Anasayfa » Faaliyet Raporları » 2021 » Günübirlik Ballıkayalar Kaya Tırmanış Eğitim Faaliyeti 2021

Günübirlik Ballıkayalar Kaya Tırmanış Eğitim Faaliyeti 2021

Tarih: 01-08-2021
Yer: Ballıkayalar Tırmanış Bahçesi
Ekip: 7 Başlangıç grubu üyesi, gelişim üstü ve eğitmenler
Yazan: Ata Karataş-Başlangıç

Faaliyet öncesi
Günübirlik bir etkinlik olması sebebiyle yanıma yiyecek olarak sandviç ve abur cubur aldım. Ayrıca yedek kıyafetlerimi ve tırmanış için gerekli malzemelerle çantamı hazırladım.

Faaliyet günü 1 Ağustos Pazar
Daha önceden de belirtilen saat 08.00’de Yıldız Camii önünden hareket ettik ve 08.15’te Göztepe Köprüsü’nden diğer arkadaşlarımızı da alıp yolculuğumuza devam ettik. Saat 09.00’u gösterdiğin de Ballıkayalar’a ulaştık. Ormanın içindeki patikaları takip ederek ilk sektörümüz olan Donald Duck’a ulaştık.

Diğer sektörlere göre daha kolay rotaları olan Donald Duck sektör de UIAA V- ve V dereceler arasında rotalar mevcut. Sektöre ulaştıktan sonra emniyet kemerlerimizi giyip ve katalarımızı alıp rotaların altında toplandık ve eğitmenimiz Alper hem top-rope hem de lider tırmanışı hakkında bilgiler verdi. Bizlerin bugün ilk olarak 2 şer rotayı top-rope çıkmamızı istedi. Saat 11.05’te kaya tırmanışı hakkında olan sözlü eğitim bitti ve hazırlanıp pratik eğitime başladık. İlk kaya tırmanışı faaliyetine gelmeyen arkadaşımız haricinde emniyetçinin emniyetçisi olmadı. Daha sonrasında saat 11.30’da lider simülasyonuna başladık iki grupta 2’şer rotayı lider simülasyonu şeklinde çıktı. Lider simülasyonu tırmanış yapan kişinin emniyet kemerine 2 farklı ip geçirilerek yapılıyor ve 1 kişi top-rope emniyet alıyor ve diğer kişi lider emniyet alıyor. Top-rope olarak sektördeki bütün rotalara çıktık. Sırasıyla Donald Duck (UIAA ya göre V- derece seviyesinde ), Buffy (V derece), Etek Traşı (V derece), Islak Tırtıl ( V derece). Lider simülasyonun da Donald Duck ve Etek traşı rotaları çıkıldı. Donald Duck sektördeki tırmanışımız bitince saat 15.00’te buradan ayrılıp patikada yürüyüşten sonra İlk Kan Kuzey sektöre ulaştık. Tırmanış yaptığımız iki rota da güneş almıyordu ama Donald Duck öğlenden sonra rota altı haricinde tırmanış esnasında güneş alıyor. Burada da lider simülasyonunu gerçekleştirdik. Bu sektör de Köprü altı ( UIVV ye göreV5+ derece) ve Seksoloji ( VI- ) rotalarına çıktık. Kendi grubum ile Köprü Altı rotasına girdik zaman geçtiği ve Seksoloji rotası için zamanımız kalmadığı için 16.30’da toparlanıp yola çıktık.

Tavsiyeler

# Yedek kıyafet alınması şart çünkü sektörler güneş almasa bile tırmanırken harcanan efordan dolayı ve havanın o zamanki durumuna göre fazlaca terleyebilirsiniz.

# Rotanın altında ipe girerken hızlı olmak gerekiyor yoksa tırmanış süremizden tüketiyoruz ve daha fazla rota şansımızı engelliyoruz.

# O zamanki motivasyon durumunuzu yüksek tutup ve yorgunluğunuzu bastırmak için ipe oturabilirsiniz. İp oturma sözcüğü aslında emniyetçinizin sizi sıkı almasıdır ve bu şekilde yorulsanız dahi güç toplayıp devam edebilirsiniz.

# Lider simülasyonunda klip yaparken ekspresten geçecek lider ipinin doğru taraftan takılması gerekiyor aksi taktirde sorun çıkartabilir.

