Anasayfa » Faaliyet Raporları » 2019 » Büyük Demirkazık Kuzeybatı Sırtı Rotası Tırmanış Raporu

Büyük Demirkazık Kuzeybatı Sırtı Rotası Tırmanış Raporu

Bölge: Niğde – Aladağlar

Ekip: Mahmut Oflaz, Cansu Çakır, Serkan Turgay

Kamp: Oba Yeri Kamp Alanı

Rota: BDK Kuzeybatı Sırtı (IV+, V-, 650m)

Yazan: Cansu Çakır

Tarih: 25.08.2019 Pazar

Malzemeler: Kişisel emniyet malzemeleri, 2*70m yarım ip, cam set, takoz set, 2*nutkey, 12 adet ekspres, kilitli karabinalar, çeşitli sikkeler, 2*çekiç, yardımcı ipler, perlonlar(4*60, 1*90, 2*120), bırakma perlonları, prusikler, kafa lambaları, kişisel ilk yardım çantası

Tırmanış bahçelerinde tek/çok ip boylu geleneksel rotalar ve Aladağlar’da birkaç kısa, kolay dağ rotasında artçı tırmandıktan sonra artık daha uzun dağ rotalarına girmek için planlar yapıyordum. Dağ rotasında tırmanış hissini veren, lider de gidebileceğim kolaylıkta ve az yerde ip açmayı gerektiren bir rotayla başlamak doğru olur diye düşünüyordum. Başlangıç grubunun Dipsiz faaliyetinden fırsat bulmamız durumunda, havanın bozmaması umuduyla BDK Kuzeybatı’yı planladık.

24 Ağustos Cumartesi günü Oba Yeri kamp alanına vardık. Son birkaç hafta çok yoğun geçtiğinden mi bilemiyorum, kampa vardığımızda önceden daha ağır yükle geldiğimde ya da kas çalıştığım günlerde bile yaşamadığım bir bacak ağrısıyla karşılaşmıştım. Ertesi güne geçer ümidiyle erkenden uyudum.

Sabah 04.30 civarı uyanacaktık. Kamp alanındaki seslerle 04.00 civarı uyandık, yarım saat tulumda döndük. Kahvaltı yapıp giyindikten sonra geceden hazırladığımız çantaları yüklenip 05.40’ta yola koyulduk. Yusuf da rota girişine kadar bize eşlik etti. 06.30’da rota girişine vardık.

Rota Girişi

Rotaya girmeden bir tuvalet molası verip birkaç yudum su içtik. Alper’e telsizle anons çekip Yusuf’la vedalaştıktan sonra 06.50’de tırmanışa başladık.

Koca kayaların etrafından dolana dolana, hamle içermeyen II derecelik tırmanışla 07.40’ta ilk ip boyunun girişine hepimiz vardık. Mahmut önceden varmış bizi bekliyordu, Serkan da benden birkaç dakika önce varmıştı. Onları çok bekletmemek adına hızlıca gelmeye çalışıyor ancak kolay tırmanışın zevkinden bazen her şeyi unutabiliyordum. Kolumdaki saat gözümü kestikçe tekrar hızlanmaya başlıyordum. Rota boyunca da en büyük stresim vakit olmuştu.

Free etaplar; Önde Mahmut, arkasında Serkan

1.İp Boyu (IV+)

Rota dibinde su içip, bir şeyler atıştırdık. İki ip boyunu da artçı gitmeyi planlıyordum fakat bir önceki gece Mahmut ile Serkan’ın tavsiyesi üzerine ilk ip boyunu gitmeye karar verdim. Malzemeleri ayarladıktan sonra 08.05’te tırmanışa başladım.

