Anasayfa » Faaliyet Raporları » 2016 » Kaya Tırmanışı Eğitim Faaliyeti – Ballıkayalar/Gebze

Kaya Tırmanışı Eğitim Faaliyeti – Ballıkayalar/Gebze

Screenshot_1Yer: Ballıkayalar – Gebze

Tarih: 11-12 haziran 2016

19 başlangıç, 6 eğitmen/gelişim

Yazan: Gülsüm Kaya – Başlangıç

10 Haziran Cuma

Çadır grubumla beraber faaliyet öncesi yemek planlamamızı yaptık ve almamız gerekenleri alıp faaliyet için hazırdık. Ben saat 21:00 civarı Beşiktaş’ta Yıldız kKmpüsünde otobüs kalkışı için hazırdım ve saat 22:00’da çantalarımızı otobüse yerleştirip yola koyulduk. Çadır arkadaşlarım da Göztepe Köprüsü’nden bindikten sonra tamamdık.
Saat 23:10’da Gebze’ye geldik ve yürüyüşe başlayacağımız yerde inip çantaları yüklenmeye başladık. Kafa lambalarımızı taktık ama ben takmamıştım ve yürüyüşün ilerleyen zamanında dik yerleri çıkarken çok ihtiyaç olduğunu fark ettim.

11 Haziran Cumartesi

Saat 00:10’da kamp alanına varmıştık. Yarım saat içinde çadırlarımızı kurup yatmaya hazırdık bile sabah 8:30!da tek sıra olmamız için duyuru yapıldı ve biz de tulumlarımıza çekildik. Sabah 7:00’da kahvaltı için alarmımız çaldı ve güzel bir kahvaltı yaptık. Faaliyete başlamadan önce güneş kremlerimiz sürdük ve emniyet malzemesi eksik olanlar malzemelerini aldı. Ben de emniyet kemeri aldım ve artık hazırdık.
Ben Karakaya kampına katılmadığım için lider simülasyonu pratiğim eksikti. Benle beraber 6 kişi Davul sektöründe, lider simülasyonu için açılan rotayı çıktık. Diğerleri de 3’erli grup olup Lolita sektöründe, biri top-rope 5 tanesi lider çıkışı için açılan rotaları denediler.  Ardından Davul sektördeki iki rotayı çıktılar biz de o sırada Lolita sektöründeki rotaları tırmandık.
En son davul sektöründe top-rope açılan Percussion rotasını denedik. Biz ekip olarak en son denediğimizden diğer kişilerden biraz geç kamp alanına vardık. Saat 21:00 gibi kamp alanına geldiğimde çadır grubum akşam yemeği hazırlıklarına başlamıştı ama beni kötü bir haber bekliyordu çadırın içine koyduğumuz yemek poşetinden hava çok sıcak olduğu için tereyağı erimiş ve olduğu gibi tulumuma akmıştı. Ortalığı temizlemeye çalışıp akşam yemeğimizi yedikten sonra saat 23:00 mutlak sessizlik saati ve sabah 08:30 tek sıra hazır olmamız için duyuru yapıldı bizde kahvaltı için 7:00 a alarmımızı kurup uykuya daldık.

12 Haziran Pazar

Sabah kahvaltımızı yapıp tek sıraya geçtikten sonra tam kamp alanımızın karşında olan Duck sektöre yürümeye başladık. Bu sektörde de 4 tane lider tırmanışı yaptıktan sonra faaliyete son vermemiz gerekti çünkü Ballıkayalar Tırmanış Bahçesi oldukça kalabalıktı. Biz de saat üç civarı kamp alanına gelip dönüş yolu için hazırlanmaya başladık. Hava çok sıcak olduğu için kamp alanından sektörlere giderken zorlanıyorduk ve suyumuzda bayağı azalmıştı. Saat 16:00’da kamp alanından çıktık ve otobüsün bizi alacağı yere kadar yürüdük. Otobüsün gelmesini beklerken kendimize su alıp çeşmede elimizi yüzümüzü ıslatıp kendimize geldik. Akşam beş buçuk gibi Beşiktaş’a varmıştık ve güzel bir faaliyeti de böylece noktalamıştık.

Bu güzel faaliyetler ve emekleri için bütün YTÜDAK ailesine teşekkür ederim.

