Anasayfa » Faaliyet Raporları » 2014 » Aladağlar Kış Temel Eğitim Kampı- 1

Ekip: 25 Başlangıç, 2 Eğitmen, Gelişim ve Gelişim üstü grubu

Yazan: Şükrü SARI / Başlangıç

Aladağlar genel

Kış Uludağ faaliyetinin olumsuz hava koşulları nedeniyle ertelenmesinden dolayı ilk kış eğitim kampımız olan Aladağlar faaliyetinin raporudur.

18 Ocak 2014 Cumartesi

Bizi Niğde’ye götürecek otobüs 22:00’da İstanbul Harem’den hareket edecekti. Kulüpten almamız gereken malzemeler olduğu için çadır grubumdan Sercan’la birlikte 19:30’da kulüp odasına gittik, gerekli malzemeleri aldıktan sonra diğer arkadaşlarla beraber vapurla Üsküdar’ a geçip oradan dolmuşla Harem’ e vardık. Çadır grubumuzun diğer elemanlarıyla da tanıştıktan sonra çantalarımızı otobüse yerleştirip  22:00’ da Niğde’ye doğru yola koyulduk.

19  Ocak 2014 Pazar

Nispeten rahat bir otobüs yolculuğunun ardından saat 11.00 sularında Çamardı Köyü’ne vardık. Eşyalarımızı otobüsten indirip, konforun bir nebze daha düşük olduğu traktöre yükledik. Son hazırlıkları da yaptıktan sonra yaklaşık 30 kişi bir traktöre, kalanlarımız da eşyaların olduğu diğer traktöre yerleştikten sonra harekete geçtik.

Kamp Alanı

Biz, yolculuk esnasında gördüğümüz manzaraları hayranlıkla izlerken, eğitmenlerimiz de pek aklımızda kalmayacaklarını bildikleri halde etrafı tanıtmakla meşguldü. Birkaç uzvun geçici kaybıyla sonuçlanan eğlenceli traktör yolculuğumuzun ardından saat 12.00 sularında Sarımehmetler bölgesine vardık ve traktörden indik.

Malzemelerimizi de indirip sıraya geçtikten sonra kulüp tarafından hepimize birer adet kazma ve çadır gruplarına çeşitli malzemeler zimmetlendi. Gerekli konuşmalar yapıldıktan sonra 12:25 gibi Emli Vadisi boyunca kamp alanımıza doğru tek sıra halinde yürüyüşe geçtik. Uyarılara rağmen acemilikten kaynaklanan, yürüyüşten önce kalın giyinip terleme problemimden dolayı ilk yürüyüşüm biraz sıkıntılı geçti.

Yol boyunca avuçladığım karları içime sokmama rağmen sıcak canımı oldukça sıktı. 15:00 gibi ilk molamızı verdik ve üzerimdeki fazlalıklardan kurtuldum. 15 dakikalık bu moladan sonra 10 dakika daha yürüyüp 15:25 sularında kamp alanımız olan Kocadölek’ e varmış olduk. Burada da tek sıraya geçtikten sonra 16:00’a kadar tüm çadırları kurmamız istendi. Çadırlarımızı grid düzende, zamanı çok aşmayarak kurduk.

Kamp Alanı

Bugün eğitim olmayacağı ve serbest olduğumuzu öğrendikten sonra çadırlarımıza geçip sıvı ve yemek takviyesinde bulunduk. Tempoya alışık olmayan bizler için gün kısmen yorucu geçmişti. 5 kişi kaldığımız çadırımızda saat  21.00’a kadar sohbet ettik. Bugün hiç eğitim verilmediğinden, gece olabilecekler hakkında edindiğimiz fikirlerle tedirgince uykuya daldık.

