Anasayfa » Faaliyet Raporları » 2021 » Karakayalar Kaya Tırmanış Eğitim Faaliyeti 2021

Karakayalar Kaya Tırmanış Eğitim Faaliyeti 2021

Tarih : 14-15 Ağustos 2021
Bölge : Karakayalar Tırmanış Bahçesi
Ekip : 8 Başlangıç , gelişim üstü, Ydk üyeleri ve Eğitmenler
Yazan : Ata Karataş – Başlangıç

Faaliyet öncesi
Faaliyet için e-posta geldiğinde önceki çadır arkadaşlarım Selen ve Can ile konuştuk ve tekrar çadır grubu olmaya karar verdik. Yemek için bu sefer daha ekonomik olmaya karar verdik çünkü sonraki etkinlik dağ faaliyetiydi ve bu yüzden tasarruf yapmak istedik. Yemek konusunda biraz daha bireysel olduk.

13.08.2021 Cuma
Cuma günü kulüpten malzeme almak için kulüp odasına gittim, saat erken olduğu için topluca Balkan Lokantası’na gittik. Dönüşünde otobüse binip 22.10’da hareket ettik. Göztepe köprüsünden arkadaşlarımızı da alıp yola devam ettik.

14.08.2021 Cumartesi
Mola için yol üstü bir yerde ihtiyaç molası verildi. Saat 04.00’e yakın bir vakitte Karakayalara ulaştık. Eğitmenimiz Ender 06.30’da tek sıra olmamızı istedi. Çadırlara girene kadar ve uyuyana kadar saat 04.20’lere gelmişti. Kahvaltı için ortak yapma kararı aldık. 05.20 civarı kahvaltı için 3 grup da kalkmıştı. Kaya kamplarında tek sıra hazır olma süresinden 1 saat 20 dakika öncesinde uyanıyoruz ve bu süre gayet rahatça yeterli oluyor. Ender bizlere ilk olarak Kral Yolu Sektör’de lider tırmanış ve lider düşüş deneyeceğimizi söyledi, iki gruba bölündük ve emanet edilen malzemeler burada verildi. Ben ve 3 arkadaşım ile ilk olarak Sunset Yellow rotasında ilk defa lider tırmanış gerçekleştirdik. Kayanın yapısının granit olması ilk rotamız olduğu için herkese için değişik geldi. Bizim grup lider tırmanış yaparken diğer grup Sadık Amca rotasında lider düşüş denedi, maalesef ayak bileği burkulmaları meydana gelince lider düşüş iptal edildi. Lider düşüş yapılan Sadık Amca rotasında da lider tırmanış yaptık ve kendi grubum ile Karakan rotasına geçtik.

Bu rota diğer rotalara göre görece daha uzundu ama bir o kadar keyifliydi bana göre. Bu rotadaki tırmanış bittikten sonra 12.50’de öğlen molası verildi ve 14.00’de teknik malzemeler ile hazır olmamız istendi. Bu sefer diğer grubun önce gittiği Şeş Beş rotasına gittik. Bu rota da yanında bulunan ayrık kaya bloğundan yardım alınarak çıkılabiliyor. Bu rotadan sonra Şef Ömer rotasına geçtik. Bu rotanın başlangıcı negatif ve kilit noktasında hızlı hareket etmek gerekiyor yoksa fazlaca efor harcatabilir. Daha sonrasında 18.50’de kamp alanına döndük ve 21.00’de eğitmenimiz ekspres eğitimi için prusik ve az sayıda ekspres ile hazır olmamızı istedi. Bu eğitimde ekspreste açık ve kapalı sistemde girişi öğrendik. Kısacası kapalı ve açık bir sistemde tam kazık ve yarım kazık nasıl atılır onu öğrendik. Eğitim 22.15 civarı bitti. Eğitmenimiz sabah 08.30’da hazır olmamızı istedi. Eğitim bitince hiç oyalanmadan başlangıç ekibi olarak uyuduk.

