Anasayfa » Faaliyet Raporları » 2014 » Büyük DemirKazık Kuzeydoğu Sırtı

Rota: Büyük Demirkazık Kuzey Doğu Sırtı

Yazan: Yusuf Berk Bilgiç

Başlangıç: 05.30 / Zirve: 16.20

Malzemeler: (Herkese)Kask, Kemer, Kata, Hms, Atc; Pursikler, Perlonlar, 60m çift ip, sikke çeşitleri(9), 10’lu Friend set, 17’li Takoz set*, 2 çekiç, 2 nutkey, 13 ekspress, 5-6 kilitli karabina, bivak(kullanılmadı), ilk yardım çantası, kamp malzemeleri.

resim 3

01.09.2014(PAZARTESİ)

Sabah 10.30 civarı ORDOS Dağ evinden ayrıldık ve Cimbar Vadisi’nden devam ederek Tekepınarı’na kadar durmadan devam ettik (13.30). Çantaların ağırlığı sebebiyle yorgunluk basmıştı bundan dolayı yaklaşık 1 saat kadar Tekepınarı’nda dinlendik.  14.45 de Tekepınarı’ndan ayrıldık ve 16.00 da oba yerine varmıştık.  Kamp alanına vardığımızda Zübeyir Abi’yle sohbet edip az da olsa rotaya bakıp ve bir şeyler yedikten sonra 19.00 da gece erkenden kalkmak üzere yattık.

02.09.2014(SALI)

Gece 02.30 da kalkıp çantaları hazırlayıp kahvaltı ettikten sonra çadırdan 03.50 de ayrıldık. Kafa lambalarıyla rotanın altına vardığımızda saat 04.30 olmuştu ve burada erken geldiğimizi anladık. Havanın biraz olsun aydınlanmasını beklerken kemerleri giyip malzemeleri paylaştıktan sonra 05.30 da rotaya girdik.

Rotaya biz kuzey duvarı gözükecek şekilde çarşaklardak yükselerek kuzey tarafından girdik. Eller kayaya değdikten sonra yaklaşık 70-80 metre kadar emniyetsiz ilerledik ve bu etabın sonunda benim tedirginliğim sonucu ipe girmeye karar verdik 05.40.(Bu kısma sırtın daha da kuzeyinden girilirse çarşaklardan yürüyerek çıkılabilir, biz hava tam aydınlık olmadığından o kısmı çıkınca gördük.)

1.ip

Tek takozdan hızlıca bir istasyon kurduktan sonra Rauf önden gitti ara emniyet atmadan tüm ipi kullanarak düz hattan devam etti.(Girişi 3,3+ gerisi oldukça rahat)

2.ip

Tek takoz istasyon ve ara emniyet olarak 1 friend ile rahat sırta vardık.

2.ip sonu; resim 2-3 rahat sırt üzeri

Rahat sırt üzeri

2. ip sonunda rahat setten sola doğru çarşak üzerinden devam ederek 3. İpe vardık.

Resim 2

3.ip

Emniyeti belden direk kemerden alıyorum, dik 3’lük bir etapla başlıyor ve ardından sırt üzerinden sağa doğu çapraz devam ederek sabit sikkeye ulaştık.

Sabit sikkeden istasyon

4.İp

Burada sabit sikkeden istasyon ve ara emniyet tek takoz. Son dik çatlakta ara emniyet kullanıldı.

5.ip

2 sikkeden istasyonun ardından emniyetsiz soldan yan geçiş, Rauf sesin duyulacağı son noktaya kadar gitti ve orada istasyon kurarak beni yanına aldı.

Resim 5

6.ip

Tek sikke istasyon ve soldan doğu duvarı manzaralı oldukça rahat yan geçişle birlikte rahat 2-3 derecelik 2 ip boyu slab etaplara varılıyor.

resim 6

7. / 8. İp

Tamamen slab etaplardan yükselerek iniş sikkesine (karabinalı) ulaştık buradan da sağ tarafta kalan kulvara ip inişi yaparak 2 adet sabit sikkeye ulaştık.( burada 7. İp sonunda sağa yan geçiş yapılarak da kulvara girilebilir ya da karabinalı sikkeden yan geçilebilir (IV+))

Resim7: kulvarın içinde emniyet alırken ve genel olarak 9. İp boyu, karabinalı sikke emniyetçinin tam üstündeki çentikte

Kulvarın içinde emniyet alırken ve genel olarak 9. İp boyu, karabinalı sikke emniyetçinin tam üstündeki çentik

9.ip

2 sabit sikkeden istasyon kurduk ve sağ tarafta gözüken belirgin kulvara girdik; kulvar içinde sabit takoz bulunuyor.(10.00)

sabit takoz

Sabit takoz

9. ip ardından yaklaşık 2 ip boyu kadar running belay ile devam ettik ve sonunda kılçığa ulaştık. Kılçığa yaklaştıkça oldukça çürük etaplardan geçiliyor burada ben bir sikkeyi sökemedim, çürük etapta bir adet bıçak sikke kaldı (11.00). Oldukça boşluklu kılçığı geçtikten sonra iniş istasyonuna vardık ve sırayla 50 ve 25 metrelik ip inişlerini bitirdik (12.15). / (İlk ip inişinden sonra sabit sikke bulunuyor.)

