Anasayfa » Faaliyet Raporları » 2024 » Geyve Kaya Tırmanış Faaliyeti 2024

Çadır Grubu: Fatma Avcı, Elif Sakaloğlu, Eren Uzunkaya

Yazan: Fatma Avcı

Faaliyet Öncesi

Faaliyetten iki gün önce Çarşamba akşamı çadır gruplarımız açıklandı, çadır grubumdan Elif ve Eren’le iletişime geçip bir whatsapp grubu oluşturdum. Yemek planını konuştuk, Cumartesi sabahı kahvaltı için granola ve süt, akşam yemeği için ton balıklı makarna, Pazar sabahı için sucuk ekmek yemeye karar verdik. Bu ana öğünlerimiz dışında domates, salatalık, tahin pekmez karışımı, muz, granola bar, meyveli yoğurt gibi bireysel bazı atıştırmalıklar aldık. Herkes kendi suyunu getirdi,  ben yanıma 6 litre su ve 500 mllik bir termos aldım. Makarna, çay, bulaşık yıkama vb. için kullandığımız suları çadır grubu olarak paylaşarak kullandık. Faaliyet sonunda yaklaşık 2 litre suyum kalmıştı fakat faaliyet planlanandan erken bitti, normal koşullarda kalan suyu da kullanabilirdim.

Perşembe günü malzeme teslimine ben ve Eren gittik. Eren çadırı, ben 2 adet ocak ve çadır kazıklarını teslim aldım.

3 Mayıs Cuma

Cuma akşamı 20.40 civarı Davutpaşa’ya kulüp odasına geldim. Malzemeler yüklendikten ve üyeler araca geçtikten sonra aracımız 21.39’da harekete geçti. Yolculuk boyunca yaklaşık iki saat uyudum. Saat 00.30’da Geyve’de yol kenarında araçtan indik ve Yıldız kampüsünden kalkmış olan diğer aracın gelmesini bekledik. 01.08’de ikinci aracın gelmesiyle sayım yaptık, başlangıç grubu olarak 49 kişiydik ve kamp alanına doğru tek sıra halinde yürümeye başladık, yollar epey çamurluydu. Tarlaların arasından geçen patikaları yürüdükten sonra 01.36’da alana vardık. Hemen tuvalet ve sigara alanı belirlendi. Mutlak sessizlik halinde çadırları kurmaya başladık. Mutlak sessizliği bozduğumuz için mutlak sessizliğin ‘sadece konuştuğun kişinin seni duyabileceği kadar ses çıkararak konuşmak’ demek olduğuna dair ufak bir uyarı aldık ve daha dikkat ederek çadırları kurmaya devam ettik. Çadırı kurduktan ve yerleştikten sonra saat 7’de sırada hazır olmak üzere uyuduk.

4 Mayıs Cumartesi

Çadır arkadaşlarımla alarmlarımızı 05.40’a kurmuştuk, sabah hava serin ve sisliydi. Kahvaltı için granola süt karışımı ve tahin pekmezli ekmek yedik ve toparlandık. Önceden etraftaki köpekler konusunda uyarılmıştık, köpekler yemek ve çöp poşetini karıştırmak için çadırlara zarar verebilirdi. Bu yüzden yemek poşetimizi tulumun içine ve çantaların altına iyice kapattık ve çöp poşetimizi alandaki bir ağaca astık. Yanıma aldığım küçük çantaya su ve atıştırmalık koydum, çünkü tırmanış eğitimi bitene kadar çadırlara geri dönmeyecektik.

Saat 07.00’de sıradaydık. Gruplara ayrıldıktan sonra gruplara kask, emniyet kemeri ve ATCler teslim edildi ve Halk Ekmek sektörüne doğru kısa yokuşu çıkmaya başladık. Sektör dibinde eğitmenimiz Gökçe üstten emniyetli tırmanışı anlattı. Doğru emniyet almanın önemini tekrar vurgulandı. Burada da bir tuvalet alanı ve sigara içme bölgesi belirlendi.

Yaklaşık 1 saat süren eğitimden sonra Halk Ekmek sektördeki açılmış 6 rotayı gruplar halinde top rope tırmanmaya başladık. Gruplar kalabalık olduğundan bazı arkadaşlar Has Sektör’de açılmış 2 rotaya gönderildi. Ben Halk Ekmek’teki 6 rotadan 5 tanesini tırmanabildim.

