Anasayfa » Faaliyet Raporları » 2019 » Aladağlar 1. Kış Temel Eğitim Faaliyeti 2019
Aladağlar Kış

Aladağlar 1. Kış Temel Eğitim Faaliyeti 2019

Tarih: 12-15 Ocak 2019

Yer: Kocadölek Kamp Alanı – Aladağlar, Niğde

Ekip: 30 Başlangıç, 7 Gelişim, 1 Eğitmen

Hava Durumu: İlk günler yağışsız ve parçalı bulutlu, son gün fırtına ve kar yağışı

Yazan: Şevval Barın – Başlangıç

Çadır Grubu: Gizem Demirbaş, İbrahim Özer

Faaliyet Öncesi Hazırlık:

Tüm hafta her gün sınavım vardı ve çok yoğundum ama Aladağlar’a ilk defa gidecek olmanın heyecanıyla tamamen faaliyet odaklıydım. Önceki raporları tekrar tekrar okuyup neler yapacağımızı kafamda kuruyordum. 7 Ocak Pazartesi günü çadır gruplarının açıklanmasıyla grubumdakilerle iletişime geçtim. Normalde benim yerimde başkası varmış, o gelemeyince yerine geçmişim. Bu nedenle İbrahim ve Gizem çoğu şeyi hazırlamıştı. İbrahim yanımıza alacağımız her şeyi listeleyip aşağı yukarı ağırlıklarıyla yazmıştı. Çarşamba günü sabah gelişimden Cansu’yla buluştum, bana şişme montunu verdi. Sonrasında akşam çadır grubu olarak buluşup yemek alışverişimizi yaptık. Perşembe kulüpten üçümüz için kask aldım.

11 Ocak Cuma- Niğde’ye Yolculuk:

Sabah okuldan gelince son eksiklerimi de tamamlayıp çantamı hazırladım. Metrobüse giderken termosumu unuttuğumu fark ettim. Geri dönüp alacaktım ama Gizem gerek olmadığını, iki tane termosumuz olduğunu söyleyince dönmedim. Otobüs Yıldız’dan 22.00’de kalkacaktı. Yıldız’a geldiğimde çadırın tentelerini ve pollerini ayırdık. Tenteleri çantama sabitledim. Kasklarımız ve matlarımız gelişim tarafından kontrol edildikten sonra otobüse bindik. 22.30’da yola çıktık. Yolun başlarında bolca sohbet ettik ve gruptan konuştuğumuz kar duvarı yapımındaki görev dağılımını ve çadır alanının ne kadar olması gerektiğini tartıştık. Saat ilerleyince köşeme çekilip uyumaya çalıştım. Molalar dışında genel olarak uyudum.

12 Ocak Cumartesi- 1. Gün

Sabah 10.00’da Niğde Otogar’a geldik. Burada bir kişi daha katıldı. Kahvaltı yaptık termosları olanlar doldurdular. Taytımı çıkarıp kar pantolonumu giydim. Tekrar traktörlere bineceğimiz alana doğru yola çıktık. 11.20 gibi eğitmenimiz Mahmut bölge tanıtımı yaptı. 11.35’te traktör alanına geldik. Tozluklarımızı giyip çantaları traktörlere yerleştirdik. Bizim traktör sürekli su ısıttığı için durarak yola devam edebildik. Bu sırada etraftaki sis açıldı, eğitmenimiz Mahmut bize bazı zirveleri tanıttı. En son bir tepeyi aşabilmek için traktörü itmemiz gerekti. Bol sohbetli güzel bir yolculuk oldu. 14.10’da yürüyüşe başlayacağımız Sarı Memedin Yurdu kamp alanına geldik.

Herkes boyuna uygun kazma aldı. Çadır grubu olarak bize ilkyardım çantası ve on yedi tane kilitli karabina zimmetlendi. İlkyardım çantasını Gizem, yedi kilitli karabinayı ben ve on tanesini de İbrahim aldı. Son ayarlamaları yaptıktan sonra Emli Vadisi boyunca Kocadölek kamp alanına doğru yürüyüşe başladık. Traktörün arızalanması sonucu biraz geç başlamıştık. Bu nedenle bir tane mola verileceği duyuruldu. Emli Vadisine kadar yol olduğu için iz açmamız gerekmiyordu ama yol biraz eğimliydi ve güneşi dikkate almayıp kalın (içlik, polar ve yağmurluk) giyindiğim için çok terledim. Bir süre yürüdükten sonra sanırım eğitmenimiz yaşadığımız sıkıntıları fark edip kalın giyinenler üstünü çıkarabilir dedi. Bu sırada zorlandığımı gören İbrahim batonlarını bana verdi.  Yol boyunca değişmeli olarak kullandık.

