Anasayfa » Faaliyet Raporları » 2014 » Uludağ 1. Kış Temel Eğitim Faaliyeti

Ekip: 30 Başlangıç, Gelişim ve Gelişim Üstü Grubu

Yazan: Rukiye Ülkü KATITAŞ

19 Aralık 2014

Yılın ilk temel kış faaliyetine katılım için çadır arkadaşım Nur ile bir gün öncesinden bağlantıya geçerek malzeme paylaşımını yapmış, 20.45’te Yıldız Camii önünde son kontrolleri yapmak üzere bir araya gelmiştik. 21.30’da aracımızın hareket etmesiyle de faaliyetimize başlamış sayılırdık artık. 22.00 civarında Kozyatağı’ndan katılacak arkadaşlarımızı da aldıktan sonra yolumuza devam ettik. Feribot sonrası Yalova ve oradan da Bursa’ya geçerek Oteller Bölgesi’ne ulaşmış olduk.  Güvenlik amacıyla yolculuk sırasında alınan kimlik bilgilerimiz jandarmaya teslim edildikten sonra bir müddet daha ilerledik ve yürüyüşe başlamak üzere aracımızdan indik. Son hazırlıklarımızı yapıp yürüyüşe başlamak üzere tek sıraya geçtiğimizde saat 3.00 civarıydı.

20 Aralık 2014

Yürüyüşe başladığımızda bulunduğumuz rakım 1800 m, hava oldukça açık ve Uludağ şartlarına göre yumuşak sayılabilirdi. Yürüyüşümüzün yarısında sıcak sıvı almak ve bir şeyler atıştırmak üzere 15 dakika mola verdikten sonra 5.50’de kamp alanımıza vardık.  Keşiştepe’nin hemen altı olarak belirlenen kamp alanı yaklaşık 2200 m yükseklikteydi.  Bu da demek oluyordu ki 3 saatte  400 metre irtifa almıştık. Berkcan kısa bir konuşmadan sonra çadırlarımızı kurmamızı ancak içine girmememizi söyledi. Çadırlarımızı sabitleme işini gün ağardıktan sonra yapacaktık.  Nur’la birlikte arkadaşımdan ödünç aldığım Hannah 4 mevsim tünel çadırı hızlıca kurmuştuk. Tam işimiz bitti derken, bir anda midemin bulandığını ve bacaklarımın titrediğini hissettim. Bu belirtilerin anlamını bildiğim için Berkcan’dan müsade isteyerek çadıra girdim ve hızlca bir şeyler atıştırıp sıcak sıvı aldım. Uykusuzluk ve kısmi açlığa bağlı olarak tansiyonum düşmüştü. 6.20’de tek sıraya geçtiğimizde hala toparlanamamıştım. 6.50’ye kadar çadırlarımızı grid düzende kurup dinlenecek, sonrasında çadırlarımızı rüzgardan korumak için kar duvarı örmeye başlayacaktık. Son bir gayret çadır yerini ayarladık, çadırı sabitledik. Çadırın içine girer girmez 15 dakika kestirdim. Uyandığımda kendime gelmiştim artık. Kar duvarının nasıl yapıldığına dair bilgiler verildi ve tüm başlangıç ekibi olarak 07.15’te kar duvarını örmeye başladık. Olabildiğince iyi organize olmaya çalışsak da işimiz tahmin ettiğimizden de uzun sürdü. 10.00 civarında kar duvarı yapmayı bitirmiş, ancak sıraya girebilmiştik. 12.00’ye kadar serbest bırakıldık ve o saatte kazma düşüş eğitimi almak üzere poşetlenmiş olarak (daha iyi kaymamız için) sıraya girmemiz istendi. Biz de söylenildiği üzere yemek yiyip, bol sıcak sıvı alıp, poşetlenerek zamanında sıraya geçmeye çalışsak da başarılı olamadık ve 15 dakika geciktik. Bu durum eğitmen ve gelişim grubunun tepkisine yol açtı çünkü önceki faaliyetlerde bu konuyla ilgili ciddi şekilde uyarılmıştık. Sonuç olarak 12.30 gibi kazma düşüş eğitimi almak üzere uygun bir yamaca doğru ilerlemeye başladık.

