Anasayfa » Faaliyet Raporları » 2021 » Geyve Kaya Tırmanışı Eğitim Faaliyeti 2021

Geyve Kaya Tırmanışı Eğitim Faaliyeti 2021

Başlangıç Tarihi: 9 Temmuz 2021

Bitiş Tarihi: 11 Temmuz 2021

Kamp Alanı :  Geyve/ Sakarya

Ekip : 10 Başlangıç Grubu, Üyeler ve Eğitmenler

Çadır Grubu : Mihriban İslam ,Ayşe Melek Yılmaz, Elif Tuğçe Bayır

Yazan : Nermin Dilruba Titiz/ Başlangıç

Faaliyet Öncesi Hazırlıklar

Faaliyet öncesi, geçmiş raporlardan okuduğumuz bilgi ve tecrübeler ışığında çadır grubumuz ile faaliyet planlaması yaptık. Eğitime teorik anlamda hazırlıklı gelmek ve başlangıç olarak birlikte gittiğimiz son faaliyetin üzerinden 16 ayın geçmesi nedeniyle başlangıç arkadaşlarımızla aramızda kaynak, not ve bilgi paylaşımlarında bulunduk. Teorik ve pratik anlamda da bireysel olarak evde pratikler yaptık.

Bu eğitim faaliyeti; uzun bir süre sonra birlikte kaya tırmanış yapacak olmamızın getirdiği heyecanın yanı sıra, başlangıç ekibi ile birlikte yapılacak olması ve bir eğitim faaliyeti olması bizim için inanılmaz bir motivasyon kaynağı oldu.

16 ay öncesinden kaldığımız yerden devam ediyorduk.

Top-rope kaya tırmanış eğitimiyle beraber doğada ilkyardım eğitimini de bu faaliyette yapılacağı duyurulmuştu. İstenen malzemeler vardı; bu malzemelerin her faaliyette taşınması gereken malzemeler olduğu konusunda bilinçlendirme yapıldığı için, küçükten bir ilk yardım çantası hazırlamıştım. İlk yardım çantasının dışında, çadır grubum ile birlikte faaliyet için gerekli malzeme, giyecek, yiyecek, içecek planlaması yaptıktan sonra beraber görev dağılımı yaparak eksiklikleri tamamladık.

9 Temmuz Cuma

Beşiktaş, Yıldız Kampüs’e geçerek, üzerimize zimmetlenecek çadırın kontrolünü yaptık ve klüp üyelerinden teslim aldık. Markette yaptığımız kısa su alışverişinin ve birkaç eksiği tamamlamanın ardından çantalarımızı otobüse yerleştirerek, kalkış saatinde 22.00’de hazır bir şekilde harekete geçtik. 22.30 sularında Göztepede’den ekibin geri kalanının da binmesi ile beraber Geyve, Sakarya’ya gitmek üzere uzun yola çıktık.

10 Temmuz Cumartesi

Yolculuk esnasında eğitmenimizin eğitimler ve bölge hakkında bilgilendirme yaparak, faaliyet öncesi küçük bir ön toplantı gerçekleştirdik. Saat gece 01.00 sularında yolculuk sona ererek teçhizatlarımızı yüklenerek tek sıra halinde kamp alanına doğru yürüyüş için hazırlandık. Gece iniş gerçekleştirdiğimiz için kafa lambalarının ulaşılabilir yerde olması, yürüyüş için hazırlıklı olması, konfor ve zamanlama açısından avantaj sağlıyor. Eğitmenimizin yürüyüş kurallarını hatırlatması ve kamp alanında bizden başka birilerinin olabileceği konusunda yaptığı uyarılarının ardından, kafa fenerlerimizi takarak tek sıra yürüyüşe başladık. Yürüyüş kuralları çerçevesinde fenerlerimizi yakmadan sessizce ay ışığında, önümüzdeki yürüyenlerin adımlarını takip ederek ilerledik. Kamp alanı eğitmenlerimizin de bahsettiği üzere 10-15 dakikalık yürüyüş mesafesindeydi. Patika genel olarak çamurluydu fakat yağmur olmadığı için bu durum bizi zorlamadı. Saat gece 01.20 sularında kamp alanına vardık.