15.08.2021
Pazar
Bugün de kahvaltıyı ortak yapma kararı aldık ve gerçekten çok rahat bir kahvaltı oldu. Bugün için eğitmenimiz Çeşme Sektörde’ki Karamürsel Sepeti ve Jam Session rotalarına girmemizi istedi. Burada önceden oluşturulan grubumla sırayla top-rope olarak girdik. Karamürsel Sepeti rotası önceki gün girdiğimiz rotalardan farklıydı çünkü bu rotada kendini sıkıştırmak gerekiyor bazı zorlayıcı etapları geçmek için.

Ben bu rotada dizimi vurduğumuz için Jam Session haricinde ihtiyar Heyeti ve Kirli Heri sağ(çatlak) rotalarında tırmanış yapamadım. Son olarak Koru Sektör’de rota açıldı diğer grup sakatlıktan dolayı 3 kişiye düşünce bizden önde gittiler rota tırmanma konusunda ve bende izin alarak Destur rotasını denedim. Saat 14.00 olunca topluca kamp alanına döndük,. Tüm kamp yüküyle 14.45’de hazır olmamız istendi. Bu etkinlik bitince bizler hakkında not alınmadığı ama bazı davranışlarımızın gözlendiği ve o konulardan bahsedildi. Kamp alanından ayrılmadan fotoğraf çekindik ve mıntıka temizliği yapıp ayrıldık. Dönüş yolunca bir klasik olan Köfteci Yusuf’a da uğrandı.

Rotalar hakkında bilgiler
Kral yolu sektör; Sadık Amca(5 UİAA), Sunset Yellow(5+ UİAA)
Tatar Arka Yüz sektör; Şeşbeş(5 UiAA)
Çeşme sektör; Karakan (6- UİAA), Karamürsel Sepeti(6- UİAA), Jam Session(7- UİAA),
İhtiyar Heyeti(6+ UiAA), Kirli Heri Sağ(çatlak, 7- UİAA)
Göbete sektör; Şef Ömer(6 UİAA)
Koru Sektör Ön Yüz; Destur(6 UİAA)

Tavsiyeler

• İlk gün az uykudan dolayı yorgunluk olabilir, bunun için hazırlıklı olunması gerekiyor.
  • Kamp alanında köpekler yemeğinize siz hiç beklemeden saldırıp alabilir ama köpekler hiç tehlikeli değiller.
  • Su kaynağı var ama bu suyu içme suyu olarak kullanmamaya gayret gösterin.
  • Eğer başlangıç ekibi olarak anlaşıyorsanız ortak yemek ve kahvaltı yapabilirsiniz. Bu sayede beraber değerlendirmeler yapabilirsiniz.
  • Tırmanma konusunda gerçekten istekli olmalısınız, eğer bu son kaya tırmanışı eğitimi oluyorsa.

Son olarak dağcılığı bize sevdiren ve öğreten YTÜDAK’a teşekkür ederim.

Yer: Karakaya Tırmanış Bölgesi – Sivrihisar
Tarih: 14-15 Ağustos 2021
Ekip: 8 Başlangıç grubu üyesi ve 4 gelişim üstü, 1 eğitmen
Kullanılan malzemeler: Dinamik tırmanış ipleri, lanyart, Express, emniyet kemeri, kata, HMS, ATC, kask, mat çadır,uyku tulumu,
Yazan: Batuhan Yüksel – Başlangıç

Faaliyet Hazırlıkları:
Çadır arkadaşım Abdullah ile faaliyetten bir gün önce getirmemiz gereken malzemeler ve yiyecek planı için görüştük. Geçmiş faaliyet raporlarından da anladığımız üzere yemek pişirmek için fazla zamanımız olmayacağını düşünerek 2 günlük basit kahvaltılıkları (domates, zeytin, lavaş ekmek, peynir, yumurta) ortak almayı onun dışındaki öğünleri bireysel
geçiştirmeye karar verdik. Geçmiş raporlardan anladığımız kadarıyla bölgede temiz su kaynağı olmaması, otobüsümüzün kamp bölgesine kadar gidebilmesi imkanı olacağı için çantalarımızda yanımıza aldığımız kişisel 2 lt’lik suyun yanında 2 adet 5lt’lik de ortak kullanım için su getirmeye karar verdik.

