Anasayfa » Faaliyet Raporları » 2016 » Keşiştepe – Etik Ol / Mantar Sote

TARİH : 20.03.2016

KAMP YERİ : Volfram Madeni Bölgesi Telesiyej Arkası

EKİP : Ali Kayaturan, Ege Kurt, Efkan Özer

Malzemeler: KKK, Hms, Atc, 4 kilitli karabina, 5 ekspres, 4 sikke (2 bıçak, lost arrow, 1 univeral), 3 buz vidası, 5 takoz , Nutkey, 4 Friend,  , perlon bantlar (3×120 ve 2×60 cm), Prusikler, çift ip

Not : Perlon bantlardan 6 adet ya da daha fazla alınması tavsiye edilir.

YAZAN: Efkan Özer
Perşembe akşamı Ege ile buluşup, hafta sonu tırmanış yapabilmek için koşulların gayet uygun olduğunu düşündüğümüz Uludağ’a gitme kararı vermiştik. Aynı zamanda Ali’nin de hafta sonu tırmanış planladığını öğrenmiştik. Hep beraber Keşiştepe’de bulunan rotalar hakkında konuşup nerelere tırmanabileceğimizi düşünüyorduk.
Çoktan Uludağ’da olan kulüp üyelerimiz Cuma gecesi geriye döndüler, onlardan gerekli tırmanış malzemelerini aldıktan sonra son hazırlıklarımızı da tamamlayıp Cumartesi saat 15:00’daki BUDO ile Kabataş’dan Mudanya’ya doğru yola çıktık. Ardından otobüs ile teleferik hattına ulaştık. Uludağ’a, oteller bölgesine ulaştığımızda saat çoktan 19 civarlarındaydı. Ali ise kamp yerine ulaşmıştı.
Buradan Volfram Telesiyejine kısa bir yürüyüş yapıp, sisli havada yolumuzu kaybetmemek için bu hattı takip ederek hattın sonundaki kamp alanımıza ulaştık. Ali ve oradaki birkaç farklı tırmanış ekibi ile bir süre muhabbet ettikten sonra çadırımızı kurup yolun verdiği yorgunlukla tulumlarımıza girdik.

20.03.2016 Pazar

Etik Ol Rotası;
Sabah 6:30’da uyandık. Cumartesi günü için hava durumuna göre beklenen yağış olmamıştı. Hava zaman zaman sisli olsa da rotalara tırmanışa gidebilecektik.
Ali’yi de uyandırıp çadırımızda kahvaltımızı yaparken bir yandan rotalar hakkında konuşuyorduk. Bugün ilk olarak tek ip boyluk bir rota olan Etik Ol’a gidecektik. Bu rota özellikle Murat ve Sefa tarafından gelişim grubu üyeleri için tavsiye edilmişti. Malzemelerimizi hazırlayıp kramponlarımızı takarak saat 9’a doğru kamp alanından ayrıldık. Yaklaşık 40 dakikalık bir yürüyüşten sonra çanağın sağ tarafında yer alan rotanın bulunduğu Özbay Kulesine ulaşmıştık.

Rotanın bulunduğu yer

Topo

Rotanın dibine ulaştıktan sonra emniyet alabileceğimiz bir yer aradık. Ali lider tırmanacaktı ben de emniyetini alacaktım. Son hazırlıklarımızı da yaptıktan sonra Ali tırmanışa başladı.

Ali rota başında yükselirken

Ali tırmanırken zaman zaman rotadaki çürük buz parçaları koparak aşağıya düşüyordu. Yaklaşık 40 dakika sonra Ali tırmanışını tamamlamış ve yukarıda hazırladığı istasyona girmişti. Bunun ardından ilk olarak Ege artçı yükselmeye başladı. Ben de diğer ipin ucunda emniyette kalarak onun istasyona ulaşmasını bekledim.

Ali Efkan'ın emniyetini alırken

Ali Efkan’ın emniyetini alırken

Rotada birbirimizi duymakta zorlanıyorduk ve göremiyorduk. Ali benim emniyetimi almaya başladıktan sonra attığı emniyet aletlerini toplayarak yükselmeye başladım.
Rotanın girişinde buz, sert kar kaya etabında oldukça güvenilir bir takoz vardı. Ardından rotanın en dik ve M2 seviyesindeki yeri olan etapta buz vidası kullanmıştı. Artçı olarak tırmanmaya devam ederken bir tane daha buz vidasını aldıktan sonra eğimin daha az olduğu sert kar, kaya kısımda kullanılan cam ve kaya babasındaki perlonu da alarak Ali ve Ege’nin yanına yükseldim.

