Anasayfa » Faaliyet Raporları » 2016 » Teke Tepe Kuzeydoğu Yüzü, ‘Tekebahn Rotası’
Mağaranın içinden rotanın devamı.

Teke Tepe Kuzeydoğu Yüzü, ‘Tekebahn Rotası’

Rota: Teke Tepe Kuzeydoğu Yüzü Tekebahn Rotası

İlk Çıkış/Zorluk: Tunç Fındık-Rauf Osman Pınarbaşı 2015, III-IV derece kaya tırmanışı

Ekip: Ayşe Erkek, Büşra Zile

Kamp Yeri: Tekepınarı

Tarih: 14.09.2016

Teknik Malzemeler: 2 adet 60m yarım ip, 1 set takoz, 1 set cam, 7-8 ekspres, açık ve kapalı perlonlar, 4 kilitli karabina, 5 sikke+çekiç(kullanılmadı), 2 nutkey, ilk yardım çantası

Saat 12:15’te malzemelerle birlikte kamp alanından çıktık. 10 dakikalık kısa bir yürüyüş sonunda rota dibine vardık. 12:45’te kolay yerlerden serbest yükselmeye başladık. Geneli otlu setleri izleyen bu rotada mağara-kelere varınca kısa bir mola verdik.

Mağaranın içinden rotanın devamı.

Rota buradan sonra sağlı gidiyor, biz de biraz sağlı yükseldikten sonra baca çatlağın altından istasyon kurup ip açtık.  İstasyon bir takoz ve dev bir kum saatinden oluşuyordu. Büşra 25-30 metrelik bu etabı lider gitti.

Büşra lider tırmanıyor.

2. İstasyon bir babadan ve back-up bir takoz taştan oluşuyordu. İstasyonu toplayıp tekrar serbest yükselmeye başladık. Saat 16:00 civarında zirve sırtındaydık. 10 dakikalık bir yürüyüşle de zirvedeydik. Bir şeyler atıştırıp fotoğraf çekildikten sonra inişe geçtik. Zirve sırtından batı yönünde alçalarak Cımbar-Tekepınarı patikasına bağlandık.

Ekip zirvede.

Bize rota dibine kadar eşlik eden Sefa’ya, inişte bizi karşılayan Onur’a ve YTÜDAK ailesine teşekkür ederiz.