Tırmanış saat 15.55’te yağmurdan dolayı sonlandırıldı ve çadırlarımıza döndük. Bize teslim edilen malzemeler hala bizdeydi. Benim üzerimde bir kemer ve bir kask kalmıştı. Çadır grubumla üstümüzde kalan malzemeleri ve yukarıdan inerken taşıdığımız bir ipi çadırımıza bıraktık. Bir süre sonra ipleri teslim etmemiz çağrısı yapıldı.

Saat 18.00’e kadar moladaydık, o sürede çay için su ısıttık, ton balıklı makarna yapıp yedik, dinlendik ve ihtiyaçlarımızı giderdik. 18.00’da tekrar bir araya gelip ip toplama eğitimine başladık.

İpleri çantada taşınacak ve sırtta taşınacak şekilde iki türlü toplamayı öğrendik. 19.40’da ip toplama eğitimi bitti ve 20.15’de 10 çadıra dağılmış olmamız istendi, çadır grubumla farklı çadırlara dağıldık. Geçtiğim çadıra daha sonra gelişim üyelerinden Merve düğüm sınavı yapmak için geldi. Tam ve yarım kazık, açık ve kapalı sekizli, çift balıkçı, prusik ve perlon düğümlerini atmamızı istedi ve bu düğümleri nerede ve ne koşullarda kullanabileceğimizi sordu. Ben çift balıkçıyı yaparken biraz yavaş kaldım ve düğümlerin kullanım yerlerini daha iyi bilmem gerektiğini fark ettim.

Sınavdan sonra çadırıma döndüm ve saat 22.00’de mutlak sessizlik başladı. Çadırımızı biraz toparladık ve alarmlarımızı kurduktan sonra uyuduk.

5 Mayıs Pazar

Pazar sabahı yine 05.30 gibi uyandık. Kahvaltı için sucuk kızarttık ve domates salatalık kestik. Daha sonra saat 07.00’de sırada hazırdık. 07.15’de Halk Ekmek sektöründeydik ve eğitmen Gökçe sözlü olarak lider simulasyonu tırmanışı eğitimine başladı.  Daha bir saat bile geçmemişti ki hafif çiseleyen yağmur kuvvetlendi ve eğitimi durdurmak zorunda kaldık. Hem kayanın kayganlaşması hem de yağmur altında iplerin ıslanıp zarar görmesi sebepleriyle bu koşullarda tırmanamazdık. Tek sıra halinde çadırlara döndük ve bir sonraki çağrıya kadar beklememiz söylendi. 08.48’de 10 dakika içinde sırada olmamız söylendi. 08.58’de sıradaydık ve kamp alanının yakınındaki geniş boş alana geçtik. Eğitmen Gökçe eksprese klip atmayı anlatmaya başladı. Gökçe birkaç stilde klip atılabileceğini gösterdi. Klip atarken ipin çıkış yönüne dikkat etmemiz gerektiğini söyledi. Biz de matlarımıza oturmuştuk ve bize verilen ekspreslere önümüze verilen iplerle klip atmaya çalıştık. Fakat bu eğitim de yağmurun tekrar yağmaya başlamasıyla yarım kaldı. 09.40’da kamp alanına geri dönmüştük.

Bir süre sonra 10.40’a kadar 9 çadıra dağılmış olmamız gerektiği çağrısı yapıldı. Ben tekrar başka bir çadıra geçtim. Geçtiğim çadıra gelişim üyelerinden Tuğba geldi ve tek elle açık sisteme (free karabinaya) tam ve yarım kazık, kapalı sisteme (kilitli karabina) tam ve yarım kazık düğümleri atmayı öğretti. Daha sonra aynı düğümleri sol elle atmayı denedik. Eğitim 11.32’de bitti ve 12.30’e kadar çadırlarımızı toplamış ve tüm kamp yükümüzle sıraya girmiş olmamız gerektiği söylendi. Herkes çadırını topladıktan sonra 12.30’da sıradaydık. Mıntıka temizliğine geçtik. Kamp alanını, tuvalet ve sigara alanındaki çöpleri topladık. 12.40’da faaliyet toplantısı için tekrar toplandık.

Faaliyet toplantısında emniyet almadaki yanlışlarımız, iplere basılması, ATC gibi malzemelerin sıklıkla yere düşürülmesi, tuvalet alanına çöp bırakılması üzerine konuşuldu. Faaliyet toplantısı sonrası toplu fotoğraf çekindikten sonra bir süre alanda otobüsün Geyve’ye yaklaşmasını bekledik. Son bir sayım yaptıktan sonra tek sıra halinde otobüslerin geleceği yol kenarına döndük. Orada da bir süre bekledikten sonra otobüsler geldi ve 14.55’de araçlara binip İstanbul’a doğru yola çıktık.

