Anasayfa » Faaliyet Raporları » 2017 » Karakayalar Kaya Tırmanışı Eğitim Faaliyeti

Karakayalar Kaya Tırmanışı Eğitim Faaliyeti

Tarih : 19 Mayıs – 21 Mayıs 2017

Kamp Yeri: Karakayalar / Eskişehir

Katılanlar : YTÜDAK Başlangıç ve Kaya Grubu (40 kişi), Gelişim Grubu, Eğitmenler

Yazan: Rabia Şeyma MENGİ

Faaliyet Öncesi:

Faaliyet tarihi açıklandığında 4 kişilik çadır grubumuzu hazırladık. Çadır grubu olarak eksiklerimizi, ortak alınacak malzemeler ve yiyeceklerimizi kararlaştırdık. Hava ilk gün yağmurlu gözüküyordu bu nedenle aramızda konuşup değişik kamp yemekleri yaparak çadırda geçireceğimiz vakti değerlendirmeye karar verdik. Araçlardan indikten sonra kamp alanı yakın olduğu için yanımıza fazlaca su ve ağır yiyecekler alabiliyorduk. Kamp alanında içilecek su kaynağı yoktu. Ancak çeşme ve tuvaletler vardı.

18 Mayıs 2017 Perşembe:

Çantamı Perşembe gece hazırlayıp Cuma sabah işe çantam ile gittim. İşten çıktıktan sonra Kadiköy’e geldim ve yemek yiyip 22.15 gibi Göztepe köprüsüne geldim. Çadırı kulüp odasından arkadaşlarım almışlardı. Araçlar yaklaşık yarım saat geç geldi. Çantalarımızı araçlara yerleştirip yola çıktık.

19 Mayıs 2017 Cuma 1.gün:

Otobüs Karakayalar’a sabaha karşı vardı. Neredeyse tüm yol uyumuştum. Araçlardan indiğimizde yağmur yağıyordu. Kamp alanı indiğimiz yerdeydi. Tek sıra olduk ve gerekli hatırlatmalar sonrası hızlıca çadırları kurmamız istendi. Çadırları kurmaya başladık. Belirli bir düzen istemediler ancak grid düzene dikkat ettik. Çadırlar bitince yatmamız ve sabah 10.00’da tek sıra hazır olmamız söylendi.

Sabah uyandığımızda yağmur devam ediyordu. Yağmur tüm gün devam edince bugünlük eğitim iptal edildi. Biz de biraz çadırda yemek yaparak sohbet ederek takıldıktan sonra eğitmenlerin verdiği Karakayalar tırmanış rehberini alıp dışarı çıktık. Arkadaşlarla etrafı gezip rotaları inceledik. Akşama doğru yağmur durunca eğitmenler kendilerinin tırmanacaklarını, isteyenlerin izlemek için gelebileceğini duyurdular. Yerler çamurdu ve malzemeler çamur olursa ertesi gün kullanmakta zorluk yaşarız diye ve hava kararmasına az vakit olduğu için bize eğitim verilmedi. Ben de tırmananları izledim. Akşam mutlak sessizlik saati 23.30’du. Sabah 8’de tek sıra halinde hazır olmamız istendi.

20 Mayıs 2017 Cumartesi 2.gün:

Sabah 6.30’da uyandık. Kahvaltımızı yapıp 8’de tek sıraya geçtik. Hepimizi Sadık Amca rotasına götürdüler ve orada Şükrü ve Hakan bizlere lider çıkışı tekrar anlattılar. Saat 09.00’da isim okuyarak bizleri 5’er gruba ayırdılar. Her gruba kask, kemer, hms, atc verildi. Ekspresler rota başında bolt sayısı kadar verildi. Dün eğitim olmadığı için bugün daha fazla rota deneyelim diye öğlen mola verilmeyecekti. Yemeği, boş olduğumuz aralarda atıştırmalık ile geçirecektik.

Bizim grup ilk olarak derecesi VI olan 12 metrelik 6 boltlu Destur rotasına girdi. Sırayla lider emniyetçisi, top-rope emniyetçisi olup sonra da tırmandık. Rota adı gibiydi ve başlangıcı bizi oldukça zorlasa da çok zevkli bir rotaydı. Rotayı düşmeden tamamladım.

Saat 11.00 gibi derecesi VI- olan 18 metrelik 8 boltlu Karakan rotasına geçtik. Bu rota biraz daha uzundu ama Destur rotası kadar zorlamadı. Bu rota da oldukça güzeldi ve düşmeden bitirebildim.

Saat 16 gibi derecesi VI olan 17 metrelik 8 boltlu Şanslı gün sağ (çatlak) rotasına gittik. Rotada tırmananlar vardı. Onları bekledik. Bu rota hem uzun hem biraz güç ve teknik gerektiriyordu. Ben rotanın 3. boltunun olduğu yerde oldukça zorladım ve düştüm. Gelişimden aldığım beta ile çıkabildim ve rotayı tamamladım. Rotayı grupta herkes tamamlayamadı. Zor ve uzun olduğu için bu rotada, grup olarak çok vakit geçirdik.

