Anasayfa » Faaliyet Raporları » 2014 » Trans Aladağlar Eğitim Faaliyeti 2014

Hava Durumu:Gündüz az bulutlu güneşli, Gece:soğuk

Yazan:Uygar ELİBOL

28 Haziran Cumartesi

Beklenen faaliyet gelmişti ve saat 15.00 gibi herkes yavaş yavaş klüp odasının önüne gelmeye başlamıştı.Burada kişisel ve çadır grubuna zimmetlenen malzemeler verildikten sonra alışveriş yapmayanlar alışverişlerini yaptı ve çantaları yerleştirmeye başladık.Gelişim-üstü arkadaşlar herkesin çantasından fazla malzemeleri çıkardı ve  yavaştan okuldan ayrılmaya başlamıştık.Saat 21.20 gibi çantalarımızı otobüse yerleştirdikten sonra yola çıktık.Birkaç saat muhabbetten ve yusufun dağıttığı haritalar incelendikten sonra yavaştan uykuya geçmiştik.

29 Haziran Pazar

Uzun bir yolculuk sonunda saat 08.00 da Niğde otogarına varmıştık.Burada yarım saat oyalandıktan sonra servisle Çamardıya doğru yola koyulduk.Aladağ manzaralı 1 saat yolculuktan sonra kış Aladağlar faaliyetinden tanıdığımız Salim abinin yanına geldik.1 saatlik güzel bir traktör yolculuğundan sonra yürüyüşe başlıyacağımız karayalak vadisinin girişine ulaştık ve burada son hazırlıklar,konusmalar yapıldı.Saat 11.45 de yürüyüşümüz başlamıştı.

10514552_10153590179743532_33904426477920486_n

Yürüyüş hafif tempolu devam ediyordu saat 13.00 da haritada kapı diye belirtilen yerden geçtikten sonra ilk molamızı vermiştik(2500mt).Yol boyunca karsılasacagımız trekkingciler ve onların esyalarını tasıyan katırlarda görülmeye baslamıstı.Bizim taşıdığımız yükleri hayvanlara eziyet gibi taşıtarak yapılan spor da ne kadar doğru tartısılır.

Bu arada 20 dakıka dınlendıkten sonra yola koyulmuştuk.Rakım farkınında etkisiyle grupta yavaş yavaş kopmalar başlamıştı ve 2. molamızı 14.30 da Karayalak vadisinde vermiştik(2918mt).Gruptan kopanları beklerken ve yavaştan yorgunluğun etkisiyle molaların süresi uzamaya başlamıştı.

Saat 15.10 da 2.moladan da harekete başladık.Yavaştan Karayalak vadisini bitirip Çelikbuyduran boğazının altına gelmiştik saat 16.00 gibi burada 3. molamızı verdik(3100mt).Burada bir kaç kişi gönüllü olarak yukarı çıkıp ekibe su getirdi ve bende matı açıp biraz uyuma fırsatı bulmuştum.Güzel bir dinlenmeden sonra biraz kendimize gelmiştik ve saat 17.00 da önümüzde duran yüksek eğimli Çelikbuyduran  boğazına doğru yola koyulmuştuk.

Eğimli bir yoldan sonra saat 18.00 da son molamızı çelikbuyduranda vermiştik  normal plana göre ilk kamp alanımız burası olucakmış ama su kaynağı donduğu için burada fazla durmadan Yedigöllerde ki kamp alanına doğru yola çıkmıştık.

10517553_10153590180028532_6744496162947635839_n

Yavaştan kamp alanı görülse de yol bir türlü bitmedi, irili ufaklı tepeleri geçtikten sonra saat 19.15 te sonunda kamp alanına ulaşmıştık.Çadır grubu olarak çadırımızı kurup hemen yemek yapmaya başladık.Yemekler yenildikten sonra yorgunluğunda etkisiyle saat 22.00 gibi herkes uykuya geçmişti.

30 Haziran Pazartesi

Saat 07.00 gibi uyanmaya başlamıştık.Kahvaltımızı ve hazırlıklarımızı yaptıktan sonra saat 08.30da gün içinde yapılacaklar için ufak toplantı yapıldı ve başlangıç gurubu 3’e ayrıldı.

İlk grup(7 kişi) saat 09.00da h3(3600mt) ve Adsız tepeye(3500mt) doğru yola çıktı. 2. ve 3. grupta Direktaşa çıkacak ve zor geçişler olduğu için ayrı ayrı çıkılacaktı.2 grupta yanına kask kemer ip atc hms sikke çekiç almıştı.Direktaşa çıkıcak ilk grup saat 09.15 te yola koyulmuştu.