Notlar

• Rota tırmanırken olabildiğince fazla rota çıkabilmek için hızlı hareket etmek önemli; ipe hızlı, girip çıkmak, tırmanış grubunu tanımak ve sıranı (tırmanışçı, emniyetçi, backup emniyetçi) bilmek önemli.
  • Her zaman vurgulandığı gibi emniyet alışınızın çok önemli olduğunu unutmayın, tırmanmaktan çok partnerinizin emniyetini doğru almanızın üstüne düşülüyor bu faaliyette.
  • Tırmanışçı ve emniyetçi arasındaki komutlar net ve doğru olmalı. Özellikle emniyetçi partnerinin komutlarını pür dikkat dinlemeli ve gözünü tırmanışçıdan ayırmamalı.
  • Bu faaliyette hava kapalıydı fakat güneş açması durumunda sektörler bol güneş alıyor, güneş kremi kullanmak faydalı olacaktır. Geyve hava durumu açısından sürprizli bir bölge, kıyafet açısından da farklı hava koşulları için önlem alınmalı.
  • Tuvalet çöplerini atmak için yanınızda poşet taşımalısınız.
  • Size söylenen saatlere uymaya özen gösterin.

YTUDAK’ta emek veren, bilgisini ve deneyimlerini bizle paylaşan eğitmenlere, gelişim üyelerine ve yardım ve paylaşımları için başlangıç grubu arkadaşlarıma çok teşekkür ediyorum.

Sevgiler,

Çadır Grubu: Özgür Ağar, Ayça Sayın, Abdullah Kılıç, Taha Özgül

Yazan: Taha Özgül / Başlangıç

Faaliyet öncesi

Çadır gruplarımız belirlendikten sonra bir WhatsApp grubu kurduk. Havanın yağmurlu göstermesi nedeniyle her an etkinliğin iptal olabileceğini düşündük fakat işi şansa bırakmayıp faaliyet planlaması yapmaya başladık. Sadece cumartesi akşamı ortak yemek yapmaya karar verdik. Kış faaliyetlerine kıyasla daha rahat bir faaliyet olacağını düşündüğüm için kahvaltıyı dil peynirli ve hindi fümeli sandviç ile idare etmeye karar verdim. Ayrıca kamp alanında temiz su kaynağı olmadığı için yanıma 7.5 litre içme suyu da aldım. Akşam yemeği olarak ise tavuklu salçalı makarna yapmayı planladık.

3 Mayıs Cuma

Gelişimin çağrısı üzerine otobüs kalkış saatinden hemen önce birkaç başlangıçla beraber duffle taşımaya yardım ettik. Sonrasında otobüse binip geç kalan arkadaşlarında gelmesiyle birlikte saat 21.39 da Davutpaşa’dan Geyve’ye doğru yola çıktık.

4 Mayıs Cumartesi

Saat 0.30 da otobüsten indik. Yolda iyi uyuyabildiğim için biraz dinlenmiştim. İndikten sonra yaklaşık yarım saat kadar Göztepe otobüsünü de bekledikten sonra tek sıra halinde kamp alanına doğru yürümeye başladık. Saat 1.30 gibi kamp alanına vardık ve bizden grid düzene yakın bir şekilde çadırları kurup saat 7.00 da eğitime hazır bir şekilde tek sıra olmamız istendi. Hızlıca organize olup çadırlarımızı kurduk ve uyumaya başladık. Yine çok iyi uyumuştum ve sabah kalktığımda epey dinlenmiş hissettim.

Saat 6.00 da kalkıp yemek, tuvalet vs. ihtiyaçlarımızı karşıladıktan sonra bize söylenilen saatte sıraya geçtik. Kamp alanında 6 gruba ayrıldık ve her gruba atc-hms, kask, emniyet kemeri gibi malzemeler zimmetlendikten sonra Halk Ekmek sektöre doğru yola çıktık. Yaklaşık 10-15 dk gibi kısa bir zamanda sektöre vardıktan sonra emniyet alma ile ilgili bir eğitim verildi. Eğitimin saat 8.15 de bitmesiyle birlikte her grup farklı bir rotada olacak şekilde rotalara dağıldık. Grup olarak ilk rotamız olan OatFlakes’i (V+ , 5b) çıktıktan sonra sektördeki yoğunluk sebebiyle günün ikinci sektörü olan Has sektöre geçtik. Burada da sırayla Arguvan (VI , 5c+) ve Has (VI , 5c+) rotalarına çıktık. Hava durumuna göre bu saatlerde yağmur beklenmesine rağmen küçük çiselemeler hariç bir yağmur gözlemlenmedi, bu durum da bize hava durumunun her zaman değişken olabileceğini bir kez daha hatırlatmış oldu.

