Anasayfa » Faaliyet Raporları » 2012 » İtoturumu Kuzey Yüzü

İtoturumu Kuzey Yüzü

Ekip: Sinan Bayar, Sefa Börtücen, Hacer Doğan, Caner Ilgaz, Yunus Emre Cengiz

Malzeme: Çift ip, 1 set takoz, 9’lu friend set, 6 sikke,2 çekiç, ekspresler, kilitli karabinalar, perlonlar, emniyet kemerleri ve katalar.

30 Haziran

Oldukça yorucu olan ve bir hafta süren Aladağlar eğitim faaliyetinin sonrasında, Sinan ile beraber Dolomitlerde yapmayı planladığımız tırmanışlara hazırlık olması için bir gün daha kalarak kısa bir rota denemeye karar verdik. Tercihimizi yakın bir rota olmasından dolayı İtoturumu kuzey yüzü olarak belirledik. Başlangıç grubundan Hacer, Yunus Emre ve Caner ‘in de bize alt ekip olarak katılmasıyla beş kişilik ekibimizi oluşturmuş olduk. Ekibin kalanıyla vedalaşıp Demirkazık köyünden eksiklerimizi tamamladıktan sonra saat 16.45’ te Cimbar vadisinden Arpalık yaylasına doğru yürüyüşe başladık. Kısa bir mola vererek saat 19.20’ de kamp yerimize vardık. Çadırları kurduktan sonra rotaya göz gezdirmek için İtoturumu’na doğru yürüyüş yaptık. Ertesi gün dönmeyi planladığımız için yemek yedik ve uyumaya başladık.

1 Temmuz

Sabah 05.40 gibi rotaya doğru yürüyüşe başladık. İtoturumunu batıya doğru ikiye bölen kulvarın altındaki çarşağa ulaştık. Buraya kadar bizimle gelen Hacer, Caner ve Yunus Emre ile ayrıldıktan sonra serbest olarak kulvarı tırmanmaya başladık.

Giriş Etapları

Kulvar genel olarak (II,III) derece tırmanış ve aralarda küçük setler içeriyor. Kulvarın sonuna kadar boşluk hissi bulunmuyor fakat ara ara kısa ve sert hamleler içeriyor. Saat 08.15’te kulvarın sonuna ulaşıyoruz ve ip açmaya karar veriyoruz. (IV+) derecelik tırmanış içeren ve boşluk hissi bulunan bu etabı geçerek 30 metre yukarıya istasyon kuruyoruz.

İp Açılan Hat

Bu etaplarda iniş için bırakılmış malzemeler bulunuyor. 30 metre kadar daha serbest olarak ilerledikten sonra zirvenin 20 metre altından yine ip açıyoruz(III+) ve saat 11.20’de zirveye ulaşıyoruz.

Zirve

Zirvede kamptakilerle telsiz iletişimi kurduktan ve 30 dakikalık foto ve dinlenme molası verdikten sonra Narpuz boğazına bakan yüzeyden inişe başlıyoruz. İlki 20 metrelik diğerleri 50 metrelik 3 ip inişiyle Peck kulvarının girişi ile itoturumu arasında kalan çarşağa ulaşıyoruz. İniş hattında bırakılmış perlonlar bulunuyor(babaların üzerinde). İkinci iniş sırasında ipimizin takılmasından dolayı bu etabı tekrar tırmanmamız gerekiyor ve bize zaman kaybettiriyor. Önce Peck kulvarına çıkan ve pek hoş olmayan çarşağı iniyoruz. Daha sonra kayacık pınarının içerisinden geçerek önce Sokullupınara daha sonra 14.45 gibi arpalıktaki kamp alanına ulaşıyoruz. Kamptaki arkadaşlarımızın çadırları önceden toplaması sayesinde burada da fazla zaman kaybetmeden Cimbar boğazından inişe başlıyoruz. Saat 16.00’da Demirkazık köyünün girişine ulaşıyoruz.

Sağlam kayasıyla zevkli tırmanışlara oldukça müsait bir yer itoturumu.

Faaliyet sırasında gerek malzemelerin taşınmasında gerekse verdikleri moral ve motivasyondan dolayı Hacer Doğan, Yunus Emre Cengiz ve Caner Ilgaz’a teşekkür ederiz.