Anasayfa » Faaliyet Raporları » 2024 » Karakayalar Kaya Tırmanış Faaliyeti 2024

Çadır Grubu: Gülhanım Memiş, Melike Özer, Minel Özer

Yazan: Şeyma YALÇINKAYA

Faaliyet Öncesi

15 Mayıs Çarşamba günü çadır grubumuzla WhatsApp grubu kurup, kulüp odasından alınacak malzemeler konusunda iş bölümü yaptık ve satın alınacak malzemeler için fikir alışverişinde bulunduk. Ben hazır çorba, sandviç, muz, kuruyemiş, çay, kahve ve çeşitli abur cubur getirdim. Sıvı olarak 1 adet 1.5 litrelik su, 1 adet 5 litrelik su ve termosta sıcak su getirdim. Önceki yıllara ait faaliyet raporlarını okudum.

17 Mayıs Cuma

Araç biraz gecikti, Göztepe’den 22.35 civarında hareket ettik. Farklı sitelerden kontrol ettiğim kadarıyla Cumartesi sıcak ve güneşli; Pazar günü de yine sıcak ama bulutlu bir hava bizi bekliyordu.

18 Mayıs Cumartesi

00.27’de yarım saat mola verdik. 3.48’de kamp alanına geldik. Sabah sırada olma saati (8) söylenip serbest bırakıldık. Çadır kurulumu bittikten sonra içeri geçip, saat 07.00’ye alarm kurduktan sonra uyuduk.

İki saatten az uyumuş bir şekilde uyandım. Hava ılık ve güzeldi. Kamp alanı şahaneydi. Kahvaltımızı yapıp 08.00’de tek sıra olduk. Gruplara ayrıldık ve kemer, ATC/HMS, kask ve tırmanış ayakkabılarımızı teslim aldık. Gün içinde kampa uğramayacak şekilde çantalarımızda gerekli eşya ve yeterli yiyecek ve sıvı olması gerektiği hatırlatıldı.

08.19’da sözlü lider eğitimi başladı. 09.10’da sözlü eğitim bitti ve lider simülasyonu başladı. Lider tırmanırken aynı zamanda top-rope emniyetimiz de alınacaktı böylece daha az riskli ama lidere yakın bir tırmanış tecrübesi yaşamamız amaçlanıyordu. Bizim grubumuz 3. gruptu. 7 kişiydik. Yaren’in rehberlik ve gözetiminde ilk rotamız olan Takılı Taş’ı tırmandık. Farklı ve güzel bir rotaydı. Bulunduğu yerden manzara muazzamdı. Bu tırmanış bahçesinde kayalar granitten oluşuyor ve granit kayalarda tırmanış yapmak benim ve birçok başlangıç arkadaşım için bir ilk. Başarılı bir şekilde tırmanmak için (rotadan rotaya değişmekle birlikte) yapay tırmanış duvarında antrenman yapmış olmak, dengeyi iyi sağlamak ve ayaklara güvenmek gerekiyor. Temiz çıkış yapamasam da istasyona ulaşabildim ve lider emniyeti alma konusunda faaliyet boyunca tecrübemi arttırmış oldum.

2. rotaya geçerken hava iyiden iyiye ısındı. Bu kez Karakan rotasına geldik. Eğitmenimiz Görkem eşliğinde bu rotayı denemeye başladık. Uzunca bir rotaydı ve bazı noktalar yeterince idman yapmamış olmam ve biraz da korkmamdan dolayı beni zorladı. Ancak eğitmen ve arkadaşlarımın desteğiyle istasyona ulaştım. Kampa yakın olduğumuzdan tuvalet ve su için kamp alanına gitme imkanımız oldu ama yine de olmayacakmış gibi hazırlıklı davranmak daha iyi olur çünkü bu tırmanış bahçesinde sektörler dağınık.