Biz ise saat 10.00da yola çıkmıştık.10.30 da Direktaşın girişinde batonlarımızı bıraktık ve hafif tırmanışlı bir rotadan saat 11.50 de Direktaşın zirvesine gelmiştik diğer grupta bizi burada bekliyordu(3659mt).

10527693_684601911595200_891536259015282902_n

Zirvede h3e çıkan grubuda görebiliyorduk bu grupta dönüş yolunda kendi başlarına kamp alanına döndü.45 dakikalık arayla diğer gruptan sonra aşağı inmeye başlamıştık.

2 kere ip açtıktan sonra raufun geçen sene Yunus’a söylediği rotadan inecektik ama orayı bulamayınca zor taşlık bir yoldan inmeye başladık çok taş düşmesinden dolayı tek tek iniyorduk ve bu yüzden 3 bucuk saat sonra batonları bıraktıgımız yere yeni ulaşmıştık batonları aldıktan sonra saat 17.00 gibi kamp alanına gelmiştik.

Bizim gecikmemiz sayesinde diğer grupları göle girip dinlenme fırsatları olmuştu.17.40 da tüm malzemelerle geleneksel dersi için hazırdık.Kamp alanına yakın bir rotada geleneksel tırmanışı dinledikten sonra malzemeleri kaya üstünde denedik(cam,takoz,hekzantrik)ve saat 20.00 gibi kamp alanına döndük.

10502067_684602238261834_1486103897116010046_n

10 dakika yarın napıcagımızı konustuk ve herkes çadırlarına çekilmişti.Saat 21.30da ben büşra murat ata ve ozanın bivakta kalınacağı söylendi.Güzel bir manzarada 21.45 gibi uykuya geçmiştik.

1 Temmuz Salı

05.30 da bivakta uyanmıştık ve kamp alanına gidip kahvaltımızı yaptıktan sonra saat 07.00da zirveye harekete başlamıştık.İlk gün geldiğimiz yoldan gidiyorduk ve saat 08.35 de ilk molamızı Çelikbuyduranın aşağısında verdik.

10500307_10153590183438532_3897669675908104238_n

20 dk sonra yola devam ettik saat 10.00 gibi Karasay zirveye ulaşmıştık(3550mt).Zirve defterine isimlerimizi yazıp ve biraz dinlendikten sonra grup dün Direktaşa gidenler ve diğer grup olarak 2ye ayrıldı.

Saat 11.10da dün Direktaşa gidenler olarak Eznevite diğer grupta Emlere doğru yola çıktı.Saat 11.30 da Eznevit zirveye varmıştık.Burada diğer grupla aynı anda kamp alanına dönmek için onların zirveye çıkmasını bekledik. Kızılkaya Kaldı Emler Demirkazık gibi Aladağların 3700mtden yüksek 4 zirvesinide görebiliyorduk.

Bu sırada Emlere giden grubuda arada görebiliyorduk onlarda biz dönüş yolundayken zirveye ulaşmıştı(3725mt).13.00 da uzun bir bekleyişten sonra yola koyulmuştuk ve 1 saat sonra su kaynağının yanında 10 dakıkalık mola verdik ve diğer ekip su kaynağı bulamadığı için onlarada su almıştık.

Kamp alanına doğru

Saat 15.00da Emler’den inen ekiple buluştuktan sonra kamp alanına doğru yola koyulduk.Kendi liderliğimizde saat 16.10da kamp alanına varmıştık.17.30 da tekrar geleneksel malzemeleri(cam,takoz,hekzantrik,sikke) denemek için toplanmıstık ve saat 19.10da tekrar kamp alanına donduk.

Yemeklerimizi yedikten sonra saat 21.00da oyun oynamak için tekrar sıradaydık.Oyun oynandı ve  saat 22.30 gibi bivakçılarda gittikten sonra uykuya geçmiştik.

2 Temmuz Çarşamba

Bugün kamp alanı değişeceği için erkenden uyanmıştık ve tüm kahvaltımızı yaptıktan sonra tüm kamp yüküyle saat 09.00 da sırada hazırdık.

10449901_684602308261827_6763025861151290763_n

Yürüyüş normal tempoda başladı ve Adsız Tepe’ninin girişinde saat 10.10da ilk mola verildi.