Vadiye girdiğimizde sırayla en öndeki başlangıç iz açıp yorulunca arkaya geçiyordu. Zorlu bir yürüyüştü fakat manzara o kadar güzeldi ki yan gözle etrafı incelemekten kendimi alamadım. Üç saatlik yürüyüş sonunda kamp alanına vardık. Eğitmenimiz Mahmut alanı tanıttıktan sonra bizden çadır alanımızı belirlememizi ve kar duvarı yapımına başlamamız gerektiğini söyledi. Hemen çantaları bırakıp alanı belirledik. Testeresi olanlar kar kalıbı çıkarmaya başladı. Bir kısmımız kol kola girip alanı ezdik, çok yorulanlar da dinlendi. Sonrasında biri matla kar ezme fikrini ortaya attı ve o şekilde devam edildi. Kar duvarının bir kısmı yapıldıktan sonra gelişimden Selin gelip alanın çok büyük olduğunu söyledi. Alanı yarı yarıya küçülttük. Böylece üçe üç grid düzen değil de dört artı beş gibi olacaktı. Kalıp kesenler, çıkaranlar ve taşıyanlar vardı. Sıva yapan fazla kişi olmadığı ve çıkan kalıplar da sağlam olmadığı için duvarın bazı kısımları yıkıldı. Bir süre sonra sıcak sıvı almamız gerektiği için bir kişi su kaynatıp tüm ekibe dağıttı. Duvarın olduğuna karar verdiğimizde saat epey ilerlemişti. 23.00 mutlak sessizlik olarak belirlendi ve sabah 08.00’de kazma düşüş için poşetlenmiş şekilde sırada olmamız gerektiği söylendi. Çadırları kurduk, yemek yiyip kar erittik. Gelişimden Serkan gelip iyi olup olmadığımızı kontrol etti. Bizim çadırda sorun yoktu. Termosları doldurup sıcak sıvı aldıktan sonra alarmımızı sabah 06.00’ya kurup uyuduk.

13 Ocak Cumartesi- 2. Gün

Gece ikide “Başlangıç uyan!” sesiyle uyandık. Çadır grubu olarak tüm kamp yüküyle yürüyüşe o kadar adapte olmuştuk ki başlangıçtan bir arkadaş tüm kamp yükü değil sadece yürüyüşe hazır olun arkadaşlar diye uyardığında biz tulumları toplayıp sıkıştırmıştık bile. Durum böyle olunca biraz sinirlerim bozuldu, gülmeye başladım. Kısa sürede kendime geldim ve sıraya geçtim. 15 dakikayı biraz geciktirdik. Kafa lambaları kapalı yaklaşık 45 dakika yürüdük. Yıldızlar harikaydı ve yürüyüş benim adıma çok zevkli geçti. Kamp alanına döndüğümüzde sabah 09.00’da kazma düşüşe hazır bir şekilde tek sıra olun dendi. Sabah uyanıp kahvaltı yapıp poşetlenmeye başladık. Yanımıza termosları alıp sıraya geçtik. Geç kaldık. Düşüş eğitimini alacağımız yamaca gelince eğitmenimiz Mahmut bize sırayla düşüş pozisyonlarını anlattı. Bunlar; temel pozisyon (baş yukarı yüz üstü), baş yukarı sırt üstü, baş aşağı yüz üstü, baş aşağı sırt üstü olmak üzere dört taneydi. Hepsi için sağ ve sol el deneyecektik. Kazmayı yere sapladıktan sonra her seferinde temel pozisyona gelmemiz gerekiyordu. Baş aşağı sırt üstü şeklinde piste atlayamıyordum, gelişimden Ayberk ayaklarımdan tutup itince yapabildim. Bir düşüşte yanağıma kazmanın arka kısmı geldi. Sadece kızardığını söylediler. Eğitim boyunca kendimi durdururken içime hep kar girdi ve ıslandım. Eldivenlerim kar eldiveni olmasına rağmen bileklerinden kar girdi ve ıslandı. Beni en çok zorlayan şey sanırım eldivenlerimin hep ıslak olmasıydı. Herkes tüm pozisyonları sağ- sol el şeklinde ikişer defa denedikten sonra eksik olduğumuzu düşündüğümüz pozisyonları tekrar çalıştık.

Eğitim bitince kamp alanına döndük. 45 dakika sonra emniyet malzemelerini denemek için teknik malzemelerle sırada olmamız istendi. Poşetlerden kurtulup ıslak kıyafetlerimi değiştirdim. Bir şeyler yiyip sıcak sıvı aldık. Bize zimmetlenen malzemeleri ve termosları aldık. Kazma düşüş eğitimini aldığımız yamaca gittik. Gruplara ayrıldık.