Gülsüm Kaya

Yer : Ballıkayalar – Gebze
Tarih : 11-12 Haziran 2016
Ekip : 19 kişi Başlangıç grubu ve gelişim, gelişim üstü, eğitmenler
Yazan : A. Yeşim Tulum – Başlangıç
Cuma :
Okulun sağladığı araçla saat 22:00 de Yıldız Kampüsünden yola çıktık. Anadolu yakasındaki arkadaşları da aldıktan sonra temiz bir trafik sayesinde saat 23 civarı Ballıkayalar’ a vardık. Kamp alanımız Lolita sektörü üzerindeki düzlük alan olacağından hafif tırmanış içeren bu yürüyüş için kafa fenerlerimizi takmamız ve ellerimizin boş olması gerektiği uyarısı yapıldı. Gece yarısı kamp alanımıza geldik, saat 08:30’da eğitime başlayacaktık. Uykuya çekildik.

Cumartesi :
Sabah 7:30’da uyandık, Zeynep ile kahvaltımızı yaptık. Tüm gün rotalarda olacaktık, o yüzden küçük çantalarımızı hazırlayıp önce Lolita Sektörü’ne indik. Burada Yusuf ve Yavuz tekrar lider çıkış ve emniyetini anlattılar. Karakayalar’da lider simülasyonu yapamamış olanlar için ayrı bir rota belirlendikten sonra Pink Point (ekspresler önceden takılı) ile lider çıkacağımız 4 rota için gruplar belirlendi. Günübirlik tırmanış için geldiğimiz ve ilk kaya tırmanışı yaptığım o gün aklıma geldi, hafiften duygulandım. Burada iki rotayı temiz tırmanışla tamamladıktan sonra Davul Sektörü’nde açılan rotalara gittik.

Davul’ da teknik bilgi ile tırmanıldığında keyifli bir rota olan Themis (UIAA VI-, 14mt. 6bolt, D.Palut 2009) rotasını çıktık. Hemen yanındaki Bessame Muchos (V, 12mt. 6 bolt, D. Palut 2009) ise bacalı son bölümü ile düşmek dışındaki sıkışmanın da büyük bir mevzu olduğunu gösteren bir rota oldu. Ayrıca aynı kısım Z clip yapmaya da müsaitti.

Boşalan rotalara çıkmak için tekrar Lolita’ya gelmiştik. Kont Dracula (VI+, 15mt. 6 bolt, D.Palut 2009) ilk gelişimizde tırmanmayı dört gözle beklediğimiz bir rota haline gelmişti bile. Güzel negatif balkonu hepimizi zorladı. Burada iki lider çıkış daha tamamladıktan sonra Percussion Sektör’ünde rota açıldığı söylenceleri üzerine oraya yöneldik. Lolita ve Davul’un güneş tepede halinin aksine burasının hafif nemli bir serinliği bizi biraz olsun rahatlattı. Burada Percussion (VII-, 20mt. 7 bolt, D. Smeaton Gel.1987-88?) rotasını top-rope denedik. Saat 8 civarında kamp alanına döndük.

Su sıkıntısı yaşadığımız için a-yarın kullanacağımız suyu ayarlayarak akşam hazır makarnamızı yaptık. Bir bardak çay sohbet muhabbet ile vakit geçirdik. 23.00te mutlak sessizlik olacağı duyuruldu. O saate yakın biz de uykuya daldık.

Pazar :
Sabah yine 8:30’da rotaya doğru yola çıktık. Bugün tam karşımızda bulunan sağ bölgedeki Duck Sektör’ünde tırmanış yapacaktık. Bugünün farkı rotaları Red point(ekspresleri kendimizin taktığı) çıkacak olmamızdı. Artık başlangıç grubu olarak resmi ilk lider çıkışımızı yapmış olduk . Dört rotayı dönüşümlü olarak gruplar halinde çıktık. Aramızda lider düşüşü tadanlar da oldu. Saat 14:30 da rotaları hepimiz tamamladık ve kampa alanına toplanmak için sektörden ayrıldık. Çadırlarımızı topladık ve dönüş yoluna koyulduk.

Tüm başlangıç grubu arkadaşlarıma, başta faaliyette yanımızda olan gelişim ve eğitmen arkadaşlarımız olmak üzere tüm YTÜDAK ailesine her şey için teşekkür ederim.