Anasayfa » Faaliyet Raporları » 2020 » Orman Kanunu Rotası Tırmanış Raporları 2020

Orman Kanunu Rotası Tırmanış Raporları 2020

Ekip: Serkan Turgay, Eslem Sandıkçı, Tarık Reis

Rota: Orman Kanunu

Bölge: Orta Kule Sektör, Geyve, Sakarya

Rota uzunluğu: ~ 106 m.

İp boyları / Derece: 1. İp: IV, 67 m,  2. İp: V+, 39 m

Malzemeler: Cam set, takoz set, 2*60m yarım ip, 5 sikke(kullanılmadı), 1 çekiç, 2*nutkey,  kilitli karabinalar, ekspresler, yardımcı ipler, çeşitli boylarda endless perlonlar, kişisel emniyet malzemeleri, ilk yardım çantası

Tarih: 16.07.2020

Yazan: Eslem Sandıkçı

Haftalar öncesinden Geyve’deki geleneksel rotaları tırmanma planı kuruyorduk, fakat hava durumundan ve müsait olamamaktan dolayı sürekli erteliyorduk. Aracı ve müsaitliği ayarlar ayarlamaz yola koyulduk. Plana Tarık’ın da dahil olmasıyla ekipleri ve rotaları netleştirdik. İlk gün spor tırmanışlarla kayaya alışıp ikinci gün geleneksel tırmanışlara geçmeye karar verdik. İki ekiptik ve 1 set malzememiz vardı. Bu yüzden bir ekip indiğinde malzeme teslimi sonrası diğeri tırmanışa başlayacaktı. İlk ekip bizdik. Sabah 11.00 gibi yola koyulduk. Dikenli otlar ve bitkiler yüzünden rota yaklaşımı tırmanıştan daha yorucuydu diyebilirim.

İlk boyunu ben lider girecektim. Okuduğumuz raporda ip boyu 67 m olduğu için ilk baştaki yaklaşık 10 m’lik kolay etabı free yükselip ulaşılan setten istasyon alındığı yazıyordu. Biz de bu şekilde yapmayı düşündük. Sete ulaştığımızda bir ağaçta perlon olduğunu gördük ve bu noktadan tırmanışa başlamaya karar verdik. İlk ip boyunda bolca ot (yer yer bahçevanlık yaptım), toprak ve çürük mevcuttu. Malzemelerdeki ekspresleri uzatmama gibi bir hata yaptığım için ipim oldukça sürtüyordu ve bu yüzden büyük sete çıkamadan 4-5 m altındaki küçük sette 2 adet cam ile istasyonu kurdum.(Solumuzdaki geniş çatlaktan yükselip büyük sete ulaşılıyor.) Bu ip boyunda sırasıyla cam, 2 ağaç köküne perlon, cam ve bir köke daha perlon attım. Dikenli otlar ve ayağımın yanındaki yılan eşliğinde Serkan ile Tarık’ı yanıma aldım.

İkinci ip boyunu Tarık lider tırmanacaktı. Malzemeleri toparlayıp ona verdik. Tarık büyük sete geçtikten sonra gözden kayboldu. “ İstasyondayım!” sesini duyar duymaz hazırlanmaya başladık. İlk olarak ben tırmandım. Bu ip boyu slab yüzeyler içeriyordu ve ilkine göre daha sağlamdı.

(2. İp boyunda yükselirken)
(Serkan istasyona gelirken)

Tarık bu ip boyunda 2 adet cam, 1 takoz ve 2 köke perlon atmış, istasyonu ise koca bir kayaya perlon atarak oluşturmuş.

(Son istasyondayken. Sağ arkadaki kaya istasyon noktamız.)

Serkan da yanımıza geldi ve fotoğraf çekip bir şeyler atıştırdık. Biraz soluklandıktan sonra iniş için sağdaki klasik rotayı kullandık.

Tırmanış partnerlerim Serkan ile Tarık’a ve kulübümüz YTÜDAK’a sonsuz teşekkür ederim.