Burada eğitmenimiz Mahmut bize uygulamalı olarak emniyet malzemelerini ve çığ sondasını nasıl kullanacağımızı anlattı. Kar babası ve çığ testi yaptılar. Ben ilk olarak elimde olduğu için kazmayla emniyet almayı denedim. Tutmadı. T profil ve çift kazma da tutmadı. Deadman düzgün yapıldığında tuttu. En son çığ testi yapıp kar babası yapımına başladık. Kar babasına düzgün eğim vermediğimiz için olmadı. Herkes tüm emniyet malzemelerini denedikten sonra kamp alanına döndük. 20 dakika moladan sonra yarınki kazma düşüş eğitimi için başka bir yamaca pist açılmaya gidileceği ve her çadır grubundan bir kişinin çadırda kalıp sıcak sıvı ve yemek yapabileceği söylendi. Çadırda ben kaldım ve arkadaşlarım dönene kadar yemek yaptım. Geldiklerinde yemek yedik, sonrasında kar mağarası yapımı için 3 gruba ayrılıp kar yığdık. 20 dakika mola verildikten sonra düğüm eğitimi için Tarık ve Mehmetali’nin çadırına geçtik. Gelişimden Serkan gelip hepimizden sırayla öğrendiğimiz düğümleri yapmamızı istedi. Herkes yaptıktan sonra tam kazık düğümünün tek elle nasıl atıldığını gösterdi. Son olarak kamp alanımızın etrafındaki zirveleri tanıttı. Eğitim bittikten sonra kar eritip sabah için termosları doldurduk. Gizem hastalandığı için yer değiştirdik, ben kenara geçtim. Gece yürüyüşe kalkar mıyız diye düşünerek uykuya daldık.

14 Ocak Pazar- 3. Gün

Beklenen oldu, kaldırıldık. Tulumum ıslanmıştı, çadır terleme yaptığı için olduğunu düşündüm ve panik yaptım. Bu durum İbrahim’le aramızda bir tartışmaya neden oldu. Bu sırada zaman ilerliyordu ve tüm teknik malzemelerle sırada olmamız gerekiyordu. 15 dakika yerine 25 dakikada sırada olduk. Başlangıçtan 14 kişi yürüyüşe katıldı. Yarım saatlik yürüyüş sonrasında sabah 09.00’da kazma düşüşe hazır şekilde sırada olun dendi. Çadıra döndüğümüzde gelişimden Yusuf gelip bir sıkıntımız olup olmadığını sordu. Sonrasında İbrahim’le birbirimizden özür dileyip sorunumuzu çözdük. Çünkü dağda böyle şeyler büyük sıkıntı yaratabilir. Sabah 06.30 gibi kalkmayı planlarken 7 buçukta kalktık. Hemen kar eritip bir şeyler atıştırıp poşetlenmeye başladık. Geç kaldık. Sıraya geçtiğimizde eğitmenimiz Mahmut gece yürüyüşüne katılmayanların eğitimlere katılamayacağını ve çadırda kalma cezası verdiğini söyledi. Parmakkaya’nın oradaki yeni pistlere gittiğimizde tüm pozisyonları tekrar denedik. En son dönerek düşmeyi denedik. Ben biraz döndüm ama pist böyle düşmek için çok elverişli değildi. Eğitim bitince kamp alanına döndük. İhtiyaç molası verildi. Kar eritip bir şeyler atıştırdık. Tekrar emniyet malzemelerini denemek için Parmakkaya’nın oradaki pistlere gittik. Yeniden emniyet çeşitlerini denedik. Deadman’i bir türlü düzgün yapamadım. En son herkes tüm malzemeleri deneyince çığ testi yaptık, bu sefer çok derin kazdık. Kar babası da bu sefer tuttu. Dönmek için hazırlanırken bir tane deadman ve T-profilin olmadığını fark ettik. Alanı aradık ama alanda olmadığını, kampta eğitime katılmayan arkadaşlarda olduğunu düşündük. Kampa döndüğümüzde öyle olduğunu anladık. Eğitmenimiz Mahmut sürekli sıraya geç kaldığımız ve emniyet malzemelerini unuttuğumuz için sigara alanındaki kaya kadar (yaklaşık 3 metreye 3 metrelik bir alan) kar yığma cezası verdi. Bittikten sonra yemek yedik. Bizim çadıra yemek için Halit katıldı. Kar mağarası yapımı için sıraya geçtik. Kar yığarken oluşturduğumuz gruplardan farklı olarak 3 gruba ayrıldık. 3 kişinin uyuyabileceği bir kar mağarası yapmamız gerekiyordu. Biz başta biraz yavaştık fakat sonradan diğer gruplara yetişebildik. Mağara yapımında genelde içeri girenler kendini çalışmaya kaptırıyor, dışarda duranlar çok üşüyor. Bu duruma dikkat edilmesi gerektiğini düşünüyorum. 3 saatin sonunda idare eder bir mağara yapmayı başardık.