Şanslı gün sağ rotası

Hava kararmak üzereydi ve diğer rotalara bizim gruptan çıkışını tamamlayanları dağıttılar. Ben Mahalle Baskısı rotasına geçtim. Rota V+ dereceli 14 metre ve 8 boltluydu. Rota denge rotasıydı. Kolayca çıktım. Hava kararacaktı ve sırada bir arkadaşım daha vardı. Hızlı olmak için istasyona gelmeden 7. bolttan indim.

Saat 20.00 civarı kampa geldim. Yemek hazırlayıp yedik. Mutlak sessizlik saati 23.00’dü. Çok yorulmuştuk. Biraz sohbet edip erkenden uyuduk.

21 Mayıs 2017 Pazar 3.gün:

Sabah 5.40 gibi uyandık. Kahvaltı yaptık. Hava öğleden sonra yağmurlu gösteriyordu bu nedenle çantalarımızın bir kısmını yağmurda toplamak zor olur diye topladık. 07.00’da tek sıraya geçtik. 4 gruba ayırdılar. Bizim grup 10 kişiydi.

Bugün üstten emniyetsiz lider çıkışı yapılacaktı. Bizim grubu Karakan rotasına götürdüler. Dün çıktığım rota olduğu için biraz rahatladım ama gene de çok heyecan ve korku yaptım. Üst emniyet ipi olmadığı için bu sefer emniyette de çok dikkatli olmalıydık. Arkadaşlarla aramızda sıra olduk. Önce bizden önceki kişinin emniyetini alıp sonra tırmanacak şekilde ayarlandık. Sıra bana geldiğinde korku ve heyecanımla birlikte tırmandım. Hiç düşmeden rotayı bitirdim. İstasyona geldiğimizde boltlardan birine önce ekspres ile girip ipimizi eksprese klip yapıyoruz. Diğer bolta kilitli karabinayı takıp ipi ondan da geçirip kilitliyoruz. İpi ekspresten çıkarıp ekspresi de istasyondan alıp, kilitli karabinayı orada bırakıp inişe geçiyoruz. İlk çıkan arkadaş kilitli karabinayı istasyonda bıraktı. Daha sonra çıkan arkadaşlar boltta duran karabinayı kullandık.

Hafiften yağmur çiselemeye başlamıştı. Bizim rotayı kullanmak isteyen diğer tırmanış grupları olunca rotayı boşalttık. Kalan arkadaşları diğer gruplara dağıttılar. Kalanlar kampa döndük. Saat 12.30’da tüm kamp yükü ile tek sıra olmamız istendi.

Bizim boşalttığımız rotaya Ankara’dan gelen ve çocuklara tırmanış öğreten grup girdi. 5-10 yaşındaki çocukları tırmanma öğrenmeye çalışılırken görünce onlar adına çok mutlu oldum. Ne kadar şanslı okuduklarını düşündüm.

Tırmanan ufaklıklar (Karakan rotası)

12.30’da tek sıra olduk ve faaliyet sonu toplantısı yapıldı. Karakayalar’daki kaya yapısı diğer tırmanış bahçelerinden farklı olarak (kireçtaşı değil) granit yapıdaydı. Diğer tırmanış bahçeleri ile aradaki farkları anlatıldı. Çevreye ve diğer tırmanışçılara nasıl davranmamız gerektiği üzerinde duruldu.

Saat 13.00’da yola çıktık. Yolda Köfteci Yusuf’ta yemek molası verdik. Bol trafikli bir yolculuk sonrası İstanbul’a vardık.

Tüm eğitmenlere, gelişim arkadaşlara ve eğitim almaya gelmiş arkadaşlara bu güzel faaliyet için teşekkür ederim.

Yazan:Mahmut Oflaz

Kamp alanı hakkında: Su kaynağı vardı ama içilebilir olduğu şüpheliydi ayrıca umumi tuvaletler vardı ve kamp alanı hemen yolun dibindeydi

18.05.2017 Perşembe akşamı

Kulüpten gerekli malzemeleri almak için saat 18.50 te yıldız kampüsündeki kulüp odasındaydım. Çadır ve ocağı çadır grubum adına alıp bir sıkıntı var mı diye kontrol ettikten sonra kulüpten diğer arkadaşlarla birlikte araçların kalkış saatin kadar bekledik ve 22.00 da araçlara binmeye başladık. Araçların hareket etmesiyle faaliyete başlamış olduk.