Orman Kanunu Rotası Tırmanış Raporu

Ekip: İsmail Pamuk, Sefa Sönmez

Rota: Orman Kanunu, 107 m, 2 ip boyu (IV, V+)

Tarih: 16 Temmuz 2020

Yazan: Sefa Sönmez

Teknik Malzeme: 2*60 m yarım ip, cam set, takoz set, 2* nutkey, çeşitli sikkeler, 1 çekiç, kilitli karabinalar, perlonlar, bırakma perlonları, ekspresler, kişisel emniyet malzemeleri

2020’nin bize getirdiklerinden COVID-19 pandemisi, yaklaşık 3 ay boyunca tırmanıştan uzak kalmamıza neden oldu. Haziran ayı ile birlikte tırmanmaya geri dönüşümüz, planların da hızlıca gelişmesi sonucunu getirdi. İsmail ile konuşurken Geyve’de geleneksel tırmanış teklifi çok cazip geldi. Hemen plan yaptık ve İsmail, Eslem, Serkan, Tarık ve başlangıçtan Dilruba ile birlikte 6 kişilik bir ekip, geleneksel ve spor tırmanış için Geyve yoluna düştük. Aklımızda Geyve 600, Orman Kanunu ve Geyve İdman Yurdu rotaları bulunuyordu. Rotalar hakkında bilgi alırken ve malzeme toplama sırasında Geyve İdman Yurdu rotasından vazgeçtik. Üç gün kalmayı planladık, ilk gün spor tırmanıp alışmayı ikinci ve üçüncü günlerde ise bir ekibin geleneksel, kalanların spor tırmanmasını düşündük. İkinci gün Serkan, Eslem ve Tarık’ın Orman Kanunu rotasını tırmanmalarının ardından vakit kaybetmeden malzemeyi alıp biz de rotaya girdik.

Topo

Saat 16:30’da ilk ip boyundan 10 metre kadar free olarak çıkıp, ağaççıktaki perlonu istasyon olarak kullandık. Ben ilk ip boyunu tırmanmaya başladım. Rahat olan ilk iki üç metreden sonra sağ tarafta ilk malzeme olarak bir cam attım. Genelde ağaç köklerini ara emniyet malzemesi olarak kullandım. Küçük sete gelmeden 10 metre kadar aşağıdaki kafam büyüklüğündeki ve sabit olmayan üç taş dışında çürük bir yer ile karşılaşmadım. Küçük sete geldiğimde nasıl oldu da rota bu kadar hızlı bitti diye düşüncelere dalmadım değil. Sabah burayı geçen Tarık’tan aldığım ipucu ile 4 numara cam’i bacanın alt kısmına sıkıştırdım hemen. Sol taraftaki bacayı geçme konusunda bi tereddüt etsem de kolumu sonuna kadar soktuğumda bulduğum cep ve attığım cam devam etmemi sağladı. Bacayı geçince karşılaştığım büyük set istasyon için oldukça konforlu bir yerdi. İki cam ve bir takoz ile istasyon kurdum ve İsmail’i yanıma aldım. Bahsettiğim sabit olmayan taşları İsmail’e tarif ettim ve o taşları aşağı indirdik. Saat 18’de tüm malzemeyi aktardık ve İsmail tırmanışa başladı.

İsmail 2. İp boyunun başında

Büyük sette istasyon kurulan çatlağın üzerinde büyük bir çalılık var, bu çalılığın solundan çıkılıp tekrar istasyon hizasına gelip tırmanışa devam ediliyor. İsmail de birkaç ağaç ve teknik malzeme ile aldığı ara emniyet noktalarını geçerek kısa sürede ikinci ip boyunu bitirdi. 18:50’de ben de yukarıya çıkmış ve malzememizi toplamaya başlamıştık.

Zirvede

Ufak bir atıştırma ve tatlının ardından inişe geçtik ve patikaya vardığımızda koşarak kamp alanına vardık.

Tatlı ve tırmanış için İsmail’e, kalan her şey için kulübüm YTÜDAK’a teşekkürler.