Eğitmenimiz Mahmut kar mağarasında kalmak isteyen var mı diye sordu. Bizim grupta 4 kişi istedi, başka grupta bir kişi eksikti ve bizden biri o tarafa geçti. 23.00 mutlak sessizlik olarak belirlendi ve kar mağarasında kalmak isteyenlerin o saatte sırada olması gerektiği söylendi. Bir kişinin bile geç kalması durumunda kimse kar mağarasında kalamayacaktı. Kimse geç kalmadı ve mağaralara doğru geçtik. Girmeden Mahmut bize kar mağarasında kalmak için yanımıza neler almamız gerektiğini sordu ve yanımıza alıp almadığımızı kontrol etti. Yanımızda mağaranın kapısını kapatmak için çanta, mat, tulum, kapının karla dolması durumunda açmamız için kürek ve kazma, hava deliklerini açmak için kazma veya baton ve içerideki oksijeni kontrol etmek için çakmak veya mum olmalıydı. Biz mağarada Göktürk ve Merve’yle kaldık. Kar mağarası gerçekten çadıra göre daha sıcaktı. Dışarda fırtına olmasına rağmen hiçbir şey hissetmedik. Sadece matım iyi olmadığı için alttan soğuk aldım.

15 Ocak Pazartesi- 4. Gün

Zirve simülasyonu için sabah 05.00’te sıraya geçtik. Eğitmenimiz Mahmut gece fırtınadan dolayı çığ riski olabileceği için simülasyon olmayacağını söyledi. Saat 09.00’da tüm kamp yüküyle yürüyüşe hazır bir biçimde sırada olun dedi. Çadırlara geçip biraz daha uyuduk. 06.30 gibi uyanıp kahvaltı yapıp hazırlandık. Aslında 09.00’dan önce sıradaydık ama tam olarak yürüyüşe hazırlanmamız uzun sürdü. Her yere geç kaldığımız için eğitmenimiz Mahmut ceza olarak 6 dakikada çadırları kurmamız istedi. 6 dakikayı biraz geçirdik, bu sefer 4 dakikada toplayın dedi. Sonrasında 5 dakikada tekrar kurdurdu ve 3 dakikada toplamamızı istedi. Çadırlar zarar görmeye başladığı için daha fazla devam etmedik. Mıntıka temizliği yapıp fotoğraf çekildik. Geri dönüş yolunda kondisyonuma güvenmediğim için öne geçtim. Çadırı çantamın en üstüne sabitlemiştim, ıslak olduğu için çok ağırlaşmıştı ve dengemi çok bozdu. Buna bir de fırtına eklenince yürüyüşün başında çok zorlandım. Bora batonunun birini bana verdi. 2 saatlik yürüyüşün sonunda Sarı Memedin Yurdu kamp alanına geldik. Burada zimmetlenen malzemeler geri verildi ve faaliyet toplantısı yapıldı. Toplantıda eğitmenimiz Mahmut ekip olamadığımızı söyledi. Her yere geç kaldığımız ve emniyet malzemelerini unuttuğumuz için tüm başlangıç olarak uyarı aldık. Çadırda kalma cezasına uymayıp sigara içen arkadaşlar ve otobüse geç gelen arkadaş ayrıca uyarı aldılar. Mutlak sessizlik saatine dikkat edilmesi gerektiği, etrafta başka tırmanıcılar olsa bundan çok rahatsız olacakları söylendi. Toplantı bittikten sonra traktörlerle otobüslere geçtik. Şehirde bolca vaktimiz vardı, yemek yiyip şehri gezdik. Dönüş yolunda yine başlarda sohbet ettik, sonrasında uyudum. Sabah 08.00’de Yıldız Kampüsüne geldik ve faaliyet böylece bitmiş oldu.

Teşekkür ve Notlar

Şişme montunu verdiği için gelişimden Cansu’ya, batonlarını benimle paylaşan başlangıçtan İbrahim’e, gelişimden Selin ve Bora’ya, kar mağarası yaparken eldivenlerini benimle paylaştığı için gelişimden Yusuf’a, ihtiyacım olduğunda her zaman yardım eden çadır arkadaşlarıma, bizimle sürekli ilgilenen gelişim üyelerine, eğitmenimiz Mahmut’a ve son olarak bu faaliyete olanak sağlayan YTÜDAK ailesine sonsuz teşekkürler.

