Anasayfa » Faaliyet Raporları » 2019 » Tekepınarı Kulesi Pantera Pardus Rotası Tırmanış Raporu

Tekepınarı Kulesi Pantera Pardus Rotası Tırmanış Raporu

Bölge: Niğde – Aladağlar

Ekip: Mahmut Oflaz, Cansu Çakır, Serkan Turgay

Rota: Tekepınarı Kulesi Kuzeydoğu Yüzü Pantera Pardus Rotası (V, 160m)

Yazan: Cansu Çakır

Tarih: 27.08.2019 Salı

Malzemeler: Kişisel emniyet malzemeleri, 2*70m yarım ip, cam set, takoz set, 2*nutkey, 12 adet ekspres, kilitli karabinalar, çeşitli sikkeler(kullanılmadı), 2*çekiç, yardımcı ipler, perlonlar(4*60, 1*90, 2*120), bırakma perlonları, prusikler, kafa lambaları, kişisel ilk yardım çantası

27 Ağustos sabahı 08.40 civarı Oba Yeri kamp alanından yola çıktık. 09.30’da Tekepınarı’na varıp çantaları bıraktık. Mola sonrası tırmanış malzemelerimizi hazırlayıp elimize yüzümüze su serptik, 10.00’da yola koyulduk. Yaklaşık yarım saate rota girişine vardık. Tuvalet molası verip ip açacağımız dikliğe yaklaştık.

1.İp Boyu (V-, 40m)

İlk ip boyunu ben gidecektim. 10.40’ta tırmanışa başladım. Kolay bulduğum kısımlardan, çok zikzak yapmamaya çalışarak yükseldim. Bu ip boyunun özeti “Onca kaya var, dokunamadığım..” Oldukça çürük. İp boyunun sonlarında bir sete çıkıp sola geçtiğinizde sedir ağacını görüyorsunuz. İstasyonu sol yüzde sedir ağacından kurarsanız ip çok sürtüyor. Sola geçmeden varılan sette istasyonu kurmak daha mantıklı olabilir. 2. ip boyuna geçiş zor olur diye solu seçmiştim ama geçiş kolay. 12.00 civarı herkes istasyona vardı.

1. İp boyunun sonlarına doğru

2. İp Boyu (V+, 30m)

Bu ip boyunu da Serkan gidecekti. 12.20 civarı tırmanışa başladı. Dümdüz bir yüzey, aşırı derecede zevkli. Ara emniyeti ilk başlarda kıt, girişte attığı cam’den sonra rotanın ortalarına doğru bir babadan emniyet aldı Serkan. Oldukça estetik hamleler yapma imkanı sunuyor bu ip boyu. Sonlara doğru ayak için pek imkan bulamadığımız bir etabı geçtik ama kaya sapasağlam ve cepler mevcut. 13.10 gibi hepimiz istasyona varmıştık.

3. İp Boyu (V-, 40m)

1.ip boyunun çürüklüğü yeterince adrenalin salgılattığından bu ip boyunu gitmeye karar verdim. Mahmut istasyona varana dek Serkan’daki malzemeleri ayarladım. 13.25 civarı tırmanışa başladım. Oldukça rahat, pozitif yüzeyden sağı hedefleyerek tırmanılıyor. Gri yüzeyden gitmek yerine sağından geçilebilir. Bana kayası daha sağlam gözüktüğü için soldaki bacamsı kısmı geçmeyi tercih ettim. Sol üstte sağlam bir cebi alarak yükselip bildiğim en garanti tırmanış hamlesiyle -sırtımı dayayarak kendimi bacada sıkıştırmak- setimsi yere çıktım. Sağdan devam ederek 4. ip boyundaki bacanın girişini görünce sol yüzeyde 2 kum saati ve 1 no. camden istasyon kurdum. Mahmut 4. ip boyunda çok fazla taş düşebileceğinden bacanın girişindeki babadan istasyonu kurmamam konusunda beni uyarmıştı. O sete hiç inmemekte fayda var. 14.35’te herkes istasyona gelmişti.

4. İp Boyu (V-, 50m)

Bu ip boyunu önceden tırmanmadığından Mahmut gitmek istiyordu. 14.45 civarı tırmanışa başladı. Babanın olduğu sete geçiş için smearing tekniğiyle ufak bi yan geçiş yaptı. Hamleleri çok dikkatli yaptığı belliydi, taş düşürmemek için onca çabasına rağmen bir kez babanın olduğu sete düştü. 16.30 civarı hepimiz 4. ip boyunu bitirmiştik.

17.00’a kadar tıkınıp taş düşürme oyunu oynadıktan sonra dönüşe geçtik. Arkadan dolanmak yerine kapıya doğru alçaldık ve 15dk içerisinde Tekepınarı’na vardık.

Tırmanış partnerlerim Mahmut ve Serkan’a, kulübüm YTÜDAK’a çok teşekkür ediyorum.