişe geçtik.

2. Gün (Pazar)

Kampta rahat bir gece geçirdikten sonra sabah fark ettik ki tam da saatlerin ileri alındığı güne denk gelmişiz. Planladığımız iki kulvarı da bir gün önce tamamladığımız için rahattık, hiç aceleye getirmeden omletli pazar kahvaltımızı yaptık. Bu gün için planımız Keşiştepe’nin doğusunda kalan Mantar Sote [AD] kulvarı idi. Ancak benim teklifim önce [PD+] “Bulutsuzluk Özlemi” Rotasını denemek, eğer burayı zorlanmadan aşarsak, hemen yanında yer alan Mantar Sote’ye girmekti. Bulutsuzluk Özlemi kulvarının başına geldiğimizde uzaktan rotayı belirledik.

Ancak belirlediğimiz rota öyle bir noktaya geldi ki hareket alanımız kısıtlandı ve tutunabileceğimiz alan bir anda daraldı. Önce bir kaya bloğuna kendimizi sabitlemek istedik ancak o kadar çürüktü ki kaya parçaları elimizde ufalanıyordu, kar durumu da burada çok iyi değildi. Yükselerek daha sağlam bir kaya bloğu aramaya başladık. Bulduğum ilk sağlam kaya kütlesine çaktığım sikkeye sabitlendik. Bir an önce istasyonu kurmamız gerekiyordu. Taylan’ın hızlıca kurduğu istasyon artık rahat bir nefes almamızı sağlamıştı.

Taylan’ın istasyon ve back-up’ı

Taylan tırmanışa lider devam edip deadman, picket ve sikke kullanarak 3 noktada ara emniyetle kornişe ulaştı ve istasyon kurdu. Ben de peşinden istasyon ve ara emniyetleri toplayarak kornişe vardım.

Kornişe doğru ilerlerken

İşi komik hale getiren bizim kamp ekibinin tamamı ile (Rafu, Sefa, Filiz ve Onur) burada karşılaşmamız oldu. Planımız kornişin altından sola doğru devam edip uygun noktadan yukarı çıkmak iken, bunun için yeterli vaktimizin olmayışı ve yorulmaya başlamış olmamız sebebi ile diğer ekipten uzatılan ipe hayır diyemedik, girdik. Benim kornişten çıkmaya çalışmam dışarıdan bakanlar için evlere şenlik görüntülere sebebiyet vermiş olsa da çabalarım sonuçsuz kaldı. Pes edip Sefa’nın çaktığı iki kazmaya tutunarak çıktım, hemen peşimden de Taylan çıktı. “BÖ Varyant” olarak anacağım rotayı tamamlamıştık sonunda. Daha sonra duyduk ki asıl planımız olan Mantar Sote’de sezonun en iyi kar durumu görülmüş. Fazla takılmadık, rota ne olursa olsun henüz 3. kulvar çıkışımızda partnerimle iyi bir deneyim yaşamıştık.

Bursa’ya dönüşü Duvar Dağcılık Grubunun servisi ile tamamladık. Burada öğrendiğimize göre tırmanış şenliğine 41 dağcı katılmış ve toplamda 28 rota çıkılmış. Duvar Dağcılık Grubuna şenlik fikri ve havasını yarattığı için teşekkürler…