Tozluğunuz yoksa bence mutlaka alın veya faaliyete gitmeyen birinden bulun. Baton çok büyük kolaylık sağlıyor. Şehirde spor yapmanın önemini bu faaliyette çok iyi anladım. Kondisyonunuz düşükse zorlanırsınız, ben zorlandım. Ekip olmak çok önemli. Yanınıza birkaç tane eldiven alın, ellerim hep ıslaktı ve bu beni çok zorladı. Mutlak sessizlik saatine dikkat edilmesi gerek.

MALZEME İSMİAdetAğırlık (gram)İBRAHİMGİZEMŞEVVAL

Yazan: Betül YILMAZ / Başlangıç

Çadır Grubu: Nurcan ÖZTÜRK , Eslem SANDIKÇI

Faaliyet Öncesi Hazırlık

Önceden belli olan çadır grubumla beraber yiyecek(4 kahvaltı , 3 öğle yemeği , 3 akşam yemeği ve abur cuburlar) ve gerekli olan malzeme alışverişini yaptık ve daha sonra çadır, kask, ocak ve çantayı almak için kulüp odasına gittik. Kızlar birkaç gün önce kar kazıklarını yaptırmışlardı. Bir tane ocağın yeterli olmayacağını düşündüğümüz için son gün bir tane ocak aldık ve bende müsait olduğum için kalan kartuşları aldım. Toplamda 3 küçük kartuş, 2 ocak, çadır(poller, iç tente, dış tente), koli bandı, çöp poşeti, yiyecekler ve diğer eşyaları eşit bir şekilde bölüştükten sonra çantamız faaliyet için hazırdı. 11 Ocak Cuma akşamı saat 22.00’da Yıldız Kampüsünden hareket edecektik. Otobüse binmeden önce kask kontrolü yapıldı ve daha sonra çantaları otobüse yükledik fakat bir arkadaşımız geç geldiği için yarım saat geç yola çıktık.

12 Ocak Cumartesi / 1. Gün

Uzun ve zorlu bir faaliyet olduğunu daha önce okuduğumuz raporlardan biliyorduk. Bu nedenle otobüste tüm gece uyumayı planladım. Otobüse bindikten birkaç saat sonra gideceğimiz yani kamp yapacağımız alanın haritası dağıtıldı.

Görüntü kalitesi pek iyi olmasa da gelişimden arkadaşlar  nerelerden geçtiğimizi bize yürüyüş boyunca gösterdiler. Gece uyuyabildiğim kadar uyudum. Sabah 10.00 civarı Niğde Otogar’a vardık. Burada termoslarımıza(üçümüzde de termos vardı. Çınarcıktan sonra önemini çok iyi anladık) sıcak su doldurduk ve tekrar otobüse binip traktöre bineceğimiz yere gittik. Otobüsten indikten sonra son hazırlıklarımızı yaptık ve 12.00 civarı çantalarımızı traktöre yükleyip yolculuğa başladık.

Yürüyüşe başlayacağımız alana geldikten sonra diğer traktör arıza yaptığı için onu bekledik ve diğer arkadaşlar geldikten sonra herkese kazma ve çadır gruplarına diğer teknik malzemelerin zimmetlenmesi yapıldı. Bizim gruba ilk yardım çantası ve deadman verildi. Eslem’in ve benim çantamda yer olmadığı için Nurcan aldı. Yürüyüşe her zamanki gibi üşür pozisyonda başlamamız gerektiği ve tabi ki yavaş yürüyeceğini ve kendini iyi hissetmeyenlerin sıranın başına geçmesi gerektiği söylendi. Bu arada hava da güneşli olmasına rağmen çoğu kişi gibi bende polar ve ceketimle yürüyüşe başladım. Bir saat civarı ilerledikten sonra 15 dakikalık mola verdik ve üstümüzdeki fazlalıkları çıkarıp bir şeyler atıştırdık. Yürüyüşe başladıktan sonra takip ettiğimiz iz yerine hepimiz sırayla iz açarak devam ettik. İz açarken işin gerçeği zorlandım, baton burada çok yardımcı oluyor arkadaşlar. Sürekli nefes nefese kaldım ve bacaklarımın çok güçsüz olduğunu anladım. Toplamda üç saat yürüyüşün ardından Kocadölek kamp alanına geldik. Eğitmenimiz kar duvarı yapmamızı söyledi. Bunun olacağını bildiğimiz için daha önceden grupta konuşup iş bölümü yapmıştık fakat teoride olan her şey pratikte işe yaramıyor. Çok uzun uğraşların sonunda neredeyse 3 saatin ardından sağlamlığından emin olmadığımız kar duvarımız bitmişti. Tuvalet alanı, sigara alanı, temiz kar alabileceğimiz alan ve 22.00 mutlak sessizlik saati olarak belirlendi. Hemen çadırlara girip bir şeyler hazırlamaya koyulduk. Eğitmenimiz Mahmut çadırları gezerek nasıl olduğumuzu sordu. Yürüyüşte tozluklarım büyük olduğu için botuma kar girmişti, bu yüzden de ayaklarım ıslaktı. Ayaklarımızda sorun olup olmadığını kontrol etti. Bir şeyler içip gece yürüyüşe kalkacağımızı tahmin ederek uyuduk. 01.59’da “Başlangıç 15 dakika içinde tüm teknik malzemelerle yürüyüşe hazır olun” çağrısıyla uyandık. 9 dakika gecikmenin ardından sıradaydık. 45 dakika- 1 saat yürüyüşün ardından geri döndük. Sabah 09.00’da poşetlenmiş şekilde kazma düşüş için sırada olmamız gerektiği tekrar söylendi. Aslında direkt uyumayı planlamıştık ama gelişim grubunun uyarısı üzerine çay içtik ve 07.00’ye alarm kurup yattık.