# Rotadan çıktıktan sonra su ihtiyacı hepimiz de olabiliyor bu yüzden su konusunda günübirlik etkinlik dahi olsa su konusunda cömert olabilirsiniz. Ben kendime 4 litre su aldım ve yeterli oldu.

Son olarak, bu eğitim faaliyeti için YTÜDAK’a sonsuz teşekkür ederim.

Tarih: 1 Ağustos 2021
Yer: Ballıkayalar Tırmanış Bahçesi
Ekip: 7 Başlangıç grubu üyesi, gelişim üstü ve eğitmenler
Yazan: Can Danyal Aktaş – Başlangıç

Saat 07.50 gibi toplanma yeri olan Yıldız Camii’ye vardım. Otobüs ise saat 8.00’de kalktı ve yaklaşık 15 dakika sonra Göztepe Köprüsü’nden de arkadaşlarımızı alarak yola devam ettik. Saat 9 gibi vardığımızda kullanacağımız malzemeler bize burada zimmetlendi. Patikadan 09.20 gibi yürümeye başladık. Yaklaşık 20 dakikalık bir yürüyüşten sonra Donald Duck sektöre varmıştık. Bu sektörde zemin çok dikti ve hem eşyalar için çok dikkat edilmeli. Vardıktan sonra anlık bir gafletle kaskımı çıkardım ve göz açıp kapayıncaya kadar metrelerce aşağı yuvarlanmıştı. Gelişim üstü arkadaşlardan Serkan bana kendi kaskını kullanmam için verdi buradan ona tekrardan teşekkür etmek istiyorum. Yuvarlanan kaskı ise daha sonra yine gelişim üstü arkadaşlardan İsmail almayı başardı buradan ona da teşekkür etmek istiyorum. Sektöre vardıktan yaklaşık 5 dakika sonra eğitmenimiz Alper bize temelden başlayarak malzemeler, emniyet alma, spot alma ve tırmanma konusunda bilgiler verdi.

11.05 gibi bu eğitim bitti ve 2 gruba ayrılarak 11.15 gibi açılan 4 rotaya tırmanmaya başladık. Bu 4 rota Donald Duck, Buffy, Etek Traşı ve Islak Tırtıl’dı. Her başlangıç bu 4 rotadan ikisine tırmanmayı denedi.

Saat 12 gibi bu tırmanışlar bitti ve bize lider simülasyonundan bahsedildi. 12.26’da ise daha önce top-rope tırmandığımız rotalarda lider simülasyonu yapmaya başladık.

Saat üç gibi ise bu sektördeki tırmanışlar bitti ve toplanıp diğer sektöre doğru yürüyüşe başladık. Kısa bir yürüyüşün sonunda gelişim üstünden arkadaşlar bizim için rota açmaya başladı biz de bu sırada biraz dinlendik ve bir şeyler atıştırdık. Ben Seksoloji rotasında lider simülasyonu yaptım ve çıkarken en keyif aldığım rotalardan biriydi. Saat 4.30 gibi tırmanışlar bitti ve araca doğru yürümeye başladık yaklaşık 40-50 dakikalık bir yürüyüşten sonra araca vardık. Dönüş yolunda ilk iş olarak market ve tuvalet ihtiyacını karşılamak için bir köyde durduk. Tekrar yola çıktıktan sonra da faaliyet toplantısını araçta yaptık.
Tavsiyeler
 Rotalara oldukça hızlı girmeye çalışın aktif olarak buna özen gösterin ve önceden düğümleri çalışın.
 Tırmandığımız sektörler pek güneş almıyordu ama yine de güneş gözlüğü ve kremi almakta fayda var.
 Rota altında mümkün olduğunca sessiz olmak gerekiyor.
 Rota altı yürümesi ve ayakta durması zor bir arazi olabiliyor ve eşyalar buna göre yerleştirilmeli ve mümkünse tek eller boş olmalı. Emniyet kemerlerindeki halkalar ayakkabı vs taşırken kullanılmalı.
 Gelişim üstünden veya eğitmen arkadaşlardan herhangi bir uyarı veya tavsiye geldiğinde dikkate alınmalı. Özellikle emniyet alırken çok fazla hata yapılıyor ve bu hatalar tekrar ediyor.

Oldukça keyifli bir faaliyetti emeği geçen herkese ve YTÜDAK ailesine teşekkür etmek istiyorum.