Anasayfa » Faaliyet Raporları » 2020 » Kaletepe Kuzeybatı Sırtı ve Kuzey Yüzü Tırmanış Raporları 2020

Kaletepe Kuzeybatı Sırtı ve Kuzey Yüzü Tırmanış Raporları 2020

Faaliyet: Kaletepe Kuzeybatı Sırtı Rotası

Tarih: 06 Temmuz 2020

Ekip: İbrahim Kaya – Tarık Reis

Yazan: Tarık Reis

Malzemeler: 60 m iki yarım ip, 5 sikke (sikke kullanılmadı), 15 ekspres uzunlu kısalı, 2×120 ve 1×180 endless, çeşitli prusikler, takoz set, cam set, iki çekiç, iki nutkey, 7-8 kilitli karabina, ilk yardım çantası, kişisel emniyet malzemeleri(kask, kemer, Hms, reverso).

Süre: Rota dibinden zirveye yaklaşık 2-2,5 saat

İbrahim ile yaptığımız dağ planı üzerine 2 Temmuz’da Sarımehmetler’de kampı kurduk. Birkaç gün Mahmutlarla Kazıklı’da tırmandıktan sonra pazartesi günü için sabah Kaletepe Kuzeybatı Sırtı rotasına girip indikten sonra Kaletepe Kuzey yüzü sırtı rotasına girmeyi planladık.

Sabah 9 gibi kamptan çıkıp 45 dakika sonra rota tabanına vardık. Rotanın girişinde yerden 2 metre yüksekte bir set var setin üstünde küçük bir ağaç, ilk istasyonu o ağaçtan aldık, set gayet rahat. Ama malzemeleri sete çıkmadan hazırlamak daha mantıklı.

Girişteki istasyon

​​​​İlk ip boyunu İbrahim gitti. Setin girişinde bir baca var onun içine girip daha sonra yeni bir sete çıkıp ordan sola ilerledi sırtın sol tarafına geçti. Devam ettiğinde ip çok sürteceği için oradaki babadan istasyon aldı.

1. İp boyunu böldüğümüz istasyon

Bu şekilde ip boyunu ikiye bölmüş olduk. Girişteki bacanın tutuşları iyi biraz sıkışıp biraz ittirerek çıkılabiliyor bacanın içi de malzeme alıyor. İbrahim beni de yanına aldıktan sonra 1. ip boyunun kalanını tamamlamak için soldan devam edip bir çatlağa girdi. Düz yükselirken 2 adet cam attı. Çatlağı bitirdikten sonra büyük bir sete çıktı uygun bir istasyon noktası için setin ortalarına kadar ilerleyip bir babadan istasyon aldı.

Büyük set 3. İstasyon

Burada biraz dinlendik ve malzemeleri değişip rotanın kalanını inceledik. Hazırlandıktan sonra 2. ip boyuna ben girdim. Setin solundan ilerleyip Babanın Dönüşü rotasının çatlağının devam ettiği noktadan yükselmeye başladım ara ara çimenli etapları geçip birkaç noktada takoz ve cam attım. Zirveye kadar çıkıp orada babadan emniyet alıp İbrahim’i de yanıma aldıktan sonra rotayı bitirdik.

Zirve fotoğrafı

​​​​İniş için dağın Mangırcı tarafına geçip patikadan sola doğru geçip aşağı inerek Mangırcı’nın patikasına bağlanıp ormanın içine girdik.

Başlangıç noktamız kamp, kırmızı izlerin yoğun olduğu nokta rota

​​​​

Faaliyet: Kaletepe Kuzey yüzü Rotası

Tarih: 06 Temmuz 2020

Ekip: İbrahim Kaya – Tarık Reis

Yazan: Tarık Reis

Süre: Rota dibinden zirveye yaklaşık 4 saat

İbrahim ile dağ palanımız iki ayrı günde Kaletepe’de 2 rota girecektik ama ertesi gün için yağmur beklentisi olduğundan 2 rotaya da aynı gün girmeyi planladık. Sabah Kaletepe Kuzeybatı sırtı rotasına girdik. Rotadan dönerken çobanların kullandığı ormanın içinden gelen patikadan devam edip kampa dönmeden sağa dönüp tekrar rota tabanına geldik. Bu yürüyüş esnasında güneş altında terlediğimiz için su kaybettik ve suyumuzdan yudum yudum içtik. Sabahta rotaya girdiğimiz için rota tabanına geldiğimizde su şişelerimiz yarılanmıştı. Rota tabanında dinlenirken gök gürültüleri duyduk, bizim bulunduğumuz bölge hava güneşli açıktı ama Kızılkaya taraflarında kasvetli bulutlar vardı. Yarım saat kadar gökyüzünü izledik, bulutların bize doğru değil kuzeye doğru ilerlediği düşüncesinde hemfikir olduktan sonra rotaya girdik.

