Anasayfa » Faaliyet Raporları » 2016 » Beşparmak Sivrisi Kuzeybatı Duvarı, İspanyol 1974 Rotası

Beşparmak Sivrisi Kuzeybatı Duvarı, İspanyol 1974 Rotası

TARİH : 14 Eylül 2016

KAMP ALANI : Oba yeri

MALZEMELER : Friend seti, takoz seti, karabinalar, perlonlar, sikke(kullanılmadı), prusikler, 2 adet 60m yarım ip, ekspresler, nutkey, çekiç

EKİP : Şükrü Sarı – Tamer Ergin

YAZAN : Tamer Ergin

İstanbul’da üzerine konuştuğumuzu hatırladığım BDK kuzeybatı sırtı rotasına çalışarak gittiğim dağda aslında çıkacağımız rotanın Beşparmak Kuzeybatı Duvarı çıkması ile ben hazırlıksız yakalanmıştım. Aynı şekilde Şükrü’nün de pek rotaya bakma şansı olmadığı için, rotadan bihaberdik.

Kurban bayramında kalabalık bir ekip olarak Aladağlar’da olmak oldukça motive ediciydi. 1 haftalık dağ planımızda öncelikle birkaç gün Tekepınarı’nda tırmanarak, Teketepe üzerinde bulunan rotalardan bir kaçını çıkmak vardı. Capra İbex (Şükrü-Tamer) ve Pantera Pardüs (Onur-Büşra-Tamer) rotalarını çıkmak benim için çok ip boylu bir rota öncesi motive edici olmuştu.

Beşparmak tırmanışına gelecek olursak, Şükrü ile rotayı bir gün önceden çalışmaya başlamıştık. Kitaptan (Aladağlar-Tunç Fındık) detaylıca bilgi edindik. Aynı zamanda geçen sene bu rotayı çıkmış diğer arkadaşlardan da rota bilgisi aldık. Bu konuda hem tırmanış öncesi, hem de tırmanış esnasında büyük yardımları olan Yavuz Gültekin’e özel teşekkürler.

14 Eylül sabah 05:00’da kurduğumuz alarm sesleriyle uyandık. Kahvaltı hazırlığımız olmadığından kahvaltıyı gofretle geçiştirip  5:30’da rota dibine doğru yürümeye başladık. Karanlıkta başladığımız yol rota dibine vardığımızda artık aydınlanmıştı. 6:40’da rota başlangıcına varmış, tırmanış için hazırlıklarımıza başlamıştık. 07:00’da ilk ipe girdik veya biz öyle sandık. Yaklaşık 20 metre yükselince aslında rotanın başlayacağı yere daha yeni geldiğimizi fark ettik. Ve tekrar istasyon kurarak gerçekten ilk ipimize girdik.

1.ip: Genel olarak III+ derece kaya tırmanışı, fakat girişten 3-5 metrelik kilit hamleli V+ derece tırmanış içermektedir. (50m)

imag2624

İlk ipin sonu

2.ip: Sağdaki büyük yan geçişe geçmek için sola doğru yükselen, geneli III ve III+ tırmanış içeren kolay etap çıkılır, sağa yan geçilir. (50m)

İkinci ip başlangıç

3.ip: Yan geçişten sonra karşımıza çıkan bariz bacaya ulaşmak için önce inilir daha sonra 10m’lik bir yan geçişle bacanın dibine varılır. (20m)

Baca

4.ip: Şükrü’nün mikro malzemelerle kurmuş olduğu sağlam istasyon ile bacadan tırmanış. Beşparmak üzerinde bizi en çok tatmin eden ip boylarından biri oldu. Saat 9:40’da kısa bir mola verildi ve bir şeyler atıştırdık. (V, V+) (50m)

5.ip: Başlangıçta slab etap üzerinden kulvara giriş ve içinden rahat bir tırmanış ile büyük babadan istasyon alabileceğimiz noktaya kadar tırmanış, geneli III derece kaya tırmanışı. (60m)

6.ip: Emniyet imkanı olmayan, boşluk hissi oldukça tatmin edici, ve tabii ki çürük yan geçişli etap ve sonrası kısa bir baca tırmanışı. Geneli III, kilit yerleri V- derece kaya tırmanışı içerse de dikkat edilmesi gereken bir etap mevcut.

7.ip: Rahat basamaklı slab tırmanış ile yukarı doğru yükselme ve sonunda sikkeden emniyet imkânı.

8.ip: Sol tarafta bariz görünen kule hedeflenerek yan geçiş yapılır. Geneli kolay etap maksimum IV derece. Kulenin üstünde sabit sikkeden istasyon. (40 m)

Sisler içinde kule

9.ip: Kuleden sonra sola doğru basit yan geçişe devam edilir ve büyük bacaya girilir.

10. ip: Büyük bacadan yaklaşık 10 metre yükseldikten sonra sağ taraftaki sete varılır. Uygun görülen yerde istasyon alınır. Sete geçiş biraz daha sert hamleler içermekte. Geneli IV kilit V-.

11.İp: Setten sağa doğru biraz devam edildikten sonra basit etaplardan yukarı dik yükselinir ve 60m sonunda zirve sırtına bağlanılır.

Ardından sol tarafta kalan zirveye basit tırmanışla emniyetsiz yükseldik. Zirve sırtına varış 14:00 zirveye varış 14:20.

Zirve

İNİŞ:

Tırmanış toplamda 6 saat kadar sürdü. Zirvede biraz vakit geçirip Çağalınbaşı zirvesine bağlanan sırta doğru alçaldık ve Çağalınbaşı Zirvesi’nin güneyindeki patikayı takip ederek doğu tarafına geçtik. Buradan da Adsız Tepeyi hedef alarak yan geçişle yükseldik ve Yıldızbaşı Zirvesi’nin klasik rotasından (Akçay Geçidi) aşağıya inip kampa döndük. Zübeyir abinin çadırında güzel bir akşam yemeği sonrasında çayımızı içip sohbet ettik ve ardından çadırımıza geçip uyuduk.