Anasayfa » Faaliyet Raporları » 2013 » İtoturumu Faaliyet Raporu

Tarih: 30 Haziran 2013

Ekip: Mehmet Caner Ilgaz – Onur Kiraz – Yunus Emre Cengiz

Kamp yeri: Arpalık

Malzeme: Kask, ip, çeşitli sikkeler, takozlar, perlon, kemer, HMS, ATC, pursik…

Yazan: Mehmet Caner ILGAZ

rota uzaktan

Rotanın Uzaktan Görünümü

09.30: Trans-Aladağlar faaliyetinin yorgunluğunu üzerimizden atmak için fazlaca uyuduk, kamptan rotanın girişine doğru yola çıktık.

10.00: Rotanın girişine ulaştık, tırmanışa başladık. Uzunca bir süre kulvarı takip ettik, kulvar genelde çarşak, yer yer kısa III derecelik bölümler içeriyordu.

Kulvardan bir görüntü

12.00: İlk ip açtığımız noktaya ulaştık, 8-9 metrelik bir baca ve hemen ardından yaklaşık 20 metrelik düz bir bölümden sonra rotada bir kum saati ve bir sikkeden oluşan bir istasyon bulduk ve artçıların emniyeti için kullandık. Buradan 7-8 metre daha yükseldikten sonra karşımızda 10 metrelik, ufak bir kısmı negatif büyük bir çatlak vardı. Bu bacanın solundaki hafifce sola kıvrılan daha ufak bir çatlak hattını izledik, çatlak hattı bitince sağa doğru sırt hattını izleyerek zirveye ulaştık.(16.20)

Kulvarın daralıp bittiği nokta

Kulvarın bittiği ve bacanın başladığı yer.(İlk ip açılan yer.)

İp açılan ikinci yer, zirvenin hemen altı, bu hattın sağında bahsedilen büyük çatlak var, fakat fotoğraflarda tam çıkmamış.

16.40 : İnişe başladık, çıktığımız rotadan indik. 4 kere ip inişi yaptık. Kalanını kulvardan yürüyerek, zaman zaman geri geri tırmanarak inişi 20:30‘da tamamladık.

Burası da zirve. Aslında 10 metre aralıklı iki tane zirve var, yürüyerek birinden diğerine geçebiliyorsunuz. Zirve defteri yok.

Zirve (10 metre aralıklı iki tane zirve var, yürüyerek birinden diğerine geçebiliyorsunuz. Zirve defteri yok)