Kamp alanına vardığımızda bizden başka kimse yoktu. Sigara ve tuvalet bölgelerinin belirlenmesinin ardından mutlak sessizlik ilan edilerek bölgeye yerleşmemiz istendi. Sessizce çadırlarımızı kurarak eşyalarımızı yerleştirdik ve eğitimde yanımıza götüreceğimiz çantaları hazırlayarak uykuya daldık. Ekip çok fazla kalabalık olmadığı için, güneşin çok fazla yaktığı bu bölgede, gölge yapan büyük ağaca yakın çadırımızı kurma imkanımız oldu. Sabah 06.30’da hazır olarak, sırada olabilmek için saat 05.30’a alarmlarımızı kurduk.

Sabah 05.00’te alarmlardan önce kalkarak güne başladık. Yakıcı bir güneş olduğu için vücudumuza ve yüzümüze güneş kremi sürdük ve tırmanış esnasında giyeceğimiz kıyafetleri giyindik. Kahvaltı hazırlayarak sağlam bir kahvaltı yapmanın ardından eğitime hazır bir şekilde sıraya geçtik. Sırada, kask, kilitli gibi eğitim esnasında kullanılacak bireysel malzemelerin kişilere dağıtımının yapılmasının ardından 10 başlangıcın iki grup olarak ayrılması istendi. Her iki gruba da ilk yardım, atel (splint) çantaları zimmetlenerek düğümler ve ip teknikleri hakkında hatırlatma şeklinde tekrar yapılarak, üzerinden geçildi. Eğitimde tırmanışta kullanacağımız düğümlerin özellikle üzerinde duruldu. Saaat 07.00’de pratikler tamamlanılarak, kasklarımızı ve kemerlerimizi giyinmiş halde, çantaları yüklenerek tırmanış yapılacak bölgeye doğru tek sıra halinde ilerledik.

Halk Ekmek sektörüne vararak bölgede eğitmen ve üyeler tarafından top-rope emniyet alma ve tırmanma eğitimi aldık.

Eğitimin ardından kamp bölgesinde ayrılmış olmuş iki grup olarak farklı iki rotalara geçerek pratik eğitime başladık. Her iki grubun da başında eğitmen ve üyeler olacak şekilde bir akış içerisinde tırmanış, emniyet alımı ve emniyetçini back-up’ı gerçekleştirildi. Döngü şeklinde bir akış içerisinde yapıldığı için her bir kişi bir rotada birer kez emniyet alma, back-up alma ve top-rope tırmanış gerçekleştirdi.

Döngünün tamamlanmasıyla gruplar arası yer değiştirme yapılarak, her iki grup da açılan iki rotada emniyet alınmış ve tırmanılmış olundu.

Tırmanılan rotaların temizlenip, saatin öğlen 12.00’ye gelmesiyle yeni bir eğitim için kamp alanına dönüş yapıldı. Kamp alanına saat 12.20 gibi varılmasının ardından 40 dakikalık bir öğlen molasının verilerek doğada ilkyardım eğitimi için tek sıra halinde hazır olmamız istendi. Mola sürecinde, üyeler tarafından yakınlarda bulunan su kaynağının yerinin gösterilerekelimizi yüzümüzü yıkama, serinleme imkanı bulduk. Kaynaktaki suyun içilmesi çok fazla önerilmiyor, içme suyunu ayrıyeten faaliyete getirmek daha sağlıklı olur. Kamp alanına döndüğümüzde birkaç şey atıştırıp içtikten sonra saat 13.00’de doğada ilkyardım eğitimi içi gerekli mazlemeleri yanımıza alarak tek sıra olarak toplandık. Altımıza matlarmızı alarak başlangıçta teorik eğitim aldık. Teorik anlatımlar pratik gösterimlerle desteklenerek fikir alışverişlerinde bulunuldu. Verilen eğitimin ardından, gösterilen uygulamaların tekrar edilmesi istendi. Yine iki gruba ayrılarak bir vaka verildi. Vakaya göre anlatıldığı üzere davranılarak simülasyonlar yapıldı. Yaralı olmama rağmen benim de fikirlerimi beyan etmem söylendi. Yapılan ekip çalışmasından sonra elimizdeki malzemlerle doğal sedye hazırlanarak belirli bir süre yaralı -yani ben- güvenli bir şekilde taşındı.