GÜNSABAHÖĞLEAKŞAM
14.08.2021CUMARTESİKAHVALTILIKBİREYSELBİREYSEL
14.08.2021CUMARTESİKAHVALTILIKBİREYSEL

Hava, faaliyet günleri sırasında min 15C ve max 33C, açık ve yağışsız gösteriyordu.

13.08.2021 Cuma:
22.30’da Göztepe Köprüsünden hareket eden aracımız, 04.00 civarında kampı kuracağımız noktaya kadar geldi. Eğitmenimiz Ender hızlıca kamp kuracağımız bölgeyi, tuvalet ve sigara alanlarını anlattı. Etrafta başka tırmanıcılar olması sebebiyle kimseyi rahatsız etmeden kamp kurmamız istendi ve 06.30’da tırmanışa hazır bir şekilde tek sırada olmamız istendi. Çadıra girdiğimizde saat 04.35 civarıydı.

14.07.2021 Cumartesi:
Sabah 05.30’de kalktık, hava oldukça açıktı ancak biraz serindi. Çay için hızlıca su ısıttıktan sonra kahvaltımızı tüm çadır gruplarıyla ortak yapmaya karar verdik. 06:30’da sıradaydık. 06:30-45 arasında tırmanış için kulübümüzden talep ettiğimiz teknik malzemeler dağıtıldı ve her çadır grubuna 10 adet ekspres ve 1 adet ilk yardım çantası zimmetlendi.
06:45’te tırmanış için Kral Yolu Sektöre hareket edildi. Karakaya Tırmanış bölgesindeki rotalar kamp alanına 5-10 dk’lık yürüme mesafesinde olduğu için 3 dk sonra Kral Yolu Sektörde tırmanış yapacağımız Sadık Amca ( UIAA V) ve Sunset Yellow ( UIAA V+) rota altlarındaydık. Burada eğitmenimiz gruplardaki eğitim eksiklerini tamamlamak için lider simülasyonlu tırmanış ve lider düşüş eğitimlerini tamamlatmaya karar verdi.

Sadık Amca rotasının 3.boltuna kadar tırmandım ve ekspresimi bolta taktım ve eğitmenimiz buradan lider düşüş simülasyonu yapmamı istedi. Düşüş çok güvenliydi ancak düşüş esnasında sağ ayağımla sol ayağımı dengeli bir şekilde kayaya koyamadığım için sol bileğimi incittim, aşağı indiğimde sol bileğimin şiştiğini gördüm. Gelişim üstü arkadaşlarımızdan Sefa hemen ilkyardım müdahalesinde bulunarak bileğime soğutucu sprey sıktı ve dinlenmemi istedi.

