Anasayfa » Faaliyet Raporları » 2020 » Geyve 600 Rotası Tırmanış Raporu 2020

Geyve 600 Rotası Tırmanış Raporu 2020

Geyve 600 Tırmanış Raporu

Ekip: Sefa Sönmez, Eslem Sandıkçı, İsmail Pamuk

Rota: Geyve 600, 90 m, 3 ip boyu, V+, IV+, IV+ (T.Fındık/B.Serter,2011)

Tarih: 17 Temmuz 2020

Yazan: İsmail Pamuk

Teknik Malzeme: 2*60 m yarım ip, cam set, takoz set, 2* nutkey, çeşitli sikkeler, 1 çekiç, kilitli karabinalar, perlonlar, bırakma perlonları, ekspresler, kişisel emniyet malzemeleri

İşlerin bitmesinin ardından 1 hafta kadar boş kalacağımdan dolayı hemen bir plan yapmaya karar verip, arkadaşlarıma haber verdim. 2 hafta öncesinde aslında kafama yatan rotalar vardı, ancak sıcaklığın yüksek olması bizi caydırıyordu. Bu haftanın serin olması ve boş vakitlerin denk gelmesi hepimizi cezbetmişti. Kısa sürede rotaları konuşup 6 kişilik bir ekip oluşturduk. Planımızdaki geleneksel rotalar İdman Yurdu, Orman Kanunu ve Geyve 600 idi. Geleneksel giren ekip rotada iken diğer ekip spor rotaları çıkacak, rota bitiminde malzeme değişip diğer ekip geleneksel rotaya girecekti.

3 gün planladığımız faaliyete 14 Temmuz Salı akşamından yola çıktık. Yolculuğun yorgunluğunu gece kampımızı atarak gidermeye çalıştık. Sabah erkenden kahvaltımızı yapıp spor rotalara ısınmaya gittik. Bolca rota çıkıp kendimizi alıştırdık. Havanın serinliği ile motive bir şekilde dönüp akşam yemeği ile ziyafetimizi yapıp dinlenmek için erken yattık.

Geleneksel rotaya girmek için Serkan, Eslem ve Tarık hazırlandı. Sefa, Dilruba ve ben de spor rotalarda lider ve toprope tırmandık. Ekibin dönmesinin ardından malzemeleri değişip biz de Orman Kanunu rotası ile başladık. Rotanın sonundan Geyve 600 için bilgi edinme şansımızda olmuştu. Spor rotaların sonlarından bile topo fotoğrafları çıkarıp edindiğimiz bilgileri tırmanırken kullanacaktık. Tırmanışın bitmesinin ardından kamp alanına dönüp akşam yemeğinden sonra Geyve 600 için hava durumu üzerine müzakere yaptık.

Sabah 5.30 alarmı ile kalkıp kahvaltımızı yaptık. Hava durumunu tekrar değerlendirdikten sonra rotaya doğru yola çıktık. Ana patikadan Has Sektörü’ne giriş yapıp kaya bandı hizasından yükselerek rota dibine rahatlıkla ulaşabiliyorsunuz.

Topo

1.ip boyu

07.30’da belirgin 2 ağacın arasında Sefa emniyete geçti ben de ipe girdim. Eslem de aramızdan gelecekti. İlk ip boyunda 2 ağaç arasından 3 metre kadar yükseldikten sonra önüme çıkan belirgin sarı akıntı ve yarık gibi bölmenin solundan çıkacaktım. Topo solundan göstermesine rağmen bana göre sert bir çıkışa sebep olacağını düşündüğüm için sağ tarafından rahat küçük setler ile yükseldim. Yarığın solu sizi sağa doğru yükselen bir çatlak hattı ile ağaçların üst üste bulunduğu ilk ip boyunun istasyonuna götürüyor. Ben de sağdan yükselerek üst üste bulunan ağaçların hizasına doğru yükseldim. Bu güzergahta hep bulduğum küçük ağaçlarından köklerini ara emniyet malzemesi olarak kullandım. Topoda gösterilen 2 büyük ağacın arasında istasyon için ayakta 2 kişinin durabileceği bir sete çıkıp 1 adet 2 numara cam ve 1 adet 1 numara cam ile istasyon kurdum. İlk ip boyu çok çürük olmayan genelde mikro cam kullanılabilecek bir ip boyu. Eslem gelirken yarığın sol tarafında 1 adet sikke olduğu söyledi. 08.30’da 2. ip boyuna Sefa hazırlanıp girdi.

1. İp boyunda Eslem

2. İp boyu

İstasyonun hemen üzerinde devam eden çatlak hattı ve sıralı ağaçların yanlarından geçerek devam ediliyor. Ara emniyet olarak genelde ağaçlar veya cam kullanılabilir. Çatlak hattının bitiminde geniş bir setin üzerine çıkılıyor ve karşınızda pürüzsüz bir yüzey beliriyor. Sefa pürüzsüz yüzeyin sol alt tarafında 2 çatlak hizasında 2 cam ve 1 takoz ile bir istasyon kurmuştu. Yanına geldiğimde 3. İp boyunu konuşup nereden gideceğimizi tartışıyorduk. Önceki araştırmalardan edindiğimiz bilgilere göre sağdan gitmeyecek soldan gidecektik.

2. İp boyunda Sefa

3. İp boyu

9.25’te istasyonun sol altından aşağı 3-4 metre kadar rahat bir iniş ile sola bir miktar dönüş ile yükselmeye başladım. Geçişi direkt yapmak tehlikeli göründüğünden böylesi daha iyi hissettirdi. Geçişin hemen ardındaki ağaç ile ara emniyet alıp yükselince önünüze önce derin bir kısa çatlak geliyor. 2 numara cam ile ara emniyet atıp devam ettim.

3. İp boyunda Eslem

Hemen üstün ise 4-5 metre yüksekliğinde bir baca geliyor, daralan bir baca olduğu için içine girmeden sağlı sollu yükselip geniş bir sete geldim. Yine önüme pürüzsüz bir yüzey çıktı. Önce sağdan devam eden çatlak hattına yöneldim. Ardından çok yükseldiğimi düşünerek aşağı bakınca bolt gördüm. Hemen inip emniyete geçtim. 10.00’da rotayı bitirip bir şeyler atıştırarak manzarayı seyrettik. Ardından boltun sağ üst kısmından yükselip sola geçiş ile Orman Kanunu’nun inişi ile birleşiyor. Küçük bir baca ile oturarak inip rotanın başlangıcına oradan da Has Sektörden geçerek kamp alanına geçtik. Dinlenip eşyalarımızı topladıktan sonra Sakarya’ya yemek yemeğe gittik. Ardından yorgunluğun üzerine trafikli bir dönüş.

Ekip arkadaşlarıma ve YTÜDAK’a her şey için teşekkürler.