13 Ocak Pazar / 2. Gün

07.00’de kalkıp kişisel ihtiyaçlarımızı halledip kahvaltı için işe koyulduk(sucuklu yumurta, lavaş, helva, reçel ve çay). Kahvaltıdan sonra birbirimizi jumbo boy çöp poşetleriyle sardık. Yine yaklaşık 10 dakikalık bir gecikmeyle sıraya geçtik. Eğitmenimiz haklı olarak geç kaldığımız için tekrarlanmaması gerektiğini söyledi ve kazma düşüş için pistlere gittik. İlk olarak eğitmenimiz Mahmut tüm düşüş pozisyonlarını anlattı. 7 kişilik gruplara ayrıldık. Gelişim grubu gözetiminde yüz üstü baş yukarı(temel pozisyon), yüz üstü baş aşağı, sırt üstü baş yukarı ve sırt üstü baş aşağı olmak üzere sağ ve sol elde toplamda 8 farklı pozisyonu denedik. Tüm pozisyonları denedikten sonra kendimizde eksik gördüğümüz pozisyonları tekrar tekrar denedik.

Yaklaşık 3-4 saatin sonunda kamp alanına geri döndük ve 45 dakikalık bir mola verip bir şeyler yiyip içtik ve kar emniyet malzemelerini denemeye kazma düşüş yaptığımız yamaca gittik. Eğitmenimiz Mahmut tek kazma, çift kazma, deadman, T profil, çığ sondası, çığ testini ve kar babasını deneyerek bize gösterdi.

Daha sonra biz de gruplara ayrılarak emniyet malzemelerini denedik. Yaklaşık 2 saatin ardından kamp alanına döndük. 20 dakika molamız olduğu ve her çadır grubundan bir kişi hariç diğer kişilerin yanlarına mat alarak yarınki kazma düşüş eğitimi için pist açmaya gideceği duyuruldu.

Bizim gruptan ben çadırda kaldım ve  kızlar için bulgur, çorba pişirip kar eriterek termosları doldurdum. 17.30 civarı kamp alanına geri geldiler ve 1 saat molamız olduğu ve daha sonra kar mağarası için kar yığmaya gideceğimiz duyuruldu. Yine geç kalarak sıraya geçtik. 4 tane kürek olduğu için 4 gruba ayrıldık ve kar yığacağımız alana yürüdük. Mağaranın boyunun gruptaki en kısa kişinin boyuna göre ve üç kişinin sığabileceği şekilde olması gerektiği söylendi ve yaklaşık 2,5 -3 saatin sonunda yığma işlemini bitirdik. Düğüm sınavı olacağımız için çadırlarda gruplar halinde toplanmamız gerektiği söylendi. Çadırımıza iki kişi daha gelecekti ama biri hasta olduğu için sadece bir kişi geldi. Düğüm sınavı için bizim çadıra eğitmenimiz Mahmut geldi ve bildiğimiz düğümleri atmamızı istedi, eksik ve yanlış bildiklerimizi düzeltti. Çınarcıkta öğrendiklerimize ek olarak karabinaya da düğümleri attık ve kelebek düğümünü öğrendik. Mahmut haritadan nerelerden geçtiğimizi ve çevreyi tanıttı. Ve gece, yarın sabah 09.00’da kazma düşüş için sırada poşetlenmiş şekilde olmamız gerektiği ve mutlak sessizliğin 23.00 olduğu şeklinde duyurularak bitti. Gece yine yürüyüş için 01.59’da “ Başlangıç 15 dakika içinde tüm teknik malzemeler, çanta ve tulumla yürüyüşe hazır olun” çağrısıyla uyandık. Bu sefer sıraya çok daha geç kaldık (20 dakika kadar) ve çoğu kişi hasta ve kendini iyi hissetmediği için 16 kişi sıradaydık. Yine kafa lambalarımız kapalı şekilde ve sırayla iz açarak 30-45 dakika boyunca yürüdük. Geri dönünce bir şeyler atıştırıp sabah 07.15’e alarm kurup yattık.