Önümüzde dik bir patika vardı ve 10.30da yola koyulduk.Eğimli patikayı bitirdikten sonra saat 11.15de Adsız Tepe zirvesinin biraz aşağısında mola verdik.

Mola sırasında Berkcan isteyenlerin Adsız Tepe’nin zirvesine gidebileğini söyledi. Ali ve ben 10 dklık bir yürüyüşten sonra zirveye ulaşmıştık(3517mt),manzarası çok güzeldi ve birçok zirveye hakimdi.Aşağı indikten sonra tüm ekip tekrar yola koyulduk.

Adsız Tepe'den manzara

Adsız Tepe’den manzara

Dik bir patikadan aşağı indikten sonra saat 13.00 da Akçay geçitinde güzel bir su kaynağının yanında 3.molamızı verdik.15 dakikalık moladan sonra tekrar yola koyulduk ve saat 14.30da kamp alanına ulaşmıştık.Yolun yorgunluğunu göle girerek çıkardıktan sonra saat 17.00’da geleneksel malzeme eğitimi için tüm teknik malzemelerle sıradaydık.

Kamp alanına 10 dakıkalık mesafe büyük bir kayada geleneksel malzemelerle istasyon yapıp deniyorduk.Başlangıç grubundan Tamer istasyonun patlaması sonucu 2-3 metreden düştü ve ne yazık ki ayağında çıkık meydana geldi hemen ilk müdahale yapıldıktan sonra şansımıza kamp alanının orada araba vardı oraya taşıdık ve arabayla Kenan ve Mehmet Abi’nin refakatiyle hastaneye götürüldü.Bu şanssız olay yüzünden eğitim iptal oldu.Kamp alanında durum değerlendirme konuşması yapıldı ve akşam yemekler yendikten sonra saat 22.00 gibi uykuya geçmiştik.

3 Temmuz Perşembe

07.00da çadır grubu olarak uyanmıştık ve yavaştan malzemelerimiz de azaldığı için diger çadırla ortak kahvaltı yaptıktan sonra saat 09.00 tüm teknik malzemelerle tek sıra halinde sıradaydık.Kamp alanına 20 dakıkalık yürüyüş mesafesinde bir alana gittik ve burada ip inişi yapıcaktık.Gelişim-üstü arkadaşların kurduğu istasyondan herkes sırayla indikten sonra saat 14.00 gibi kamp alanına geri dönüşe geçtik.Bu aradada Tamer’in ayağının iyi olduğu ve Niğde’de bizle buluşacağı haberini de almıştık.Saat 16.30 da tekrar geleneksel malzeme denemek için dünkü yere gittik.

2 saat herkes istasyon kurup denedikten sonra kamp alanına döndük ve ip toplama eğitimi için sıraya girdik herkes 5 tane ipi tek tek topladıktan sonra yemeklerimizi yedik.Günler sonra yandaki kampta içtiğimiz demleme çay güzel gelmişti.saat 22.00 gibi bivakçılar gittikten sonra uykuya geçmiştik.

4 Temmuz Cuma

Saat 07.00 da zorda olsa uyanmıştık.Saat 09.00 da  tüm teknik malzemelerle dün ip inişi yaptığımız yere gitmiştik.

10410376_10153590186758532_2937633913059972934_n

Bu sefer 2şerli 3erli gruplara ayrılmıştık her grup kendi yaptığı istasyondan inicekti.Her ne kadar back-up alınsada kendi istasyonumuzdan ip inişi yapmak güzeldi.Herkes indikten sonra saat 14.00da kamp alanına dönmüştük ve 15.30da tüm kamp yüküyle hazır olucaktık.

15 dakika gecikmeli de olsa son yürüyüşümüz başlamıştı.Saat 16.30da su kaynağının orada 15 dakikalık ilk molamızı verdik.Dönüş yolu sürekli aşağı eğimli olduğu için yavaştan ayaklarımızın altı ağrımaya başlamıştı.1 saat yürüdükten sonra 2. ve son molada verildi.Düz sıkıcı araba yolundan yürüdükten sonra sonunda Pınarbaşı köyünü görmüştük ve saat 19.00da bugün kalacağımız balıkçıya gelmiştik.Burada günler sonra güzel bir şeyler yiyip içtik.Akşam saat 22.00 gibi balıkçı tamamen bize kalmıştı  ve bireysel toplantı başladı, herkes tek tek çağrıldı ve bundan sonra toplu toplantı yapıldığı için gece saat 2 de yatabilmiştik.

