Anasayfa » Faaliyet Raporları » 2013 » Küçük Cebel Güney Kulvarı
Aladağlar Küçük Cebel Güney Kulvarı faaliyet raporudur.

Küçük Cebel Güney Kulvarı

Rota : Küçük Cebel Güney Kulvarı

Ekip : Seval Balcı, Taylan Alp Mühür (İTÜDAK)

Tarih : 09-10 Mart 2013

Malzeme : Kask, krampon, kazma, ip, 1 adet picket, 1adet deadman, 4 adet sikke, buz vidası, takoz seti + nutkey, perlon, karabinalar ve ekspres bantlar

Yazan : Seval Balcı

Rotaya Sıyırma geçidinden Güzeller Çanağı yönünde, vadi boyunca ilerleyerek ulaşılıyor. Kamp attığımız Sıyırma Geçidinden sabah 7:00’de ayrılıp karda yer yer bata çıka iki saatlik bir yürüyüşün sonunda kulvarın başlangıcına vardık.

Rota

Harita: Aladağlarda 50 Rota Kitap eki, Tunç Fındık, 2011, Geven Yayınları

Küçük Cebel Güney Kulvarı

Kulvara tırmanmak için oldukça geç kalmıştık. Havanın açık olması ve kar durumunun daha iyi olması sebebi ile denemeye karar verdik.

Kulvarda biraz yükseldikten sonra daralan kısımdaki kaya etabında istasyon kurup ip açtık.  (İstasyonda 1 adet sikke ve 1 adet takoz, ara emniyet olarak da 2 adet takoz ve kaya etabını geçtikten sonra 1 adet buz vidası kullanılmıştır.)

Kaya Etabı

Kulvarın devamında ip açmaya gerek kalmadı, biraz daha yükseldik ve saat 15:00 gibi sırttaydık. Bu sırada kulvara geç girmenin ve yavaş kalmanın ödülünü üzerimizi kaplayan bulut örtüsüyle birlikte kar yağışı olarak almıştık. Bu havada iniş riskli olacaktı. Sırtta yaklaşık 15 saat süren bivaklı bekleyişin sonunda sabah 6:00 gibi hava şansımıza açmış gözümüzün önünü görebilmiştik.

Sırttan biraz ilerleyerek kulvarın doğusunda kalan yüzün kayalığa yakın kısmından inişimizi tamamladık. (Burada çığ riskine dikkat edilmeli ve iyi test edilmelidir.) Yazın çarşaklı olan bu yüz kış koşullarında karla kaplı olduğundan yaklaşık 1 saatte çanağa varabildik.

Niğde’de yenecek akşam yemeğinin hayali ile kampa inilir, toplanılır ve Salim abi ile buluşulur…