Rota sonunda Ali’nin iki tane sikke kullanarak hazırladığı istasyona girerek malzemelerimizi çantalarımıza yerleştirdik ve zirve fotoğrafımızı çektik.
Ardından yürüyerek kulenin arka tarafındaki eğimli ve sert kardan oluşan kulvara ulaşarak inişe geçmeye başladık.

Efkan rota sonunda

Ve ekip zirvede

Saat tam 12’de rotayı tamamlamıştık. Hemen yakınımızda yer alan Paçoz rotasına çıkmak için seri bir şekilde rota dibine yürümeye başladık. Bir ekip rotadaydı, ama başka bir ekip de tırmanış için hazırlanıyordu. Sıranın bize gelmeyeceğini ve Ali’nin de Bursa’ya dönmesi gerektiğinden dolayı kamp alanına dönme kararı vermiştik.

Mantar Sote;
Kamp alanına ulaştıktan sonra tırmanış için daha vaktimiz olduğunu düşünüp Ali’nin “hadi biraz antrenman yapın Mantar Sote’de” demesiyle yanımıza ip, kazma, kemer, kask, krampon ve birkaç tane sikke ile buz vidası emniyet malzemesi alıp rotanın olduğu yere yürümeye başladık. Yaklaşık bir saatlik bir yürüyüşten sonra çanağın sol tarafında yer alan rotanın dibine ulaştık. Ege’nin daha önce lider çıktığı rotayı bu rotayı Ali ve Ege’nin tavsiyesi üzere ip açmadan çıkmaya karar verdik.  Kısa bir mola ve kahvenin ardından rotaya girdik.

Mantar Sote Topo

İlk başlarda birbirimize yakın devam ediyorduk.
AD seviyesindeki rotada kar oldukça sertti, genel olarak 60-70 derecelik eğimlerle devam ediyor ve zaman zaman oldukça iyi sert kar-buz etaplarına rastlıyorduk. Bu sayede rahat bir tırmanış yaparak seri bir şekilde ilerledik. Benim yükselirken düşürdüğüm kar ve buz parçalarından dolayı Ege araya mesafe koyma kararı vermişti.

Efkan rotada yükselirken

Özellikle rotanın ortalarında yer alan sert kar, buz ve kaya etabını geçtikten sonra kısa bir mola verdim. Bu sırada hava sisli olduğundan Ege’yi görebilsem de rotanın girişini göremiyordum. Molanın ardından devam ederek rotanın Varyant ile ayrıldığı yerden sola geçerek buz ve kaya etabına ulaştım. Burada Ege’yi kısa bir süre bekledim ve rota hakkında konuştuktan sonra önümdeki buz-kaya etabından yükselerek rotamızı çift kazma ve kramponlarımızla 20 dakikadan biraz az bir sürede tamamladık.

Ekip tekrar zirvede

Rota sonunda Uludağ’ın meşhur sisli ve lodoslu havasında fotoğraf çektikten sonra hemen rotanın sol tarafında yer alan Kapı denilen etaba girerek inişe başladık.

Etrafı çok yoğun bir sis kaplamıştı. 5 metre ilerisini göremiyorduk. Olabildiğince izlerimizi takip etsek de zaman zaman sisin kısa bir süreliğine dağılmasında faydalanarak görebildiğimiz kamp alanımıza ulaşmamız bir buçuk saati buldu. Bu sırada da sis yüzünden insanların nasıl kaybolduğunu çok iyi anlamış olduk.

Kampta ısınıp günün verdiği yorgunlukla sıcak bir şeyler içerken iyice dinlendik. Bu sırada benim ayakkabılarımı sıkı bağlayamamamdan dolayı ayağımın arkası su toplamıştı. Pazartesi de dersimiz olduğundan dolayı sabah erkenden dönüş kararı verip bir süre daha muhabbet ettikten sonra tulumlarımıza girdik.
Sabah 6:30’da uyanıp eşyalarımızı çantalarımıza yerleştirip dönüşe geçtik.

Bu faaliyetimizi gerçekleştirmemiz ve rotalar hakkında detaylı bilgi almamızı sağlayan Murat, Sefa ve Ali başta olmak üzere tüm YTÜDAK üyelerine teşekkür ederiz. Faaliyet sorumlumuz Büşra’nın da yeri ayrı tabii.

***
Ulaşım hakkında;
Kabataş’da Budo ile Mudanya’ya(20 tl)

Mudanya’dan Bursa Teleferik’e otobüs(6 tl)

Teleferik ile Uludağ’a ulaşım(15 tl)

Dönüş için de aynı yol izlenerek İstanbul’dan Uludağ’a gidiş dönüş maliyeti bir kişi için hesaplanabilir.