5 Temmuz Cumartesi

08.00 da müzik eşliğinde uyanmıştık.Herkes burada kahvaltı yaparız ümidiyle bütün malzemelerini bitirmişti ve ne yazık ki bugün karpuz dışında bir şey yiyememiştik. Saat 09.35de ip inişi için köyün yukarısındaki tepelere doğru yola çıkmıştık.Yarım saatlik bir yürüyüşten sonra ip inişi alanına ulaşmıştık.

İstasyon kurulduktan sonra herkes sırayla inmeye başladı.Boşukta inmek hepimiz için farklı ve güzel bir  deneyim oldu.Saat 14.00da balıkçıya tekrar dönmüştük.Tamer Mehmet abi ve Kenan da burada bize katıldı.Mehmet abinin yaptığı sürpriz hepimize çok iyi gelmişti.Saat 17.00da tüm ekibi Niğde otogara götürecek servis gelmişti ve ben bireysel döneceğimden burada ekibe veda ettim.İstanbula gidicekler Saat 19.00 arabasıyla yola koyulmuşlar ve sabah 06.00 gibi istanbulda oldular.

Genel olarak ufak bir aksilik dışında keyifli bir faaliyetti bu kadar dolu dolu geçmesinde emeği geçen herkese başlangıç adına teşekkür ederim.

__________________

Bölge: Aladağlar Niğde
Ekip: 15 başlangıç 10 gelişim ve gelişim üstü 2 eğitmen
Malzemeler: Kask, kemer, ATC, HMS, karabina, prusik, 50 ve 60 metre ipler, takoz setleri, takoz anahtarları, friend setleri, perlonlar, sikke ve çekiçler, ilkyardım çantası, bivak torbası

Yazan: Gamze Balkan

28 HAZİRAN CUMARTESİ

Saat 3’te kulüp odasında toplandık, teknik malzemeler çadır gruplarına ayrı ayrı zimmetlendi ve gruplar arasında paylaşıldı. Daha sonra yiyecek alışverişine gittik ve döndüğümüzde aldığımız yiyecekler ve yanımızda götüreceğimiz kıyafetler incelendi fazla bulunanları kulüp odasında bırakmamız önerildi. Saat 19.30 gibi kulüp odasından ayrıldık. Otobüsümüz 21.00’de Harem’den kalkacaktı. Kısa bir süre rötarla hareket ettik.

29 HAZİRAN

8-9 civarı Niğde merkeze vardık. Kahvaltı yapıp servise bindik. Servis bir noktaya kadar bıraktı ve yolun geri kalanını traktörle geçtik. Traktörden indik ekip olarak toplandık ve faaliyetin nasıl geçeceği hakkında bilgilendirildik. Bir haftalık uzun bir faaliyetin başındaydık saat 11.40’ta eşyalarımızı yüklenip yürüyüşe başladık. İlk molayı saat 13.00’da verdik, 20 dakikada süren molanın ardından yürüyüşe devam ettik bir süre sonra bir mola daha verdik. Plana göre ilk kamp alanımız Çelikbuyduran’dı, ancak orada su kaynağı bulunmadığından ikinci kamp alanımız olan Yedigöller’e gitme kararı aldık ve yolumuza devam ettik.

10478153_684601761595215_6953114311582856378_n

İki saat sonra bir mola daha verdik mola alanımız su kaynağına yakındı sularımızı doldurduk grup biraz yorulmuştu o yüzden bu molayı uzun tuttuk bir saat sonra tekrar yürümeye başladık. Kamp alanına vardığımızda saat 7 civarıydı o gün başka eğitim olmayacağı söylendi ve mutlak sessizlik saati 22.30 olarak belirlendi. Yarın 09.00’da hazır olacaktık. Yemeklerimizi hazırlayıp yedikten sonra uyumaya çekildik.

30 HAZİRAN PAZARTESİ

07.30’da kalktık, kahvaltımızı yapıp hazır olduktan sonra ekibin 3’e ayrılacağı, iki grubun Direktaş; diğer grubun da H3 ve zaman kalırsa H2 zirvesi yapacağı söylendi. Ben H3’e gidecek olan gruptaydım. 09.00’da harekete başladık. Bir saat sonra 10 dakikalık bir mola verip devam ettik. Saat 11.25’te ilk zirvemiz olan Adsız Tepe’ye varmıştık.

10405669_10153590181593532_2382588050481978405_n

Adsız Tepe

Zirvede 20 dakika zaman geçirdikten sonra H3’e doğru yola çıktık 12.05’te H3’teydik.

