Anasayfa » Faaliyet Raporları » 2012 » Çınarcık Eğitim Faaliyeti
Çınarcık Eğitim Faaliyeti Raporlarıdır.

Çınarcık Eğitim Faaliyeti

ÇINARCIK EĞİTİM FAALİYETİ RAPORLARI

Tarih: 1-2 Aralık 2012

Ekip: 64 Başlangıç/20 Gelişim-Eğitmen

Yazan: Yusuf Berk BİLGİÇ

31 Kasım Cuma

Kulüp odasından kulübe ait olan çadırlar ve malzeme eksiği olan arkadaşlara, eksik oldukları malzemeler verildikten sonra 22.30‘da Y.T.Ü. Yıldız kampüsünden hareket edildi. Eskihisar Feribot İskelesi’nde, Kadıköy’den gelen araçla buluşulduktan sonra bekleyişin ardından feribota binildi.

1 Aralık Cumartesi

02.30‘da Çınarcık’taki köy mezarlığına varıldığında otobüsten inildi. Kulübe ait olan ocaklar çadır gruplarına dağıtıldı ve yürüyüş kuralları hatırlatıldı. Uzun süre yürüyeceğimiz için hafif üşüyecek şekilde giyindik sonra tek sıra halinde 03.00‘da yürüyüşe başlandı. 1 saat kadar beton yoldan yürüdükten sonra 1. Mola 04.00‘da verildi. Asıl yürüyüş şimdi başlayacağı için çantaların sırt sistemlerinin iyice ayarlanması ve son hazırlıkların yapılması söylendi. Yürüyüşe tekrar başlandığında bu sefer artık toprak, engebeli ve dik yoldan devam ettikten sonra 05.15‘de 2. Mola verildi.

Hava oldukça güzeldi, kuru ve hatta sıcak denebilecek bir hava vardı, sadece molalarda hafif bir üşüme oluyordu ama yürüyüş sırasında hiçbir sorun yoktu. Yürüyüş sırasında bir ara yönümüz karıştı ve geri dönmek zorunda kaldık ama bu pek bir sorun olmadı ve yolumuza düzenli bir şekilde devam ettik. Sabah ışıkları görülmeye başladıktan sonra 07.30‘da 3. Mola verildi. Bu molada kahvaltı edildikten sonra yine tek sıra halinde dik ve engebeli bir yol çıkıldı, 09.00 asfalta ulaştık ve burada 4. Mola verildi. Kamp alanına kadar asfalttan yürürken yağmur başladı ama bir süre sonra kesildi ve 10.30‘da Kamp Alanına varıldı.

Kamp alanında, yürüyüşün getirdiği yorgunluk herkesin yüzünde belli oluyordu. Herkes bir an önce çadırlarına çekilip dinlemek istiyordu. Çadırlar grid düzende, iyi çadırlar dışta, onlara nazaran daha kötü çadırlar içte olmak üzere kuruldu ve 15.00‘a kadar herkes dinlenmeye çekildi. Bu sırada herkes gibi ben de yemek yedim ve hava hafif bozduğu için çadırın içinde tulumumda uyudum.  15.00‘da herkes tek sıra halinde eğitim için beklemeye başladı ve eğitimde fırtınada çadır toplama, çanta yerleştirme ve çanta taşıma ile ilgili uygulamalı olarak bilgi verildi. Eğitimden sonra 18.00‘da eğitmenler çadırları tek tek dolaşarak düğüm eğitimi verdiler. Akşam çok yağmurluydu, çadırları iyi olmayan bazı arkadaşlarımızın çadırları su aldı ve onlarda geceyi kamp alanında bulunan mescidde geçirmek zorunda kaldılar.

2 Aralık Pazar

01.00 da aniden 10 dk içinde çantanın içinde sadece tulumla tek sıra olmamız söylendi ama biz tüm başlangıç olarak 30 dk içinde hazırlanabilmiştik. Gece yürüyüşü yapacaktık ve şansımıza saat 17.00 den beri yağan yağmur o saatte kesilivermişti, 1 saatlik yürüyüşün ardından çadırlarımıza döndük ve tulumlarımıza tekrar girdik.