​Guidedaki topoda girişin sert, rotanın derecesinin üstünde olduğunu rotaya önceden giren Sumru ve Erkut’un raporundan öğrendik. Biz de onlar gibi girişin 10 metre solundan görece daha rahat bir etaptan gitmeye karar verdik. İbrahim girişteki kurumuş büyük bir ağaç kökünün sağ tarafından ilerledi.

Rotanın giriş etabı. Fotoğrafın sağında kurumuş ağaç kökü gözüküyor. İbrahim’in olduğu noktanın biraz altında sabit sikke var

3-4 metre yükseldikten sonra sağa geçti, setin üstüne çıkmadan önce sabit sikke var. Setin üstüne çıktıktan sonra rota sağ tarafa devam ediyor. Sağa doğru yükselirken kum saatlerinde perlon var. İbrahim bir miktar daha ilerleyip bir babadan istasyon aldı. Bende yanına geldim. İstasyonun bulunduğumuz bölgeden daha da sağda olması gerektiğini düşündüğümüz için ben ipten çıkmadan devam ettim. Büyük setin bittiği yerde içeride sabit sikke var. Sikke ve bir cam ile istasyonu kurup istasyonu oraya taşıdık. 2. İp boyu için malzeme değişim yaptık. Sikkenin sağından yükselip setin üstüne çıktım.

2. İp boyunun girişinde yükseldiğimiz etap

Setin üstüne çıkış biraz zorlu, kayadan çok çimen var. Çok fazla çimen ve toprak olan bir ip boyu ama malzeme atmak için iyi yerler var. 2-3 numara cam ve babalar rahat emniyet imkanı sağlıyor. İp boyunun sonunda ağaçlık büyük bir sete varıp ağaçtan istasyon kurup İbrahim’i yanıma aldım. Biraz dinlendikten sonra sularımızdan neredeyse son yudumlarımızı aldık. Hava çok sıcak olduğu için sularımız çabuk bitti. 3. İp boyuna İbrahim girdi ağacın hemen solundan takoz taşın olduğu bacamsı yapıdan ilerledi.

3. İp boyunun girişi

Boş sesle çıkartan kayaların arasından ilerleyen İbrahim bol malzeme attı. Takoz taşın üstüne basıp geçtik. Genel olarak sıkışarak baca tekniği kullandırtan bir etap. Birkaç nokta büyük kayalar hareket ediyor dikkat etmek gerek. İp boyunun sonuna doğru İbrahim su içinn.. naralarıyla ip boyunu bitirdi. Motivasyonumuz hızlıca rotayı bitirip kampta su içmeye döndü. Küçük bir sette mikro camler ile istasyon kuran İbrahim’in yanına geldim.

3. İp boyunun sonundaki istasyonu

Hızlıca malzemeleri değiştirip son ip boyu olan 4. İp boyuna girdim. İstasyonun hemen üstüde 4-5 metrelik bir baca var bacayı geçtikten sonra tekrar bir sete çıktım.

4. İp boyunun giriş etabı

Kampta içeceğim suyu düşleyerek ilerlerken bir ağaç kökünün altında bir şişe su buldum. Heyecanla İbrahim’e haber verip suyu kontrol ettikten sonra şişeyi yarıladım, kalanını İbrahim’e bırakıp rotaya devam ettim. Çimenin bol olduğu etapları geçip zirveye doğru ilerledim. İp çok sürttüğü için ipi çekmede biraz zorlandım. Patika vari bir yapıya geldikten sonra istasyon kurup İbrahim’i yanıma aldım. Gelirken suyu alan İbrahim’le suyun kalanını zirvede içtik.

Zirve fotoğrafı

Fotoğraf çekildikten sonra sabah Kuzeybatı sırtından dönerken kullandığımız patikadan hızlıca döndük. İniş için Mangırcıtarafına doğru zirvenin arkasına geçtik patikadan aşağı ve sola doğru ilerleyip çobanların kullandığı patikaya girip kampa döndük.

Topo
Başlangıç noktası Kuzey batı sırtından indikten sonra patikadan çıkıp ormanın içine girdiğimiz nokta. Rota kırmızı çizgilerin çok olduğu alan. **Rota esnasında gpsin çekmediği bir nokta hatalı bir sıçrama olmuş.