3. rota olarak (sanırım) sabah eğitimin yapıldığı Kral Yolu’nda sağdaki rotayı tırmandık. Gün içinde yorulsak da bana en kolay gelen rota buydu. Grubun tamamı rotayı tırmandıktan sonra isteyenler aynı rotayı lider olarak tekrar tırmandı. Sonrasında istasyondan malzeme toplama bilgisi iyi arkadaşlar malzemeleri topladılar ve kamp alanına döndük. Akşam 8’e doğru ve yemek (sebzeli bulgur pilavı) yapmaya koyulduk ve yedik. Ardından sıcak bir şeyler içip ve günün değerlendirmesini yapıp saat 10’da mutlak sessizlik saatinden kısa bir süre sonra önceki günün uykusuzluk ve yorgunluğuyla birlikte uyuduk.

19 Mayıs Pazar

Sabah 5.30’da kalkıp kahvaltı yaptık. Tırmanış için gün boyu ihtiyacım olabilecek eşyaları güneş kremi gibi) su, termos ve yiyecekleri çantamıza yerleştirmiş bir şekilde saat 06.30’da tek sıra olduk ve kısa bir yürüyüşün ardından bu kez Duvar sektöre gittik.

Eğitim başladı. Bugün lider tırmanış yapacaktık; klip atma teknikleri, doğru düşüş için hem tırmanışçı hem de emniyetçi olarak bilmemiz gerekenler gösterildi ve hatırlatıldı. 07.35’te lider tırmanış başladı. Bugünkü tırmanış alanı daha farklıydı. Sektörün üst kısımlarındaki rotalar yokuş aşağıydı ve emniyet alınan noktalar da kumdan dolayı kaygandı. Kayaların adeta cam gibi keskin olması da ayrıca zorluyordu. Bir rotayı denedim ancak klip atsam da ipi geçiremeyecek kadar yetersiz, korkmuş ve yorgun hissettim. Birkaç kez deneyip pes ettim. Beklerken dikkatlice tırmananları ve emniyetçileri izledim. Bazı arkadaşlarımızın oldukça başarılı tırmanışlarına tanıklık ederken, bazılarının da bol bol düştüğünü ve bazılarının ise zorlandığını gördüm. Öğleyin 12.30’da son kişilerin tırmanıyor olması istendi ve sonrasında malzemeler toplanıp 13.25 civarında kamp alanına döndük. Tüm kamp yüküyle tek sıra olduk. 14.10’da mıntıka temizliği yaptık ve toplu fotoğraf çektirdik.

14.35’te faaliyet toplantısı başladı. Önce bizim yorum, görüş ve sorularımız dinlendi. Ardından, dakikliğimiz ve istekliliğimiz için teşekkür edildi. Zaman zaman ipe basılması, mutlak sessizlikte yeterince sessiz olunmaması, ATC, HMS gibi emniyet aletlerinin birkaç kere düşürülmesi, malzeme teslimindeki aksaklık ve bu konudaki iletişimsizlik, emniyet ve genel olarak verilen eğitimin yeterince ciddiye alınmaması gibi bazı konularda eleştiriler yapıldı. 15.35’te otobüse bindik. Bozüyük’teki Köfteci Yusuf’taki yemek molasının ardından yola devam edildi ve 21.20 civarında Göztepe Köprüsü’ne vardık.

Öneriler:

Yanınızda küçük bir çanta olması işinizi çok kolaylaştırıyor. Bu çantanın içine yiyecek ve içecek koyarak tırmanış aralarında bunları tüketebiliyorsunuz.

24 saat sıcak su tutabilen bir termos çorba, çay, kahve ya da başka bir şeyi ısıtırken pratiklik kazandırıyor.

Her etkinlikten önce söylendiği gibi düğümlere özellikle de düğümleri simetrik atmaya çalışılmalı. Düğümlerin çekeri ve kullanım alanları gibi teorik konulara bakmakta da fayda var.

Tırmanış/emniyet sırası ve bunların öncesindeki malzeme giyimi gibi konularda hızlı davranmak gün sonunda 1 hatta 2 fazladan rota çıkmak anlamına gelebiliyor. Rotalara ilk varıldığında bu konular hemen halledilmeli.