12.20’de inişe başladık iniş yolu yokuş ve çarşak olduğu için güvenlik açısından aralık bırakarak gidiyorduk hızımız azalmıştı. Yolun yaklaşık yarısında gelişim bizden ekip halinde kamp alanını bulmamızı istedi.

Yolu biraz uzatarak da olsa 15.15’te kamp alanına vardık. Saat 17.30’da tüm teknik malzemelerle hazır olmamız söylendi. 17.45’te  geleneksel tırmanış malzeme eğitimi başladı. Malzemeler tanıtıldı ve kısa bir rotada geleneksel tırmanış canlandırıldı.

10462555_685054591549932_5157382001259299663_n

Daha sonra kendi malzemelerimizle istasyon kurup denememiz istendi. Saat 20.00’de kampa döndük. Yemek hazırlayıp dinlendik. 5 kişilik bir grubun bivaklayacağı ve 21.30’da hazır olmaları söylendi. Mutlak sessizlik saati 22.00 olarak belirlendi ve yarın 07.00’de  hazır olmamız söylendi.

1 TEMMUZ SALI

Saat 6’da kalktık, 7’de hazırdık ve yürüyüşe başladık. İlk molamızı 08.30’da verdik yaklaşık yarım saat sonra devam ettik. 09.30’da on dakilık bir mola daha verdik ve 10.00’da Karasay zirveye vardık. Zirve defterine isimlerimizi yazdık, hatıra fotoğrafı çektirdik saat 10.50’de Karasay’dan ayrıldık. Bir gün önceki şekilde üçe ayrıldık. Bir grup Emler’e; kalan gruplar Eznevit’e gitmek üzere yola çıktık. Emler’e giderken yol üzerinde su kaynağı olacağını tahmin ediyorduk ancak bulamadık. Susuzluk ve yorgunluğun etkisiyle ekip olarak biraz yavaşladık yol üstünde yarım saatlik iki mola verdik.

14.05’te Emler zirveye vardık. 14.45’te inişe geçtik 15.10’da ekibin kalanıyla buluştuk ve tekrar kamp alanını kendimiz bulmamız istendi. 16.10’da kampa vardık.

17.30’da teknik malzemelerle hazırdık. Bir gün önce geleneksel çalıştığımız yere gittik. Dün öğrendiğimiz malzemelerle herkesin kendi istasyonunu kurup denemesi istendi. Eğitim 19 civarı bitti. 21.00’de prusik ve kafa lambalarımızla hazır olmamız gerekiyordu. Yemek yiyip dinlendikten sonra dokuzda hazır olduk. Ancak bu sefer eğitim için değil eğlence in toplanmıştık. Daha önce görmediğimiz eğlenceli ve enteresan bir oyun oynadık. Oyun tahminen 45 50 dakika sürdü. 22.00’de bivak yapacak gruplar dağıldı. 22.30 mutlak sessizlik saatiydi herkes yatmaya çekildi.

2 TEMMUZ ÇARŞAMBA

Bugün kamp alanımızı değiştirecektik o yüzden 9’da tüm kamp yüküyle hazır olmamız gerekiyordu. Saatinde yola çıktık bir saat kadar sonra 15 dakikalık bir mola verdik. Çıkmamız gereken dik bir tepe vardı yolun en zorlu kısmı burasıydı. Tepeyi çıkmamız bir bir buçuk saat arası sürdü.

Bir sonraki mola yerimiz Adsız Tepe’nin zirvesine çok yakındı 20 dakikalık molada isteyen arkadaşlarımızın zirve yapıp gelebileceği söylendi. Tekrar yola çıktığımızda yokuş aşağı bir yol bizi bekliyordu bir su kaynağının yanında kısa bir mola daha vererek yola devam ettik. İkinci kamp alanımız olan Karagöl’e 14.30’da vardık.