14 Ocak Pazartesi / 3. Gün

Sabah kalktığımızda kahvaltı için hazırlıklara başladık ve sıcak bir şeyler içtikten sonra yine birbirimizi poşetlemeye başladık. 09.15 gibi sıraya geçtik ve yine geç kaldık. Bu sefer eğitmenimiz bunun bize bir geri dönüşü olacağını söyledi. Dün geceki yürüyüşe katılmayan kişilerin bugünkü eğitimlere katılmayacağı söylendi ve tuvalet alanı hariç çadırlardan çıkmama yasağı aldılar. Dün açılan yeni pistlerin olduğu yere doğru yürüyüşe başladık. Yine gruplara ayrılarak eksik olduğumuz düşüşleri defalarca denedik. Pistler bozuldukça yeni pistlere geçtik.  Düşüşlerde çok dikkatli olmak gerekir. Ben dizimi veya kazmayı, o anın heyecanıyla ne yaptığımı hatırlamıyorum, çeneme vurdum. Nurcan kazmasıyla boynunu yaraladı, Eslem de bileğini incitti. Gazi olarak 2-3 saatin ardından kamp alanına geri döndük ve 45 dakikalık bir mola verildi. Yine sıcak bir şeyler içtikten ve bir şeyler atıştırdıktan sonra tekrar emniyet aletlerini denemek için kazma düşüş yaptığımız alana geri geldik. Gruplara bölünmeden önce teknik malzemelerin sayısı soruldu, biz de toplam sayıyı söyledik. 4 kişilik gruplara bölündük ve emniyet malzemelerini tekrar tekrar denedik. Malzeme sayısı az olduğu için (eksik malzeme olduğu eğitimin sonunda anlaşılacaktı) bazı gruplar emniyet aletlerini bekledikleri için daha geridelerdi. Ben Eslem’le aynı gruptaydım ve çığ testi yapmaya karar verdik. Bir metreye bir metre bir alan belirledik ve onun etrafını kürekle temizleyip küp haline getirdik, grubumuzdaki diğer arkadaşla beraber testimizi uyguladık. Her grup malzemeleri denedikten sonra kar babası yapmamız istendi. Damla şeklinde bir kar babası yaptık ve başarıyla sonuçlandı. Eğitim bittikten sonra sıraya geçtik ve malzemelerin eksik olduğu anlaşıldı. Eğitime katılmayan arkadaşlarda diğer emniyet malzemeleri vardı. Eğitmenimiz çok kızdı. Hem sıraya sürekli geç kaldığımız, eksik malzeme olduğu halde tam malzeme sayısı söylediğimiz ve çadırdan çıkmaması gerekirken çıkan arkadaşlar olduğu için bize ceza verdi. Sigara için belirlenen alanın yanındaki yaklaşık 2,5 metrelik bir kayanın yanına, 3’e 3 metre eninde ve boyundaki alana kar yığmamızı istedi.  Yaklaşık 1 saatin ardından cezamızı tamamlamıştık. Bir şeyler yiyip içmemiz için 1 saatlik mola verildi. Bu sefer cezadan sonra sıraya geç kalmadık ve dün yığdığımız karları mağara haline getirmek için 4 gruba ayrıldık. Mağaranın kapısını belirledikten sonra bir küreğimiz olduğu için sırayla bir kişinin sürünerek girebileceği büyüklükte kapıyı kazmaya başladık.

2-3 saatin ardından 21.30 gibi iki grup bitirmişti. Eğitmenimiz kalan gruplara bitirmek isteyip istemediğimizi sordu. Bizde devam etmek istediğimizi söyledik ve bize 20 dakika verdi. 20 dakikanın sonunda biz de bitirmiştik ama diğer grubun mağarasını yığarken çok fazla bastırdıkları hatta üstüne çıktıkları için çok sert olmuştu. Bu yüzden yaparken çok zorlandılar ve bitiremediler. Mağaralar bittikten sonra eğitmenimiz mağaralarda kalmak isteyen var mı diye sordu, 9 kişi gönüllü oldu. Mağarada kalacak kişilerin 23.00’da eşyaları hazır şekilde tek sıra halinde eğitmenimiz Mahmut’u beklemeleri gerektiği söylendi. Eğer geç kalırlarsa mağarada kalamayacaklardı ve geç kalmadılar. Gece yatmadan önce eğitmenimiz Mahmut sabah 05.00’te zirve simülasyonu yapacağımızı söyledi. Ona göre alarm kurup yemeğimizi yiyip yattık.