______________________

Faaliyetin Kısa Bir Videosu:

________________________

Yüzüstü baş yukarı, yüzüstü baş aşağı, sırtüstü baş yukarı ve sırtüstü baş aşağı olmak üzere dört farklı pozisyonda düşme ve kazmayla duruş pratiği çalıştık. İlk gün bu pratiği yapmamız için açılan pist sayısı eğitmen sayısı az olduğu için yeterli olmadı ve sıranın bize gelmesini beklerken ciddi manada üşüdük. Ancak temel düşüş ve duruş stillerinin ne olduğunu kavramıştık. Önemli olan eğitmenlerimizin de üzerine basarak söylediği gibi bu bilgilerin bir reflekse dönüşebilmesiydi. Bunun için çalışmalara ertesi gün de devam edecektik. 14.30 gibi kazma düşüş eğitimini  bitirdikten sonra kamp alanına döndük ve 16.00’ya kadar dinlendik.  Sonra tekrar toplanarak, Yusuf’un anlatımıyla kar emniyet malzemelerinin nasıl yerleştirildiğini gözlemledik. Kar plakası, kazma emniyeti ve kar babasının yapılış şeklini dikkatlice izledik. T profilini ise ertesi güne bıraktık. Bu arada gelişim grubundan iki arkadaşımız Diagonal isimli teknik rotayı bitirmek üzereydi. Çadırlarımıza döndükten sonra hemen sıcak sıvı aldık, yemeklerimizi yedik ve ertesi gün için kar suyu erittik. O sırada Yusuf tüm çadırları dolaşıp bir sıkıntımızın olup olmadığını sorarak çeşitli tavsiyeler verdi.  Yemeklerimizi yedikten sonra sızar gibi uykuya daldık. Ertesi gün kazma düşüş eğitiminin tekrarını almak üzere 8.00’de poşetlenmiş şekilde hazır olmamız gerekiyordu.

21 Aralık 2014

Uyandığımızda saat 6.30’du. Fena bir gece geçirmemiştik aslında. Sadece çadır arkadaşım biraz fazla üşüyordu ama onu da birbirimizi kaşıklayarak hallettik J Hızlı ama sağlam bir kahvaltının ardından hızlıca hazırlandık. Dün geceden kar suyu eritmiş olmamız işleri bir hayli hızlandırmıştı. Kazma düşüş eğitimi için sıcak suyumuzu da hazırladıktan sonra poşetlenip sıraya geçtik. Tüm başlangıç grubu olarak yine gecikmiştik, bu durumdan hoşlanmıyordum çünkü zamanında hazır olan kişi sayısı çok azdı ve bir türlü kendi içimizde disipline olamıyorduk.  Nihayet sıraya geçtiğimizde Gürkan’ın yönlendirmesiyle kazma düşüşü yapacağımız yamaca doğru ilerledik.

Dünkü kar rüzgarın da etkisiyle biraz daha oturmuştu ve kaymak için çok daha ideal hale gelmişti. Bu kez çok daha organize şekilde kazma düşüş pratiği yapmıştık. Toplam 5 ayrı pist açıldı ve 5-6 kişiden oluşan gruplara ayrıldık. Dolayısıyla çok hızlı ilerliyorduk, eğleniyorduk ve daha önemlisi daha verimli bir eğitim alıyorduk. İlk günkü düşme pozisyonları sağ ve sol el olmak üzere toplam 8 kere deneyimledik. Üstüne vakit de artınca en zayıf olduğumuzu düşündüğümüz hareketleri tekrar ettik. Ancak eğitmenlerimizin de söylediği gibi bu tekniğin reflekse dönüşmesi için daha çok pratik yapmamız lazımdı. Fakat zaman bunun için yeterli değildi. O yüzden yapacağımız kadar pratik yaptık ve yine gruplara ayrılarak kar emniyet malzemelerini yerleştirmeye başladık. Öncesinde teorik bilgilerin tekrarı yapıldı, ardından kar plakası, kazma emniyeti, kar babası ve T profilin yerleştirme biçimlerini yaptık. O anki kar yumuşak kar olduğu için, sadece kar plakası %100 tutuş sağladı. Kazma ve kar babası yoğun yük bindirme sonucu yerinden söküldü maalesef, çünkü kar buna elverişli değildi. T profilin ise yumuşak karda hiçbir anlamı yoktu.