1. İp Boyunun girişi

Rota geneli pozitif ve sağlam kayadan oluşuyor. Hattı karıştırmaktan çok korkuyordum, bu sebeple yönümü arada bir Serkan ve Mahmut’a teyit ettirdim. Yön bulma konusunda henüz gelişmediğimden ekibi zora sokmak istemedim. Rotanın hemen sonundaki tereddüt edici yüzeye girmeden hemen altında sağlam bir takoz, bir de mikrocam attım. 2’si solda, 1’i sağda 3 adet sikke vardı. Soldakilerden biri yeni fakat yanlış hatırlamıyorsam kötü çakılmıştı. 3 sikke çakılmış yerde malzeme atacak yer aramakla sergilediğim üstün zekam ekibime yaklaşık 15dk’ya mal oldu. Kötü bir mikrocam atıp tüm malzemelerle istasyonu kurdum. 09.05’te herkes istasyona varmıştı ve malzeme değişimine başladık.

1. İp boyunun istasyonuna varmadan, Serkan artçı geliyor

2. İp Boyu (V-)

Rotanın kilidi bu ip boyu oluyor. Sağa doğru yükseldikten sonra solunuzda pürüzsüz bir yüzeyle karşılaşıyorsunuz. Burayı hem soldan hem sağdan tırmananlar var. Sonrasında tekrardan rahatlıyor rota. Sete varırken sabit sikkeler var. Serkan sikkeleri bulamayınca biraz daha yukarıda 2 sikke çakıp istasyonu kurdu. Sabit sikkelerden sonra malzeme atacak yer yokmuş.

Artçı olarak gelirken ip beni çektiğinden malzemeyi çıkarmadan önce ipi ekspresten çıkardım. “Bir kereden bir şey olmaz” dedim. Bir kereden bir şey oldu, mikrocam’i ekspresiyle beraber düşürdüm. Utancımdan bir süre ekibe söyleyemedim, söylerken de civciv sesime engel olamadım. Rotanın devamında malzemeleri 2-3 sisteme bağlı değiş tokuşlarla garantiye aldım.

2. İp Boyunda Serkan lider tırmanırken

11.10’da hepimiz istasyondaydık. İpleri ve malzemeleri toparlayıp ayakkabılarımızı giydik. 11.35’te iniş yapacağımız kuleye doğru yol almaya başladık. Yaklaşık 40dk sonra ufak bir su molası verdik.

İniş kulesine varmadan hemen önce (Cansu ve Serkan)

İniş yapacağımız kule art arda duran 3 kuleden en sondaki. Etrafında 85634 tane perlon bulunan kule. 13.00’te ip inişine başladık. 13.30’da hepimiz inişi gerçekleştirmiş, V-çentiğe varmıştık. İpleri toplayıp 13.40’ta tırmanışa devam ettik.

Tekrardan free etaplardan zirveye kadar yükseldik.

Ekibin hızına göre buradan zirveye 30-60dk’lık hafif tırmanışlar var.

Zirve öncesi free etaplarda Mahmut

14.30 civarı zirveye vardık. Zirve defterini imzalayıp fotoğraf çekindik. Goygoy beraberinde tıkındıktan sonra 15.00 civarı iniş sikkelerine doğru yönelmeye başladık.

BDK Zirve

15.20’de külahtan ip inişine başladık. Hava kapanmaya başlıyordu. Yağmur korkusu beraberinde 3 ip inişi sonrası 17.00’e doğru doğu geçidine varmıştık. Doğu geçidinden su aksa, tatil köylerindeki su kaydıraklarından farkı kalmaz herhalde. Oldukça dik. Otura otura inmek ne zevkli olur dedim ama pantolonum öyle demedi. Soldaki çarşak yoldan yavaş yavaş indik. Bu bölgede bacak kaslarımın ağrısı tekrardan kendini hatırlattı, neyse ki rotada hissettirmemişti. İniş esnasında hafif yağmur çiselemeye başlamıştı. 18.40’ta kampa vardık.

Tırmanış partnerlerim Mahmut ve Serkan’a, bu faaliyeti mümkün kılan kulübüm YTÜDAK’a çok teşekkür ederim.