Karagöl

Saat 17.00’da tüm teknik malzemelerle hazır olmamız gerekiyordu. O süre içinde bazı arkadaşlarımız göle girdi biz de yorgunluğumuzu atmaya çalıştık. 17.00’de kamp alanından 5 10 dakika uzaklıktaki bir alana geleneksel tırmanış çalışmaya gittik. Kendi istasyonumuzu kurup denememiz gerekiyordu. Eğitime başladıktan kısa süre sonra bir kaza yaşadık. Başlangıç grubundan Tamer sikke ve takozla kendi istasyonunu kurmuştu ve güç  denerken istasyonu patladı. 2-3 metre yükseklikten yere düştü anında müdahale edildi ilk yardım uygulandı ayak bileğinde çıkık olduğunu düşünüyorduk yanımızdaki kamptaki araçla Tamer’i şehir merkezine indirecektik. Gelişimden Kenan ve Mehmet abi de Tamer’e eşlik etti. O günlük eğitim iptal edildi. Başımıza gelen kazanın psikolojik etkileriyle ilgili ekibe bir konuşma yapıldı daha sonra kamp alanında hep beraber zaman geçirdik. Akşam bivak yapılmadı.  22.30 mutlak sessizlik saatine kadar herkes dağılmıştı.

3 TEMMUZ PERŞEMBE

Günü 8’de kalktık, 9’da hazırdık. Bugün ip inişi yapıcaktık. Kamp alanından 15 dakika kadar uzaklıkta bir tepeye çıktık. Gelişimin istasyon kurmasını bekledik ve sırayla tek ip boylu bir duvardan ip inişi yaptık. Telefon çeken bir alanda olduğumuz için Tamer’i arayıp haber aldık, durumu gayet iyiydi. 14.30 gibi ip inişi eğitimi sona erdi ve kampa döndük. 16.30’da dünkü gibi geleneksel malzemelerle istasyon kurmak için dün gittiğimiz yere gittik en az iki malzemeyle istasyon kurmaya çalıştık eğitim bittiğinde saat 19.00 gibiydi kampa döndük, ip toplama eğitimi alıp teker teker 5 ip üzerinde uyguladık. Daha sonra yemek yiyip dinlendik ve hep beraber zaman geçirdik. Saat 20.00’de bivaklayacak olan son grup dağıldı 22.30 mutlak sessizlik saatiydi.

4 TEMMUZ CUMA

6’da kalktık ve 7’de kendi istasyonumuzdan ip inişi yapmak üzere dünkü tepeye gittik. 2’şer 3’er kişilik gruplar halinde istasyon kurmaya başladık. Grup başı 20 dakika süre verildi ancak çoğunlukla geciktik. Herkesin inişi tamamlaması 13.30’u buldu. Kampa döndük 15.30’da kamptan ayrılacaktık kamp yüzümüzü hazırlamaya çadırları toplamaya ve bi yandan da karnımızı doyurmaya çalıştık. 15.30’da toplandık, hatıra fotoğrafı çektirip Karagöl’den ayrıldık. Pınarbaşı köyüne giden yol önceki günlere göre zorlu değildi 1.5 saat sonra su kaynağında 15 dakikalık bir moladan sonra devam ettik bir saat kadar sonra 15 dakikalık bir mola daha verip yola devam ettik. Köye ve günlerdir beklediğimiz balıkçıya vardığımızda saat 7 olmuştu. Yemeklerimizi yiyip oturduk. Bir süre sonra faaliyet değerlendirmesine başladık. Önce bireysel yapılan değerlendirme bitince topluca geride kalan 1 haftayı enine boyuna tartıştık. Balıkçı lokantasında yere matlarımızı ve tulumlarımızı serip yattığımızda saat 1 olmuştu.

5 TEMMUZ CUMARTESİ

Bugün 9’da kalktık, 10.30 gibi son eğitimimizi almak üzere yarım saat kadar yürüyerek köyden uzaklaştık.

Son eğitimimiz negatif bir rotadan ip inişiydi.

Bir önceki ip inişi eğitimine göre daha uzun ve zorlu bir duvardı ancak bir o kadar da eğlenceliydi. 13.30 gibi herkes inişi tamamladı ve köye döndük. Döndüğümüzde bizi bir sürpriz bekliyordu. Tamer, Kenan ve Mehmet abi öğle yemeğimizi hazırlamış bizi beklerken bulduk. Tamer gayet iyiydi, başından geçenleri anlattı, ayağındaki çıkık takılmıştı. Sabahtan beri bir şey yememiş, kurt gibi acıkmıştık. Eğitimleri tamamen bitirmenin verdiği mutluluk ve yorgunlukla servisi bekledik. Bu sırada İstanbul’a vardığımızda kulüp odasına gidecek arkadaşlar arasında teknik malzemeler paylaşıldı. 17.00’de servise bindik 18.00 gibi otogardaydık. Otobüsümüz 19.00’daydı. Yola çıktığımız gibi çoğumuz uykuya daldı. Bir faaliyetin daha sonuna gelmiştik.