20 Ocak Pazartesi

Tahmin edildiği üzere gece 02.00’de ‘Başlangıç uyan!’ sesiyle uykumuz son buldu ve sıcak tulumlarımızı huşu içinde terk ettik. 15 dakika içinde her çadır grubunun yanında 2 çanta ve 2 tulumla birlikte, tek sırada hazır olması istendi. Tabi ki süreyi aştık, 02:20’de hazır hale geldik ve yürüyüşe başladık. Tozluğum olmadığı için kısa sürede ayağımda biriken su miktarı yaklaşık 150 mililitreyi bulmuştu. Ben de dağdan indiğimde alacağım ilk malzemenin tozluk olacağına tekrar emin oldum.

Yaklaşık 40 dakika boyunca sırayla karda iz açarak yürüdük. Kendi adıma ıslak geçen bu kısa yürüyüşün ardından 03:00 civarında çadırlarımıza girdik, sıvı ve yemek takviyesi aldıktan sonra saat 4:30 gibi tulumlarımıza girip uyumak için çabaladık. 2 saatlik kısa bir uykunun ardından 06:30 da çalan alarmla ilk eğitim günümüze uyandık. Saat 08.00’de başlangıç grubu olarak tek sıra olmamız istenmişti.

Sıcak tulumlarımızdan güç bela çıkarak, kahvaltımızı aradan çıkarıp sıraya girdik. Bugün kış eğitiminin temelini oluşturduğu söylenen kazma düşüş eğitimini alacaktık. Olağan dışı hava koşulları nedeniyle bu yıl her zamankinden çok daha az kar olduğu için eğitimi, normalde yapılan yerde alamayacaktık. Teoride oldukça eğlenceli görünen eğitimimiz için, yaklaşık 300 metre ilerideki yamaca doğru hareket ettik.

1532164_10202632699431824_1002298393_n

Fakat ne yazık ki kar bizi bu eğlenceden mahrum bıraktı. Yaklaşık 2 saat boyunca kaymayı denememize rağmen tam anlamıyla muvaffak olamadık. Kar, az ve toz şeklinde olduğu için ilk kaymadan sonra kulvarda taşlar ortaya çıkıyordu. Daha sonra eğitmenimiz bu şekilde bir yere varamayacağımızı söyleyerek eğitimi sonlandırdı.

1621983_10202632697671780_1762275277_n

Saat 10 gibi kamp alanımıza dönüp yeni direktifleri beklemeye başladık. 10:30 gibi beklediğimiz talimat geldi ve mevcut eğitim programının dışına çıkarak ip inişi eğitimi alacağımız söylendi. Dışarıdan aksiyonu bol gibi duran bu eylem biz acemi dağcıları sevindirdi.

Biz kazma düşüş eğitimi için çabalarken, gelişim üstü grubundan arkadaşlar iniş yapacağımız bölgede istasyonu kurmuşlardı. Başlangıç grubu ikiye bölündü ve ilk grup olarak Göknil’in liderliğinde inişin yapılacağı bölgeye doğru ilerledik. Saat 12’de istasyonun olduğu bölgeye vardık ve eğitmenimiz Sinan bizi karşılayıp vakit kaybetmeden yapmamız gerekenleri anlattı. Göknil aşağıya inerek alttan emniyet aldı. ‘İlk kim inmek ister’ sorusuna hep bir ağızdan verilen ‘ben’ cevabından sonra belinde kemeri hazır bulunan Mert ilk inecek kişi oldu ve indi. Ardından inerek, benden sonra gelecek kişiyi bekledikten sonra kamp alanına doğru harekete geçtim.

İp inişi yapılan alandan manzara

Kamp alanına geldikten sonra sıcak sıvı alıp beklemeye başladım. 13 kişilik grubun tamamı 17:30 gibi inişi tamamladı. İlk grup ip inişi yaparken kampta kalan diğer grupta karları üst üste yığarak kar mağarası için öbek oluşturmuştu. Bugün için başka eğitim olmadı ve günün kalanını çadırımızda geçirdikten sonra, akşam 20:30 gibi uyuduk.