Kar Emniyet Malzemeleri Eğitimi

Tüm bu eğitim ve uygulamaları bitirip kamp alanında sıra olduğumuzda saat  11.30’du. 12.15’e kadar ihtiyaçlarımızı karşılayıp tüm kamp yükümüzle hazır olmamız istendi. Biz çadır arkadaşımla birlikte zamanından önce hazırdık. Çünkü kendi aramızda hızlı organize olabildik, zaman konusunu önemseyerek hızlı hareket etmeye çalıştık ve sıkışmış kar kazıkları gibi zaman kaybettiren şeyleri birlikte çözmeye gayret gösterdik. Bizimle birlikte hazır olan yalnız bir çadır grubu vardı, bu da demek oluyordu ki 26 kişi henüz hazır değildi. Çantaları sırada bırakarak onlara yardım etmeye gittik. Tüm çabamıza rağmen sırada hazır olmak için yarım saat gecikmiştik ve bunun sonuncunda tüm başlangıç ekibi olarak uyarı aldık. 2 uyarı 1 ihtar, 2 ihtar ise kulüpten uzaklaştırma anlamına geliyordu. Bu durum hiç hoşumuza gitmese de, sonraki faaliyetler için hepimizi daha çok düzene sokacağı için mutluydum.

Yürüyüşe başlamamıza yakın hava bir hayli bozdu ve kapandı. Sıcaklık normaldi ama rüzgar ve sis biraz da olsa işimizi zorlaştırmıştı. Gecikmeme konusunda titiz davranmamız gerektiğini anlatıyordu bu durum aslında. Yürüyüşe başladık ve 14.15 civarında Oteller Bölgesi’nde aracın olduğu yerdeydik. 15.00 civarında  bu güzel faaliyeti taçlandırmak için yönümüzü Köfteci Yusuf’a çevirdik. Bir güzel karnımızı doyurduktan sonra araçlara bindik. Araç içinde faaliyet değerlendirmesini yaptık. Eğitmen ve gelişim grubu arkadaşlarımız, kafamıza takılan soruları yanıtladı, şikayetleri karşıladı. Sonrasında ise bizim grubumuzla ilgili sorunları dile getirdi. Yararlı bir faaliyet değerlendirmesi olduğu için bu durumdan memnundum. Yol boyunca herkes dinlendi ve 20.30 civarında İstanbul’a vararak faaliyetimizi sonlandırmış olduk.

Not: Sıcak sıvı tüm kış faaliyetlerinde olduğu gibi bu faaliyette de hayati öneme sahipti.  Birden fazla termosunuz yoksa, sadece erittiğiniz (kaynaması şart değil) kar suyunu bir pet şişeye boşaltarak, ertesi günkü sıcak su ihtiyacınızı karşılamak için ciddi zaman tasarrufu sağlayabilirsiniz. Böylece tekrar kar suyu eritmekle uğraşmaz, zaten eritmiş olduğunuz kar suyunu kaynatırsınız.

Söylememe gerek yok sanırım ama yine de eklemiş olayım: Sıcak sıvı tüketmek, iyi beslenmek, tuvalet ihtiyacını karşılamak dağ ortamında en önemli şeylerdir. Birinden birini yapmadığınız zaman moralinizin ciddi olarak bozulması ve halsiz düşmeniz işten bile değil.

Hannah 4 mevsim tünel tipi çadırı, kış faaliyetlerine katılacak herkes için tavsiye ediyorum. Türkiye şartlarında hemen hemen her faaliyeti rahatlıkla çıkaracağına eminim. Ağırlığı da (2750 gr)bu dayanıklılığa göre çok iyi. Araştırmanızda yarar var.

Diğer bir öneri çadırınızın kapı kısmına kazacağınız bir çukur hakkında. 30-35 cm derinliğinde kazacağınız dikdörtgen bir çukur, ayakkabılarınızı giyerken, çadırdan çıkarken, yemek yaparken, çöp ve temiz kar poşetini muhafaza ederken çok işe yarıyor. Bu çukuru kazmaya üşenmeyin, inanın bana çok işinize yarayacak.

Son olarak oldukça verimli ve eğlenceli bir faaliyet geçirdiğimi tekrar söylemeliyim. Tüm eğitmen ve gelişim  grubu arkadaşlarıma yürekten teşekkür ederim.

Nice güzel faaliyetlerde görüşmek dileğiyle…

Cevapla

Bu site, istenmeyenleri azaltmak için Akismet kullanıyor. Yorum verilerinizin nasıl işlendiği hakkında daha fazla bilgi edinin.