Anasayfa » Faaliyet Raporları » 2017 » Kaletepe Kuzeybatı Sırtı Rotası
Çimen dolu set (Foto: Erkut Morkoç)

Kaletepe Kuzeybatı Sırtı Rotası

Faaliyet: Kaletepe Kuzeybatı Sırtı Rotası

Tarih: 24 Haziran 2017

Ekip: Tamer ERGİN – Ali AĞÇAL

Malzemeler: 60 m iki yarım ip, 5 sikke (sikke kullanılmadı), 14 ekspres uzunlu kısalı, 5-6 perlon, takoz set, Cam set, iki çekiç, iki nutkey, 6-7 kilitli karabina, ilk yardım çantası, kişisel emniyet malzemeleri(kask, kemer, Hms, ATC).

Bayram tatilinde kalabalık bir ekip olarak Sarımemet’teydik. Daha önce birçok arkadaşımla bu rotayı tırmanmayı planlamıştım. Ama herkesin dağda programları değişti ve biz de Tamer ile beraber girmeye karar verdik. Rota rehber kitaba bakıldığında iki ip boyundan oluşuyordu. İlk ip boyu 60 metre IV+ zorluğunda sadece kilit kısmı V zorluğunda olduğu söyleniyordu. İkinci ip boyu ise 45 metre III+ zorluğundaydı. Daha önce rotayı tırmanan kamptaki dağcı arkadaşlardan rota hakkındaki izlenimlerini ve tavsiyelerini aldık. Bu sırada bizimle aynı gün başka bir ekibin de aynı rotaya gireceğini öğrendik. Diğer ekiple zamanı programlamak adına irtibata geçtik. İlk olarak sabah onlar tırmanacak onlar ikinci ip boyundayken biz tırmanmaya başlayacaktık.

İlk olarak sabah bizim ekipten Levin bey Lahitkaya klasik yapmak adına sabah 5 te kalktı. Daha sonra Ender ve Şükrü Ortaburun Kuzeydoğu yüzü Dihedral rotasını çıkmak için uyandı. Daha sonra Erkut ve Sumru Kaletepe Kuzey yüzünü tırmanmak için kalktı. Bizim tırmanış biraz geç başlayacağı için ben ve Tamer biraz uykunun tadını çıkardık :)) Sağlam bir kahvaltıdan sonra 10:00 gibi kamptan ayrıldık.

Sarımehmedlerin yurdundan kamp alanından Kaletepe görünüşü (sağ üst köşe)

Bir saat sonra saat 11:00 Kaletepe kuzey yüzü rotasına giren arkadaşlarımız Sumru ve Erkut’a bakmak için rota altına vardık. Onlara selam verdikten sonra 11:15 gibi Kaletepe Kuzeybatı sırtı rotasının başlangıcı olan takoz taşın dibine vardık. Burada saat 12:30 kadar diğer tırmanışçıların rotalarını bitirmesini bekledik ve rotayı inceledik.

Tunç Fındık’ın kitabından rotanın çizimi

Daha önce kamp alanında ilk ip boyunu ikiye bölme konusunda bir tavsiye almıştık. Eğer ip çok fazla dolaşırsa 60 metre yetmeyebilir diye ipin durumuna göre rotayı rotadaki otlu setin oradaki bir perlonlu babadan ikinci istasyonumuzu kuracaktık. Diğer ekip rotayı bitirene kadar ben istasyonu bir takoz ve yaylı sıkıştırgac ile kurdum. İpi düzenledim. Ve ilk ip boyunu Tamer lider tırmanacağı için hafif çantayı Tamer’e verdim.

İlk istasyonumuz

Saat 12:30 gibi Tamer tırmanmaya başladı. Tamer İlk emniyet noktasını hemen istasyonun 3-4 metre üstündeki ağaçtan aldıktan sonra bir sete çıktı. Burada ya düz hafif dik yüzeyden 2 metre kadar tırmanıp çatlağa giriyorsunuz ya da sağdan emniyet imkanı pek olmayan slab bir yüzeyden yerden 4-5 metre tırmanıp daha sonra bir sete çıkıp 4-5 metre sola yürümeniz gerekiyor. Tamer sağdan gidip ilerden sola döndü. Burada yanyana iki çatlak hattı var. Biri büyük bacamsı bir çatlak (sanırım rotanın gidilmesi gereken kısmı burası) bir de bunun birkaç metre solunda slab bir yüzeyle beraber yükselen çatlak hattı var. Biz daha kolay olduğunu düşünerek soldan gitmeyi tercih ettik. Tamer en son kısmında biraz zorlandı ama geçti, ben de artıcı gelirken biraz zorlandım ama ipe oturmadan geçti. Aslında zorluğu tutamakların biraz keskin olması, çok fazla cep var ama bazılarının pozisyonu ters, bazı taşlar keskin. İp bayağı sürtündüğü için Tamer kilidi geçtikten sonra otlu sete vardı ve burada perlonlu babadan istasyon kurdu ve beni yanına aldı.