21 Ocak Salı

Her zaman ki gibi saat 8’de hazır olmamız gerekmekteydi. Gece rahat ve deliksiz uyuduğum için bu sabah kalkmak daha zor gelmişti ve 7 gibi uyandık. Saat 8’de tek sıradaydık. İp inişi eğitimi almayan grup istasyonun olduğu tepeye doğru Sinan ile yola koyuldu. Biz ise yeniden kazma düşüş eğitimi için Berkcan’ ın liderliğinde Mehmet Abi’ nin öncülüğünde dünkü yamaca doğru harekete geçtik. Kar yine eğitime müsaade etmedi. 15 dakika denedikten sonra Berkcan geri dönme kararı aldı ve kampa döndük. Diğer grubun yığdığı kar öbeklerine gidip kar mağarası yapmamız söylendi. Kürek sayısı az olduğu için sırayla çalıştık. Ben bir süre sonra arkadaşlara sıvı hazırlamak için çadıra döndüm. İçecek hazır olduğunda ise kar mağarası çoktan bitmişti ve sıvıları aldıktan sonra beklemeye başladık. Kar mağarası yapımı yaklaşık bir buçuk saat sürmüştü ve bittiğinde saat 11 civarıydı. İp inişi yapan diğer ekip eğitimi 15:00 gibi bitirdi ve döndükten sonra diğer kar mağarasını yapmaya başladı. Onlarda mağarayı tamamladıktan sonra 17:00 civarında tek sıraya girdik. Bugünkü eğitimin sona erdiği, gece 03:00 ‘da zirve simülasyonu için tek sıra olmamız ve her çadır grubunun 2 mat, 1 ocak ve kar eritmek için gerekli kaplarla birlikte hazır olması gerektiği söylendi. Uyku saati 22:00’dan 20:00’a çekildi. Ardından gönüllü olarak kar mağarasında kalacak 5 kişiye gerekli talimatlar verildi. Biz Sercan’la küçük mağarada kalırken Yavuz, Murat ve Ali nispeten daha büyük olan mağarada kalacaktı. Uyku saatine kadar çadırlarda bekleyip saat 20:00’de kar mağaralarımıza geçtik. Mağara fazla küçük olduğu için girerken oldukça zorlandık ve bacaklarımızın yarısı dışarıda kaldı. Bacaklarımız dışarıda olduğu için mağaramıza kapı yapamadık ve matları çapraz şekilde yerleştirmek zorunda kaldık. Bu sebepten ötürü vücudumun yarısı karda kaldı ve hayatımdan ilk kez üşümeye kalçadan başladım.

kar mağarası

Mağaraya gelmeden önce çadırda ‘ne olursa olsun geri dönmem’ şeklinde ahkam kestiğim için de çadıra gitmedim ve bu soğuk gece saat 01.00’ de çalan alarmla sona erdi. Fakat inanıyorum ki ebatları daha iyi ayarlanmış bir kar mağarası oldukça konforludur.

22 Ocak Çarşamba

Saat 01:30’da çadırımıza geldik ve arkadaşlarımızı uyandırdık. Yemek ve sıvı için ocağımızı yaktık. Yürüyüş yapacağımız için fazla yemek yemeden sıvı almaya dikkat ettik. Termoslarımızı da doldurduktan sonra saat 03.00’ e gelmişti. Sıraya yaklaşık 7-8 dakika geç girince eğitmenlerimizin tepkisini çektik. Bu tarz durumlarda sürenin öneminden bahsettiler ve 03:15 gibi yürüyüşe başladık. Cılız ay ışığında seyreden 20 dakikalık yürüyüşümüzün ardından mağara gibi bir oyukta 15 dakikalık mola verdik. Mola esnasında termoslarımızdaki sıcak sıvılarımızı içtik. 04:00 sularında mola verdiğimiz mağaradan ayrılıp tekrar yola koyulduk. Mehmet Abi’ nin öncülüğünde yaklaşık bir buçuk saat yürüdük ve akabinde yarım saatlik mola verdik. Termoslarımızdaki sıvılar bittiğinden yeniden kar eritmemiz gerekmekteydi. Bulunduğumuz alan alan oldukça rüzgar alıyordu, birazda irtifa sebebiyle kar eritmemiz uzun sürdü. Yaklaşık 400 mililitre su edinebildik. Bu molada susuzluk ve yorgunluktan dolayı Ahmet’ in ikram ettiği bir dilim elma, sanırım hayatım boyunca yiyip yiyebileceğim en lezzetli elmaydı.