Yaralı pozisyonunda benim gibi hafif birinin olması avantaj sağlasa da farklı koşullarda kütle olarak çok daha ağır ve daha vahim bir durumla karşılaşılabileceğinden, kötü senoryalara karşı da eğitmen ve üyelerle beraber farklı ergonomik taşıma pozisyonları üretilmeye çalışıldı. Verimli bir eğitim süreci geçirildi.

Eğitimin tamamlanmasının ardından 15.30’da hazır olacak şekilde tırmanış için Geyve’deki yakıcı güneşten uzakta, gölgede tırmanmanma imkanı bulacağımız “Shadow Sektörü”ne gidildi. Sektör, eğimli bir zeminin, dikenli bitkilerin bulunduğu, gölgelik bir alan. Bu sektöre giderken önü açık ayakkabı, terlik ya da dallara takılabilecek sallanan eşyaların olmaması daha konforlu olabilir. Patika dikenli, dallardan dolayı bazı bölgelerde dar ve eğimli.

Sektöre vardığımızda, eğimin şartları nedeniyle emniyetçiler, eğitmen ve üyeler haricinde rota dibinde bulunmayarak gereksiz kalabalıklık oluşturulmadı. Açılan 3 rotaya başta döngü, sonrasında karma sıra şeklinde girilerek top-rope tırmanış, emniyet alma, back-up alma gerçekleştirildi. Herkes en az 2 kez rotaya girmiş, emniyet ve back-up almıştı. Rotalar “Halk Ekmek” sektörüne göre daha farklı zorlukta olduğu için farklı zorluktaki hamleleri, kilitleri görme imkanımız oldu.

Tırmanışın ardından 19.00 sularında hazırlanmaya ve toparlanmaya başlayarak, gittiğimiz patikadan geri döndük ve 19.20’de kamp alanına vardık.

Kamp alanına vardığımızda, su kaynağına uğrayıp temizlenmenin ardından akşam yemeğini yaparak, bir sonraki eğitime kadar yemek yiyip dinelenerek vakit geçirdik.

Akşam 21.00’de tek sırada toplanarak ip toplama eğitimi gerçekleştirdik. Daha önce aldığımız bu eğitimin üzerinden geçilerek pratik olarak tekrarı yaptırıldı. Her birimiz birer kez ip toplayıp doğru şekilde açarak birer kez tekrar ettik. Saat 22.00’de eğitimin bitmesiyle tek sıraya geçtik. Eğitmenimiz ödüllü bire soru sorarak, sorunun cevabını diğer başlangıç arkadaşlarımın da fikir alışverişi sonucunda pratik olarak göstermesiyle bir sonuca ulaştık. Eğitimin bitmesinin eğitmenimiz 07.30’da hazır bir şekilde tek sıra halinde olmamızı duyurmasıyla, hepimiz çadırlarımıza dağılarak yarınki tırmanış için enerji toplamak üzere uykuya daldık.

11 Temmuz Pazar

Sabah 06.20 sularında uyanarak su kaynağında yüzümü yıkamanın ardından çadır arkadaşlarımla beraber kahvaltı hazırlayarak birlikte kahvaltı yaptık. 07.30’da hazır olacak şekilde tek sıraya geçtik. “Has Sektör”e geçerek top-rope tırmanış için hazırlandık. Tüm bu süeç boyunca en çok eksikliğini hissettiğim ve vücudum için bir dezavantaj olan “ısınma” süreciydi. Isınmayı ihmal etmeyin arkadaşlar 🙂 Ben ihmal eden grup arasındaydım, eksikliğini çok hissettim.