Güneş kreminiz mutlaka yanınızda olmalı ve birkaç kez tazelemelisiniz.

Yedek kıyafet getirmek önemli. Terleme, ıslanma gibi durumlarda kurtarıcı olacaktır.

Kokma ihtimali olan yiyecekler çadır içinde bırakılmamalı veya ağzı çok sıkı bağlanacak şekilde çadır içine konmalı. Çöpler de çadır dışına konmamalı ve ağzı kapatılmalı.

İçinde bulunduğunuz doğanın, gökyüzünün, bulutların, kayaların, yeşilin, bozkırın, şehrin gürültüsünden uzaklaşmanın, muhteşem manzaranın tadını çıkarın.

Faaliyet sırasında, bizimle bilgi ve tecrübelerini paylaşan eğitmen ve gelişim arkadaşlarımıza; çadır grubuma, başlangıç ve kaya dönemi arkadaşlarıma ve bizlere bu imkanları sunan YTÜDAK ailesine her türlü yardım ve destekleri için teşekkür ederim.

Karakayalar Kaya Tırmanışı Eğitim Faaliyeti 2024

Tarih: 18-19 Mayıs 2024

Kamp Alanı: Karakayalar/ Eskişehir

Ekip: 37 Başlangıç, Gelişim, Eğitmenler

Kullanılan Malzemeler: Dinamik tırmanış ipleri, emniyet kemeri, kata, HMS, ATC, kask, ekspress

Çadır Grubu: Eren Uzunkaya, İsmail Kaya, Giray Arat

Yazan: Süeda Yaşın Ayvacı/Başlangıç

Faaliyet Öncesi Hazırlıklar

Çadır gruplarının belirlenmesinin ardından WhatsApp grubu kurarak çadır arkadaşlarımla iletişime geçtik. Müsait olan arkadaşlarımız malzeme teslimine giderek çadır ve ocak teslim aldılar. Daha sonra yemek planı yaptık. Akşam yemeği için ton balıklı makarna, kahvaltılar için sandviç yemeye karar verdik.

17 Mayıs Cuma

Çantaları yerleştirmek ve vakit kaybetmemek adına 15 dakika önceden Davutpaşa kampüsüne gittik. Eşyaları yerleştirdik ve kalkış saatimiz olan 21.30 da yola koyulduk. Tek otobüsle gittiğimiz için Yıldız kampüsünden ve Göztepe’den binecek arkadaşlarımızı da aldık ve yola devam ettik.

18 Mayıs Cumartesi

00.27 de dinlenme tesisinde yarım saatlik bir mola verdik. Su ve tuvalet ihtiyaçlarımızı giderdik. 01.00’da tekrar otobüse binerek yola devam ettik. 03.48 de otobüs kamp alanına vardı. Hiç yürümemiz gerekmedi. Mutlak sessizlik içinde çadırlarımızı kurmaya başladık. 08.00 da hazır bir şekilde sıra olmamız gerektiğinizden çok oyalanmadan uyuduk.

Çadır arkaşlarımla 06.45’te uyandık. Önceden hazırladığımız sandviçleri yedik böylece vakit kazanmış olduk. Bulunduğumuz alan halihazırda bir kamp alanı olduğundan tuvaletler ve içmek için uygunluğunu bilmesek de su kaynağı mevcuttu. Ardından hazırlandık, zirve çantamızı hazırladık ve 08.00 de hazır bir şekilde sıraya girdik.

Gruplara bölündük ve her gruba eşyalar zimettlendi. Tek sıra halinde lider tırmanış eğitimi almak için Kral Yolu sektöre yürümeye başladık.