İp inişi kulseinden geçilen çürük sırtın görüntüsü

İp inişi kulesinden çürük sırtın görüntüsü

Resim 10

İniş istasyonu

İlk ip inişi

2. İp inişi

İp inişlerinin sonunda travers etabın başlangıcında 1 adet sikkeden istasyon kurularak ip çıkılıyor. (12.30)

10.ip

1 sikkeden istasyon ve ara emniyet olarak 1 friendle sola travers giderek ilk kulvara giriliyor. (3+,4 derece)

11.ip

2 takoz ve 1 friendle istasyon kurduk ardından Rauf en bol ara emniyet attığı ip boyunu çıkmaya başladı, ara emniyet olarak 1 takoz, 1 kum saati, 2 sikke. (Biri sabit sikke) Rauf bacamsı kulvarın içinden,su oluklarının olduğu hafif slab etaba kadar gitti ve bu noktada bulunduğu kulvardan ayrılarak sağ tarafta hemen altında sabit sikke bulunan kulvara geçiş yaptı (gri su oluğu var) ve 2 friend ve 1 takozdan oluşan istasyonla beni yanına aldı. (4+)

Yan geçiş yapılan yer

Ardından bulunduğumuz kulvar içinden running belay ile 1 ip boyu kadar gittikten sonra kulvardan çıktık ve rahat etapları 4-5 ip boyu kadar ipten çıkmadan devam ettik. Bu etapta Z çizerek yükseldik ve su oluklarını kullanarak zirvenin hemen altındaki kulvarın sonundaki 2 sabit sikkeli istasyona ulaştık. ( Bu etap üzerinde de 1 adet takoz sökemedim, kulvara yakın yerde bir adet takoz kaldı)

Running belay yapılan etap

Kulvar

Kulvar sonu istasyon

Sabit sikkelerden oluşan istasyondaki çürük olan etaptan Rauf yükseliyor ve tek sikkeden istasyon kurarak beni yanına alıyor ardından 50-60 metre kadar yükseldikten sonra zirve sırtına varıyoruz. (16.20)

Son çürük etap

Zirveye varış. (16.30)

Zirveden Yusuf, Rauf , Uğur, Umut

Zirve Yusuf, Rauf , Uğur, Umut

ROTA TANIM: Bazı ip boylarında oldukça boşluklu, çürük etapları bulunan; çoğunlukla 45 derecelik açıyla yükselirken dik etaplarında bulunduğu rotada; ben 4-5 ip boyunda Rauf 2 ip boyunda kata kullandı. Bunun dışında ayakkabıyla da çıkılabilecek,uzun bir rota.

Zirveden ayrılış.  (17.00)

Kampa varış.  (19.45)

Rauf’nun notu ;

İp inişi kulesine kadar çeşitli varyasyonlarla ulaşılabilir, zira hiçbir raporda soldan bir yan geçiş görmedik ancak 6. ipte dik çürük kuleyi çıkmak yerine; keçi patikası kıvamında sola yan geçişle eğer görünümlü slab bele ulaştık. Sabit şeylere odaklanmamak lazım, sağa sola kaçarak 4- den zor olmayan ip boylarıyla ip inişi kulesine varılabilir. (Gidecek başka yer yok zaten.)

İp inişi kulesinden önceki etap tedirgin edici şekilde çürük, kolay olsa da dikkatli olmak lazım. İp inişilerinden sonraki set ise oldukça büyük, bu istasyondan doğu duvarına doğru sola çapraz yükselen bir hat mevcut, buradan da kulvar-baca kıvamında bir hatta giriliyor, gayet emniyetli, sağlam ve eğlenceli. Başka raporlarda bu kulvarı tamamen çıkıldığı ya da sola kaçıldığını gördük ancak kulvarın ortasında ayrıca sağa geçiş hattı sunan bir noktadan,sağdaki kulvara geçtik. (Yan geçiş sonunda sabit U profil sikke var.) Bu sayede tırmanış tamamen kolayladı.

Diyeceğim o ki; ilk kulvardan sonra da varyasyonlar mevcut,her yer bağdata çıkıyor.Nitekim çok uç bir şey yapmadığınız takdirde zor bir etap tırmanmak zorunda kalmazsınız. Bizim takip ettiğimiz hat,istasyonlu bacaya kadar oldukça sağlam ve güvenliydi.İstasyonun üzerinde 2-3 metrelik dik ve çürük bir kısım var ancak oradan sonra da yine 3-3+ derecelik kolay bir etapla zirve sırtına ulaşıyorsunuz.

En nihayetinde acemiliğini atmış ekiplere, uzun duvar girişimlerinden önce tavsiye edilesi bir rota, manzarası da bol.

Cevapla

Bu site, istenmeyenleri azaltmak için Akismet kullanıyor. Yorum verilerinizin nasıl işlendiği hakkında daha fazla bilgi edinin.