Anasayfa » Faaliyet Raporları » 2013 » Erciyes Dağı Zirve Denemesi

Rota : Şeytan Boğazı Kulvarı

Ekip : Ahmet Çetin, Alper Zülkaroğlu, Seval Balcı

Tarih : 01-03 Mart 2013

Malzeme : Kask, krampon, kazma. Kulvar için;   İp, 1 adet picket, 1adet deadman, 4 adet sikke, 3 adet perlon, 6 adet ekspres bant  (kullanılmadı)

Yazan:   Seval Balcı

Rotaya ulaşım dağın doğusunda kalan Kayseri – Develi yolu üzerindeki kayak merkezlerinden sağlanıyor. Cuma gecesini burada yer alan Gençlik ve Spor Müdürlüğü’nün dağ evinde geçirdik. Cumartesi sabah kahvaltı, alışveriş ve Jandarmaya tırmanışı bildirmek işlerini hallettikten sonra telesiyejleri kullanarak,   2. Telesiyejin sonunda yer alan kulübeye vardık.

Planımız kampı rotanın olabildiğince yakınına taşımaktı ancak rüzgar sebebi ile bundan vazgeçerek kulübede gecelemeyi uygun bulduk.

Rota- Uydu Görüntüsü

Uydu Görüntüsü : http://harita.yandex.com.tr

Gece 3:00’de hazırlıklarımızı tamamlayıp yola çıktık. Kamp alanından 3 saatlik bir yürüyüşün sonunda kulvarın yakınlarında mola verdik. Kar eritme mevzusu işin içine girince mola biraz fazla uzun sürdü. Şeytan Kulvarı’na yürüyüşten sonra saat 9:00’da boğazdaydık. Çığ riski taşıyan hattın olabildiğince sağından kayalara yakın kısmından ilerledik.

Dağın Doğu Yüzü

Kulvarda kar yer yer batak olmasına rağmen beklediğimizden iyiydi. Fakat rotaya yaklaşımı sağdaki vadiyi kullanmak yerine düz bir hat izleyerek yaptığımızdan bir miktar fazla yormuştuk kendimizi. Kulvarda boğazın sonuna ancak 1 saatte varabilmiştik. Yorgunluğun da etkisiyle yavaş ilerleyebiliyorduk. Dönüşü de düşünerek kulvarın yaklaşık üçte birlik kısmından, daha sonra yeniden denemek üzere geri dönmeye karar verdik.

Şeytan Kulvarı'nda Alper ve Ahmet

Şeytan Kulvarı’nda Alper ve Ahmet

Gidiş ve dönüşte bize sağladığı kolaylıklar için Gençlik ve Spor Müdürlüğünün tesis yöneticisi Zafer Bey‘e teşekkürler.

Not: Erciyes Jandarmaya tırmanış için bildirim şahsen ve kimlikle yapılıyor, telefonla bildirim kabul edilmiyor.

Cevapla

Bu site, istenmeyenleri azaltmak için Akismet kullanıyor. Yorum verilerinizin nasıl işlendiği hakkında daha fazla bilgi edinin.