08.19 da eğitmenlerimizden Tarık ve Yiğit bize lider tırmanışını anlattılar. Aynı zamanda Kral Yolu üzerinde gösterdiler. 09.10’da sözlü eğitim bitti ve her grup tırmanış bahçesinin farklı yerlerinde olan sektörlere dağıldı. (Bazı sektörler arası mesafe oldukça uzak, çadır arkadaşlarınızla iletişim halinde olamayabileceğinizi göz önünde bulundurun.) Benim grubum Rockdoctor sektöründe olan Mahallebaskısı rotasına verildi. Ancak granit olan ve daha önceki tırmandıklarımıza benzemeyen bu kaya yapısı bizi oldukça zorladı. Tırmanışlar uzun sürdü veya rotaya tırmanılamadı.

Bu rotada çok vakit kaybettiğimizden başka bir sektöre Kral Yoluna geçtik. Geçmeden önce havanın çok sıcak olmasındaydılar istrsek çadırlarımıza dönüp su alabileceğimiz söylendi. Hızlıca gidip geldik.

Kral Yolu sektöründeki rotaları Mahalle Baskısına görece daha kolay bulduk ve özgüvenimiz yerine geldi. Bu sektörün ardından Takılı Taş sektöründeki Pazarlık Payı Var rotasına geçtik. Değişik tırmış şekilleri deneyebileceğimiz farklı bir rotaydı ve görünüş açısından da ilgi çekiciydi.

Buradaki tırmanışımızın ardından istasyondaki malzemeleri toplayıp 08.00 gibi kamp alanına döndük. Ve hızlıca yemek yapmaya giriştik. Ancak ocağı bir türlü yakamdık. Gelişime danıştığımızda daha yeni olmasına rağmen kartuşun bozuk olduğunu söylediler. Yanımızda yedek kartuşlar olduğundan bir sorun yaşamadık ve elimizdekileri dolu bile olsa yedek kartuş taşımanın önemin görmüş olduk. Ancak eğitime gelmeden önce kartuşları ve kartuşların ocak ile uyumluluğunu kontrol etmeliydik.

Akşam yemeği için ton balıklı makarna yedik. Erken kalkacağımız ve yorgun olduğumdan dolayı oyalanmadan uyudum.

19 Mayıs Pazar
Çadır arkadaşlarımla 05.45 te uyandık. Hazırlamış olduğumuz sandviçleri yedik. Zirve çantamızı hazırladık ve 06.30 da hazır bir şekilde sıraya girdik. Bu sefer tüm başlangıcın bir arada olacağı Duvar Sektöre gittik. 06.48 de eğitmenlerimizden Tarık ve Görkem sözlü clip atma eğitimi verdi. Eğitimin ardından 07.35 de lider tırmanışına başladık. Açılan tüm rotaları çıkmak için kısıtlı bir zaman vardı. Her grup ortalama 3-4 rotaya tırmandı ve 13.25 de kamp alanına geri döndük.

Dönüş için tüm kamp yüküyle hazır olmamız söylendi. Hızlıca üstümüzü değiştirdik, çantalarımızı hazırladık ve çadırı topladık. Sıraya geçtik ve ardından 14.10 da mıntıka temizliğine başladık. Sonra da toplu bir faaliyet fotoğrafı çektik. 14.35 de faaliyet toplantımızı gerçekleştirdik. Aynı zamanda ileriki eğitimler içinde bilgi verildi.

15.34 de otobüs geldi. Eşyaları yükledik ve otobüse bindik. Yaklaşık saat 18.00 da Bilecik’te Köfteci Yusuf’a uğradık. Karnımızı doyurduk ve tekrar İstanbul’a doğru yola koyulduk.

Tavsiyeler

• Her tırmanış eğitiminde olduğu gibi bunda da vakit kaybetmemek adına açık sekizli pratik edilmeli.(lider simülasyonu için iki açık sekizli atılıyor ve çok vakit kaybediliyor)
  • Ayakkabılarınızı giymeden önce içinde böcek ya da kene var mı die kontrol edin.
  • Zirve çantanızı çok iyi hazırlayın ve yeterli miktarda su aldığınızdan emin olun.

Raporu yazarken kullandığım saatleri aldığım arkadşıma, çadır grubuma ve sabırla bize eğitim veren gelişim ve eğitmenlerimize ayrıca YTÜDAK’a teşekkür ediyorum.