08.00 da kahvaltı etmiş ve çadır hariç tüm kamp yükümüzle hazır halde eğitim için bekledik.  08.30 ocak türleri ve kullanımları hakkında eğitim verildi ve kısa bir mola ardında sabaha havanın düzelmesinden dolayı çadır kurma toplama işlemini tekrar tekrar zamanla yarışarak yaptık. 11.00 da dönüş için tekrar yürüyüşe asfalt yoldan başlanıldı. Dönüşte çöplerimizi yanımıza almıştık,İstanbul’a kadar götürmemiz gerektiği söylendi ve 13.15 de 1. molayı verene kadar yüründü ve 25 dk’lık molada öğle yemeği yendi.

Kısa bir süre daha asfalttan gidildikten sonra toprak yola tekrar başlandı, bu sefer genel olarak yokuş iniliyordu, bu arada dönüşün bana gidişten daha rahat geldiği söylemeliyim. 16.00 da cumartesi gecesi ilk mola verilen yere gelindi ve burada dereden su içtik, çamurlanan ayakkabılarımızı temizledik. Faaliyet toplantısı da yapıldıktan sonra son olarak asfalt yoldan yürüyerek 17.15 de yürüyüş tamamlandı. Otobüslerin yanında ocaklar teslim edildi ve 17.40 da otobüsler hareket etti ve 20.45 de YTÜ yıldız kampüsüne varıldı.

_____________________________________________________________________________________________________

Tarih: 01.12.2012 – 02.12.2012

Ekip: 64 kişilik başlangıç grubu ve eğitmen kadro

Yazan: Harun Yorulmaz

30.11.2012 Cuma

O cuma akşamı Yıldız Kampüsü’ndeki kulüp odasında gruplara çadır ve ihtiyacı olanlara diğer malzemeler verildikten sonra saat 22.00 denmesine rağmen 22.30’da yola çıkıldı Beşiktaş’tan. Bu sırada da aynı saatte Kadıköy’deki Haldun Taner Sahnesi önünden de başka bir araç kalktı faaliyete gitmek için. İki araç Eskihisar İskelesi’nde buluştuktan sonra feribotla Yalova’ya geçildi (iskelenin önünde Kadıköy aracını beklerken çok güzel bir sucuk ekmek de yedik). Gece saat 02.30 sularında ise aracımız Çınarcık ilçesine gelmişti.

01.12.2012 Cumartesi

İlçenin hemen dışında araçtan indikten sonra herkes son hazırlıklarını tamamladı, çantaların ayarları yapıldı. Kulüp tarafından başka gruplarla ortak kullanacağımız ocaklar dağıtıldı. Fazla oyalanmamaya özen göstererek herkes çabucak yürüyüşe hazırdı artık. Eğitmenlerimiz tarafından yürüyüşe hafif üşür pozisyonda başlamamız tekrar tekrar hatırlatıldı. Herkes tek sıra haline geçtikten sonra ise kamp alanına doğru olan zorlu yürüyüşümüz başladı. Hava karanlıktı ancak ay ışığı sayesinde etrafı görmemizde herhangi bir problem yaşamıyorduk. Yavaş yavaş hepimizin gözleri karanlığa alıştı ve sırtımızda onca yük olmasına rağmen gecenin tadını çıkararak yürüdük. Yaklaşık olarak saatte bir mola vererek kamp yapacağımız yaylaya yürüdük. Bu sırada yağmur arada çiseliyor, yer yer bulutlar açılıyordu.

Molalarımızda gerekli su ve yiyecek ihtiyacımızı karşıladık, çantasında herhangi bir sıkıntısı olanlara eğitmenlerimiz yardımcı oldu. Sonunda zorlanarak da olsa pes etmeden kamp alanımıza saat yaklaşık 10.30 gibi ulaştık. Çadırlarımızı Girit düzene uygun bir şekilde kurduk. Daha sonra saat 3’e kadar serbest bırakıldık.