Has sektörde çıkacağımız rotalar bittikten sonra tekrardan Halk Ekmek sektördeki başka bir rota olan Hard Slope’a (V , 5a) geçiş yaptık. Grubumuzdaki son kişi rotayı tam çıkacakken bir anda yağmur bastırdı ve maalesef bu günlük tırmanışı saat 15.55 de noktalamak zorunda kaldık. Kamp alanında sayı alındıktan sonra eğitmenimiz Gökçe saat 18.00 e kadar mola anonsu geçti. Saat 18.00 de ip toplama eğitimi başladı.

İp çantasına koymak ve sırta bağlamak üzere iki farklı ip toplama şekli öğretildi. Saat 19.38 de eğitimin bitmesiyle beraber 20.15 e 10 çadıra dağılıp hazırda beklememiz istendi. 20.15 te yardımcı iplerimizle bize öğretilen düğümlerden sınav yapıldı. Saat 22.00 mutlak sessizlik saati ilan edildi ve sabah 7.00 de tek sıra halinde hazır olmamız istendi. Sınav sonrası hızlıca yemek yedikten sonra uyumaya çalıştım fakat etraftaki muhtelif horlama seslerinden dolayı bu pek mümkün olmadı.

5 Mayıs Pazar

Bir şekilde uykuya daldıktan sonra sabah saat 5.40 da kuş seslerine uyanıp yiyecek, içecek ve tuvalet ihtiyaçlarımı giderdim. Söylenilen vakitte sıraya geçtikten sonra Lider tırmanış simülasyonu eğitimi için Halk Ekmek sektörüne doğru yola çıktık. Saat 7.15 de Eğitmenlerimiz Gökçe ve Yiğit bize Lider simülasyonu eğitimi vermeye başladı. Ne yazık ki havanın patlamasıyla beraber saat 8.02 de eğitime ara verdik. Kamp alanına geri dönüldü ve bir sonraki anonsa kadar serbest bekledik.

Saat 8.58 de sıraya geçtik ve clip atma eğitimi için kamp alanının yanındaki açık alana yürüdük. Saat 9.06 da eğitim başladı fakat yine yağmur sebebiyle 9.40 da eğitim iptal oldu. Bu sırada ben de getirdiğim filtre kahvemi demledim. Saat 10.40 ta 9 çadıra dağıldık ve tek elle yarım ve tam kazık düğümlerini açık ve kapalı sistemlere atma eğitimi başladı. 11.30 gibi eğitim bitti ve 1 saat sonra tüm kamp yüküyle sıraya geçin anonsu geldi. Tek sıraya geçtikten sonra mıntıka temizliğine başlandı ve saat 12.40 da faaliyet toplantısına başladık. Faaliyet bitiminden sonra toplu fotoğraf çekinip kamp alanından ayrılacaktık fakat yolda kaza olduğu için otobüsün biraz geç geleceği söylendi. Saat 14.55 de otobüse binip İstanbul’a doğru yola çıktık.

Özetle:

• Faaliyete gelirken normal çantanıza ek olarak tırmanış bölgesine rahat bir şekilde götürebileceğiniz bir çanta almakta fayda var
  • Faaliyet koşulları saatler içinde değişkenlik gösterebilir. Bu sebeple çeşitli hava durumlarına göre kıyafet bulundurmanız daha konforlu olmanızı sağlayacaktır.
  • Şansımıza çok güneş görmedik fakat kaya duvarı güney yönüne baktığından dolayı mutlaka güneş kremi şart.
  • Tırmanışı daha verimli geçirmek adına özellikle açık sekizli düğümünü iyice pratik etmek çok önemli. Bazen tırmanışa hazırlanmanın tırmanmaktan daha uzun sürdüğü oluyordu
  • Bazı arkadaşlar emniyetçinin emniyetçisi olmayı çok ciddiye almıyordu fakat bu çok yanlış. Tırmanıcının ani bir düşüşü sonrası ayağı yerden kesilip odağını kaybeden emniyetçiler vardı neyseki ikinci bir emniyet sayesinde herhangi bir sorun yaşanmadı

Faaliyet sırasında bizimle değerli zamanlarını, bilgi ve tecrübelerini paylaşan eğitmen ve gelişim arkadaşlarımıza, bizlere bu imkanları sunan YTÜDAK ailesine teşekkür ederim.