Anasayfa » Faaliyet Raporları » 2019 » Keşiştepe Maciej Berbeka Rotası Tırmanış Raporu

Keşiştepe Maciej Berbeka Rotası Tırmanış Raporu

Rota : Maciej Berbeka (II, WI 2, M2)

Tarih :31.12.2018

Kamp Yeri: Volfram Maden Bölgesi

Ekip : Alper Kılıçalp, Cansu Çakır, Mahmut Oflaz

Kullanılan malzemeler : Çeșitli sikkeler, takoz set, Cam set, teknik kazma, teknik krampon, çeşitli boylarda perlon bantlar, 12 ekspres, 60m ip

Yazan: Mahmut Oflaz

Rota toposu

Hafta sonu için finaller gelmeden bir Erciyes faaliyeti yapmayı planlıyorduk ancak havanın bozmasıyla planları Erciyes’ten Uludağ’a çevirdik. Uludağ’da da șartlar iyi görünmüyordu ancak yılı dağda bitirmeye kararlıydık. Cuma akşamı son Budo’yla Bursa’ya geçtik. Erkut’un bizi evinde ağırlamasıyla iyi bir akşam yemeği ve uykunun ardından sabah erkenden teleferiğe geçtik. Cumartesi günü teleferikle oteller bölgesine çıktık. Hava sisliydi ama telesiyejler çalışıyordu. Hızlıca kampa çıkmak için telesiyejlere bindik.

İndiğimizde sisten dolayı görüș mesafesi oldukça kıttı. Bugün yatacağımız kesindi, amacımız kampı doğru yere atmaktı. Kampı bulmak da ayrı bir zorluktu. Sefa’dan istediğimiz konum ile kamp alanını bulduk ve kampı kurup o günü çadırda film ve müzik eșliğinde geçirdik. Diğer gün Erkut’ların da gelmesiyle her ekip farklı bir rotaya yöneldi. Biz Paçoz’a niyetliydik ama buz olmayacağı için de çekiniyorduk. Ekibin tavsiyesi ile (gazı da denilebilir) Paçoz’a yöneldik. İlk defa malzemeye düșüșümü yașamla beraber bașarısız bir Paçoz girișiminden sonra soluğu Paçoz’un hemen yakınındaki Maciej Berbeka’da aldık. Saat 13.00’e yaklașırken ben ipe girmiș, tırmanmaya hazırdım.

Paçoz’un Girişi

Rota normalde buz yaptığı için WI derecesi bulunmakta ancak bizim orda bulunduğumuz tarihlerde kar yeni yağmıștı ve toz kar olarak bulunmaktaydı. Bu yüzden ara emniyet atarken ve istasyon kurarken sıkıntı yașadık.(Koșulları göz önünde bulundurarak yanımıza kar emniyet malzemeleri ve buz vidası almamıştık.)

Rota girişi

1. İp Boyu – 30m

Bu ip boyu geneli yan yükselerek sırta bağlanıyor. Girişte bir cam attıktan sonra bir süre malzeme atamadan yükseldim, slab üstü toz kar olduğu için donmuş gevenlerden gevenlere hamle yapıyordum. 6 metre kadar bu şekilde devam etti ve sonra bir sikke çakıp kısa bir yan geçișten sonra sabit bir sikkeyede klip yapıp yükselmeye devam ettim. Sırta bağlandığı sette  istasyon kurup Cansu ile Alper’i yanıma aldım.

Yan geçişe bașlamadan

2. İp Boyu – 60m

Onların da istasyona gelmesiyle bir sonraki ip boyunu kimin gideceğini konuşup Alper’in omuz ağrısı sebebi ile malzemeleri hızlıca aldım ve partnerlerle son bir karșılıklı kontrolden sonra tırmanmaya bașladım. Bu ip boyu daha pozitif olmasına karșın daha yorucu ve tedirgin ediciydi. Ara emniyet olarak mikro takoz ve camleri atabilmiștim. Yer yer yükselmek için toz karı kazıyıp altındaki yüzeye erișip yükselmeye çalıştım ama bazı çarșaklı bölgeler ayrıca sorun çıkarttı. Bu ip boyu uygun șartlarda girilse muhtemelen bu problemlerle karșılașılmadan rahatça bitirilebilecek bir ip boyudur.

Cansu 2. İstasyona geliyor

Rotanın kolay kar kulvarına döndüğü yerde kulvarın sağ tarafındaki kayalardan istasyon kurup partnerlerimin gelmesini bekledim. Tabii bu sıra havanın nasıl hızlı bozduğunu da takip ettim. Bu esnada ekip ile iletişimimiz, 1. istasyonun hemen üzerindeki balkon tarafından kesildi. Birbirimizi kesinlikle duyamıyorduk. Cansu ve Alper’in gelmesiyle malzemeleri değiştirip hava daha da bozmadan bir an önce kampa varabilmenin gayretiyle son kalan kulvar etabını Alper çıktı. Yukarıda kazmalarla istasyon kurup bizi de yanına aldı. Saat 17.10’a geliyordu. Hava çoktan bozmuștu ve kararmaya bașlıyordu.

Rotayı bitirdikten hemen sonra, sis

Yukarıdan Sefa, Yavuz, Erkut ve Yusuf’un gittiğini görüyorduk. Daha fazla sis çökmeden kampa varma çabası içinde ilerlerken kendimizi ebedi beyazlığın içinde bulduk. Sis yoğunluğunun artmasıyla ip birliği yaparak hareket etmeye bașladık. Görüș mesafesinin azlığından dolayı kafamız karıştı ve kampa yavaş yavaş dikkatlice ilerleyerek ulașabildik. Kampa vardığımızda saat 20:00’e geliyordu. O gece de dağda kalıp ertesi gün Bursa’ya inerek oradan İstanbul’a geçtik.

Daha önce bu kadar sise hiç maruz kalmamıștık, farklı bir tecrübe yașamıș olduk. 🙂

Partnerlerim olan Alper ve Cansu’ya bu farklı faaliyet deneyimi için teşekkür etmeliyim. Ayrıca bize bu ortamı sunan kulübüm Ytüdak‘a teșekkürler!