Bu sırada kulübün verdiği ocaklarda yemek yapıp karnımızı doyurduk, ihtiyacı olanlar uyudu. Uzun bir yürüyüşün sonunda bu herkese çok iyi gelmişti. Artık insanların suratı asık değil, aksine rahatlamış ve gülüyorlardı. Yürüyüş sırasında ve molalarda sigara içilmesine izin verilmediğinden dolayı kamp alanında belirlenmiş olan yerde tütününe kavuşmuş olan insanlar daha da mutluydu şimdi diğerlerine nazaran. Dinlenme süremiz bittikten sonra saat 15.00’da herkes tek sıra haline geçmişti. Daha sonra eğitimlere devam edildi. Ders bittikten sonra herkes çadırlarına çekilmek zorunda kaldı çünkü sağanak şeklinde yağmur başlamıştı. İnsanlar bu sırada dinlendi, ocaklarda su kaynatıp sıcak bir şeyler içtiler. İlerleyen saatlerde yavaş yavaş hava karardı. Bu sırada yağmur daha da şiddetlendi. Eğitmenler tek tek çadırları dolaşıp tekrar bir düğüm eğitimi verdiler. Bu sırada herhangi bir sorunumuzun olup olmadığı soruldu herkese. Çadırları veya tulumları iyi durumda olmayan kişilerin geceyi kamp alanımızın hemen yanındaki mescitte geçirmesine bu seferlik müsaade edildi.

Mescidin önünde bir sürü insan olduğundan dolayı çoğu kişi orda sosyalleşti, herkes birbirini tanıma fırsatı buldu, yeni arkadaşlar edindik. Saat fazla geç olmadan herkes yorucu geçen bu günün ardından dinlenmeye çekildi. Ayrıca biliyorduk ki eğitmenlerimiz gece bize bir sürpriz hazırlayacaktı 😀 Çünkü hepimiz YTUDAK’ın sitesinde bulunan geçmiş yılların faaliyet raporlarını okumuştuk. Bu yüzden herkes elinden geldiğince dinlenmeye baktı.

02.02.2012 Pazar

Ve beklenen olay gerçekleşti. Saat yaklaşık 01.00 sularında eğitmenlerimizin düdük sesiyle uyanıp çantalarımızla tek sıraya geçtik. Bu sırada yağmur dinmişti. Herkes hazır olduktan sonra yürüyüş başladı. Yaklaşık 1 saat kadar yürüdük ve kampa geri döndük. Döndükten sonra sabah 08.00’da herkesin hazır olması gerektiği duyuruldu. Uyuduktan sonra saat 07.00 gibi kalkıp rahat bir şekilde kahvaltımızı yaptık, kahvelerimizi içtik ve belirtildiği üzere çadırlarımız dışında her şeyimizi çantamıza öğretildiği şekilde yerleştirdik. Saat 08.00 olduğunda herkes tekrar tek sıra haline geçti. Daha sonra bize tekrar bir eğitim verildi ocaklar üzerine. Ardından geçen seferki Ballıkayalar Kamp Faaliyeti’nde olduğu gibi çadırlarımızı birkaç kez belli bir süre içerisinde toplayıp tekrar kurduk.İşini erken bitirenler diğer gruplara yardım etti ve hep zamanında bitirmeyi başardık.

Daha sonra küçük bir mola daha verildi ve ardından yürüyüşe başlayacağımız söylendi. Son hazırlıklarımızı tamamladık. Grupça fotoğraflar çekindik ve saat 11.00 gibi mutlu bir şekilde geri dönüş yürüyüşüne başladık. Gece yağmur yağdığından dolayı yerler çamurlu ve kaygandı. Bu yüzden geri dönüşte bazı yerlerde zorlandık. Her zamanki gibi yaklaşık saatte bir mola vererek bulunduğumuz yayladan aşağı indik.

Saat 16.30 sularında son molamızı verdik ve bu molada her faaliyet sonunda olduğu gibi eğitmenlerimiz bizden faaliyet hakkındaki fikirlerimizi istediler, yanlış yapıp yapmadıklarını sordular.Daha sonra bizi bekleyen otobüslere doğru tekrar yola koyulduk. Otobüslerin önünde tekrar tek sıraya girip sayımız alındı. Kulübe ait olan çadırlar ve ocaklar toplandı. Hemen sonra yola çıktık, hepimiz sıcak bir duş için sabırsızlanıyoruk. Yolculuk boyunca birbirimizle muhabbet ettik ya da uyuduk. İstanbul’a geldiğimizde kamp alanında bırakmamamız gereken çöplerimizi attık. Daha sonra herkes çantalarını otobüslerden aldı ve birbirimizle vedalaştık.