Mola Yeri

Bu sırada güneş, Aladağları aydınlatmaya başlamıştı. Yeniden yürümeye başladık ve 10-15 dakika sonra Sıyırma’ya vardık.

Sıyırmalık Vadisi

Sıyırma Boğazı Geçidi

Burada Berkcan etrafta görünen zirvelerden bahsetti ve harita üzerinde gösterdi.

Dönüş

Ardından dönüşe geçtik ve sırayla iz açarak bir buçuk saatte kamp alanımıza vardık. Bu arada saat 8 civarıydı. Ev sahiplerimizden olan tilki pek konuksever çıkmayınca (ilk gece de sucuk ve peynirimizi almıştı) etrafa dağıttığı çöpleri toplamak bize kaldı ve bu işi 15 dakikada halletmemiz söylendi. 15 dakikadan önce bitirip sıraya girdik. Saat 11’de tek sıra halinde hazır olmamız istendi ve o zamana kadar serbest bırakıldık. Yemek yiyip sıvı aldıktan sonra saat 11’e gelmişti bile. Tekrar sıraya girdiğimizde bu kez 11:30’a kadar çadır dahil tüm kamp yükü ve çöplerle hazır olmamız istendi. Hızlı bir şekilde çadırımızı ve eşyalarımızı topladık 11:30’u birkaç dakika aşarak sıraya girdik.

1656307_10202292068276992_1042866031_n

Gelişim grubunun da toplanmasını bekledikten sonra yürüyüşe 11:40 sularında başladık. İlk yürüyüşe göre nispeten sıkıntısız olan yolculuğumuzun ardından 12:40 civarında Sarımehmetler’e vardık. Burada faaliyet hakkında son değerlendirmeleri yaptıktan sonra traktörlere atlayıp yola koyulduk. Bize Kocadölek’te katılan diğer arkadaşlarla beraber sayımız artmıştı ve zahmetli traktör yolculuğumuz seviye atlayarak daha enteresan bir hal almıştı. Ralliden hallice bu yolculuk Çamardı’nda son buldu. Ardından bizi alacak otobüsü beklemeye başladık. Yarım saatlik bekleyişin ardından otobüs geldi, çantalarımızı yerleştirdikten sonra yolculuğa başladık. Otobüste Salim Amca’dan gelen elmalarla keyiflendik. Niğde’ye ulaştığımızda saat 16 civarıydı. Yemekler ve tatlılarla vücudumuzdaki son boşlukları doldurduk. 19:30’da otobüse binip Niğde otogarına gittik ve 20:00’de yola koyulduk.

23 Ocak Perşembe

Uyku eşliğinde geçen otobüs yolculuğumuzun ardından İstanbul’ a vardığımızda saat 06.00 civarıydı. Grubumuzun bir kısmı Harem’de indi. Biz Esenler’ e vardığımızda saat 07:10 sularıydı ve faaliyetimiz son bulmuş oldu.

Faaliyet boyunca birlikte olduğumuz çadır grubuma, kader birliği yaptığımız tüm başlangıç grubuna, her fırsatta yardım etmek için can atan gelişim-gelişim üstü grubu arkadaşlarımıza ve ip inişi eğitimi sırasında saatlerce istasyonda bekleyerek sabrından dolayı hayranlığımı kazanan eğitmenimiz Sinan’ a  teşekkürü borç bilirim.

• Video  (Mehmet Celalettin Öksüz tarafından) .