15 Ocak Salı  / 4. Gün

Gecenin bir vakti kalktığımız için iştahımız pek yoktu ama birbirimizi zorlayarak bir şeyler yiyip içtikten sonra bir çanta tulum ve matla sıraya çok az da olsa geç kalarak geçtik. Eğitmenimiz gece yağan kar ve rüzgar sebebiyle çığ riski olduğu hem de bizim bu simülasyona grupça hazır olmadığımızı söyledi. Sabah 09.00’da dönüş için sırada olmamız gerektiği söylendi ve çadırlara dağıldık. Sabaha çok az bir süre kaldığı için uyumamayı tercih ettik. Fakat ben uykuya yenik düşüp yarım saat kadar uyudum. Arkadaşlarımın kahvaltı etmem için beni uyandırmasıyla zorla bir şeyler yedim. Tüm eşyalarımızı ve çadırımız da topladıktan sonra 6 dakika gecikmeyle sıraya geçtik. Bu gecikme yüzünden eğitmenimiz 6 dakika içinde çadırlarımızı tekrar kurmamızı söyledi ve hemen işe koyulduk. Çadırlarını daha erken kuran bazı kişiler bize yardıma geldiler ve sağ olsunlar fazla güç uyguladıkları için polü kırıp dış tenteyi yırttılar. Canları sağolsun diyor ve yardım isteyen kişilere yardım etmelerini temenni ediyorum. Çadırımız zarar görünce moralimiz bozuldu tabi ki. Biz hariç diğerlerine çadırlarını 5 dakika içinde toplamaları söylendi. Sonra 5 dakika içinde kurmalarını bize de boş durmayıp yardım edebileceğimizi söylediler. Çadırları kurarken başka grup da polü kırdı ve eğitmenimiz çadırların daha fazla zarar görmemesi adına yürüyüş için sıraya geçmemiz gerektiğini söyledi. Mıntıka temizliği de yaptıktan sonra 10.00 gibi yürüyüşe başladık .

Hiç mola vermeden 2 saatin ardından traktöre bineceğimiz yere geldik. Bize zimmetlenen eşyaları teslim ettik ve faaliyet toplantısı yaptık. Eğitmenimiz her sıraya geç kaldığımız, gece mutlak sessizlik saatlerine uymadığımız ve kazma düşüş eğitiminde isteksiz olmamız nedeniyle tüm başlangıç grubuna, faaliyete gelen gelmeyen herkese uyarı verdi. Kendileri hiç bir para veya başka bir şey talep etmeden bize eğitim veriyorlar, bize eğitim vermek yerine kendileri başka faaliyetlerde bulanabilirlerken bizimleler. Bir nebze de olsa suistimal etmiş gibi olduk. Bunun için özür diliyoruz. Faaliyet toplantısı bittikten sonra Salim Abi’nin traktörüne binip otobüse bineceğimiz yere yola çıktık. Saat 15.00 gibi Niğde Otogar’daydık. Akşam 19.30’a kadar serbesttik. Grupça yemek yemeye gittik.

19.30’da Niğde’den yola çıktık. Sabah 08.30 gibi Yıldız Kampüsüne vardık ve faaliyetimiz burada son buldu.

Her şey için, bizimle ilgilenmeyi bırakmayan ve yardıma ihtiyacımız olduğunda hep yanımızda olan gelişim üyelerine ve eğitmenimiz Mahmut’a ve bu güzel faaliyeti sağladığı için Ytüdak’a sonsuz teşekkür ediyorum.

Tavsiyeler

Kar çok uzun sürede eriyor, imkanınız varsa birden fazla ocak almanızı öneririm.

Kar seviyesi yer yer dizleri geçtiği için batonun çok yardımı oluyor.

Getirdiğimiz yiyeceklerimizi molalar kısa olduğu için bitiremedik. Bunu göz önüne alarak pratik hazırlanan şeyler getirmeye özen gösterin.

Ayaklarım ıslandığı için yanıma aldığım çokça yedek çoraplar çok işe yaradı, ama gereksiz üst ve alt getirdiğim için çantamda gereksiz ağırlık yaptı. Gereksiz her şeyden kaçının.