Yaklaşık 20 dk’lık dinlenmeden sonra ağrım biraz hafifleyince diğer rotalaryı da zorlamaya karar verdim ve Sunset Yellow’u da lider simülasyonlu çıktım. Saat 10.30’da kamp alanına döndük ve 10 dk’lık moladan sonra 2 gruba ayrıldık. Bir grubun Karakan rotasına diğer grubunda Şeş Beş rotasına gitmesi kararlaştırıldı. Biz grup olarak öncelikle Tatar Sektör Ön Yüzünde bulunan Şeş Beş ( UIAA V) gittik. Şeş Beş rotasını lider çıktım ve istasyona bağlandığımda bileğimin ağrısı daha da şiddetlendi. İstasyonda iken tırmanış öncesinde attığım sekizliyi çözmeden kapalı sekizli düğümünü doğru atmadığımdan şüphe ederek bir ekspresi rotada bırakıp emniyetçi arkadaşımdan beni indirmesini istedim. Bileğimin ağrısı da şiddetlendiği için istasyonda zaman kaybetmek istemedim. Rotadan indiğimde gelişim üstü arkadaşımız Sefa’ya hemen kapalı sekizli atmamdaki sıkıntıyı sordum, asılında düğümü doğru attığımı ancak emniyetçi sıkı alıp kapalı sekizli düğümüne oturduğumda sekizlini şeklinin yük azaldığında çok az bozulduğunu ve bunu normal olduğunu anladım, benim için güzel bir tecrübe oldu. Saat 12.30’da tekrardan kamp alanına döndük ve saat 14.00’te planlanan başka rotalara girmek için dinlemeye çekildik. Bileğimin ağrısını şiddetlenmesi ve sol ayağımın üzerine basamamamdan dolayı eğitmenlerimden izin isteyerek faaliyeti tamamladım ve daha sonraki faaliyetlere katılamadım.
Kamp alanında dinlendim, arkadaşlarıma su kaynattım ve çadırları düzenleyerek vakit geçirmeye çalıştım.
Saat 21.00’de eğitmenimiz Tarık dağ faaliyetimizden önce kişisel ilkyardım çantalarımızı oluşturmamızı söyledi ve kendi kişisel ilkyardım çantalarından örnekler göstererek ilkyardım çantalarımızda olması gereken malzemeler konusunda bilgilendirdi. Daha sonra açık ve kapalı sistemlere tek el ile tam kazık ve yarım kazık düğümlerini atılması gösterilerek eğitim 10.00 civarında tamamlandı.

15.07.2021 Pazar
Sakatladığım nedeniyle gün içerisindeki faaliyetlere katılamadım.

Eğitimde öğrendiklerimi kısaca şu şekilde özetleyebilirim;
-Eğitim sırasında iki arkadaşımızın tırmanış sırasında tartıştığını ve bu nedenle uyarı aldıklarını faaliyet sonu toplantısında öğrendim. Kesinlikle faaliyet esnasında birbirimiz ile tartışmamalı ve problemlerimizi
faaliyet sonrasına bırakmalıyız
-Lider düşüş simülasyonu sırasında çok dikkatli olunmalı ve dengeli düşmeye çalışmalısınız. Yeni deneyimleyeceğiniz için sakatlanma riskiniz olabilecektir.
-Eksprese clip yapma yöntemlerini iyi bilmeli ve üzerinde sürekli pratik yapmalıyız.

Tavsiyeler
-Öğlen sıcak ve güneşli oluyor. Güneş kremi, güneş gözlüğü ve şapka mutlaka kullanmalısınız. Ayrıca her ihtimale karşı yanınızda yağmurluk bulundurmalısınız.
-Kampta temiz su kaynağı yok bu nedenle en geç yolculuk sırasında verilen molada su eksiğinizi mutlaka tamamlayın, çadır grubu olarak mola sırasında almayı unuttuğumuz için biraz sıkıntı çektik.
-Tırmanışa başlamadan önce sakatlıkları önlemek için mutlaka ısınma hareketleri yapılmalıdır.
-Tırmandığımız rotalarda ve kamp bölgesinde bizden başka da tırmanıcılar olabiliyor. Bu nedenle tırmanış bölgelerinden tırmanıcıları rahatsız edecek şekilde konuşmalardan sakınılmalıdır ayrıca kamp bölgesinde belli bir saatten sonra mutlak sessizlik kurallarına uyulmalıdır. Bizim ekibin dışında bulunduğumuz bölgeye kampa gelen misafirler saat 00.30’a kadar gürültülü konuştuğu ve onların seslerini dinleyip uykuya dalamamak açıkçası hoş değildi.
Faaliyet sırasında çok değerli bilgi ve tecrübelerini paylaşan eğitmen ve gelişim üstü arkadaşlarımıza ve bizlere bu imkanları sunan YTÜDAK ailesine çok teşekkür ederim.