Sektöre varmanın ardından 3 rota açılarak, bu sefer ikişerli partner olarak eşleşerek rotalara emniyetçi ve tırmanışçı olarak sırayla girdik. Herkes en az ikişer kez rotalara girme imkanı buldu. 3. Rotada oluşan trafiğin ardından eğitmen ve üyelerimiz çıkmış olduğumuz rotalara tekrar çıkabilirsiniz demelerinin üzerinden tekrar çıkmış olduğum iki rotaya da çıkma imkanı buldum. İkinci çıkışımda, ilk çıkışımda kilit hamleleri çözdüğüm için daha rahat çıktım ve motivasyonumu yükseltti. Yalnız 3. rota çıkışımda yanıma toz torbasını almadığım için rotada elimin terlemesi bana zorluk çıkardı. Havanın özellikle sıcak olması terleme konusunda rotada dezavantaj yarattı. Toz torbanızın tırmanış esnasında yanınızda olması, en azından benim açımdan, gerçekten önemli.

Tırmanışın bitmesi ile rotalar temizlenilerek, toplanıldı ve kamp alanına geri dönüldü. Çadırların, malzemelerin toplanılması ve yapılan mıntıka temizliğinin ardından tek sıraya geçilerek, tüm teçhizatlar yüklenmiş hazır halde otobüse binmek üzere yola çıkıldı.

Dönüş yolunda küçük bir yemek molasının verilerek devamında Istanbul yoluna devam edildi. Beşiktaş, Yıldız Kampüsü’ne varılmasıyla faaliyet sona erdi.

Emeği geçen tüm YTÜDAK ailesine teşekkür ederim.

Yer: Geyve – Sakarya

Tarih:  9-11 Temmuz 2021

Ekip: 10 Başlangıç grubu üyesi ve 2 gelişim üstü, 1 eğitmen

Kullanılan malzemeler: Dinamik tırmanış ipleri, emniyet kemeri, kata, HMS, ATC, kask, mat,ilkyardım malzemeleri,çadır,uyku tulumu,baton

Yazan: Batuhan Yüksel – Başlangıç

Faaliyet Hazırlıkları:

Çadır arkadaşlarım Birol ve Abdullah ile faaliyetten bir gün önce getirmemiz gereken malzemeler ve yiyecek planı için görüştük. Geçmiş faaliyet raporlarından da anladığımız üzere yemek pişirmek için fazla zamanımız olmayacağını düşünerek daha hızlı hareket edebilmek adına öğlen ve sabah kahvaltılarını evde hazırlayacağımız sandviçler ile geçiştirmeyi ve akşam yemeğini birlikte yapmayı planladık. Buna göre yiyecek planımız, herkes kişisel olarak 4-5 sandviç getirecek, akşam yemeği için ton balıklı makarna yapılacak şeklinde kararlaştırıldı. Ayrıca geçmiş raporlardan anladığımız kadarıyla bölgede temiz su kaynağı olmaması, kamp bölgesinine yaklaşık 15 dk yürüyüş yaparak ulaşılabildiği ve bu faaliyette elimizde eşya taşınmasına izin verildiği için çantalarımızda yanımıza aldığımız kişisel 3 lt’lik suyun yanında Birol 5lt’lik de ortak kullanım için su getirdi.

GÜNSABAHÖĞLEAKŞAM
10.07.2021CUMARTESİSANDVİÇSANDVİÇTON BALIKLI MAKARNA
11.07.2021 PAZARSANDVİÇSANDVİÇ

Bunun yanında faaliyet sırasında tahmini hava raporlarını ve yağış durumlarını da beraber değerlendirdik. Hava, faaliyet günleri sırasında min 17C ve max 32C, açık ve yağışsız gösteriyordu.

09.07.2021 Cuma:

22.30’da Göztepe Köprüsünden hareket eden aracımız, 00:56’da kamp alanına yürüyeceğimiz noktaya geldi.Hızlı bir hazırlık yaptıktan sonra 01:00’de kamp alanına doğru yürüyüşe geçtik ve 01:20’de kamp alanına ulaştık. Kulübümüzden ortak kullanım için talep ettiğimiz malzemeler ve çadır grubu başına verilen ilkyardım çantalarımız da dağıtıldıktan sonra eğitmenimiz Ender 06.30’da tek sıra halinde hazır bulunmamızı söyledi sonrasında çadırlarımızı kurduktan sonra 01:50’de uyumaya geçtik.