19.05.2017 Cuma
Sabah 04.30 da Karakayalar tırmanış bahçesine ulaştık ve araçlardan inerken yağmura yakalandık neyse ki kamp alanı hemen yolun kenarındaydı. Eğitmenlerden Şükrü gerekli bilgilendirmeyi yaptı ve saat 10 da tırmanışa hazır tek sıra olmamız gerektiği söyledi. Ardından çadırlarımızı kurmamız için izin verdi, her grup kendi çadırını hızlıca kurdu, ardından mutlak sessizlik saati olduğu duyuruldu. Bizim çadır grubundaki arkadaşlarla uyumaya karar verdik ve saati ayarladık. Saat sabah 10’a doğru 12 de hazır olmamız gerektiği duyuruldu çünkü yağmur devam ediyordu.
Biz uyandığımız için kahvaltı yapmaya karar verdik ardından sohbet ettik. Saat 12’ye gelirken tekrar duyuru yapıldı ve 2. bir duyuruya kadar serbest olduğumuz söylendi. Ben ve çadır arkadaşım Ufuk çevreyi gezmeye başladık, rotalara yakından baktık. Saat 15.00 civarı gelişim grubunun tırmanmaya başladığını gördük ve biz de onları izledik. Böylelikle bir günümüzü kısmen boşa geçirdik. Akşam yarın sabah 7 de tırmanışa hazır şekilde sırada hazır olun denilince ona göre saatimizi ayarladık. Bu arada hava kış havası gibiydi gerçekten soğuktu.

20.05.2017 cumartesi

Sabah 5.30 da kalktık ve güzel bir kahvaltının ardından ihtiyaçlarımızı karşıladıktan sonra sıra girdik ve bizi lider simülasyonunu tekrar göstermek için küçük bir eğitim verdiler. Eğitimin ardından gelişim grubunun hazırladığı listeye göre gruplara dağıldık ve lider simülasyonu yapmaya başladık. Bizim grubun başında Bahadır vardı onun önderliğinde Karakan rotasına gittik ve ilk tırmanışa benimle başladık. Sabah olduğu için kaya oldukça soğuktu grubumuz 5 kişi olduğu için bitirmemiz uzun sürmedi ve diğer rota olan Destura geçtik. Ama burada farklı bir grup vardı, onların bitirmesi için biraz bekledik ve ardından tırmanmaya başladık. Bu rota kısaydı ama bir kaç zorlu hamlesi vardı. Bu rotada bitince Mahalle Baskısı rotasına geçtik. Sıranın başında ben olduğum için rotaları ilk ben çıkıyordum bu rotada da öyle oldu ,rotayı tamamladıktan sonra top-rope ipinin geliş ve gidiş yönü  birbirine dolanarak bir problem yaratmıştı ve bana rotanın dibinden çeşitli talimatlar veriliyordu, bunları yaptıktan sonra aşağı indirdiler ve eğitmenlerden Gürkan rotayı düzeltmek için kendisi çıktı ve tırmanış devam etti. Bu rotanın da bitiminden sonra Şef Ömer rotasına geçtik. Bence bugünkü en zor rota buydu çok fazla esneklik istiyordu. Bu rotayı da tamamladım ve bugünkü lider simülasyonu eğitimini tamamladım. Diğer grup arkadaşlarımı bekleyip onları izledim ve tabi ki emniyet de aldım. Akşama kadar 4 rota tırmanabildik diğer gruplar da aynı sayıda rota çıkmıştı.  Bahadır’ın istasyonu toplamasının ardından Burçak ile ip toplamayı Davut ile birlikte pratik ettik. Ardından çadırlarımıza geçtik, yemeklerimizi yedik ve biraz sohbetin ardından saatimizi yeniden 5.30 a ayarladık çünkü yarın yine aynı saatte uyanacaktık. Bu çadırımıza çadırını su basan bir başka arkadaşımıza daha vermişlerdi. Mutlak sessizlik saati 23.00 idi.

21.05.2017 Pazar

Sabah 5.30 da kalktık, kahvaltı yaptık ve ihtiyaçlarımızı karşıladıktan sonra sıraya girdik. Bugün lider tırmanış yapacağımızı söylediler, bu yüzden gelişim grubunun hazırladığı 10 kişilik 4 gruba bölündük. Ben yeniden Bahadır’ın grubundaydım ve Karakan rotasına gideceğimizi söyledi. Grup içerisinde sıra oluşturduk ve 2.sıradaydım ilk tırmanacak olan arkadaşımın emniyetini aldım, o indikten sonra ben ipe girdim ve tırmanmaya başladım. Dün bu rotayı tırmanmıştım ama lider tırmanış farklı bir şeymiş daha tedbirli bir şekilde tırmandım ve rotayı artık gerçekten çıktım ve aşağı ekspresleri toplayarak indim, gerçekten güzel bir duyguydu. Grubumuzda 3 kişi kalmıştı ama rotayı saat 10’da bırakacağımıza dair bir başka tırmanış grubuna söz vermiştik, bu yüzden son 3 kişi Şeşbeş rotasında  eğitimine devam etti. Herkesin tırmanmasının ardından kamp alanına döndük ve toparlanmaya başladık. Saat 13′ te tek sıra haline geçtik daha sonra faaliyet toplantısını Şükrü önderliğinde yaptık. Mıntıka temizliğinin ardından resim çekindik ve otobüslere geçip harekete geçtik. Saat 15.50’de Köfteci Yusuf’a uğradık, karnımızı doyurduktan sonra yola devam ettik. Kocaeli’ne geldiğimizde ise çok fazla trafik vardı ve orada da ihtiyaç molasının ardından saat 22.00 da Yıldız Kampüsü’ndeydik otobüslerden indik ve gelişim grubuna malzemeleri taşımasına yardım ettikten sonra dağıldık. Faaliyet böylece bitmiş oldu.