İkinci istasyon perlonlu baba

Çok sıcak bir gündü biraz sıvı aldıktan sonra Tamer ikinci ip boyuna başladı. Otlu sette 3-4 metre sola kaydıktan sonra bir babaya ilk emniyetini atıp yükseldi. Rotanın son zor kısmı olan bir çatlağı tırmanmaya başladı. Soldaki çatlak oldukça güzel emniyet aleti imkanı veren bir kısımdı bayağı güzel camler atarak yükseldi. Daha sonra kocaman bir sete yükseldi ve bir babaya istasyonu kurdu.

3. istasyon Tamer emniyetimi alırken

Rota iletişim açısından çok güzel bir rotaydı. Sesimizi oldukça rahat duyabiliyorduk. Tamer istasyonu kurduğunu ipin boşunu topladığını söyledi ve emniyette olduğumu söyledikten sonra ben de yanına tırmanmaya başladım.

Büyük sete çıkarken 🙂

Bu sette biraz dinlendik. Tam ben son ip boyuna lider tırmanmak için Tamer’den malzemeleri alırken Erkut ve Sumru telsizden anons geçtiler. Zirveye varmışlardı. Bizim de son ip boyunda olduğumuzu isterlerse bizi beklemelerini söyledik ve son ip boyunu tırmanmaya başladım.

Son ip boyu (foto: Tamer Ergin)

Son ip boyu oldukça çimenliydi. Ve neredeyse tuttuğum bütün taşlar elime geliyordu, biraz çürüktü ama oldukça güzel cam atılacak çatlakları olan bir yerdi. Yavaş yavaş otlardan kaça kaça tırmandım. Zirvenin 5 metre altında neredeyse kayanın bittiği eğimli bir çimenden geçmek oldukça rahatsız ediciydi. Kayadan sonra çimen oldukça rahatsız ediyor.

Çimen dolu set (Foto: Erkut Morkoç)

Rota 3+ olmasına rağmen biraz pratik olsun diye bayağı bir emniyet aleti atmışım. Rotanın bitiminde istasyon kuracağım babalara vardığımda bütün büyük camleri attığımı fark ettim. Son ip boyunu artçı gelen Tamer artçı taşısın diye yaptığımı söyleyip bana takılıyordu 🙂 İstasyonu kurdum ve yavaştan Tamer’in ipini toplamaya başladım.

Son istasyonda Tamerin ipini toplarken (Foto: Sumru Tamer)

Rotadan daha yorucu olan kısım ise rotada Tamer’in ipini toplamaktı. Emniyetini alırken rotayı çıktığımdan daha çok yoruldu kollarım 🙂 Allahtan bayağı bir ara emniyet aleti atmışım da Tamer onları toplarken durdum 🙂 sonun da Tamer de yanıma geldi. Ve Saat: 15:30 da ikimiz de zirvedeydik.

Rota bitişi sevinci (Foto: Erkut Morkoç)

İpleri ve malzemeleri hızlıca topladıktan sonra zirvedeki babada o gün zirveyi iki ayrı rotadan tırmanan YTÜDAK ekibi olarak fotoğraf çekildik.

Kaletepe Zirve hatırası

Daha sonra iniş serüveni başladı. Cıngıllıbeşik’e gider gibi yapıp Cıngıllıbeşik belinden soldan yavaş yavaş aşağı indik. Sağdan Mangırcı boğazına inen çarşağa hiç girmeye gerek yok. Direk Kaletepe kuzey yüzünün oradaki ormandan iniliyor.

Kaletepe iniş (Foto: Tamer Ergin)

Kamp alanına 100 metre mesafeyi 1 saatte indik ama son 100 metre kala bizi sağ olsun karpuz satan bir aile elleriyle beslediği için son 100 metreyi 1 saatte aldık :))

Kamp alanında o gün Şükrü ile Ortaburunu çıkmış olan Ender ile onların ekibinin ve bizim ekibin malzemesini düzenledik.

Sarımehmetler kamp alanı malzeme düzenleme (Foto: Tamer Ergin)

Daha sonra da kamp annesi olarak yaklaşık 8 kişiye yemek yapmaya başladım. Tabi ki menümüzde çok çok farklı bir yemek olan sucuklu makarna vardı :))

2 tencere, bir tava ve 3 ocak ile ekibe yemek yaparken (Foto: Sumru Tamer)

Tamer’e ve Ytüdak’a teşekkürler.