10.07.2021 Cumartesi:

Sabah 05:45’te kalktık, hava oldukça açıktı. Çay için hızlıca su ısıttıktan sonra sandviçlerimizden atıştırarak kahvaltımızı tamamladık.Tırmanış için gerekli malzemeleri ve ilkyardım çantalarını yanımıza alarak emniyet kemerlerimizi yiyip 06.30’da sıraya geçtik.

06:30-07:00 arası eğitmenimiz daha önceki derslerimizden öğrendiğimiz ip düğümleri üzerine kısa bir bilgilendirme yaptıktan sonra “Halk Ekmek” sektörüne tırmanışa gittik.

Gelişim üstü arkadaşlarımız İsmail ve Tarık tope-rope tırmanış (üstten emniyetli) yapabilmemiz için önceden rotaları bizlere açtılar.Daha sonra Eğitmenimiz Ender top-rope tırmanış hakkında ve emniyet alınırken nelere dikkat etmemiz gerektiği hususlarında bilgilendirmelerde bulundu ve her emniyetçinin bir de back-up kişisi olması istendi. Daha sonrasında iki gruba ayrılarak sırasıyla rotalara girmeye başladık.

Eğitimde öğrendiklerimi kısaca şu şekilde özetleyebilirim;

-Tırmanıcı ve emniyetçi ipe girdiklerinde tırmanışa başlamadan önce birbirlerini kontrol etmelidirler.

-Tırmanış sırasında emniyetçi tırmanıcıyı sürekli takip etmelidir ve etik olarak beta istemediği sürece tırmanıcıya beta vermemelidir.

-Tırmanış bahçelerinde bizler gibi bir çok tırmanıcı olabileceği için tırmanış sırasında emniyetçinin ve tırmanıcının dikkatini dağıtacak şekilde konuşmalar yapılmamalıdır

-Tırmanıcı ve emniyetçi arasında kullanılacak kelimeler net ve anlaşılır olmalıdır.(Sıkı Al, İndir)

-Tırmanış sırasında herhangi bir taş v.b düşmesi halinde tırmanıcı emniyetçi başta olmak üzere aşağıda bulunanları uyarmalıdır.

Geyve’deki sektörlerin kireçtaşı yapısından olması, tutamakların nispeten kolay bulunabilmesi ve pozitif  eğitimli olması benim için ayrı bir keyif ve tırmanış tecrübesi oldu.

“Halk Ekmek” sektöründe V , V+ derecelerinden oluşan toplam üç rota üzerinde tırmanışlarımızı tamamladıktan sonra sektürün öğleden sonra çok güneş alması nedeniyle saat 12:18’de kamp alanına geri döndük.

Kamp alanına döndükten sonra kısa dinlenme ve atıştırmalık sandviçlerimizi yedikten sonra eğitmenimiz 13:00’de Doğada İlkyardım eğitimimiz için sırada hazır bulunmamızı istedi ve 13:00’de ilkyardım eğitimimiz başladı.

Eğitim sırasında eğitmenimiz kaza geçiren bir hasta/yaralı üzerinde uygulamamız gereken temel ilkyardım uygulamalarını anlattı ve tırmanış faaliyetlerinde çoğunlukla yanımızda sedye vb. taşıma ekipmanları götürmediğimiz için yanımızda bulunan mat, baton ve ipler ile nasıl sedye yapılabileceğimiz hakkında uygulamalı bir eğitim verdi. Daha sonra sayımıza göre 2 gruba ayrıldık ve eğitmenimizin bizler için oluşturduğu kaza senaryoları ile eğitimde öğrendiklerimizi pratik ettik.

15:00’de Doğada İlkyardım eğitimimizi tamamladıktan sonra “Shadow Sektör” de tırmanış eğitimlerimize devam etmek için kısa bir hazırlıktan sonra kamp alanından ayrıldık ve 15:30’da seköre ulaştık. Bu sektörün güneş almaması sayesinde sabah tope-rope tırmanış hakkıda öğrendiğimiz bilgileri iyice pekiştirme ve yeni rotaları tecrübe etme şansımız oldu. Bu sektörde emniyet alınan bölge dar ve arkamızın Halk Ekmek sektörüne göre çok daha eğimli olması sebebiyle burada emniyetçinin bir back-up kişisi olmadı. Sektörün rotaları nispeten daha uzun ve sert geldi bana. Burada da üç rotayı denedikten sonra kampa geri dönmek üzere yürüyüşe geçtik ve 19:20’de kamp bölgesine ulaştık.

Eğitmenimiz saat 21:00’de “İp Toplama Eğitimi” için sırada olmamızı istedi. Kısa bir dinlenmeden sonra mevsimin sıcak olması ve hava koşullarınında uygun olması sebebiyle matlarımızı alarak akşam yemeğini çadırın dışında yapmayı tercih ettik.

Saat 21:00’de İp Toplama Eğitimi için sıradayık. Gelişim üstü arkadaşımız İsmail bizelere nasıl ip toplamız gerektiğini, ip toplarken nelere dikkat etmemiz gerektiğini uygulamalı olarak gösterdi. Sonrasında herkes bir defa ip toplayarak pratik olarak da öğrendiklerini uygulama fırsatı buldu. Eğitim 22:00’de bitti, eğitmenimiz ertesi gün 07:30’da  tırmanış eğitimlerimize devam etmemiz için sıra bulunmamızı istedi. Eğitimin bitmesiyle birlikte dinlenmek üzere çadırlarımıza geçtik.

11.07.2021 Pazar

Sabah 06:30’da kalktık, dünün yorgunluğundan sonra iyi bir uyku bana çok iyi geldi.

Yine çay, kahve için sularımızı kaynaktık ve sandviçlerimizi atıştırarak güne hazırlandık.

07:30’da tırmanış için gerekli tüm malzemelerimiz ile birlikte sıradaydık ve Has Sektöre gitmek üzere yürüyüşe başladık.

Bu sektörde de eğitmen ve gelişim üstü arkadaşlarımız bize üç rota açtılar.Has Sektör rotları Halk Ekmek ve Shadow sektöre göre bana daha sert geldi. Bazı rotalarda ayağınıza ve dengenize güvenerek dinamik hamleler yapmanız gerekebiliyor. Burada değişik hamle ve tutuşları deneme şansımız olan tırmanışlar gerçekleştirebildik ve farklı rotaları deneme fırsatı bulabildik.

Tavsiyeler

Öğlen sıcak ve güneşli oluyor. Güneş kremi, güneş gözlüğü ve şapka mutlaka kullanmalısınız.Ayrıca her ihtimale karşı yanınızda yağmurluk bulundurmalısınız.

-Temiz su kaynağı olmadığı için ve kamp alanına ulaşmak kolay ve kısa bir yürüyüş ile sağlanabildiği için yanınıza çadır başına fazladan 1 veya 2 tane 5 litrelik sulardan alabilirsiniz.

-Tırmanışa başlamadan önce sakatlıkları önlemek için mutlaka ısınma hareketleri yapılmalıdır.

-Tırmandığımız rotalarda ve kamp bölgesinde bizden başka da tırmanıcılar olabiliyor.Bu nedenle tırmanış bölgelerinden tırmanıcıları rahatsız edecek şekilde konuşmalardan sakınılmalıdır. Ayrıca kamp bölgesinde belli bir saatten sonra mutlak sessizlik kurallarına uyulmalıdır.

-Tope-rope tırmanışın gerçekleştirildiği için bu gibi faaliyetlerde amacınız rotaları tamamlayamasanız bile farklı rotaları deneyimlemek olsun, bir kere girdiğiniz rotalara zaman kalır ise tekrar tekrar girmek için istekli olun ayrıca bu konuda birbirinizi motive edin.

-Faaliyet sırasında her arkadaşımızın açılan her rotayı deneyebilmesi için ipe giriş hazırlıklarını hızlı yapın. Bunun için ipe girdikten sonra KATA’larınızı giymeyi deneyebilirsiniz.

Faaliyet sırasında, çok değerli bilgi ve tecrübelerini paylaşan eğitmen ve gelişim üstü arkadaşlarımıza ve bizlere bu imkanları sunan YTÜDAK ailesine çok teşekkür ederim.